Nowy Rok zbliża się wielkimi krokami. Wiele firm właśnie teraz ustala swoje budżety na przyszły rok. Osoby zarządzające zespołami, często stają przed dylematem: chęci tworzenia Employer Brandingu, bez dużych budżetów na tę część działań firmy. W tym artykule pokażemy, jak można tworzyć markę pracodawcy niskokosztowo, ale efektywnie.

Dni tematyczne

Employer Branding to nie tylko drogie systemy benefitów i prezenty motywacyjne. To przede wszystkim pomysły i zaangażowanie – szefów, koordynatorów akcji EB w firmach – osób z działów HR i marketingu. Chcesz zrobić pracownikom frajdę? Jak zintegrować swój zespół, bez wydawania tysięcy złotych na bankiety i catering? Wystarczy dobry pomysł! Dzień tematyczny w firmie to prosty sposób na stworzenie tradycji, która zdefiniuje nas jako markę pracodawcy aktywnego. Mając start-up informatyczny, w którym pracują osoby kochające komiksy można urządzić dzień przebierańca – np. własny firmowy Comic Con. A może w Twoim zespole jest dużo Pań, które prześcigają się w gotowaniu, tak modnych ostatnimi czasy, fit przysmaków? Fantastycznie! Zróbcie Święto Zdrowych Potraw i wymieńcie się przepisami! Wszystko zależy od tego kto tworzy zespół i jakie ma zainteresowania. Takie wydarzenia rozluźniają atmosferę i sprawiają, że pracownicy poznają się od innej strony.

Kreatywne zadania

Jak zintegrować zespół? W GoWork.pl wykorzystaliśmy to, że na Naszym bardzo dużym open space’ie siedzimy skupieni w mniejszych wyspach. Każda wyspa jest osobnym zespołem w naszych Igrzyskach. Więcej o zadaniach możesz przeczytać tutaj: https://www.gowork.pl/blog/goworkowe-eb-jak-my-to-robimy Zadania, które dostają zespoły są różne – mniej i bardziej angażujące – mogą to być łamigłówki, ale przede wszystkim wybierajmy typy zadań, które sprawią, że zespół będzie potrzebował zapytać współpracowników o różne informacje – taka metoda sprawi, że połączymy grywalizację z poznawaniem się wzajemnie. Oto przykłady zadań z Igrzysk GoWork.pl:

 

Narysujcie na kartce A4 mapę GoWorkowego biura uwzględniając na niej wszystkie drużyny. Przedstawcie je tak jak Wam się kojarzą. Przy każdej napiszcie jedną cechę, która według Was jest najfajniejsza/najbardziej charakterystyczna dla danej drużyny.

 

Wiecie, że Goworkowicze uwielbiają uprawiać sport?  Waszym zadaniem jest zdobycie informacji jaką dyscyplinę uprawiają najczęściej!

 

Zastanawialiście się kiedyś jak najlepiej pokazać swój talent wokalny? Śpiewająco można przeczytać nawet nazwę imiona i nazwiska osób z waszego zespołu. Wybierzcie najlepszy głos zespołu, albo zróbcie to chóralnie, wszyscy razem – najlepiej do jakiejś bardzo znanej melodii.

 

Wśród GoWorkowiczów na pewno znajdzie się kilka osób pieczołowicie przyrządzających swoje drugie śniadanie do pracy. Splądrujcie nie tylko kuchnie, ale także biurka pracowników. Najciekawszym trzem zróbcie zdjęcia.

 

Dla wielu z nas ważny jest nasz wygląd zewnętrzny. Znajdźcie i opiszcie top 5 najciekawszych akcesoriów, które upiększają Panie i Panów z naszego biura.

 

Narysujcie na kartce jak waszym zdaniem powinno wyglądać biurko idealnego GoWorkowicza – opiszcie atrybuty bez którego Waszym zdaniem nie można się obejść w naszym biurze.

 

Dowiedzcie się kto z GoWorkowiczów ma najmniejszy i największy rozmiar buta. Znajdźcie te osoby.

 

Po więcej szczegółów , zapraszamy tu: https://www.gowork.pl/blog/goworkowe-eb-jak-my-to-robimy-cz-ii

 

W grupie siła w szczytnym celu!

Imprezy integracyjne to dosyć znany sposób na zwiększenie wydajności i jakości naszego zespołu. Takie wydarzenia często nie kończą się tak jak sobie tego życzymy, brakuje w nich elementów spajających grupę. Nie wspominając o kosztach poniesionych na jedzenie i napoje. Co proponujemy w zamian? Wolontariat pracowniczy! Przetestowaliśmy to na własnej, GoWorkowej skórze i efekty są rewelacyjne! Ekipa z Naszej firmy pojechała do schroniska w Korabiewicach, gdzie spędziła cały dzień pracując nad suchymi boksami dla psów. Pracownicy ufundowali także budę do jednego z boksów. Zobaczcie jak wyglądało to w praktyce: https://www.instagram.com/p/BreuXkEhUOg/ Wszyscy, którzy brali udział w tym wydarzeniu, czuli się po dniu pracy w schronisku rewelacyjnie, bo każde z nas miało swój mały wkład w poprawienie życia psów. Taka forma spędzania czasu ma charakter zarówno edukacyjny, jak i integracyjny i sprawdzi się w każdej firmie.

 

Dobra energia

Projektując działania Employer Brandingowe pamiętaj o najważniejszej kwestii – powinny być zaprojektowane dla obecnych i przyszłych pracowników. Priorytetem powinno być stworzenie atrakcyjnego miejsca pracy, z którym ludzie będą chcieli się identyfikować. Zarażaj pozytywną energią i uśmiechem jako lider, bierz aktywny udział w imprezach, grach, akcjach…a ludzie pójdą za Tobą i sami się zaangażują. Dzięki temu szybciej wprowadzisz działania EB i sprawisz, że naturalnie będą identyfikować się z Twoją marką. Pamiętaj, że zadowolony pracownik to najlepsza wizytówka pracodawcy!