Kreatywni ludzie poprawiają jakość naszego życia, dzięki ciągłej chęci rozwoju i tworzeniu innowacyjnych koncepcji. Kreatywność obecnie pożądana jest nie tylko w kulturze, lecz także w biznesie. Wychodzenie poza narzucone schematy stało się bardzo modne i przydatne w rozwijaniu marki. Jakie zawody warto wybrać będąc osobą kreatywną? Dlaczego kreatywność jest obecnie wyróżniającą cechą na rynku pracy? Sprawdźcie!

Kreatywność pożądana w biznesie

Nieszablonowe myślenie i innowacyjne pomysły pełnią ważną funkcję w rozwoju biznesu. W wielu aktualnych ofertach pracy możemy dostrzec, że jedną z głównych cech osobowych wymaganych od kandydatów jest kreatywność. Pracodawcy coraz częściej poszukują ludzi potrafiących myśleć nieszablonowo, a także osób posiadających zdolności twórcze. Kreatywność i innowacyjność są niezbędne, aby przedsiębiorstwo prężnie się rozwijało i zmierzało do sukcesu. Pracownicy zmotywowani do działania, chętni do wprowadzania zmian oraz nastawieni na osiąganie wysoko umiejscowionych celów są więc najbardziej pożądani na rynku zawodowym. Kreatywni ludzie pomagają tworzyć spójny i ciekawy wizerunek firmy – wymyślają slogany reklamowe, kreują efektowne grafiki, piszą angażujące treści. Zawody, które wymagają kreatywnych predyspozycji nieustannie się rozwijają i już dziś mówimy o istnieniu tzw. ,,klasy kreatywnej’’, która w przyszłości bez wątpienia będzie jeszcze bardziej zyskiwała na znaczeniu.

Zawody wymagające kreatywności

W gruncie rzeczy w każdej pracy wymagana jest pewna doza kreatywności, jednak istnieje grupa zawodów, w których umiejętności twórcze i nieszablonowe myślenie są po prostu niezbędne w codziennej pracy. Należą do nich:

  • Graphic Designer osoba pracująca na tym stanowisku na co dzień odpowiedzialna jest za tworzenie grafik i animacji. Graficy projektują także banery reklamowe, ulotki oraz okładki książek i czasopism. Bez wątpienia żaden grafik nie może narzekać na rutynę czy brak możliwości realizowania swoich kreatywnych wizji. Praca w tym zawodzie to prawdziwy strzał w dziesiątkę dla każdego, kto posiada zmysł estetyczny oraz zdolności twórcze.
  • PR Specialist – zakres zadań specjalisty PR obejmuje wiele dziedzin, dlatego zawód ten wymaga dużej elastyczności i chęci do działania. Do podstawowych obowiązków pracownika na tym stanowisku należy: planowanie i realizowanie strategii komunikacji, tworzenie i aktualizacja baz mediów oraz klientów firmy, organizacja konferencji i wydarzeń firmowych, obmyślanie działań z zakresu komunikacji w social mediach. W pracy PR Specialist potrzebne są niezliczone pokłady kreatywności oraz wysoko rozwinięte umiejętności nawiązywania relacji interpersonalnych.
  • Copywriter – twórca różnego rodzaju tekstów reklamowych: sloganów, artykułów, scenariuszy reklam, ulotek, opisów katalogowych, ogłoszeń. W pracy copywritera najbardziej przydaje się ,,lekkie pióro’’, łatwość wyrażania myśli, wyczucie konwencji oraz giętkość językowa. Copywriterzy najczęściej pracują w agencjach marketingowych lub jako freelancerzy. Wykształcenie osoby odpowiedzialnej za tworzenie contentu nie ma dużego znaczenia – w tej profesji najbardziej liczy się wrodzony talent oraz podnoszenie swoich kwalifikacji poprzez szlifowanie warsztatu.
  • Social Media Specialist – zapotrzebowanie na specjalistów do spraw social media z roku na rok wzrasta, gdyż trudno wyobrazić sobie współcześnie firmę, która nie istnieje w mediach społecznościowych. Osoba odpowiedzialna za tworzenie contentu w social mediach musi być komunikatywna i otwarta. W codziennej pracy na tym stanowisku przydaje się także wiedza z zakresu marketingu, reklamy,  public relations, a także psychologii i socjologii. Media społecznościowe są bardzo dynamiczne i nieustannie się zmieniają, zatem Social Media Specialist ciągle pogłębia swoje umiejętności, monitoruje działania konkurencji i jest na bieżąco z najnowszymi trendami w komunikacji online.
  • Bloger/Vloger – wie, jak przyciągnąć i zaciekawić swoich odbiorców. Nierzadko może pochwalić się także wiedzą ekspercką. Blogerzy i vlogerzy współpracują z reklamodawcami, ponieważ skupiają wokół siebie społeczność, która ceni opinię ulubionych influencerów. W tych zawodach kreatywność to podstawa – bez ciekawych pomysłów i angażujących treści nie dałoby się zaciekawić swoich fanów. Blogi lub vlogi zazwyczaj powstają z chęci do dzielenia się własną pasją, lecz popularni blogerzy/vlogerzy po pewnym czasie są w stanie zarobić naprawdę imponujące sumy pieniędzy.

Czy marzycie o pracy na kreatywnym stanowisku? Który zawód interesuje Was najbardziej?