W naszej codziennej pracy stykamy się z różnymi historiami opowiadanymi zarówno ze strony pracowników, jak i pracodawców. Nasz portal GoWork.pl umożliwia nawiązanie dialogu pomiędzy obiema stronami. I choć znaczna część użytkowników korzysta z tej możliwości w sposób racjonalny, niestety czasami dostrzegamy także negatywne zjawiska, takie jak hejt lub powtarzające się skargi pracowników dotyczące patologicznych zachowań ze strony ich pracodawców. W związku z tym podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu pewnych działań. Niniejszy artykuł stanowi podsumowanie kilku ostatnich kampanii społecznych.

 

Podsumowanie wprowadzonych zmian

W ostatnich miesiącach zapoczątkowaliśmy dwie nowe kampanie społeczne. Pierwsza z nich skierowana była wobec pracowników, którzy zostawiają opinie na temat swoich pracodawców na łamach naszego portalu. Tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa opublikowaliśmy drugą kampanię, tym razem adresowaną do pracodawców. Jej ambasadorem został Bogusław Linda. Przygotowaliśmy nagrania wideo, które znajdziesz poniżej w treści artykułu.

Zmodyfikowaliśmy także sposób funkcjonowania portalu z opiniami GoWork.pl. Najważniejsza wprowadzona przez nas zmiana dotyczyła zaostrzenia reguł weryfikacji jakości publikowanych wpisów. Miała ona na celu ograniczenie dopływu niemerytorycznych treści.

 

Kampania #HejtToNieOpinia

Z upływem czasu na naszym portalu pojawia się coraz więcej opinii o pracodawcach. Cieszy nas tak duża chęć dzielenia się swoimi refleksjami przez pracowników. Z drugiej jednak strony docierają do nas niepokojące wieści o tym, że obok konstruktywnych opinii pojawia się także hejt. Stanowczo sprzeciwiamy się takiemu postępowaniu. Uważamy, że jedynie merytoryczna dyskusja oparta na rzetelnych i konkretnych argumentach może przyczynić się do zmian na lepsze w polskich przedsiębiorstwach. W odpowiedzi na to zjawisko, w październiku 2019 roku uruchomiliśmy kampanię #HejtToNieOpinia. Jej celem było zwrócenie uwagi użytkownikom, że po drugiej stronie ekranu znajdują się prawdziwi ludzie. Opublikowane wypowiedzi czytają nie tylko hejtowani pracodawcy, ale także ich rodziny (w tym dzieci) oraz potencjalni pracownicy. Niekulturalne wpisy i pomówienia mogą okazać się krzywdzące dla znacznie szerszej grupy osób – słowa te dotykają nie tylko adresata niepochlebnej wypowiedzi. Kampania była apelem o traktowanie z szacunkiem każdej osoby – także w przypadku krytyki skierowanej do pracodawców, którzy faktycznie postępowali nie fair wobec pracowników. Poniżej zamieszczamy wideo przygotowane z udziałem ambasadora akcji, Bogusława Lindy:

 

 

Pracodawco… A Ty? Dbasz o pracowników?

Drugą kampanię uruchomiliśmy w lutym 2020 roku. Stanowiła ona kontynuację działań związanych z realizacją naszej wizji:

Chcemy wspierać świadomość rynku pracy w obszarze problemów i patologii w firmach. Wierzymy, że managerowie będą robić wszystko, aby ich zespoły były dumną wizytówką ich firm.

Krytyczne uwagi nie biorą się znikąd. Oprócz hejtu dostrzegamy także, że regularnie publikowane są wpisy dotyczące różnych patologicznych sytuacji, które nie powinny mieć miejsca w żadnej organizacji. Dlatego zdecydowaliśmy się przygotować drugi materiał z udziałem ambasadora kampanii, Bogusława Lindy. Kampania „Pracodawco… A Ty? Dbasz o pracowników?” to apel do pracodawców o uczciwe i godne traktowanie wszystkich pracowników i kontrahentów.

Wideo możesz obejrzeć tutaj:

 

 

Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za treści w internecie

Znaleźliśmy się wśród 4 wytypowanych organizacji w ramach akcji „To oni czynią internet lepszym miejscem”. W dowód uznania za realizację kampanii #HejtToNieOpinia, firma Nazwa.pl przyznała nam nagrodę specjalną. Cieszymy się, że nasz wkład został doceniony. To dla nas sygnał, że zmierzamy we właściwym kierunku, a także dodatkowa mobilizacja do kontynuowania działań.

Oto statuetka, którą otrzymaliśmy wraz z listem gratulacyjnym:

 

Nagroda, którą otrzymaliśmy od firmy Nazwa.pl - statuetka i list gratulacyjny

 

Jednocześnie zachęcamy, aby nasi czytelnicy dzielili się merytorycznymi wypowiedziami odnośnie aktualnej sytuacji w ich firmach na łamach naszego portalu z opiniami. Apelujemy jednak o korzystanie z oferowanych przez nas możliwości w sposób odpowiedzialny i przemyślany. Od każdego z nas zależy jakość treści obecnych w internecie.

 

Aby dodać opinię, kliknij poniższy przycisk:

 

Przycisk dodaj opinię - w tle osoba pisząca opinię na laptopie