Praca w administracji, jak zresztą każda inna, wymaga odpowiednich kwalifikacji od potencjalnych pracowników. Wśród najbardziej oczywistych umiejętności, jakie powinna posiadać osoba ubiegająca się o posadę charakterze pracownika biurowego, jest przede wszystkim umiejętność korzystania z programów biurowych oraz ich naprawdę biegła znajomość.

Najlepszym przyjacielem pracownika biurowego jest bowiem Exel, a wszelkie braki w wiedzy z posługiwania się tym programem bardzo szybko wychodzą na jaw, dlatego lepiej nie kombinować ani ubarwiać swojego CV, ponieważ i tak wszystko bardzo szybko zostanie zweryfikowane. Abyśmy byli odpowiednio przygotowani, najlepiej posłuży na odpowiedni kurs.

Umiejętności twarde to podstawa

Kolejną kwestią, która jest ogromnie ważna podczas procesu rekrutacji, jest sprawność w posługiwaniu się komputerem oraz wszystkimi podobnymi mu urządzeniami, takimi jak faks, drukarka, skaner i inne. Taka znajomość będzie świadczyła o sprawnym wykonywaniu swoich obowiązków. Bardzo ważna jest także znajomość języków obcych, szczególnie w środowisku firm międzynarodowym zasięgu, których w Polsce jest obecnie coraz więcej. Obecnie przyjmuje się, że asystent w takiej firmie powinien władać biegle dwoma językami.

Pozostałe umiejętności

Same twarde fakty o zdobytych umiejętnościach to jednak jeszcze nie wszystko, żebyśmy zostali przyjęci do pracy. Równie ważna jest nasza osobowość – najważniejsza będzie doskonała organizacja pracy i maksymalne wykorzystanie czasu, a także komunikatywność czy zdolności koordynowania pracami czasem wielu działów.