Nie od dzisiaj wiadomo, że podstawą otrzymania dobrze rokującego stanowiska jest porządne napisanie CV oraz listu motywacyjnego. Odpowiednia konstrukcja curriculum vitae może sprawić, że staniemy się idealnymi kandydatami na poszukiwane stanowisko pracownika biurowego.

Obowiązki – jak powinien wyglądać ich zapis, aby był atrakcyjny

Wykonywane przez nas dotychczasowe obowiązki to jeden z najważniejszych elementów CV. Nie używaj najczęściej znajdujących się pozycji w przykładach wzorów, to postawi cię w szeregu osób niewidzialnych. Swoje dotychczasowe obowiązku spisuj w 1 osobie l. poj., co sprawi, że będą dokładne i spersonalizowane, na przykład: „Zachowywałem porządek we wszelkich dokumentacjach.” Pamiętaj, że przygotowując CV w języku angielskim, nawet jeśli pracodawca tego nie wymaga, zapunktujesz.

Czego nie warto pomijać w swoim CV?

Jedną z najczęściej pomijanych rubryk jest związana z zainteresowaniami kandydata. Warto jednak nie wpisywać banałów, jakie można znaleźć wszędzie, a więc „literatura, kino, muzyka”, ale ciekawie je opiszesz i dodatkowo będą związane z ewentualnymi obowiązkami, twoje szanse gwałtownie wzrastają. Nie pomijaj również sesji związanej z podsumowaniem zawodowym. Najlepiej umieszczać je na samym początku, żeby pracodawca wiedział od razu, z kim ma do czynienia. Warto również opisać krótko swoje aspiracje, dążenia oraz cel, w jakim aplikujesz właśnie do tej, a nie do innej firmy. Pamiętaj, że każda szansa na zwrócenie uwag pracodawcy jest twoją szansą na dobre stanowisko.