HOBIJ International Work Force Sp. z o.o. to agencja pracy tymczasowej, specjalizująca się w poszukiwaniu, rekrutowaniu i zatrudnianiu pracowników na rynek holenderski. Firma od lat działa na polskim rynku kojarząc ludzi z Polski, Rumunii i Krajów Nadbałtyckich z pracodawcami z Holandii.
Agencja obsługuje firmy z sektora logistycznego, żywnościowego oraz technicznego. Potencjalnym kandydatom, poza możliwością zdobycia pracy, oferuje także coaching zawodowy, kursy oraz wsparcie merytoryczne.

Siedziba firmy mieście się w Opolu, gdzie wyjazdy do pracy za granica są związane z historią tego regionu. Mieszkańcy od wielu lat migruja w celach zarobkowych i coraz chętniej wymieniają się swoimi doświadczeniami – także online.

 

HOBIJ długo obsługiwało swoich Klientów bez angażowania się w działania wizerunkowe w social media czy na forach internetowych . Idąc z duchem czasu agencja postanowiła jednak zmienić swoją dotychczasową strategię.

Tym bardziej, że średnio 1 kandydat tygodniowo rezygnował z przyjęcia oferty pracy po przeczytaniu opinii pozostawianych bez komentarza ze strony firmy, pojawiających się na portalu GoWork.pl.

Problem z odrzucaniem propozycji zatrudnienia stawał się coraz bardziej zauważalny i HOBIJ zdecydowało się na skorzystanie z oferty Złotego Profilu Pracodawcy.

 

CO DAJE ZŁOTY PROFIL?

 

– spersonalizowane konto pracodawcy, pozwalające na zarządzanie wątkiem opiniotwórczym i profilem,
– sześciogodzinną ochronę wizerunku,
– możliwość spersonalizowanego odpowiadania na komentarze i zamieszczania aktualności.

 

GoWork.pl od początku współpracy zapewnia pełne wsparcie merytoryczne, co dla wielu firm jest istotne – szczególnie na starcie.
Także firma HOBIJ mogła skorzystać z wiedzy naszego zespołu, który robi wszystko by Klient nie czuł się zagubiony i nauczył się jak obsługiwać funkcjonalności Złotego Profilu. Specjaliści są do dyspozycji Klienta, pomagając w kwestiach graficznych i operacyjnych. Dział customer care wspiera firmę także pod kątem odpowiadania na pojawiające się opinie.

„Panie, obsługujące nas z ramienia GoWork.pl, były tak bardzo pomocne i zaangażowane, że zastanawialiśmy się czy to wyjątkowe traktowanie jest standardem.”
Magdalena Goczał
Dyrektor HOBIJ Poland

W krótkim czasie Klient sam zaczął kontrolować wątek opiniotwórczy a także nauczył się wykorzystywać inne możliwości. Profil HOBIJ na GoWork.pl jest połączony z fanpagem firmy na Facebooku. Agencja aktywnie odpowiada na wypowiedzi użytkowników i prezentuje materiały promocyjne, co w krótkim czasie przełożyło się na poprawę problematycznej sytuacji z kandydatami odrzucającymi oferty.

HOBIJ ocenia, że świadome kształtowanie wizerunku poprzez prowadzenie Złotego Profilu na GoWork.pl przyniosło efekty w postaci około 20% spadku rezygnacji z przyjęcia zaproponowanej pracy.

 

CZY TO DUŻO?

 

„Dla HOBIJ każdy kandydat jest ważny, wiec szczególną wagę przywiązujemy do rezygnacji.”
Magdalena Goczał
Dyrektor HOBIJ Poland

 

Powyżej przykład działań firmy HOBIJ, która rzeczowo odpowiada na pytanie zainteresowanej osoby. Wypowiedź z oficjalnego konta daje kandydatom pewność, że prowadzą dialog z przedstawicielem agencji. Wpływa to pozytywnie na wizerunek pracodawcy. Firma pokazuje, że dba o kandydatów i interesuje się ich wątpliwościami.

Na portalu pojawiają się nie tylko pytania! Poniżej przykład recenzji, która także nie została pozostawiona bez reakcji. To ważne, by komunikować się również w tego typu sytuacjach – dzięki takim działaniom wzmacniamy postrzeganie marki jako wiarygodnej i solidnej.

 

 

Trzeba pamiętać, że pośrednictwo pracy, które wiąże się z kierowaniem ludzi do zagranicznego pracodawcy, to wrażliwa branża. Bardzo ważnym aspektem jest tutaj budowanie zaufania i pokazywanie, że firma dba o każdego swojego pracownika. Między innymi dlatego właśnie działania HOBIJ na portalu GoWork.pl dość szybko przyniosły wymierne efekty czyli wzrost wiarygodności marki.

Z każdym miesiącem agencja coraz sprawniej poruszała się w obrębie swojego profilu i wątku. Szybko zauważyła, że to także świetne miejsce by zaprezentować działalność i przybliżyć potencjalnym kandydatom wszystkie aspekty pracy w Holandii. Okazało się, że bardzo dobrym materiałem są filmy ukazujące jak się za granicą pracuje i z czym wiąże się taki wyjazd.

 

 

„Zaobserwowaliśmy, że bardzo dobrze działają materiały multimedialne, które pokazują na czym polega wyjazd i jak odbywa się cały proces. Staramy się oddziaływać obrazem i robić to jednocześnie wszystkimi dostępnymi kanałami komunikacji”
Magdalena Goczał
Dyrektor HOBIJ Poland

 

HOBIJ International Work Force w swojej działalności kieruje się mottem Never Stop Growing – Nigdy nie przestawaj się rozwijać. Idealnym tego przykładem jest właśnie rozpoczęcie współpracy z portalem GoWork.pl, który dał firmie dodatkową możliwość kształtowania wizerunku marki pracodawcy w sieci. Mimo początkowego sceptycyzmu – agencja szybko dostrzegła potencjał, który konsekwentnie i świadomie wykorzystuje.

W planach firmy – poza udzielaniem informacji i odpowiadaniem na opinie użytkowników – jest także zbudowanie na GoWork.pl zaangażowanej społeczności osób, mających doświadczenia w pracy zagranicą. To świetna inicjatywa, która może nie tylko wspomóc operacyjną działalność HOBIJ ale także ją rozwinąć. Agencja ma bowiem szansę stać się mentorem dla osób szukających zatrudnienia na rynku holenderskim.