Wydajność w pracy przekłada się na sukces firmy – nic dziwnego, że nasi szefowie często wymagają od nas realizacji zadań w jak najkrótszym czasie. Jak być wydajnym w pracy i nie spanikować, widząc piętrzący się na biurku stos dokumentów? Sprawdź nasze wskazówki. 

Wydajność w pracy – dlaczego jest ważna?

Wydajność w pracy jest kluczem do sukcesu każdej firmy – to dzięki niej możliwe jest osiągnięcie lepszych wyników. Większość pracodawców wymaga realizacji projektów w jak najszybszym czasie. Z tego powodu warto zadbać o dobrą i przemyślaną organizację pracy. Zastanawiasz się, jak być bardziej wydajnym pracownikiem? Zobacz nasze porady.

Jak być wydajnym w pracy? 3 proste kroki

Po pierwsze – plan dnia

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć wydajność w pracy, zacznij od zrobienia planu dnia. Większość pracowników rozpoczyna pracę od przejrzenia wszystkich maili – to duży błąd, ponieważ rano, wbrew pozorom, jesteśmy najbardziej pobudzeni i wypoczęci. Warto ten czas poświęcić na najważniejsze czynności, szczególnie te priorytetowe.

Po drugie – wyznaczenie priorytetów

Jak być bardziej wydajnym w pracy? Wypracuj sobie nawyk codziennego wyznaczania priorytetów. Do tego celu możesz wykorzystać metodę ABCDE lub matrycę Eisenhowera. Podziel zadania na te, które możesz zrobić pod koniec dnia oraz te, które powinieneś wykonać bezzwłocznie. Szanuj czas swój i innych, a współpraca przy poszczególnych projektach na pewno będzie sprawniejsza. Zadbaj również o porządek na biurku, aby nie szukać ważnych dokumentów. W tym celu możesz założyć poszczególne teczki i segregatory, a potem na bieżąco je uzupełniać. Unikaj załatwiania prywatnych spraw, takich jak przeglądanie portali społecznościowych czy opłacanie rachunków.

Po trzecie – robienie przerw

Jak być bardziej wydajnym? Rób krótkie przerwy. Jeśli chcesz pracować przez 8 godzin na najwyższych obrotach, musisz mieć również czas na odpoczynek. Podczas długiego dnia w pracy, często nie mamy czasu nawet zjeść pełnowartościowego posiłku. Stres, ciągłe napięcie i zmęczenie z pewnością nie przełożą się na naszą efektywność. Warto robić sobie krótkie przerwy w pracy, chociażby po to, by przewietrzyć się i dać odpocząć oczom. Dzięki temu szybko zauważysz różnicę w swojej wydajności.

Oceń artykuł
0/5 (0)