Na rynku pracy pojawiają się wciąż nowe propozycje całkiem świeżych jeszcze zawodów, związanych z potrzebami rodzącymi się wręcz na bieżąco. Jednym z takich zawodów, które uważane są za bardzo przyszłościowe i rozwojowe, jest employer branding, czyli tworzenie pozytywnego wizerunku pracodawcy, głównie w Internecie.

Tylko dla asów

W pierwszym momencie może wydawać się co najmniej dziwny taki rodzaj zawodu, jednak jeśli brać pod uwagę tendencje potencjalnych pracowników do dokładnego przeglądania informacji, jakie można znaleźć w sieci na temat danego pracodawcy, zmienia to postać rzeczy. Zabrze jest jednym z takich miast, w których istnieje szansa na rozwinięcie się takiego zawodu – właśnie ze względu na względny brak innych, ciekawszych perspektyw. Jest to również zawód korzystający głównie z narzędzi internetowych, dlatego może być wykonywany w dowolnym miejscu.

Ciekawa perspektywa, dobre zarobki

Już teraz, chociaż jest to dopiero wschodzący zawód, można w nim zarobić pieniądze w przedziale między 4 000 a 7 000 złotych. Bierze się to z dbałości marek chcących wypaść na rynku jak najlepiej w oczach swoich potencjalnych pracowników oraz w odniesieniu do swojej konkurencji. Ta z firm, która będzie lepiej się prezentować w sieci ma od razu większe możliwości na pozyskanie najlepszych specjalistów – dokładnie tych, na których pozyskaniu zależy jej najbardziej. Tę samą tendencję można znaleźć w przypadku firm oraz jej produktów.