Czy wiesz, że nikt nie wypromuje skuteczniej misji firmy w internecie niż jej pracownicy! Doskonała znajomość branży, autentyczna i szczera komunikacja to atrybuty, które warto wykorzystać do promocji w sieci. Aby to zrobić profesjonalnie, warto wspierać Employee Advocacy oraz wdrożyć w organizacji program, który przyniesie realne, długofalowe korzyści dla firmy i jej pracowników!

 

Czym jest Employee Advocacy?

Employee Advocacy (EA) to sposób na prezentowanie marki  w oparciu o kompletnie inne działania i wartości niż standardowy marketing, to nic innego jak nadanie pracownikom roli ambasadorów firmy.  Oznacza po prostu promocję firmy przez pracowników, którzy dzielą się wsparciem dla marki, produktu lub usług firmy w swoich mediach społecznościowych (SM). Ich obecność w SM to ogromny  potencjał, który może poprawić współpracę, produktywność i przekazywanie informacji o marce w oczach obserwatorów i potencjalnych klientów oraz pomoc w przyciąganiu najlepszych talentów.

 

Jakie korzyści płyną z Employee Advocacy?

Employee Advocacy ma na celu lepsze wykorzystanie sieci społecznościowych pracowników, zarówno z korzyścią dla firmy, jak i ich samych. EA otwiera możliwości zwiększania rozpoznawalności i zaangażowania marki, zwiększenia ruchu związanego z polecaniami, generowania nowych potencjalnych klientów i pozyskiwania nowych potencjalnych pracowników, wszystko za pośrednictwem zaufanego głosu swoich pracowników. Udział w EA daje pracownikom możliwość zbudowania własnej profesjonalnej marki przy jednoczesnym wspieraniu marki korporacyjnej. Jak również polepszenie swojego profilu zawodowego w SM, rozwoju sieci kontaktów, rozwijania znaczących relacji i rozwoju kariery zawodowej.

Pokazanie swoim pracownikom, że cenisz ich opinie, pokazuje zaufanie i przejrzystość, a nie dowodzenie i kontrolę, a korzyści z tego są liczne i różnorodne dla obu stron:

Korzyści dla marki:

  • Zwiększenie zaufania i wiarygodności
  • Prezentacja talentów i ekspertów w branży
  • Zwiększenie zasięgów treści
  • Humanizuje markę
  • Autentyczność treść i przekazu

Korzyści dla pracownika:

  • Wzmacnianie wiarygodność na rynku
  • Pogłębianie relacje z klientami
  • Przyciąganie możliwości
  • Zwiększanie wiedzy i wartość
  • Budowanie rozległej sieci kontaktów

Niechęć pracowników do pełnienia funkcji adwokata jest najczęściej spowodowana brakiem pewności siebie. Dzięki niewielkiej ilości wskazówek możesz edukować swoich pracowników i wspierać ich w zakresie publikowania postów. Niech osoby, które naturalnie zajmują się udostępnianiem i tworzeniem treści, staną się przewodnikami, w ten sposób zainspirują innych do naśladowania.

 

Jak wdrożyć Employee Advocacy?

Już wiesz jakie korzyści płyną z EA dla Ciebie i Twoich pracowników, zaplanuj więc uruchomienie programu wspierania pracowników w mediach społecznościowych. Oto kluczowe kroki, aby Twój program odniósł sukces:

 

  1. Zidentyfikuj ambasadorów marki

ZidentyfikujZdecyduj wcześniej, którzy pracownicy będą uczestniczyć w twoim programie EA. Możesz albo rozpocząć pracę z małą grupą użytkowników i później rozszerzyć swój program, albo możesz zaprosić wszystkich pracowników do wzięcia udziału w programie od razu. Twoja strategia będzie zależeć od kultury, wielkości i struktury organizacyjnej Twojej firmy. Możesz zdecydować się na pierwszą opcję, jeśli Twoi pracownicy nie znają jeszcze taktyki marki osobistej.

 

 

  1. Ustal jasne cele

CeleJakie są twoje oczekiwania, na jakie KPI chcesz spojrzeć, aby zmierzyć sukces swojego programu? Czy chcesz wzmocnić swoich pracowników w mediach społecznościowych, aby zwiększyć strategię marketingu treści, zwiększyć ruch na swojej stronie, generować potencjalnych klientów, czy oczekujesz, że Twoi pracownicy przyczynią się do budowania marki pracodawcy? Ustalenie wcześniej określonych celów pomoże Ci uruchomić program we właściwy sposób i śledzić postępy.

 

 

  1. Zaplanuj strategię treści

StrategiaTreść jest kluczowa, jeśli chodzi o EA. Ważne, aby włączyć do programu treści istotne dla pracowników i ich sieci kontaktów. Na przykład możesz chcieć podzielić się z pracownikami aktualnościami firmy, aktualizacjami produktów, a także wskazówkami i najlepszymi praktykami. Aby zaangażować w swój program EA pracowników, udostępniaj swoim pracownikom posty na blogach, komunikaty prasowe, infografiki i filmy.

 

 

  1. Zainwestuj we właściwy program szkoleniowy

SzkoleniaNiektórzy z Twoich pracowników mogą nie znać taktyki budowania marki osobistej, a inni mogą chcieć udostępniać treści związane z firmą w swoich sieciach, ale mogą czuć się niepewnie co do informacji, które faktycznie mogą udostępnić. Aby ułatwić pracownikom uczestnictwo w programie, możesz zaimplementować odpowiedni program szkoleniowy. Ten krok ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o planowanie strategii EA, pomoże ci pokonać bariery, które mogą powstrzymywać działania ambasadorów.

 

 

  1. Poproś o opinię

OpinieZbyt wiele firm zapomina poprosić pracowników o informację zwrotną na temat EA, podczas gdy ich pomoc jest niezbędna do udoskonalenia programu. Tworzysz program EA dla pracowników, ale także z pracownikami, więc daj im głos! Możesz poprosić o opinię na temat: uruchomienia programu, treści, planu szkoleń, który wdrożyłeś, sposobu komunikowania celów w całej organizacji. Pamiętaj, że zdanie uczestników programu jest kluczowe dla jego rozwoju.

 

 

Jakich błędów unikać?

Poniżej siedem błędów, które mogą zniweczyć cały plan wdrożenia programu Employee Advocacy w Twojej firmie:

  • Nie zmuszaj swoich pracowników do udostępniania twoich treści
  • Nie proś pracowników o udostępnianie tych samych postów. Zamiast tego zachęć ich do spersonalizowania swoich wiadomości
  • Nie używaj programu EA do śledzenia działań swoich pracowników w mediach społecznościowych
  • Nie zapomnij regularnie analizować danych. To jedyny sposób, aby dowiedzieć się, czy Twój program wymaga pewnych korekt
  • Nie ignoruj ​​próśb pracowników dotyczących programu
  • Nie wdrażaj swojego programu EA bez uprzedniej konkretnej strategii dystrybucji treści
  • Nie zapomnij zachęcić liderów zespołów do regularnego udostępniania profesjonalnych treści do swoich sieci

 

 

Firmy, aby się rozwijać, potrzebują pozytywnych recenzji i rekomendacji, które pomogą zbudować zaufanie do ich wartości na rynku. Problem polega na tym, że nie można tego zbudować wyłącznie poprzez marketing, ponieważ ludzie ufają ludziom (ekspertom, specjalistom, współpracownikom, przyjaciołom i rodzinie) o wiele bardziej niż ufają markom bez twarzy. Z tego powodu Employee Advocacy jest jedną z najlepszych form marketingu budującego reputację firmy, więc nie czekaj i spróbuj wdrożyć je już teraz!