Jak osiągnąć sukces zawodowy i korzystać z możliwości, jakie daje nam kariera zawodowa? Sukces w pracy leży w zasięgu każdego, kto posiada i wytrwale trenuje poniższe cechy, będące kluczem do upragnionego zwycięstwa. Ich rozwinięcie nie będzie was kosztować ani złotówki, a jeśli do tego wynikają z waszego charakteru, macie olbrzymią przewagę na starcie.

Jak osiągnąć sukces zawodowy? Liczy się postawa!

Czym jest sukces w pracy? Dla każdego to coś innego – kiedy jednemu bardziej zależy na awansie, inny powie, że to solidna podwyżka. Są i tacy, dla których najważniejsze to znaleźć miejsce, w którym będą mogli pracować przez lata i budować silny, zgrany zespół. Niezależnie od tego, czym sukces zawodowy jest dla Was, podpowiemy, jakie cechy pomogą go Wam osiągnąć. Podczas gdy naturalnie niektóre z nich mogą wynikać z Waszego charakteru, o tyle wszystkie można wytrenować – wystarczy chcieć! Jesteście dobrymi słuchaczami sami z siebie? Doskonale się składa. Nie oznacza to jednak, że ci bardziej niecierpliwi, mający tendencję do przerywania innym, nie mogą oduczyć się tego nawyku w miejscu pracy. Kluczem do sukcesu jest postawa – proaktywna i nastawiona na realizację wymarzonego celu.

Osiągnij sukces zawodowy dzięki: rozwiązywaniu konfliktów, współpracy w grupie i adaptacji społecznej

Jeśli ubiegamy się o awans jasne jest, że najważniejsze będą dla nas wyniki naszej pracy i wysoko rozwinięte kwalifikacje. A co, jeśli to nie do końca prawda? Jeśli ubiegamy się o stanowisko, związane z zarządzaniem ludźmi, priorytetowe mogą okazać się nasze tzw. umiejętności miękkie. Umiejętności interpersonalne, takie jak np. komunikacja, czy też wygłaszanie przemów można i trzeba trenować, ale to też jeszcze nie te cechy, które zapewnią nam sukces zawodowy. Prawdziwym kluczem do serc współpracowników będzie umiejętność adaptacji społecznej. Potrafisz sprawić, że każdy w firmie czuje się jak w rodzinie i nikt, nawet stażysta, nie zostaje pominięty? Jeśli dzięki Wam współpracownicy czują się ważni i doceniani, a ich praca dostrzegana, Wasz awans będą świętować z Wami, a nawet sami polecą Was do niego dyskretnie do szefa. W końcu gdyby nie Wy i umiejętne rozładowywanie konfliktowych sytuacji, atmosfera w zespole byłaby o wiele gorsza. Jeśli z kolei czujecie, że w obecnym miejscu pracy trudno Wam odnaleźć się w zespole, to rozważcie, czy osiągnięcie sukcesu w pracy nie byłoby Wam łatwiej osiągnąć w innej firmie i zacznijcie przeglądać oferty pracy na GoWork.pl.

Jak osiągnąć sukces w pracy? Bądź proaktywny i profesjonalny!

Chcecie wiedzieć, jak osiągnąć sukces zawodowy? Musicie zakasać rękawy i zabrać się do roboty! Nie wystarczy wykonywać swoich podstawowych obowiązków od – do. Chętni na szybką wspinaczkę po szczeblach kariery muszą wychodzić z inicjatywą naprzeciw oczekiwaniom przełożonych i współpracowników. Proaktywne podejście oznacza wymyślanie rozwiązań pojawiających się problemów, a nawet przewidywanie tych, jakie dopiero mogą się pojawić! Jeśli jesteście dobrze zorientowani w planach firmy lub waszego działu na przyszłość – wykorzystajcie to! Mile widziane jest także dodatkowe zaangażowanie w pracę i samodzielność myślenia. Pokażcie na co Was stać! Sukces zawodowy osiągają również Ci, którzy wyróżniają się profesjonalizmem. Chodzi nie tylko o dobre rozwinięcie kompetencji twardych oraz miękkich. Nie pozwalajcie sobie na proste błędy, a jeśli już je popełnicie, bierzcie za nie odpowiedzialność i udowodnijcie, że potraficie dobrze organizować sobie czas w pracy. Nie bez przyczyny sukces w pracy zależy także od tego, czy potraficie pracować pod presją czasu. Przypomnijmy, że głównym hasłem zespołu Facebooka jest “move fast and break things”. Weźcie to sobie do serca!

Asertywne, zmotywowane i inteligentne emocjonalnie osoby wiedzą, jak osiągnąć sukces zawodowy

Motywacja to klucz do sukcesu zawodowego. Osoby które wiedzą, jak wyznaczać sobie jasne cele w pracy i potrafią konsekwentnie je realizować, szybciej rozwiną się na danym stanowisku, niż inni. Jeśli dodatkowo potraficie motywować do dalszej pracy również pozostałych członków zespołu – punkty dla Was! Przydatna jest również asertywność. Jeśli intuicja podpowiada Wam, że proponowane przez przełożonego rozwiązanie nie do końca sprawdzi się w danej sytuacji, nie bójcie się mówić! Nie oznacza to jednak, że macie marudzić lub odrzucać proponowane Wam działania. Jak osiągnąć sukces zawodowy? Uda się to tym, którzy potrafią wykorzystać zebrane dane i na ich podstawie proponować kontrrozwiązania. Szersza perspektywa zawsze działa na Waszą korzyść! Tu przyda się również inteligencja emocjonalna. To waszym zadaniem jest wyczuć odpowiedni moment na wprowadzanie nowości, a także realistycznie patrzeć na możliwości waszej firmy. Rozmowa z “trudnymi” współpracownikami przebiegnie zupełnie inaczej, jeśli potraficie odłożyć na bok własne emocje i uprzedzenia. Zachowanie profesjonalnej postawy w miejscu pracy nie zawsze jest łatwe, ale konieczne do odniesienia sukcesu w pracy. Zapanujcie nad stresem i pokażcie, że nawet w kryzysowych sytuacjach można na Was liczyć i potraficie dostosować się do zmieniających się warunków. Na korzystne efekty nie trzeba będzie długo czekać!

Oceń artykuł
0/5 (0)