Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Znacie te słowa Alberta Einsteina? Miejsce pracy wiele mówi o naszej organizacji pracy oraz o charakterze.

Trąba powietrzna czy fanatyk pracy?

Coraz częściej pracownik może urządzić i przyozdobić swoje biurko według własnego uznania. Spędzamy w pracy większość dnia, więc nic dziwnego, że chcemy się dobrze poczuć w swoim miejscu pracy. Nie dotyczy to tylko osób pracujących w administracji, ale również sekretarek lub asystentów biurowych. Niektórzy ozdabiają swoje biurko przeróżnymi gadżetami, zdjęciami rodzinnymi czy maskotkami, inni wolą trzymać na nim tylko niezbędne dokumenty oraz notatnik. Jak wiele jesteśmy w stanie wywnioskować z porządku jaki utrzymujemy na naszym biurku? Naukowcy od dawna próbują wyciągnąć wnioski z panującego na nim porządku lub też bałaganu.

biurko

Jak wygląda Twoje biurko?

Psycholog Cary Cooper podjął się zadania sprawdzenia związku naszej osobowości z wyglądem naszego biurka. Badania obejmowały 2500 tysięcy osób z całej Europy i dały jednoznaczne rezultaty – psycholog wyróżnił 5 typów osobowości – osobę konsekwentną, która jest bardzo rodzinna, fanatyka pracy, nowoczesnego lidera, animatora biurowego oraz…chaotyczną trąbę powietrzną! Pamiętajmy, że porządek na naszym biurku zwiększy również efektywność pracy.

Powstają również coraz to nowsze pomysły na efektywne zorganizowanie porządku na naszym stanowisku pracy. Jeden z producentów opatentował nawet urządzenie, które pomaga w organizacji biura. Urządzenie jest na pewno przydatne, jednak z pewnością sami jesteśmy w stanie zrobić karteczki, które wyznaczają miejsce na poszczególne dokumenty.

Jeśli chcemy zachować porządek (nie tylko na biurku!) wystarczy się trzymać kilku zasad. Pierwsza z nich to minimalizm. Trzymajmy pod ręką tylko niezbędne przedmioty, nie zaśmiecajmy starymi dokumentami czy opakowaniami po jogurtach naszego biurka. Czasem wystarczy, że znajdzie się na nim tylko laptop, notes oraz długopis. Druga zasada jest bardzo prosta – odkładajmy wszystko na swoje miejsce.

Autor wpisu: GoWork.pl