Opinie o SALESmanago | Customer Engagement Platform w Kraków

SALESmanago to kompleksowe oprogramowanie nowej generacji do automatyzacji marketingu wykorzystywane przez działy marketingu i sprzedaży w ponad 10 000 firm każdej wielkości. SALESmanago rozpoznaje użytkowników odwiedzających Twoją stronę, analizuje ich zachowanie online i dokonywane transakcje. Na podstawie tych informacji buduje kompletny i indywidualny profil klienta. Informacje te są przetwarzane przez algorytmy systemu Machine Learning & AI, aby dostarczyć w pełni spersonalizowane oferty i zapewnić klientowi unikalne doświadczenie w odpowiednim czasie na każdym kanale marketingowym.


Branże: Usługi IT tworzenia oprogramowania i aplikacji

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o SALESmanago | Customer Engagement Platform w Kraków

System Salesmanago
Inne

Firma ma bardzo nietransparentne zasady współpracy i przestrzegam przed dołączeniem do grona klientów. Takie przeniesienie metod MLM do biznesu. W naszym przypadku skorzystaliśmy z rekomendacji zewnętrznej firmy konsultingowej. Jak się okazało, Salesmanago wypłaca prowizję za każdego przyprowadzonego klienta, więc naszemu konsultantowi opłacało się nas tam wciągnąć podwójnie - dostał sowitą prowizję od Salesmanago i od nas gażę za współpracę przy projekcie. Porównanie z dowolnym alternatywnym systemem automatyzacji wyjdzie korzystniej finansowo. Umowa jest tak skonstruowana, że trudno ją zerwać. W dodatku poza podstawowymi funkcjonalnościami niewiele działa poprawnie.

OlimpHero
Inne
 Pytanie
@seeb

Ktoś tu chyba nie przeczytał umowy która ma 2 strony tekstu i marudzi, że jego mały sklep bez ruchu nie zarabia na Marketing Automation. Z pustego i Salomon nie naleje. Jak taka osoba chce prowadzić biznes? Nie wróżę sukcesu skoro widzi w każdym winę tylko nie w sobie. Miałem ten sam problem ale zainwestowałem w ruch na stronie i SM SPRAWDZA SIĘ BAJECZNIE chociaż na początku leciało przy pracy trochę łaciny.

Pytanie Nowy wpis
 Pytanie

Jak duże doświadczenie trzeba mieć, żeby pracować na Kierownik działu w SALESmanago | Customer Engagement Platform?

System Salesmanago
Inne

Firma ma bardzo nietransparentne zasady współpracy i przestrzegam przed dołączeniem do grona klientów. Takie przeniesienie metod MLM do biznesu. W naszym przypadku skorzystaliśmy z rekomendacji zewnętrznej firmy konsultingowej. Jak się okazało, Salesmanago wypłaca prowizję za każdego przyprowadzonego klienta, więc naszemu konsultantowi opłacało się nas tam wciągnąć podwójnie - dostał sowitą prowizję od Salesmanago i od nas gażę za współpracę przy projekcie. Porównanie z dowolnym alternatywnym systemem automatyzacji wyjdzie korzystniej finansowo. Umowa jest tak skonstruowana, że trudno ją zerwać. W dodatku poza podstawowymi funkcjonalnościami niewiele działa poprawnie.

seeb Nowy wpis
Inne
@System Salesmanago

potwierdzam przedmowce. firma ma nietransparetne zasady wspolpracy- oferta to jedno a umowa to drugie- nie sluchajcie przedstawicieli ze umowa nie jest wazna a decyzje o przedluzeniu podejmiecie po roku- po roku to juz musicie placic kolejny rok. Co do skutecznosci narzedzia- zgodnie z przewidywaniami - w firmie gdzie nie macie duzo produktow ani gigantycznej ilosci odbiorcow a takze nie dzialacie tylko z obnizaniem ceny- narzedzie sie nie sprawdza i nie zarabia na siebie.

OlimpHero Nowy wpis
Inne
 Pytanie
@seeb

Ktoś tu chyba nie przeczytał umowy która ma 2 strony tekstu i marudzi, że jego mały sklep bez ruchu nie zarabia na Marketing Automation. Z pustego i Salomon nie naleje. Jak taka osoba chce prowadzić biznes? Nie wróżę sukcesu skoro widzi w każdym winę tylko nie w sobie. Miałem ten sam problem ale zainwestowałem w ruch na stronie i SM SPRAWDZA SIĘ BAJECZNIE chociaż na początku leciało przy pracy trochę łaciny.

Pytanie Nowy wpis
 Pytanie

Jakie godziny pracy obowiązują w SALESmanago | Customer Engagement Platform?

Junior Frontend Developer
Pracownik

W Salesmanago pracuję od kilku miesięcy. Początki są intensywne i wymagające, ale jak to w każdej pracy trzeba wejść w odpowiedni rytm. W firmie ludzie są jednak wyrozumiali w okresie gdy zaczynamy i można liczyć na pomoc. Pomimo wielkości firmy nie czuć tutaj atmosfery korpo. Są oczywiście pewne procedury, które może w mniejszych firmach są łatwiejsze czy uproszczone, ale po pierwszych tygodniach zaznajomienia nie ma z tym problemu. Na plus pracy jest złożoność aplikacji, możliwości rozwoju, zaznajomienia się z różnorodnych stackiem technologicznym. Zwracana jest uwaga na jakość pisanego kodu, co pozwala nam się rozwijać i uważam to za największy plus Salesmanago dla mnie jako developera z mniejszym doświadczeniem. W firmie organizowane są fajne integracyjne eventy, które scalają zespół i pozwalają się poznać.

Natalia
Kandydat

Może trochę rozwiniesz wątek? :D Też pracujesz na takim stanowisku? Powiedz proszę, jak to z Twojej perspektywy wygląda, jesteś zadowolony z tych samych rzeczy? Jak w ogóle wygląda możliwość rozwoju w IT?

Account Manager
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Bardzo sprawy, najpierw rozmowa z head hunterem, następnie z działem HR z firmy Benhauer i na końcu z dyrektorem ( bezpośrednim przełożonym) w sumie około 2h rozmów. Pracę mogłem zacząć "od zaraz", oczekiwania finansowe które założyłem spełnione

Pytania

Standardowe, bez udziwnień, o doświadczenie, dostępność, oczekiwania finansowe. Dowiedziałem się nieco o firmie, benefitach, profilu firmy,

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
logo firmy Monter instalacji teletechnicznych
Siemianowice Śląskie
Ipmedia Sp. z o.o.
Wyślij CV
logo firmy Programista PLC, HMI, SCADA
Ostrów Wielkopolski
Zakład Przemysłowych Systemów Automatyki Sp. z o.o.
Wyślij CV
logo firmy Scrum Master/Agile Coach
Warszawa
GoWork.pl
(540 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Administrator Systemów Linux
Warszawa
PN standard Sp. z o.o.
(19 opinii)
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
Mikolaj
Były pracownik

Typowa firma chwalącą się swoimi osiągnięciami oraz atmosferą w pracy, jak i nowoczesnym podejściem na linii pracodawca-pracownik. Nie narzekam na 3 te miesiące, które przepracowałem, jednak jest to zwykłe call center, których w Polsce tysiące.

Marcin
Inne
@Mikolaj

Czemu pracowałeś tylko 3 miesiące? Sam odszedłeś czy cię zwolnili? Bo jak nie narzekałeś to chyba warunki były ok? Pracowałeś na słuchawce czy na innym stanowisku?

Gabriel
Kandydat

Witam, niedawno byłem kandydatem na stanowisko handlowca z językiem hiszpańskim, niestety nie zostałem zatrudniony w tej firmie. Piszę opinię w celach informacyjnych dla innych "potencjalnych" kandydatów. W zawodzie pracuję już dobrych pare lat, posługując się płynnie 3 językami obcymi. Salesmanago skusiło mnie potencjalnie wysoką pensją oraz brandami, które obsługiwane są przez firmę. Niestety zawiodłem się już po 1 rozmowie kwalifikacyjnej, gdzie HR wykazywał się dużymi brakami siedzi jeśli chodzi o samo stanowisko, jak i wiedzą na temat samej firmy. Dodam jeszcze, że w 0 sposób sprawdzone zostały moje umiejętności, a sam dowiedziałem się dużo życiu prywatnym HR. Po 1 rozmowie czekała mnie 2. Również brak jakiegokolwiek zainteresowania ze strony managementu umiejętnościami, za równo językowymi oraz sprzedażowymi. Po 2 rozmowie, która miała być finalna, zostałem zaproszony na jeszcze jedną, też teoretycznie "ostatnią". Od tego momentu wiedziałem już, że poprzednie opinie negatywne kandydatów są prawdziwe (jednak dawałem szansę). 3 rozmowa jak się okazało, była już na inne stanowisko, kompletnie nie związane z moimi językami obcymi, ani obszarem na jaki miałem pracować i być przydzielone przez 2 poprzednie rozmowy. Menegment nie wiedział także na pewno sam, dlaczego i przez kogo zostałem mu przydzielony. Po 3 rozmowie, znalazłem już innego pracodawce. Po tygodniu od ostatniej rozmowy z Salesmanago otrzymałem zaproszenie na kolejną - 4 rozmowę. Pomyślałem sobie, że OK skoro jest online to w sumie zrobię to dla żartów, posłuchać co tym razem się wydarzy. W skrócie - nic nowego, to samo co w 3 rozmowie. Pracując już w innej firmie, otrzymałem nagle telefon z HR z SALESMANAGO, że jednak nie mogę zostać zatrudniony, ponieważ "to nie to czego szukają". Tak sobie myślę, to po co przez 2 miesiące robione są jakieś podchody niekompetentych ludzi z zarządzania, i przesyłanie z teamu na team, żeby na koniec również otrzymać merytyoryczną odpowiedź braku zatrudnienie "to nie to czego szukamy".

Marzena
Inne
@Gabriel

nie spytałeś ich wtedy wprost czemu tak długo się zastanawiali? ciekawa jestem czy oni tak często mają czy to jakiś wypadek przy pracy był. Swoją drogą ciekawe jak się na ich stanowiskach pracuje i czy serio mają tyle roboty

Gabriel
Kandydat
@Marzena

Dlatego, że osoby zatrudniające osoby na stanowiska w moim przypadku - handlowca, kompletnie nie mają pojęcia czego szukają i kogo. Przez 4 rozmowy nie została odegrana ze mną scenka sprzedażowa, dialogowa, propozycyjna. Przy pytaniu jaki konkretnie obszar świata będzie nas interesował ze względu na języki otrzymałem odpowiedź, że teren X, po czym w 3 rozmowie z innym gościem okazuje się, że on sam nie wie jaki teren i może taki, a może taki. Tak nieprofesjonalnej oraz nierzetelnej firmy nigdy w życiu nie spotkałem. Jeden mówi jedno, drugi drugie, a HR wciska ludziom jakiś kit o wielkich wartościach i super firmie.

Marzena
Inne
@Gabriel

a to ciekawe że nagle podmianka była ja to myślałam, że z jedną osobą się gada przez cały proces po prostu... czyli może z tego problem wyszedł? ciekawa jestem ile osób mogłoby się podpisać pod Twoją opinią, kto miał podobnie?

Gertruda
Pracownik

Większość ludzi zatrudniona na umowach śmieciowych, nawet przy długim jak na tę firmę stażu pracy. Dodatkowo do podpisu umowa lojalnościowa i zakaz konkurencji bez ekwiwalentu, przy zleceniu - podpis albo wypad. Bardzo duży system, w którym wiele rzeczy nie działa i jest niedopracowanych, wszystko wprowadzane w pośpiechu i bez przemyślenia konsekwencji. Bardzo duża rotacja pracowników przez co (usunięte przez administratora) czasu marnowana jest na ciągłe wdrażanie nowych osób. Bezpłatne nadgodziny ale za to w piątek darmowe piwo żeby zapić tydzień i zresetować głowę na przynajmniej na weekend - no chyba że akurat masz dyżur i pracujesz w weekend.

Agata
Kandydat
 Pytanie

Czy szukacie osób do działu księgowego?

Jolanta
Inne

Cześć, w ogłoszeniu na ofertę pracy Head of Product Marketing jest wymieniona forma pracy stacjonarnej, zdalnej i hybrydowej, czyli wszystkie, jakie są możliwe aktualnie. Pytanie moje, czy zarobki są niezależne od formy, jaką się wybierze?

Pola12
Kandydat

Rozmowa rekrutacyjna to porażka. Bardzo słabo przygotowania rekruterka, która mówi że rozmową będzie stricte HR i nie będzie dotyczyła rozmowy o doświadczeniu zawodowym, tylko chce potweirdzić dane do procesu. Potem prosi żeby opowiedzieć o doświadczeniu zawodowym.... Na pytanie o benefity - podaje "benefity" za które pracownik uwaga musi sam płacić i nie widzi w tym nic dziwnego. Zarobik - nie potrafi udzieli odpowiedzi bo własnie zmieniają sytem płac i nie wiem jak będzie to wygląda na tym stanowisku. Obowiązki - w sumie nie do końca wiadomo bo to nowe stanowisko. W 100% zgadzam się z poprzednimi opiniami, skusiłam się stanowiskiem, ale po pierszej rozmowie zdecydowanie odradzam aplikowanie do tej firmy.

Pracodawca

 Aktualność
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu.



SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago. 

 
Charakterystyczny, okrągły Ocean Office Park D stanowiący część wielofunkcyjnego kompleksu powstającego na Zabłociu – a od września 2023 roku flagową siedzibę SALESmanago – zaoferuje ponad 4,7 tys. mkw. komfortowej, doskonale wyposażonej przestrzeni biurowej na 5 naziemnych kondygnacjach. Na 2 podziemnych kondygnacjach oraz terenie wokół budunku zaprojektowane zostanie niemal 100 miejsc parkingowych z rozwiązaniami dostosowanymi do pojazdów elektrycznych, deweloper zadba także o rozbudowaną infrastrukturę dla rowerzystów, w tym szatnie i prysznice. Dzięki użyciu energooszczędnych i ekologicznych rozwiązań budynek będzie miał zrównoważony charakter i podobnie jak wszystkie inwestycje Cavatina Holding, zostanie poddany certyfikacji w międzynarodowym standardzie BREEAM.

Inwestycja w nowy biurowiec jest konsekwencją dynamicznego wzrostu firmy SALESmanago, która zatrudnia w tym momencie 360 osób. Spółka otwiera również w biura w Amsterdamie i Londynie. Z rozwiązań SALESmanago korzysta obecnie ponad 2000 firm eCommerce w 50 krajach.

 
„W SALESmanago oferujemy pracownikom coś więcej niż zatrudnienie – naszą misją jest inspirowanie ludzi do rozwoju i samodoskonalenia się, jednocześnie zapewniając im komfort bycia sobą. Aby to osiągnąć i nadążyć za rozwojem firmy, przy współudziale pracowników od nowa projektujemy kulturę organizacji, w tym bardziej zindywidualizowane i elastyczne podejście do modelu świadczonej pracy. Nowa siedziba SALESmanago to ważny element naszej strategii HR a przy tym przestronne, atrakcyjne i wysoko wydajne środowisko współpracy dla naszego szybko rosnącego zespołu. To także piękny i jedyny w swoim rodzaju biurowiec, który, mamy nadzieję, będzie dla naszych pracowników powodem do dumy, potwierdzeniem ambicji firmy i wyjątkowości tworzącej ją ekipy.” – wyjaśnia James Eastwood, Chief People Officer w SALESmanago

 
Nietuzinkowa architektura kompleksu nawiązuje w bezpośredni sposób do jego nazwy – Ocean Office Park. Elewacja budynków biurowych zakłada wykorzystanie technologii „podwójnej skóry”, co zwiększa komfort termiczny i akustyczny wewnątrz obiektu oraz dodatkowo podnosząc jego walory wizualne. Nachodzące na siebie warstwy szkła o falistej linii cięcia nadają efekt lekkości i skojarzenie z miękkimi krzywiznami oceanicznych fal. Ocean Office Park korzysta również z najnowszych rozwiązań technologicznych w tym narzędzi do zarządzania przestrzenią biurową, które zapewnią SALESmanago dostęp do kompleksowych planów przestrzeni, możliwość rejestracji recepcyjnej, zarządzania salami konferencyjnymi i dostępnymi miejscami parkingowymi.

Przy tak przemyślanych rozwiązaniach, mających na celu wellbeing osób pracujących w Ocean Office Park, nie jest zaskoczeniem, że budynek będzie również certyfikowany w ramach WELL Health-Safety Rating potwierdzającego bezpieczeństwo i komfort środowiska pracy.

W wyborze nowego biura firmę wspierali eksperci z agencji doradczej Walter Herz.

Położenie Ocean Office Park u zbiegu ulic Klimeckiego i Nowohuckiej zapewnia szybki dojazd do centrum i innych części miasta, dzięki dobrze rozbudowanej sieci komunikacji miejskiej w pobliżu budynku. Ponadto oddalona zaledwie o kilka minut jazdy samochodem Galeria Kazimierz, zapewnia szeroki dostęp do oferty usługowo-handlowej i gastronomicznej. Lokalizacja na Zabłociu oznacza także niewielki dystans do głównych punktów Krakowa – rynku, Kazimierza czy dworca Kraków Główny.

 
– „Dobrze rozumiemy szybko zmieniające się potrzeby firm działających dziś w bardzo dynamicznym otoczeniu rynkowym. Proponujemy kompleksowe usługi, które obejmują nie tylko samo dostarczenie najwyższej jakości powierzchni biurowych, ale także i doradztwo, usługi projektowe i wykończeniowe. Ocean Office Park to nasz kolejny, po Tischnera Office oraz Equal Business Park, projekt w Krakowie – podobnie jak poprzednie, wyróżniający się oryginalną architekturą i zastosowaniem najnowszych rozwiązań. Ofertę tego obiektu uzupełniają lokale usługowo-handlowe oraz np. placówka medyczna. W połączeniu z dobrą lokalizacją, Ocean jest po prostu miejscem idealnie wpisującym się w oczekiwania szerokiego spektrum najemców” – mówi Natalia Jaglińska, Dyrektor Komercjalizacji w Cavatina Holding.

 
Zakończenie budowy i oddanie inwestycji do użytkowania przewidywane jest pod koniec tego roku, a SALESmanago planuje przeniesienie się się do swojej nowej siedziby w III kwartale 2023 roku. 

Więcej informacji na temat kompleksu Ocean Office udziela:

Łukasz Zarębski
e-mail: lukasz.zarebski@cavatina.pl 
tel. kom: + 48 533 889 240 
http://www.cavatina.pl


[ENGLISH]

Pracodawca

 Aktualność
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?



Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić.

Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania będą sprzedawać się lepiej niż elektronika, wyprzedaże zaczną się wcześniej, będą częstsze a szał zakupowy będzie kontynuowany dłużej.

Prawdopodobnie jesteście doświadczonymi marketerami i znacie Black Friday na wylot. Nie będziemy was zanudzać takimi szczegółami. Zamiast tego postanowiliśmy wskazać kilka interesujących oczekiwań dotyczących eCommerce w Black Friday 2022, na które eksperci często zwracają uwagę. Oczekiwania te sugerują, że Black Friday ewoluował i nie chodzi w nim już tylko o ceny. Zaobserwowaliśmy rosnącą rolę wartości, Customer Experience, zaufania, wreszcie Customer Intimacy.

 
1. Będziesz oferować najlepsze oferty … lub najwyższe ceny w historii

 
Internet przewiduje

 
Nawet przy gwałtownej inflacji ceny będą lepsze niż w zeszłym roku – tak głosi jedna z powszechnych prognoz. Ta prognoza opiera się na założeniu, że problemy z łańcuchem dostaw, które trapiły eCommerce w zeszłym roku, nie wpłyną na tegoroczną sprzedaż. Niektórzy zauważają, że w tym roku wielu sprzedawców detalicznych, w tym Walmart, Target, Gap, Nordstrom, Macy’s i Kohl’s, ma w magazynach nadmiar zapasów. Jeśli nie będą w stanie rozładować go w nadchodzącym miesiącu, co jest mało prawdopodobne, pewnie zaoferują go z dużymi rabatami w Black Friday i Cyber Monday. W związku z tym, oprócz „oficjalnych” promocji, klienci powinni spodziewać się dodatkowych rabatów na poziomie właśnie Czarnego Piątku.

Nie możemy jednak ignorować wpływu inflacji na ceny. „Sklepy cierpią” – mówi Priya Raghubir, profesor marketingu w Stern School of Business na Uniwersytecie Nowojorskim. „Ich koszty stałe pozostają wysokie, a przychody maleją. Nie mogą więc sobie pozwolić na oferowanie zbyt wielkich upustów”.

Inflacja uderzyła w niektóre kategorie towarów mocniej niż w inne. Na przykład ceny żywności wzrosły bardziej niż ceny odzieży. Kupujący mogą stwierdzić, że jakość ofert zależy od tego, co kupują.

 
Nasze spojrzenie

 
Oczywiście sposób ustalania cen w Czarny piątek różni się znacznie w zależności od branży. Nierealistyczne jest oczekiwanie, że Twoje zapasy kart graficznych z najwyższej półki będą pękać w szwach, podczas gdy eCommerce z branży fashion będzie w zupełnie innej sytuacji.

W takim przypadku ważna będzie transparencja i uczciwość w komunikacji z klientami. Omówimy to w dalszej części tego artykułu, ale zaufanie będzie w ten Black Friday kluczowe. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na wysokie rabaty, nie składaj pochopnych obietnic. Zamiast tego skup się na Customer Experience. Świetnie przeprowadzona, hiperspersonalizowana kampania, oparta na głębokiej wiedzy o potrzebach klientów, nie tylko przeprowadzi cię przez Black Friday, ale także wzmocni efekty twoich starań w kierunku wypracowania Customer Intimacy.

 
2. Nie pobijesz rekordu sprzedaży … albo sprzedaż osiągnie 158 miliardów USD!

 
Internet przewiduje

 
Future Publishing przewiduje, że w trakcie tegorocznego Black Friday sprzedaż wyniesie 158 miliardów dolarów. Badanie przewiduje, że 76% amerykańskich konsumentów planuje przeznaczyć na zakupy w Black Friday średnio 574 USD. Mimo że tradycja Black Friday rozlała się na inne kraje, amerykańscy konsumenci nadal należą do osób, które wydają najwięcej. W tym roku Adobe przewiduje, że sprzedaż internetowa rok do roku wzrośnie o 2,8%, osiągając łącznie 34,8 miliarda dolarów.

Inni są bardziej powściągliwi w prognozach. Chociaż Black Friday i Cyber Monday zwykle notują rekordy sprzedaży, nie powinniśmy spodziewać się ich w tym roku. Chociaż prawdą jest, że Cyber Monday ustanowił rekord sprzedaży online tego jednego dnia w zeszłym roku, sprzedaż w Black Friday spadła po raz pierwszy. Ponadto klienci wycofują się z niepotrzebnych zakupów i ogólnie wydają mniej.

Ponadto w 2022 roku po raz pierwszy spodziewany jest spadek sprzedaży w eCommerce. Nie powinniśmy też zapominać o różnicach między Stanami Zjednoczonymi a Europą. Oczekuje się, że kraje takie jak Wielka Brytania odnotują spadek świątecznych wydatków. Według raportu Metapack, brytyjscy kupujący ograniczą swoje wydatki o 22%, przy cięciu zakupów świątecznych o 5,05 miliarda dolarów.

 
Nasze spojrzenie

 
Bicie rekordów sprzedaży w przypadku europejskiego eCommerce wydaje się nierealne. Ta perspektywa oczywiście zmusi CMO i zespoły marketingowe do zrobienia wszystkiego, aby udowodnić, że jednak dadzą radę. Zdecydowanie odradzamy nękanie klientów strategiami „spray and pray”.

Eksperci oczekują, że ubrania i zabawki będą sprzedawać się w tym roku lepiej niż elektronika, więc eCommerce z branży fashion będzie miał nieco łatwiej. Nawet jednak, a raczej szczególnie, jeśli Twoja branża jest przez rok 2022 wyjątkowo pokrzywdzona, najwięcej zyskasz planując kampanię zgodnie z zasadami Lean Marketingu. Precyzyjne i trafne komunikaty będą ostatecznie kosztować znacznie mniej, pozostawiając znacznie więcej miejsca na zysk.

 
3. Dostarczysz wartość – i wartości

 
Internet przewiduje

 
Od początku pandemii obserwujemy wzrost preferencji w kierunku frictionless commerce. Klienci stopniowo skłaniali się ku zakupom online i odbiorom na ulicy. Oczekuje się, że w 2022 roku pójdą jeszcze dalej w poszukiwaniu wygody i niższych cen, które dużo łatwiej zapewnić może eCommerce niż handel stacjonarny.

Poszukiwanie wartości w obliczu inflacji jest oczywistą strategią, ale co z wartościami? Z badań przeprowadzonych przez Sprout Social wynika, że prawie 72% kupujących oczekuje od marek pozytywnego wpływu na społeczeństwo. Wpływ tego czynnika na decyzje zakupowe plasuje się zaraz po sposobie, w jaki firma traktuje pracowników oraz jej podejściu do zagadnienia zrównoważonego rozwoju. W istocie, najbardziej renomowane agencje badawcze i konsultingowe od dawna postrzegają zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój i pozytywny wpływ na społeczeństwo jako oczywisty mega trend.

 
Nasze spojrzenie

 
eCommerce jest prawdopodobnie znacznie bardziej ekologiczny niż handel stacjonarny. Należy upewnić się, że twoje kampanie Black Friday nie pozwolą klientom o tym fakcie zapomnieć. Niech wiadomość o twoich inicjatywach na rzecz zrównoważonego rozwoju dotrze do klientów jasno i dobitnie.

Być może wykorzystujesz dane zero-party. Jeśli tak, kampania Black Friday to świetna okazja, aby poinformować klientów, że Twój biznes opiera się na najbardziej ekologicznych i etycznych zbiorach danych, jak to możliwe w roku 2022. Jeśli szukasz konkretnych argumentów, znajdziesz je tutaj.

 
4. Wzbudzisz zaufanie i dostarczysz doskonałe Customer Experience

 
Internet przewiduje

 
Z wyjątkiem ubiegłego roku, sprzedaż w Black Friday i Cyber Monday rosła bezustannie. Jednocześnie zmniejszyła się jednak liczba kupujących. Na przykład w latach 2019-2021 liczba kupujących uczestniczących w tych wyprzedażach spadła o 15%.

Jednym z powodów tego spadku jest oczywiście wydłużony czas przeznaczony na wyprzedaże. Jednak inny powód jest znacznie istotniejszy: klienci nie wierzą już, że w Black Friday i Cyber Monday otrzymają najlepsze ceny. Według ankiety przeprowadzonej wśród 1000 kupujących w Wielkiej Brytanii, 62% stwierdziło, że nie sądzi, aby ceny w Black Friday były niższe niż przez resztę roku.

I najwyraźniej się nie mylą. W badaniu z 2019 r. stwierdzono, że tylko 5% sprzedawców w Black Friday oferowało niższą cenę niż w pozostałej części roku. Taka polityka cenowa mogła przyczynić się do utraty zainteresowania Black Friday i Cyber Monday.

 
Nasze spojrzenie

 
Jak pisaliśmy wcześniej w tym artykule – nie narażaj zaufania, jakie klienci mają do Twojej firmy, składając puste obietnice. Zaoferuj po prostu naprawdę dobre ceny. Jeśli nie możesz, skup się na Customer Experience. Dostarczanie klientom w trakcie kampanii wiarygodnych, transparentnych informacji o poziomie cen w Black Friday 2022 r., oraz zhiperspersonalizowanego Customer Experience, przyniesie efekty nie tylko w trakcie listopadowego szału zakupowego, ale podniesie poziom zaufania do twojej marki w ogóle, oraz poprawi komfort obcowania z nią.

 
5. Okażesz hojność lojalnym klientom

 
Internet przewiduje

 
Zgodnie z oczekiwaniami, eksperci postrzegają zwiększanie współczynnika retencji jako realną strategię przeciwdziałania skutkom inflacji.

„Klienci, którzy są członkami programów lojalnościowych, prawdopodobnie skorzystają z ekskluzywnych ofert, wcześniejszego dostępu do wyprzedaży, specjalnych rabatów, prezentów przy zakupie i wszelkiego rodzaju innych korzyści” — mówi Heather Dougherty, wiceprezes ds. platforma danych klientów dla sprzedawców detalicznych. Ta obserwacja odnosi się również do eCommerce.

 
Nasze spojrzenie

 
Uważamy to za absolutną oczywistość. Zasada Customer Intimacy wymaga nagradzania lojalności szczególnym traktowaniem.

Ponadto oferowanie rabatów lojalnym klientom daje możliwość gromadzenia bardziej wartościowych danych typu zero-party. W tym artykule opisujemy jeden taki use case, w którym e-mail i landing page są używane razem do zbierania preferencji produktowych.

 
6. Pozwolisz kupić teraz i zapłacić później

 
Internet przewiduje

 
CNBC informuje, że według danych Salesforce, korzystanie z płatności w modelu Buy Now Pay Later (BNPL) podczas Cyber Week 2021 wzrosło na całym świecie o 29% w porównaniu z rokiem poprzednim. W związku z rosnącym zainteresowaniem konsumentów, eksperci z blackfriday.com oczekują, że sprzedawcy i będą intensywnie promować swoje programy BNPL w okolicach Black Friday, nawet łącząc z ich wykorzystaniem niektóre promocje.

 
Nasze spojrzenie

 
Jeśli jeszcze nie wprowadziliście metody BNPL, zróbcie to jak najszybciej. Zdecydowanie opowiadamy się za tą metodą płatności już od 2021 roku, ponieważ odzwierciedla ona naszą filozofię customer-centric eCommerce, wzmacniającą więź między eCommerce a jego klientami. Dodatkowo, w dobie uporczywej inflacji może to oznaczać różnicę między zawierciem transakcji, a przeglądaniem strony przez odwiedzającego.

 
A więc jak przygotować się na Black Friday 2022?

 
Okazuje się, że oczywiste techniki cenowe, które przez lata stanowiły paliwo dla Black Friday, mogą już nie wystarczyć w 2022 roku. Być może jesteś zakładnikiem realiów łańcucha dostaw i stanu magazynowego. Być może twoi klienci nie uważają już twoich technik cenowych, za godne zaufania. A może jesteś w stanie dobrze sobie poradzić i zaoferować solidne zniżki.

W każdym z tych wypadków warto pamiętać, że Black Friday 2022 będzie wymagał lepszej personalizacji ofert, większego zaufania i silniejszej więzi z klientami niż kiedykolwiek. Może się okazać, że w od teraz w Black Friday w równym stopniu chodzi o Customer Experience i współczynnik retencji, co o ceny.


[ENGLISH]

Pracodawca

 Aktualność
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement



Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.

 
Czy mamy problem z CLV w eCommerce?

 
CLV jest niewątpliwie jednym z podstawowych wskaźników dla biznesów eCommerce. Troska o CLV zwraca się z nawiązką, ujawniając pełen potencjał klienta. Oznacza to, że zespoły marketingu eCommerce powinny już opanować sposoby podnoszenia tego wskaźnika.

W rzeczywistości CLV okazuje się bardzo trudne do pielęgnacji w czasach recesji. A wiemy o tym z możliwie najlepszego źródła — od naszych klientów. Słysząc tak wiele o problemach, jakie nasi klienci napotykają w doskonaleniu tego wskaźnika, postanowiliśmy podzielić się kilkoma scenariuszami, które mogą być bardzo przydatne w rozwijaniu CLV w różnych sytuacjach.

 
4 Scenariusze Wzmocnienia CLV

 
Po zakupie

 
Kuj żelazo póki gorące. Zaraz po podjęciu decyzji zakupowej, zadowolony z płynnego procesu realizacji transakcji, klient może chcieć zostawić portfel otwarty na trochę dłużej. Jak długo po zakupie? Nie powinno to być kwestią zgadywania, tylko wynikiem analizy.

Jak konkretnie?

W czasie po zakupie, określanym na podstawie danych z analityki predykcyjnej, a konkretnie średniego czasu pomiędzy zakupami, klient otrzymuje e-mail z rekomendacjami produktów dopasowanymi 1-do-1 do jego profilu 360. W przypadku kontaktów wypisanych z newslettera, możesz wysłać web push lub SMS. W procesie automatyzacji dystrybuujemy komunikację pomiędzy użytkownikami, którzy zapisali się do programu lojalnościowego.





Klienci, którzy zdecydowali się na udział w programie, mogą zostać nagrodzeni rabatem na zakupy w sklepie internetowym.

Z kolei klienci, którzy zrezygnowali z udziału w programie, są segmentowani w lejku, dzięki czemu można okresowo zachęcać ich do przystąpienia do programu i dokonania zakupu.

 
W procesie edukacji klienta

 
Ludzie mają tendencję do inwestowania więcej w relacje, gdy rozumieją swojego partnera i podzielają wspólne wartości. Większość czołowych marek dzieli się swoimi brand story z klientami. Jednak ten rodzaj komunikacji powinien być prowadzony dwukierunkowo. Dane, które zbierzesz w tym procesie, umożliwią Ci dokładniejszą personalizację treści i ofert.

Jak konkretnie?

Po dodaniu kontaktu do bazy subskrybentów – na przykład rejestracji do newslettera – użytkownik otrzyma serię e-maili. Będą one składać się z wiadomości powitalnej, a kolejne etapy rozwiną przed użytkownikiem historię marki. W ramach akcji powitalnej użytkownicy otrzymają również zaproszenie do programu lojalnościowego oraz Centrum Preferencji Klienta (CPC).




Samo wejście do programu lub pozostawienie danych w CPC wiąże się z pozyskaniem cennych danych first-i i zero-party, które pozwolą dokładnie spersonalizować treści i rekomendacje wysyłane do klientów.

Możesz podzielić kontakty na każdym z nich w lejku. Dobrym rozwiązaniem byłoby wysłanie e-maila z kodem rabatowym dla kontaktów, które nie dokonały pierwszego zakupu.




Podczas badania satysfakcji klientów

 
Przeprowadzenie badania satysfakcji daje wspaniałe możliwości lepszego poznania klientów, przekształcenia zadowolonych klientów w aktywnych promotorów, jak również współpracy z krytykami w celu ulepszenia produktu lub usługi. Promotor i krytyk to ludzie zaangażowani. Zaangażowani ludzie dbają o markę, każdy na swój sposób, a gdy zobaczą, że ich opinia ma znaczenie, nie tylko kupią więcej od marki, ale także bardziej jej zaufają, gdy będą musieli decydować w sprawie droższego, bardziej ryzykownego zakupu.

Jak konkretnie?

Kilka dni po zakupie użytkownik otrzymuje e-mail z ankietą NPS. Dzięki temu możesz wybrać promotorów i krytyków dostarczanych usług lub produktów. Oferujesz wówczas promotorom możliwość wzięcia udziału w programie lojalnościowym, krytykom zaś wyrażenie opinii na temat tego, co poszło nie tak z ich zakupami.

Promotorzy, którzy zdecydowali się na udział w programie, otrzymują bonusy za zakupy w sklepie internetowym. Promotorzy, którzy zrezygnowali z udziału w programie, są przypisywani do lejka i cyklicznie stymulowani do kolejnych zakupów.

Możesz zebrać informacje zwrotne od krytyków w formie predefiniowanych ankiet i zacząć poprawiać Customer Experience (CX), poczynając od najczęściej pojawiających się defektów i słabości.

Krytycy, od których nie otrzymaliśmy opinii, są przypisywani do lejka rezygnacji, w którym zaimplementowany jest scenariusz poprawy CX.

 
Aktywując nieaktywnych użytkowników

 
Nie ma wzrostu bardziej spektakularnego niż wzrost od zera. Nieaktywni klienci to właściwie najlepsi kandydaci, z którymi można pracować nad CLV. Ci klienci są już w Twojej bazie danych; nie musisz wydawać pieniędzy, aby ich zdobyć. I prawdopodobnie jest powód, dla którego pozostają uśpieni. Takim powodem może być, no cóż… to, że ktoś inny w tej chwili aktywnie apeluje do ich potrzeb i robi to bardzo precyzyjnie i efektywnie.

Jak konkretnie?

Wysyłasz wiadomość za pośrednictwem preferowanego kanału – e-mail, aplikacja mobilna lub web push – do kontaktów, które nie odwiedziły strony od kilku dni. W przypadku komunikacji e-mailowej radzimy skorzystać z mechanizmu pobierania produktów, którymi ostatnio zainteresował się użytkownik, a także rekomendacji podobnych  produktów.





Kontakty, które zareagowały na taką komunikację i wróciły na stronę, są następnie segmentowane w lejku. W przypadku nieaktywnych kontaktów powtarzamy komunikację. Dobrą zachętą byłoby przesłanie kodu rabatowego.

 
Największe znaczenie proaktywnego podejścia do CLV w czasach recesji

 
Koszty pozyskania klientów są obecnie niezwykle wysokie, a wraz z coraz bardziej agresywną i zdesperowaną konkurencją, będą one tylko rosły. Chociaż ludzie nadal wydają pieniądze, już pojawiają się prognozy ujemnego wzrostu. Klienci nie tylko częściej zmieniają marki i sprzedawców, ale teraz też chętniej łączą eCommerce ze sklepami stacjonarnymi.

Pielęgnacja CLV w tej sytuacji pomaga w zwiększeniu przychodów w eCommerce na dwa sposoby:

Po pierwsze, Lifetime klienta może być teraz znacznie krótszy niż przed zawirowaniami lat 2020-2022. Niezbędne jest odkrycie pełnego potencjału klientów póki jeszcze są z nami.

Drugim, mniej cynicznym, a na dłuższą metę bardziej konstruktywnym powodem jest to, że CLV idzie ramię w ramię z zaufaniem i zaangażowaniem w markę. Zaufanie jest głównym czynnikiem utrzymującym klientów w czasach recesji, poprzez zwiększanie lojalności. Z kolei lojalność sprawia, że Lifetime klienta jest odporniejszy na czynniki zewnętrzne.

Przekształcenie bazy klientów w społeczność pomoże Ci wspólnie z nimi przetrwać recesję. Pamiętaj tylko o zasadzie Customer Intimacy.


[ENGLISH]

Alek
Były pracownik
 Pytanie

Po przepracowaniu pół roku niestety nie polecam. Z plusow: zupa za darmo, świetna sprawa bo przy tylu nadgodzinach (usunięte przez administratora) człowiek nawet nie ma czasu nic ugotować w domu. Z minusow: wspomniane wyżej nadgodziny, dużo stresu, brak poszanowania do wykonywanych obowiązków, słaba komunikacja, przy większości zadań brak feedbacku(usunięte przez administratora) brak stabilności. Młody, dynamiczny zespół? Przy takiej rotacji trudno żeby nie był młody. Ponoć firma jest dobra na start, jeśli chcesz się zrazić do zawodu to owszem. Życzę wytrwałości tym, którzy dalej próbują tam działać. Jak dla mnie wszystkie negatywne opinie o firmie, pomimo upływu czasu są prawdziwe i dzien złożenia wypowiedzenia był jednym z lepszych dni w tej pracy :)

Dagmara
Pracownik

Pracuję od 3 miesięcy w contencie - praktycznie w pełni zdalnie (dojeżdżam 2 razy w miesiącu), ponieważ mieszkam daleko - bardzo fajnie, że jest taka możliwość, super sprawa. Z tego co widzę, w firmie rzeczywiście panuje na ogół miła atmosfera. Na początku było trochę chaosu, z którego musiałam się mozolnie wygrzebywać, ale po zrozumieniu, kto, co, jak wszystko działa itp. jest ok. Praca bardzo mi się podoba, przy czym zaznaczam, że nie mam kontaktu z klientem. :) Czasem bywa gorąco, jeśli chodzi o liczbę zadań/terminy, ale tak jest pewnie wszędzie. Darmowe śniadania i zupa na obiad - fajny pomysł. IMO trochę szwankują benefity, a dokładniej - te "kulturowe". Uważam, że zamiast wspólnej puli, z której pieniądze wydzielane są na nie wiadomo jakich zasadach, każdy powinien otrzymywać pewną sumę/liczbę punktów. Podobnie, dziwne jest, że dostajesz 1000 zł na wieczór kawalerski/panieński, a także jako nagrodę pocieszenia w przypadku rozwodu, ale kiedy bierzesz ślub - już nie... ^^' Poprosiłam o umowę o pracę i po okresie próbnym taką dostałam. Ogólnie bardzo na plus, mam nadzieję, że zostanę w tej firmie na dłużej. :)

anonim
Pracownik

Pracuje w SALESmango około 4 miesięcy. Początki bywały trudne i uważam że cały system onboardingu mogłby zostać poprowadzony lepiej. Jako osoba który pierwszy raz miała styczność z sprzedażą oraz o całym SaaS industy, miała wiedzę raczej zerowa, przez co początek był dość trudny i wymagający. Wsparcie przełożonych oraz bardziej doświadczonych współpracowników, rodzinna atmosfera i wszechogarniające wsparcie było świetną kontrą. Darmowe śniadania, lunche, piwne piątki to bardzo miły akcent. Ciekawy sysytem prowizji. Świetne możliwości rozwoju - juz w pierwszych miesiącach dostałem możliwość szkolenia się i perpektywy awansu na Seniora! Polecam!

Junior Java Developer
Pracownik

Pracę zacząłem kilka miesięcy temu, od samego początku pozytywna atmosfera w firmie zrobiła na mnie duże wrażenie. W firmie na próżno szukać korporacyjnego sztywniactwa, ludzie są dla siebie mili i w relacjach pomiędzy pracownikami można poczuć luz. Codzienne zadania są wymagające i pozwalają się wiele nauczyć w krótkim odstępie czasu. Niestety pracy jest dużo i trzeba pilnować terminów, ale mając jakiś problem zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie nam służył pomocą.

Ruda
Pracownik
 Pytanie

Pracuje od kilku miesiecy. Zostalam trzykrotnie przeniesiona na inne/podobne stanowisko- i swietnie! Mam mozliwosc nauki innych dotad nieznanych mi zagadnien. Jest stres, jest pogon za rezultatem, trzeba byc "ogarnietym", ale pracuje sie swietnie w miedzynarodowej ekipie! Czy podobala mi sie nauka "Elevator Pitch" na poczatku onboardingu? NIE ,ale docenilam znajomosc tego przy pierwszym spotkaniu z klientem! Co podoba mi sie najbardziej? Produkt- pracowlam z roznymi platformami i ta zdecydowanie daje satysfakcje w sprzedazy!(usunięte przez administratora)

Paweł
Pracownik

Pracuję w SALESmanago od kilku miesięcy i oceniam pracę bardzo pozytywnie, są ciekawe projekty do realizacji, kompetentni dyrektorzy i współpracownicy, fajna atmosfera, dobre, nowoczesne biuro i możliwość rozwoju. Są też ciekawe benefity. Polecam pracę w tutaj :)

Asia
Kandydat

Rekrutacja w tej firmie to jakiś żart. Przy aplikacji na stanowisko juniorskie już na pierwszym spotkaniu wymagana jest wiedza teoretycznie z kosmosu, a praktycznie z prezentacji, która ma 50 stron i jest cała zawalona tekstem. Ja rozumiem, że jakoś wypada się do rozmowy przygotować ale bez przesady żeby aplikując na kilka stanowisk na raz mieć wykute na pamięć jak działa dokładnie system jednej z firm... Do tego atmosfera mało przyjazna. Zadają milion pytań i badają dokładnie wiedze kandydata ale żeby coś więcej o firmie opowiedzieć, o możliwościach i zarobach to już gorzej. Zdecydowanie nie polecam, chyba, że komuś zależy na dużym stresie.

Zostaw merytoryczną opinię o SALESmanago | Customer Engagement Platform - Kraków

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w SALESmanago | Customer Engagement Platform?

    Zobacz opinie na temat firmy SALESmanago | Customer Engagement Platform tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 112.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w SALESmanago | Customer Engagement Platform?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 96, z czego 71 to opinie pozytywne, 6 to opinie negatywne, a 19 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy SALESmanago | Customer Engagement Platform?

    Kandydaci do pracy w SALESmanago | Customer Engagement Platform napisali 20 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

SALESmanago | Customer Engagement Platform
1.9/5 Na podstawie 413 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
SALESmanago | Customer Engagement Platform
Przejdź do nowych opinii