Bank Ochrony Środowiska S.A.

Warszawa

Ocena pracodawcy 2/6

na podstawie 53 ocen.

Wywiady Bank Ochrony Środowiska S.A.

Urszula Pinakiewicz Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolenia Bank Ochrony Środowiska S.A.
Ukończyła Szkołę Główną Handlową. Przed pracą w BOŚ skonsolidowała, a następnie kierowała kilka lat funkcją HR w Grupie KBC w Polsce (Kredyt Bank, Warta TUiR, Warta TUnŻ, spółki-córki). W Banku Ochrony Środowiska pracuje od 2012 roku, gdzie na początku odpowiadała za rozwój polityk HR (szkolenia i rozwój pracowników, systemy motywacyjne, dodatkowe benefity, ocena pracy, awanse) oraz wdrożenie wymogów regulacyjnych w obszarze polityki wynagrodzeń. W 2015 roku objęła stanowisko dyrektora działu HR.

Historia BOŚ sięga 1991 roku. Jak wyglądały Państwa początki?

Jesteśmy polskim Bankiem i od 25 lat uczymy Polaków jak dzięki ekologii wydawać mniej i zarabiać więcej. Ekologia jest naszą misją i pasją. Od samego początku stawialiśmy na finansowanie projektów, których celem była ochrona środowiska naturalnego, jeszcze w czasach, kiedy o ekologii w Polsce mówiło się bardzo mało lub wcale.

Czy troska o środowisko to główna wartość, którą kierujecie się w swoich działaniach?

Jako Bank, na ekologię musimy patrzeć znaczenie szerzej. Wyróżnik „eko” oznacza wysoko zawieszoną poprzeczkę w obszarze obsługi Klienta. Stawiając na nowoczesną bankowość, jakość i szybkość obsługi.

Jakie ambicje ma firma?

Mamy ambicje być w perspektywie kilku najbliższych lat najlepszym Bankiem, dla biznesu zaangażowanego w ochronę środowiska i Bankiem pierwszego wyboru, dla ludzi ceniących styl życia EKO.

Jaką BOŚ obrał strategię na najbliższe lata?

To, co nas wyróżnia – DNA marki BOŚ – to misja wspierania przedsięwzięć związanych z szeroko pojętą ochroną środowiska, którą realizujemy od ponad 25 lat. W naszej wizji jesteśmy jedynym na rynku polskim Bankiem, istotnym podmiotem systemu finansowania ochrony środowiska, działającym w oparciu o społeczną odpowiedzialność biznesu. Chcemy efektywnie wspierać zrównoważony rozwój polskiej gospodarki, angażując krajowe fundusze ochrony środowiska i środki Unii Europejskiej. Będziemy nadal się rozwijać w tym obszarze, stając się aktywnym i dynamicznym kanałem transmisji środków przeznaczonych na inwestycje w ochronę środowiska i zrównoważony rozwój.

  

Gdzie osoby zainteresowane pracą w BOŚ Banku mogą znaleźć informacje na temat przeprowadzanych rekrutacji?

W ostatnich miesiącach Bank uruchomił nowoczesny portal, na który zapraszamy wszystkich zainteresowanych karierą w naszym Banku. Portal dostępny jest pod zakładką „Kariera” na stronie www.bosbank.pl lub bezpośrednio pod adresem bosbank.sharehire.pl. Co ciekawe, nasz portal dedykowany jest także osobom, które mogą pomóc w rekrutacji do Banku Ochrony Środowiska.

Czyli funkcjonuje u Państwa system poleceń pracowników?

Zgadza się. Strona „Kariera” powiązana jest z programem poleceń pracowników, tak więc każdy odwiedzający nasz portal może polecać swoim znajomym oferty pracy w BOŚ Banku
i odbierać nagrody. W przypadku zatrudnienia rekomendowanego kandydata, osoba polecająca otrzymuje konkretną kwotę pieniędzy jako „wynagrodzenie” za znalezienie dla Banku najlepszego pracownika. Ale to nie wszystko. Co warte podkreślenia, nagrodą z polecenia można się podzielić z najbardziej potrzebującymi, w ramach projektów realizowanych we współpracy z Fundacją BOŚ.

Polecani kandydaci otrzymują szansę na rozpoczęcie wspaniałej przygody zawodowej w renomowanej instytucji finansowej jaką jest Bank Ochrony Środowiska, a ostatecznie beneficjentem jest Bank, który pozyskuje najbardziej wartościowych i co najważniejsze, rekomendowanych kandydatów, a także możliwość zaangażowania większej społeczności w swoją działalność CSR realizowaną w Fundacji BOŚ Banku.

System poleceń przygotowała firma ShareHire, specjalizująca się w obsłudze programów poleceń rekrutacyjnych w największych polskich firmach.

Czy Wasi pracownicy mają otwartą ścieżkę kariery?

Nasz Bank oferuje konkretne kierunki rozwoju m.in. poprzez kompleksowe szkolenia dot. bankowości, finansów jak i umiejętności miękkich już od pierwszych dni zatrudnienia. Oferujemy szkolenia zarówno przeprowadzane przez nasz zespół trenerów, jak i na platformach e-learningowych. Finansujemy także naszym pracownikom kursy i szkolenia przeprowadzane przez firmy zewnętrzne.

Tylko w roku 2016 nasz dział szkoleń zrealizował ponad 2 tys.szkoleń!

 

Na jakie benefity mogą liczyć Wasi pracownicy?

Praca w BOŚ Banku to także możliwość korzystania z licznych benefitów. Oferujemy m.in. atrakcyjny fundusz świadczeń socjalnych dla wszystkich pracowników. Co więcej, mają oni możliwość do indywidualnych preferencji przy wyborze rodzaju i formy tych świadczeń. Nasza platforma benefitowa daje preferencyjny dostęp do wachlarza:

  • usług dla dzieci
  • turystyki
  • biletów do kin i teatrów
  • sklepów
  • wydarzeń sportowych
  • koncertów
  • i wiele innych

Większość stanowisk wymaga siedzenia po 8 godzin dziennie przy biurku. Czy promujecie aktywność fizyczną wśród pracowników?

Oczywiście. Pracownicy mogą także wybrać abonamentowe karty sportowe i decydować o tym, jak i kiedy chcą ćwiczyć. Bank Ochrony Środowiska wspiera i dofinansowuje pasje i zainteresowania pracowników. Może to być wspólne granie w siatkówkę czy piłkę nożną, wycieczki albo wspólne nurkowanie.

I co jeszcze?

Praca w BOŚ Banku to także dostęp do prywatnej opieki medycznej zarówno dla pracownika jak i jego najbliższych. Oferujemy także atrakcyjne pakiety ubezpieczeń grupowych. Aby poprawić jakość dojazdów do pracy, nawiązaliśmy współpracę ze Spółką „Koleje Mazowieckie - KM”, co umożliwia naszym pracownikom korzystanie z usług transportowych z ulgą 35%. Ponadto elementem pakietu benefitów jest również wcześniej wspomniany program poleceń, dostępny również dla pracowników na naszej stronie Kariera.

Czy organizują Państwo imprezy integracyjne, wyjazdy firmowe?

Mamy w tym aspekcie nawet już swoje tradycje. Od blisko 16 lat organizujemy coroczne spotkanie szkoleniowo-motywacyjne dla wszystkich naszych pracowników. Spotykamy się, by lepiej siebie poznać, często kolegów, którzy pracują w innym mieście. Wyjazdy to także ciekawe szkolenia i wielodyscyplinowe rozgrywki sportowe z nagrodami.

Ile osób obecnie Państwo zatrudniają?

Zatrudniamy ponad 1400 pracowników w całej Polsce.

 

A ile oddziałów liczy BOŚ Bank?

Działalność operacyjną prowadzi ponad 80 oddziałów, a obsługa klientów korporacyjnych odbywa się w naszych 11 Centrach Korporacyjnych.

Czy osoby bez doświadczenia również mogą znaleźć zatrudnienie w Państwa firmie?

Jesteśmy Bankiem, który czuje się odpowiedzialny zarówno za finanse naszych klientów, środowisko naturalne jak i pracowników – dlatego warto do nas dołączyć. Szukamy nie tylko wykwalifikowanych specjalistów z branży finansowej, ale także młodych, energicznych, pełnych zapału i entuzjazmu ludzi, którzy chcą związać swoją karierę z pasjonującą, stawiającą wiele wyzwań, ale i możliwości rozwoju branżą, jaką jest bankowość. BOŚ stawia na ludzi ambitnych i przebojowych, którzy swoim zaangażowaniem potrafią zarażać innych.

Jakich osób poszukujecie do swojego zespołu?

Czekamy na osoby:

  • komunikatywne
  • dobrze pracujące w zespole
  • dążące do ciągłego rozwoju

 Wiemy też, że efektywnie i twórczo pracująca grupa powstaje dzięki niepowtarzalności osobowości tworzących ją jednostek. Zapraszamy do Banku Ochrony Środowiska.

Dziękuję za rozmowę.