B&B Hotels Polska Sp. z o.o.

Polska

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 21 ocen.

Wywiady B&B Hotels Polska Sp. z o.o.

Béatrice Bouchet Prezes Zarządu B&B Hotels Polska Sp. z o.o.
Ukończyła Wyższą Szkołę Handlu w Bordeaux. Karierę zawodową rozpoczęła od stanowiska Kierownika Studiów Międzynarodowych w Ubifrance. Następnie w 2004 roku przeprowadziła się do Polski i podjęła prace dla Louvre Hotels Group, gdzie odpowiadała za rozwój sieci. Karierę kontynuowała w spółce zarządzającej marketami budowlanymi Castorama, gdzie zajmowała się analizą  biznesu. Mieszkając w Polsce poznała rynek krajowy i nauczyła się płynnie mówić po polsku. Z początkiem sierpnia 2007 roku powróciła do Francji, do centrali B&B Hotels, aby objąć stanowisko managera projektu. Od stycznia 2012 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu B&B Hotels Polska.

Jakie były Wasze początki?

Sieć B&B powstała w 1990 roku we francuskim Breście i to właśnie we Francji rozwijała się dynamicznie w pierwszych latach swojej działalności. W 1997 roku na terenie Francji były już 53 obiekty naszej marki. Rok później B&B zagościła w Niemczech, a w 2009 roku powstał pierwszy hotel we Włoszech, w 2011 pierwszy hotel na terenie Polski. Był to B&B Toruń. Kolejne lata to rozwój w Polsce, budowa obiektu w Czechach i w Maroku oraz rozwój w Hiszpanii.

Gdzie znajdują się hotele sieci?

Obecnie Grupa B&B zarządza imponującą liczbą 387 hoteli w Europie. Najwięcej z nich znajduje się oczywiście we Francji i w Niemczech. W tym pierwszym kraju mamy 252 obiekty, a w drugim 85. We Włoszech mamy natomiast 24 hotele, w Hiszpanii 19 oraz po jednym w Czechach i w Maroku. W Polsce działa obecnie pięć hoteli B&B. Nasze obiekty znajdują się w Toruniu (93 pokoje), w Warszawie (154 pokoje), we Wrocławiu (140 pokoi), w Katowicach (105 pokoi) oraz w Łodzi (149 pokoi). Łącznie stanowi to ponad 30 000 pokoi hotelowych.

Ilu pracowników zatrudniacie i na jakich stanowiskach?

Ekipa B&B to obecnie około 50 osób. Zatrudniamy przede wszystkim pracowników recepcji, pracowników obsługi śniadań jak również managerów zarządzających hotelami. To dyrektorzy oraz zastępcy dyrektorów. Siedziba spółki w Polsce zatrudnia również osoby na stanowiskach administracyjnych.

  

Jakie prowadzicie działania promujące Waszą markę na rynku? 

Naszą markę promujemy przez naszą stronę internetową, portale społecznościowe jak również poprzez zamieszczanie regularnych informacji o naszej sieci w szeroko pojętych mediach branżowych. Do naszych klientów staramy się docierać również poprzez reklamę, uczestnictwo w targach i eventach. Wierzymy, że najlepszą reklamą dla nas są nasi zadowoleni klienci. Warto też odnotować fakt, że hotel B&B Katowice został w 2016 roku zwycięzcą plebiscytu Profit Hotel w kategorii hotele 1-2 gwiazdkowe.

Kto może ubiegać się o pracę w Waszym zespole?

Najczęściej poszukujemy pracowników operacyjnych do naszych hoteli. Jeśli chodzi o stanowiska kierownicze, staramy się prowadzić promocję wewnętrzną, jeśli tylko istnieje taka możliwość. Niemniej jednak w związku z ciągłym rozwojem, poszukujemy również osób posiadających doświadczenie w zarządzaniu hotelami.

Jakie usługi dodatkowe oferujecie swoim gościom?

Hotele B&B, oprócz noclegów w wygodnych, komfortowo wyposażonych pokojach, oferują również śniadania w formie bufetu i parking. W naszych obiektach we Wrocławiu, w Katowicach i w Łodzi istnieje możliwość skorzystania z sali konferencyjnej. W każdym z naszych hoteli działa B&B Shop, oferujący słone i słodkie przekąski oraz napoje, a w B&B Łodź Centrum oraz w B&B Katowice Centrum działa również bar.

 

 

Czy firma ma za sobą jakieś punkty zwrotne, które doprowadziły do dynamiczniejszego rozwoju lub rewolucyjnych zmian?

Punktem zwrotnym dla B&B był na pewno dynamiczny rozwój w Europie. W Polsce było to otwarcie pierwszego hotelu, którego sukces udowodnił, że produkt B&B doskonale sprawdza się również na polskim rynku, oferując klientom doskonałą jakość za rozsądną cenę.

Jak podchodzicie do hotelowej konkurencji?

Konkurencja w naszej branży jest ogromna, ale postrzegamy to jako wyzwanie i motywację do dalszego rozwoju.

Jakie macie plany rozwojowe oraz inwestycyjne?

B&B planuje dalszą ekspansję w Polsce i rozwój w największych polskich miastach. Chcemy być obecni wszędzie tam, gdzie klienci nas potrzebują.

 

W jaki sposób reklamujecie swoje usługi?

Najważniejszą naszą reklamą są nasi zadowoleni goście. To dzięki ich opinii trafiamy do nowych klientów.

Jakimi sposobami poszukujecie nowych pracowników?

Oferty pracy publikujemy przede wszystkim na naszej stronie internetowej www.hotelbb.pl Korzystamy również z ogólnodostępnych kanałów takich jak ogłoszenia internetowe oraz prasowe.

Jacy ludzie pod względem charakteru mają szansę znaleźć u Państwa zatrudnienie?

Przede wszystkim szukamy osób, którym praca z ludźmi i dla ludzi sprawia przyjemność. Wychodzimy z założenia, że zadowolony pracownik to zadowolony gość, a to jest cel naszej pracy.

W jaki sposób przeprowadzacie proces rekrutacyjny?

W B&B Hotels Polska proces rekrutacyjny podzielony jest na wewnętrzny i zewnętrzny. Gdy wewnątrz naszej organizacji nie znajdziemy osoby na nowe stanowisko, wtedy rozpoczynamy proces rekrutacji zewnętrznej. Rekrutacja zewnętrzna jest podzielona na dwa etapy. Pierwszy to rozmowa telefoniczna. Od jej wyniku zależy czy dany kandydat zostanie zaproszony do drugiego etapu, czyli na rozmowę kwalifikacyjną, która odbywa się zawsze w obecności dyrektora hotelu oraz kierownika działu, do którego prowadzona jest rekrutacja. Wybranym kandydatom składane są oferty zatrudnienia.

 

Jak wygląda system wynagrodzeń?

System ma oczywiście charakter stały. Wysokość wynagrodzenia na danym stanowisku jest uśredniona i dostosowana do wynagrodzenia rynkowego danego stanowiska.

Czy oferujecie swoim pracownikom systemy motywacyjne?

Tak. Jest to system premiowania oraz dodatkowych korzyści, na które składają się:

  • dodatkowe ubezpieczenie
  • darmowe noclegi w hotelach sieci itp.

Co robicie, żeby praca u Państwa to nie był dla pracownika tylko obowiązek, ale i przyjemność?

Mamy przekonanie, że należy wzbudzać pasję wśród naszych pracowników. Dlatego staramy się ich rozwijać, szkolić i awansować. Dzięki temu znaczna większość naszych pracowników przychodzi do pracy z przyjemności, a nie obowiązku.

Dziękuję za rozmowę.