ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Daria

Pracownik

17.05.2023 04:05

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Dariaikona wywiad

Przede wszystkim chcę powiedzieć o nierówności płac miedzy osobami na tych samych stanowiskach.

Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega?

Dariaikona wywiad

Doradca klienta. Polega ono na sprzedaży towaru, doradzaniu klientom, obsłudze salonu, sprzątaniu salonu itp.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

Dariaikona wywiad

Ja otrzymałam 1000 złotych brutto podstawy oraz prowizję (każdy salon ma inną prowizję, uzależnioną od obrotu salonu w danym miesiącu), ale wiem, że koleżanka (wprawdzie z większym doświadczeniem i stażem) ma już 1600 złotych podstawy. Z jednej strony to rozumiem, ale z drugiej strony -robimy dokładnie to samo i nasze stanowiska nazywają się tak samo.

Hihiha
Inne
 Pytanie

Widzisz , Ty czujesz się pokrzywdzona bo macie to samo stanowisko a co miała by powiedzieć doswiadczo a pracownica która ma dużo większą wiedzę od Ciebie a Ty zarabiała buc tyle samo? Powinnaś raczej odebrać to jako plus ze firma docenia starszych stażem pracowników z zoświadczeniem i wiedzą bo może kiedyś jak nie zrezygnujesz też bedzies takim pracownikiem i przyjdzie nowa osoba i zapyta Ciebie dla czego ma zarabiać mniej od Ciebie. Wtedy Twoje argumenty będą z goła inne. Stare powiedzienie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia chyba nigdy nie wyjdzie z obiegu.

Jak długo pracujesz w tej firmie?

Dariaikona wywiad

4 miesiące.

Smutna
Pracownik

U nas na salonie pracownik ze stażem 10 letnim zarabia tyle samo co pracownik pracujący rok. Jest to bardzo niesprawiedliwe .Dlaczego stary pracownik musi prowadzić zmianę podczas nieobecności kierownika czy zastępcy. Zająć się przesunięciami ieiadimo wszystkim co wiąże sie z pracą salonu a młody nie. Przecież mamy takie samo stanowisko i taką samą podstawę.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.

Dariaikona wywiad

Nie poleciłabym, ponieważ płaca może nie jest minimalną krajową, tylko jest wyższa, ale zaplecze socjalne właściwie nie istnieje. Przydałaby się karta multisport, dopłata do prywatnej opieki medycznej, jakieś spotkania integracyjne. Cokolwiek z myślą o pracownikach.

Co najbardziej lubisz, a czego nie lubisz w tej firmie? Uzasadnij odpowiedź.

Dariaikona wywiad

Lubię współpracowników. Nie lubię warunków finansowych oferowanych w firmie.

Jakie są możliwości rozwoju na aktualnym stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynika?

Dariaikona wywiad

Raczej nie ma możliwości rozwoju. Najwyższe stanowiska w firmie zajmują właściciele oraz ich krewni i przyjaciele, na niższych szczeblach jest tak samo. Nazwałabym takie postępowanie nepotyzmem.

Jak wyglądają szkolenia w Twojej firmie? Czy są zaplanowane i jak często się odbywają? Jakich obszarów/ tematyki dotyczą? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynika? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

Dariaikona wywiad

W kwietniu w firmie wdrożono szkolenia on-line. Póki co dotyczyły one obsługi klienta. Nie mieliśmy wskazanych wytycznych, czy robić je w trakcie pracy, czy w wolnym czasie, w tej kwestii panuje dowolność.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynika?

Dariaikona wywiad

Raczej negatywnie. Przykro mi, że właśnie w ten sposób. Myślę, że to dlatego, iż większość pracowników salonów to kobiety.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

Dariaikona wywiad

Wiem, że właściciel pewnie się tym nie zainteresuje, a pracownicy salonów są tylko do czasu, aż większość zysków nie będzie pochodziła z zakupów internetowych, ale dopóki tych pracowników się zatrudnia, to powinno się o nich dbać, by nie przychodzili do pracy pełni frustracji. Ja już uciekam z firmy, bo mam taką możliwość, ale z moich obserwacji wynika, że firma zatrudnia w większości frustratów, którzy nie mają innych możliwości, bo są albo w zbyt zaawansowanym wieku na zmiany, albo są niedowartościowani. Firma wykorzystuje to przeciwko nim. Podstawy wypłat na tych samych stanowiskach powinny być takie same niezależnie od stażu pracy. Nowi pracownicy robią dokładnie to samo, co starzy, a dostają znacznie mniej. Tak być nie powinno. Zaplecze socjalne w dzisiejszych czasach tez jest bardzo ważne. A tu co? Nawet kawy czy herbaty nie ma. Nawet wody pracowniczej nie ma. Nie wspominając o paczkach dla dzieci, kartach np. Multisport czy prywatnej opiece medycznej (już nawet do popularnych placówek pracodawca nie może dokładać?). Życzę powodzenia w prowadzeniu w ten sposób biznesu. Zawsze kupowałam sporo biżuterii, teraz przypomniałam sobie, dlaczego nie w Aparcie.



gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Apart Sp. z o.o.