Wywiad udzielony przez użytkownika Soul
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Mam za sobą wieloletnie zatrudnienie w firmie Amway, a wraz z nim doświadczenia wielu chwil wsparcia, ale również chorego kontrolowania każdego kroku, ruchu myszką, posiłku, słowa.
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało? Napisz, co robiłeś/aś na co dzień w firmie, czym się zajmowałeś/aś?
Stanowisko wykonywane to Costumer Service Representative. Do moich zadań należało odbieranie telefonów od klientów, odpisywanie na e-maile, komunikacja międzydziałowa mająca na celu rozwiązywanie problemów klientów.
Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?
Tak, choć nie w pełni według prawa, które mi przysługiwało.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą? Czy z pracy zrezygnowałeś/-aś sam, czy zwolniono Cię? Czy jakaś konkretna sytuacja wpłynęła na zakończenie Twojej współpracy z firmą?
Samodzielna rezygnacja ze współpracy. Zbieg wielu okoliczności z mojego 5-letniego zatrudnienia o tym zadecydował.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?
6900 złotych.
Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?
5 lat.
Jakie dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Atmosfera pomiędzy pracownikami jest bardzo dobra. Ludzie chętnie sobie pomagają, można zawiązać przyjaźnie na całe życie. Firma organizuje duże eventy dla pracowników 5 razy w roku. Bonus roczny nie jest uzależniony od performance, a od rocznej kondycji firmy. Co roku są organizowane podwyżki płac. Pracownicy mają dostęp do dobrego sprzętu, mam tu na myśli dobrej jakości słuchawki, nowe laptopy.
Jakie dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Niekompetentne osoby wybierane na stanowiska zarządzające. Osoby bez odpowiedniego doświadczenia i kompetencji nagle zostaje team leaderem i nie mają zielonego pojęcia o tym, jak zarządzać grupą ludzi. Nie oferuje im się żadnych szkoleń dotyczących zarządzania, co skutkuje samowolką, fatalnymi pomysłami i niewłaściwymi zachowaniami. W tej firmie jest bardzo mała szansa rozwoju, jeśli nie jest się lizusem wobec przełożonych, którzy nie zawsze są krystalicznie czystymi osobami. Minusem jest też brak zrozumienia i elastyczności ze strony team leaderów - rządzi nimi przełożony, a oni ślepo wykonują rozkazy.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Awans na seniora.
Czy firma planowała szkolenia i jak często się odbywały? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczyły.
Tak, system szkoleń jest bardzo dobrze przygotowany, po szkoleniu były zbierane opinie i wdrażane zmiany. Odbywa się wiele szkoleń dotyczących oprogramowania, zmian strukturalnych, cały czas firma stawia na rozwój pracowników.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?
Bardzo dobra, ludzie się lubią i przyjaźnią również poza pracą. Atmosfera jest przyjazna, a wręcz mogę powiedzieć, że mało kiedy spotykana w korporacjach pomiędzy ludźmi. Niedola łączy pracowników.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?
Bardzo zła. Kadra kierownicza w ogóle nie słucha pracowników, zgłaszane problemy nie są rozwiązywane. Wszelkie skargi zamiatane są pod dywan. Wypełniane ankiety, poprzez które można zgłosić pomysł lub skargę, są całkowicie bezużyteczne. Pracownicy są traktowani poprzez przełożonych jak numer. Nie liczy się człowiek, liczą się wyłącznie statystyki, które są podnoszone do poziomu, którego nie da się osiągnąć.
Co najbardziej wpływało, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.
Pomiędzy pracownikami jest ogromne wsparcie i zrozumienie, co nie odnosi się do przełożonych. Podam przykład: koledze z pracy zmarł tata - kolega ten nie dostał urlopu, żeby polecieć do swojego kraju, bo nie było zastępstwa. Ustawowo rodzice dzieci (maksymalnie czteroletnich) nie muszą przyjeżdżać do biura - niestety nie w tej firmie. Kiedy podpisuje się papierek z podwyżką, dokładane są do niego również zmiany regulaminu, a potem firma się tym zasłania, bo wewnętrzny regulamin firmy stoi ponad prawem polskim. Firma potrafi ściągnąć człowieka z innego miasta bo np. wtorek to dzień przychodzenia do biura i nikogo nie obchodzi, że ktoś ma np. wizytę u lekarza w innym mieście tego dnia po południu. Statystyki są już na tak zawyżonym poziomie, że nie da się ich osiągnąć, za co oczywiście trzeba dostać naganę i się tłumaczyć. Na przykład first level resolution to już ponad 90% - to jest niemożliwe do osiągnięcia, kiedy programy nawalają, kurierzy się spóźniają a strona internetowa działa fatalnie i klienci dzwonią, a my nie jesteśmy w stanie im pomóc od ręki, nie zgłaszając problemu. Na 1-2-1 nie usłyszy się pochwały za wykonywaną pracę, jedynie co dwa tygodnie można dostać informację, że statystki są kiepskie i coś trzeba poprawić. Żeby pójść na przerwę, trzeba dostać zgodę. Kolega się zwolnił, bo nie mógł pójść do toalety wtedy, kiedy mu się chciało - musiał wrócić do biurka! Za 2 minuty przeciągniętej przerwy pracownik wyświetla się na czerwono na tablicy, a później dostaje reprymendę od przełożonego. Cały czas trzeba być w gotowości. Można usłyszeć od przełożonego: „Dlaczego przez 11 minut nie patrzyłeś na ekran?”. To chora kontrola pracy, traktują ludzi jak dziecko, które chce ich oszukać. Co chwilę przychodzą powiadomienia od przełożonych: „Masz maila do zrobienia”, nawet jeśli dostało się go 2 minuty wcześniej. Sprawa odbierania telefonów jest oczywista, ale jeśli ma się do zrobienia coś innego, trzeba dostać zgodę, żeby przez chwilę nie odbierać telefonów. Generalnie całe CC nie lubi przełożonego, nie szanuje go i nie zgadza się z jego zmianami, które prowadzą do masowych zwolnień i ogromnej rotacji pracowników. Kadra średniego szczebla nie ma pojęcia o tym, jak zarządzać grupą ludzi. Kiedyś np. koleżanka została przesadzona o kilka biurek dalej za karę, ponieważ jej zachowanie się podobno zmieniło... Niedorzeczne próby zarządzania. Zero więzi pomiędzy przełożonym a pracownikiem.
Czy pracodawca wywiązywał się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie było zgodne z ustaleniami?
Tak, podtykając co chwilę nowy regulamin. Na szczęście wynagrodzenie jest wypłacane na czas.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Mogę zasugerować, żeby przestać wprowadzać niekorzystne zmiany dotyczące ciągłej kontroli i pozwolić dorosłym ludziom być odpowiedzialnymi za pracę, a dopiero później ich z niej rozliczać. Nakładając nieosiągalne statystyki dotyczące ilości odebranych telefonów czy quality assurance, demotywuje się pracowników, zniechęca do przyjścia do pracy - pracownicy czują, że i tak nikt nie zauważy ich pracy, a statystyki są nieosiągalne. Przełożonemu mogę zasugerować, żeby przestał czytać książki o zarządzaniu i manipulacji umysłem, tylko wyszedł do ludzi - warto powiedzieć im czasem "cześć", nawet jeśli są zwykłymi customer service. Kadrze zarządzającej chcę powiedzieć: zacznijcie słuchać ludzi, bo mają dużo do powiedzenia. Nie dajcie uciekać z firmy wieloletnim pracownikom, bo zabierają ze sobą doświadczenie i zaufanie klientów. A tego nie odzyskacie tak szybko.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy