Wywiad udzielony przez użytkownika cyrkowiec
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Allegro (a przynajmniej ta część firmy, w której pracowałam na podstawie zatrudnienia w agencji Randstad) traktuje pracowników bardzo niesprawiedliwie. Mam tu na myśli kumoterstwo i fakt, że przełożeni są bardziej wyrozumiali wobec osób, które zwyczajnie lubią. Dowiedzieliśmy się także, że nasze dane osobowe będą widoczne dla kupujących (bez konsultacji z nami) - jednocześnie kierowano do nas mnóstwo miłych słów o tym, że firma liczy się z naszym zdaniem. Szkoda, że nie na tyle, by skonsultować udostępnienie danych. Na zakończenie mogę dodać, że pracodawca obiecuje nam dodatki do wypłaty za nadgodziny, by następnie ich nie wypłacać i tłumaczyć to faktem, że nie wyrobiliśmy wydajności. Informacji na temat wydajności nigdzie nie było, za to obiecywano nam dodatkowe 10 złotych do każdej nadgodziny.
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?
Właściwie jako pracownik biurowy. W naszym dziale było to związane z udzielaniem odpowiedzi w dyskusjach pomiędzy kupującym a sprzedającym - Allegro chciało, abyśmy czuwali nad przebiegiem rozmowy. Później do obowiązków doszły odpowiedzi na e-maile, czaty, wiadomości na Messengerze oraz WhatsAppie, a także obsługa infolinii dla seniorów oraz tak zwane "call backi". Dużo obowiązków za minimalną stawkę.
Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?
Tak. Okazuje się, że to jedyny plus tej pracy.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?
Dużo się tego nagromadziło. Zaczęło frustrować mnie to, że za minimalną stawkę godzinową, zwiększa nam się liczba obowiązków. Okazuje się, że inne działy robią o wiele mniej, a osoby z innej agencji otrzymują większą stawkę za mniejszą ilość pracy (takie słuchy przynajmniej do nas dochodziły). Następnie do mojego odejścia przyczyniło się przekazywanie danych kupującym, a na samym końcu to nieporozumienie z wypłatą, do którego każdy pracownik ma wypisane inne wyjaśnienie i żaden przełożonych nie potrafi wskazać jednej odpowiedzi.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?
Minimalna stawka, obecnie to 23.50 PLN. W ramach nagrody za wydajność (która jest inna dla każdego zespołu i zmienia się z każdym miesiącem) są to dodatkowe 3 PLN do godziny. Niestety, przy rosnącej liczbie obowiązków, było to nie do osiągnięcia.
Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?
Niecały rok.
Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź
Nie, zdecydowanie nie poleciłabym. Na samym początku pracy w Allegro sugerowałam koleżance, żeby się tu zatrudniła, ponieważ praca zdalna jest dobrą opcją, ale po tym czasie na jaw wyszła prawda na temat tego miejsca.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Raczej nie było możliwości rozwoju w ramach działu. Zdarzały się przypadki osób, które przeszły do innych działów, jednak nie było nikogo, kto awansował.
Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?
Szkolenia były niskiej jakości. Osoby, które szkoliły nowych pracowników, same zachowywały się tak, jakby nie wiedziały, co robią. Kobieta z Działu Jakości dopytywała pracownika z naszego działu, jak wyglądają różne kwestie. Podczas jednego szkolenia zdarzały się trzy różne odpowiedzi na to samo pytanie, w dodatku takie odpowiedzi, które sobie wzajemnie zaprzeczały. Szkolenia z tak zwanych kanałów real time (czat, Messenger, WhatsApp) były równie fatalne. Osoby, które nas szkoliły, były z zupełnie innych działów i pokazały nam jedynie, w co należy kliknąć. Jak można się w ten sposób czegokolwiek dowiedzieć? Na jednej z infolinii mieliśmy problemy z pewnym mężczyzną, który potrafił wyzywać pracowników oraz grozić im śmiercią. Chciałabym wiedzieć, jak się zachować w takiej sytuacji, a nie tylko usłyszeć formułkę: "zwróć uwagę odpowiednią liczbę razy".
Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?
Największym plusem tego miejsca są inne osoby w nim pracujące. Tak już chyba po prostu jest, że rozumiemy doskonale swoje sytuacje, bo każdy z nas przeżywa to samo. Z przełożonymi bywa różnie, trudno mi się wypowiadać na temat każdej z tych osób.
Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.
Wydaje mi się, że największym problemem jest to, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej słyszałam, że jest to praca na pełen etat. Później zdarzały się miesiące, że pracowałam jedynie 40-50 godzin, ze względu na to, że nie było co robić, albo osoby, które prowadziły zmianę, proponowały, że można iść do domu. Praca, w której nie ma co robić, to niska wydajność, a niska wydajność rodzi pretensje wobec pracownika. Warto zwrócić uwagę na fakt, że wymagano od nas zwolnienia L4, kiedy pracowaliśmy na umowie zlecenia - nie każdy lekarz wypisuje odpowiedni dokument, zwykle wystawiają jedynie zaświadczenie o chorobie, ponieważ nie mają dość danych w systemie, by móc wypełnić właściwe zwolnienie.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Moje sugestie to: lepsza komunikacja między przełożonymi a pracownikami, transparentność, brak kombinatoryki, równe traktowanie pracowników. To są moje główne zażalenia względem tego miejsca.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy