Wywiad z Radosław Olkiewicz z Aegon-Doradztwo-biznesowe


Miniaturka
Radosław Olkiewicz
Aegon
Radosław Olkiewicz we wrześniu 2016 roku dołączył do zespołu Aegon, obejmując stanowisko Dyrektora Departamentu Sprzedaży Sieci Aegon Premium. Jest doświadczonym ekspertem w obszarach sprzedaży, zarządzania, rozwoju ludzi i biznesu. Od kilkunastu lat związany jest z branżą ubezpieczeń na życie. Przed dołączeniem do Aegon zajmował stanowisko Dyrektora ds. Rozwoju Sprzedaży w Nationale-Nederlanden. Odpowiadał za tworzenie i wdrażanie strategii sprzedaży, standardy sprzedaży i zarządzania, budował nowe struktury sprzedażowe, tworzył kampanie sprzedaży oraz programy rozwoju i wdrożenia dla sprzedawców i kadry zarządzającej. Radosław Olkiewicz jest absolwentem Uniwersytetu SWPS oraz studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Ukończył wiele szkoleń z zakresu zarządzania zespołem, przywództwa psychologii, jest też licencjonowanym coachem ICC.

Jakie spółki wchodzą w skład Grupy Aegon? W czym specjalizuje się każda z nich?

Aegon to międzynarodowa grupa finansowa dbająca o zabezpieczenie finansowej przyszłości 30 milionów klientów na całym świecie. W Polsce na Grupę Kapitałową Aegon składają się cztery podmioty. Aegon Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. to ekspert w tworzeniu rozwiązań ubezpieczeniowo-ochronnych oraz inwestycyjnych. Aegon Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A. zarządza otwartym funduszem emerytalnym w ramach drugiego filaru systemu ubezpieczeń społecznych. Aegon Ubezpieczenia Majątkowe (AEGON Magyarország Általános Biztosító Spółka Akcyjna Oddział w Polsce) oferuje ubezpieczenia mienia. Z kolei Aegon Services Sp. z o.o. rozwija, wspiera i koordynuje sieć sprzedaży spółek Aegon w Polsce.

Do kogo kierowana jest Państwa oferta?

Aegon w Polsce obsługuje klientów indywidualnych i oferuje szeroki zakres rozwiązań ubezpieczeniowych, począwszy od klasycznych ubezpieczeń na życie, poprzez ochronę zdrowia, polisy od następstw, polisy posagowe, umożliwiające zabezpieczenie finansowej przyszłości dziecka, rozwiązania inwestycyjne, aż po ochronę majątku i nieruchomości. Dzięki szerokiemu wachlarzowi naszych usług jesteśmy w stanie przygotować propozycję ubezpieczenia dopasowaną do potrzeb i oczekiwań każdego klienta.

 

Posiadacie ponad 30 mln klientów na całym świecie. W jaki sposób promujecie swoją markę?

Aegon jest jedną z największych firm ubezpieczeniowych w Europie. Nasza siła wynika z ponad 170 lat tradycji i doświadczeń na europejskim rynku ubezpieczeniowym. Oczywiście Aegon w każdym z krajów, w których jest obecny, prowadzi intensywne działania marketingowe. Również w Polsce inwestujemy, by poprzez reklamę i promocję zwiększać znajomość oferowanych przez nas rozwiązań.

A działania społeczne?

Tak, wspieramy swoją markę również przez prowadzone przez firmę działania społeczne. Aegon jest sponsorem wielu dyscyplin sportowych, m.in. golfa, wioślarstwa, największych turniejów tenisowych, wspiera działania charytatywne, pomaga licznym fundacjom. W ciągu ostatnich trzech lat Aegon przeznaczył na dotacje ponad 27 milionów euro, a pracownicy firmy na całym świecie przepracowali ponad 21 tysięcy godzin, angażując się w prace charytatywne.

Dlaczego w kwestii ubezpieczenia warto zaufać właśnie Aegon?

Po pierwsze, to wspomniane ponad 170 lat tradycji i doświadczeń oraz silna pozycja finansowa i kapitałowa. Działamy w 30 krajach na całym świecie i zarządzamy ponad 400 miliardami euro aktywów, a nasza silna pozycja finansowa jest potwierdzona przez międzynarodowe ratingi. Po drugie, jako międzynarodowa firma, mamy możliwość współpracy z ekspertami z całego świata i wymiany wiedzy, dzięki czemu możemy oferować klientom nowoczesne rozwiązania finansowe.

A jakimi osiągnięciami jako pracodawca mogą się Państwo pochwalić?

Przede wszystkim udało nam się w ciągu ponad 15 lat działalności w Polsce, z czego ponad 10 pod szyldem Aegon, stworzyć sprawnie funkcjonującą firmę, która dziś obsługuje ponad milion klientów. Jako pracodawca możemy pochwalić się tym, że Aegon znalazł się w wśród 25 firm wyróżnionych przez redakcję „Gazety Finansowej” tytułem Najlepszy Pracodawca 2016 roku. Autorzy rankingu docenili nasz system pracy oparty o ideę work-life balance, możliwości rozwoju, a także warunki oferowane pracownikom naszej sieci sprzedaży.

Swoją działalność Aegon opiera właśnie na sieci sprzedaży. Rozumiem zatem, że właśnie na te stanowiska najczęściej poszukują Państwo nowych pracowników?

Tak, najczęściej poszukujemy osób na stanowiska związane ze sprzedażą i obsługą klienta, a więc wymagające przede wszystkim zdolności interpersonalnych, łatwości w nawiązywaniu kontaktów, umiejętności słuchania i komunikatywności. Równie ważne są systematyczność i konsekwencja w działaniu, a także samodzielność i odpowiedzialność za wyniki swojej pracy. Przydaje się oczywiście doświadczenie w pracy z klientem, najważniejsze są jednak kompetencje miękkie. Specjalistyczną wiedzę jesteśmy w stanie sami przekazać nowym pracownikom.

Jak wygląda ścieżka kariery w firmie?

Jednym z powodów, dla którego znaleźliśmy się we wspomnianym rankingu „Gazety Finansowej”, była nasza przejrzysta ścieżka kariery, to chyba jej najlepsza wizytówka. Rozwój pracowników ma dla nas kluczowe znaczenie i jest wpisany w strategię naszych działań.

Praktykują Państwo awanse wewnętrzne, może osoby z zewnątrz również mają szanse na zajęcie wyższego stanowiska?

Zdecydowanie stawiamy na awanse wewnętrzne – wszyscy dyrektorzy naszych biur sprzedaży zaczynali jako doradcy klienta, dzięki czemu lepiej rozumieją potrzeby naszych klientów oraz swoich podwładnych.

Gdzie odnajdziemy Państwa aktualne propozycje pracy?

Przede wszystkim na pracuj.pl, ale również na mniejszych portalach ogłoszeniowych i w biurach karier niektórych uczelni.

Jak wygląda przykładowy proces rekrutacyjny? Czy w przypadku kandydatury na wyższe stanowisko różni się on znacznie?

Proces rekrutacji jest raczej standardowy i obejmuje spotkania z potencjalnym szefem i jego przełożonym. Przy rekrutacji na stanowiska menadżerskie bierzemy pod uwagę przede wszystkim dotychczasowe dokonania kandydata w naszej firmie. Jeśli ktoś jest dobrym sprzedawcą, to łatwiej wdrożyć go do roli menadżera sprzedaży, poza tym już na starcie w nowej roli ma autorytet związany ze swoimi dokonaniami. Decyzja o współpracy jest obustronna, dlatego dbamy o to, aby dobrze zrozumieć kandydatów, dowiedzieć się, czego szukają w pracy zawodowej i uczciwie powiedzieć, czy to u nas znajdą.

Jakie formy zatrudnienia Państwo preferujecie?

Formę współpracy ustalamy osobno z każdym kandydatem. Niezależnie od niej, każdemu oferujemy przejrzysty system wynagradzania, oparty o solidną podstawę, wzbogacony o liczne bonusy.

Myślę, że istotną kwestią są również oferowane przez Aegon benefity. Na jakie świadczenia pozapłacowe mogą liczyć pracownicy?

Gwarantujemy elastyczny system pracy w godzinach dopasowanych do indywidualnych potrzeb pracownika. Nasze biura są nowoczesne, komfortowe i sprzyjają integracji. Zapewniamy niezbędne do pracy nowoczesne narzędzia i aplikacje, oferujemy też bogaty system motywacyjny, szkolenia oraz możliwość rozwoju pod okiem doświadczonej kadry menedżerskiej.

Wartości, które przyświecają działalności firmy Aegon, to..?

Naszym podstawowym celem jest pomoc ludziom w osiąganiu bezpieczeństwa finansowego w przyszłości. Chcemy być zaufanym partnerem finansowym dla naszych klientów na każdym etapie ich życia. Tym kierujemy się w naszej codziennej pracy.

Czego możemy życzyć na przyszłość?

Podstawą sukcesu każdej firmy są lojalni klienci. Dlatego życzylibyśmy sobie wielu zadowolonych klientów, którzy będą polecać nasze produkty i usługi innym.

Dziękuję za rozmowę.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Aegon-Doradztwo-biznesowe