Activa 500

1.1 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Activa 500

Miniaturka
Przemysław Grzegorowski
Specjalista Ds. Rekrutacji Capital Service S.A.
Z wykształcenia dziennikarz - z zamiłowania HRowiec. Od 13 lat realizuje projekty rekrutacyjne i rozwojowe, głównie dla sieci sprzedaży. Certyfikowany Trener i Assesor. Doświadczenie zdobyte na stanowisku HR Bussines Partnera w międzynarodowej korporacji pozwala mu doskonale łączyć interesy HRu z potrzebami Biznesu. Z ochotą zgłębia tajniki Social Media i Employer Brandingu. Prywatnie pasjonuje się podróżami oraz rollercoasterami. W Capital Service odpowiedzialny za rekrutację pracowników, Emplyer Branding oraz programy rozwojowe.

Jaki był kluczowy moment w firmie i kiedy nastąpił?

W naszej historii można wyróżnić kilka wydarzeń, które w pozytywny sposób przełożyły się na funkcjonowanie Spółki, rozwój i jej wizerunek. Pierwsze z nich związane jest ze stworzeniem i wprowadzeniem na rynek marki – Activa 500. Od tego momentu rozpoczęliśmy intensywny progres Spółki i systematycznie zwiększaliśmy zasięg działania. Kolejny ważny krok miał miejsce w 2011 roku. Właśnie wtedy podjęliśmy decyzję o rebrandingu marki Activa 500. Nowa marka KredytOK została dobrze przyjęta na rynku finansów osobistych. Wzmocniliśmy wizerunek nowoczesnej Spółki oferującej atrakcyjne produkty. Rebranding został połączony z otwarciem nowych oddziałów KredytOK. W krótkim czasie znacznie poszerzyliśmy obszar działania i zwiększyliśmy liczbę stacjonarnych punktów sprzedaży. Proces ten trwa do dziś, co skutkuje obecnością w blisko 90 lokalizacjach w całym kraju. Do końca roku planujemy powiększyć sieć naszych oddziałów do 105.  Bardzo istotnym wydarzeniem, które miało miejsce w tym roku, było wejście Capital Service S.A. na rynek obligacji GPW Catalyst. Debiut spotkał się z dużym zainteresowaniem Inwestorów i był wizerunkowym sukcesem spółki.

Jakie są topowe produkty, usługi Państwa firmy?

Nasza Spółka od lat działa na rynku finansów osobistych oferując produkty dopasowane do potrzeb Klientów. Dużą popularnością cieszy się pożyczka odnawialna czyli ekspresowa pożyczka udzielana na 30 dni z jednorazową spłatą lub z możliwością jej przedłużenia. Produkt wyróżnia się przejrzystą konstrukcja, dostępnością i szybkością. Rozwiązaniem dla klientów potrzebujących większych kwot i jednocześnie nie chcących obciążać budżetu domowego wysokimi ratami miesięcznymi jest pożyczka ratalna.  W portfelu Spółki znajdują się jeszcze inne produkty, które pozwalają odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby klientów.  

Ile w tym momencie jest zatrudnionych pracowników?

Na umowę o pracę w chwili obecnej zatrudnione jest 320 osób. Ponadto w zewnętrznej sieci sprzedaży współpracujemy z osobami w oparciu o umowy cywilno-prawne – to liczba ok 150 osób.

Ile rekrutacji przeprowadzacie w ciągu roku?

W tym roku w związku z intensywnym rozwojem sieci sprzedaży i otwarciem 45 oddziałów – rekrutacji będzie ponad 100.

Pracowników na jakie stanowiska zatrudniacie najczęściej?

W chwili obecnej to doradcy klienta w oddziałach, konsultanci telefoniczni oraz przedstawiciele handlowi w zewnętrznej sieci sprzedaży. Ponieważ w związku z rozwojem sieci ulega też zmianie struktura regionów – zatrudniamy również Regionalnych Kierowników Sprzedaży. W większości przypadków to rekrutacje wewnętrzne, jednak są obszary gdzie będziemy pozyskiwać kandydatów z zewnątrz. 

Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?

Głównie przez Internet oraz za pośrednictwem lokalnych gazet. W nowo otwieranych lokalizacjach – plakaty, banery i bilboardy. 

Czy firma zatrudnia praktykantów, stażystów?

Tak – często wspomagamy się praktykantami i stażystami – dając im szansę zobaczyć jak wygląda prawdziwa praca. W chwili obecnej mamy na pokładzie 5 stażystów i  5 praktykantów. Ok. 20 osób znalazło u nas miejsce zatrudnienia po odbyciu stażu. Prowadzimy też projekt o nazwie „Akademia Programowania” gdzie bezpłatnie szkolimy osoby zainteresowane programowaniem. Najlepszych uczestników zapraszamy potem do współpracy.

Jak wygląda ścieżka rozwoju nowo zatrudnionego pracownika?

W sieci sprzedaży nowo zatrudniona osoba zaczyna od stanowiska Młodszego Doradcy Klienta. Po przepracowaniu okresu próbnego oraz zdobyciu odpowiedniego poziomu wiedzy stanowisko zmienia się na Doradcę Klienta. Osoby z dużym doświadczeniem w obsłudze klienta mogą awansować na Starszego Doradcę Klienta lub Trenera Wewnętrznego.  Jest też możliwość awansu poza oddziałem macierzystym – na stanowiska np. Audytora, czy też Regionalnego Kierownika Sprzedaży. W centrali - gdzie głównie mamy do czynienia ze stanowiskami specjalistów – jest możliwy awans na stanowisko Kierownika Działu lub Dyrektora Departamentu, a także poziome przesunięcie do innego działu.

Jak budujecie wizerunek pracodawcy w Internecie?

Poprzez naszą stronę internetową – gdzie mamy zakładkę „kariera”. Jest ciągle udoskonalana i pojawią się na niej wkrótce nowe funkcjonalności. Jesteśmy również członkiem „Koalicja na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji”. Zamieszczamy również wpisy na portalach typu GoldenLine czy LinkedIn. 

Dorota chciałaby się zapytać o cechy charakteru jakie powinna mieć osoba ubiegająca się o pracę w Państwa firmie?

Osoby pracujące w naszych strukturach z całą pewnością muszą być komunikatywne, otwarte na wyzwania oraz zmieniającą się rzeczywistość. Bardzo liczy się kreatywność oraz proaktywne podejście do czekających zadań. 

Franek pyta jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Przeczytać dokładnie ogłoszenie ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań pracodawcy – po tym spróbować odpowiedzieć sobie samemu – jakie mam umiejętności, wiedzę, doświadczenie w tym zakresie. Jakie sytuacje z przeszłości mogłyby to potwierdzić. Jakie są moje mocne strony ? Dlaczego chciałbym pracować właśnie w tym miejscu? Warto też zapoznać się z filmikami na YT – pokazującymi specyfikę pracy w naszej Spółce. 

Grażyna jest ciekawa jak przebiega u Państwa proces rekrutacyjny?

Pierwszym etapem jest preselekcja oparta na analizie dokumentów nadesłanych przez kandydatów pod kątem zgodności z profilem kandydata opracowanym dla konkretnej rekrutacji. Następnie z wybranymi kandydatami następuje kontakt telefoniczny w celu umówienia spotkania rekrutacyjnego. W większości przypadków rekrutacja ma charakter dwojaki – połączenie rozmowy kwalifikacyjnej z zadaniami grupowymi stosowanymi podczas sesji AC.  Najlepsza osoba zapraszana jest na szkolenie preadaptacyjne kończące się testem wiedzy. Po zakończeniu każdego etapu rekrutacji kontaktujemy się z wszystkimi kandydatami, aby przekazać im informację o efektach. Dzieje się to zarówno drogą telefoniczną jak i mailową. 

Dziękujemy za rozmowę.

Activa 500