Czy istnieje możliwość rozwoju w Abrys Sp. z o. o.?
Hej, pytania naprawdę coraz trudniejsze. :) Na szczęście, odpowiedź jest dość prosta. Tak. Zdecydowanie tak, dla każdego kto chce się rozwijać.
Czy Abrys Sp. z o. o. oferuje wszystkim swoim pracownikom umowę o pracę, czy jednak należy spodziewać się umowy zlecenia?
Pierwsza umowa jest zawsze umową zlecenie na 3 miesiące. Potem zależy jak ustalą obie strony. Obie formy współpracy są u nas tak samo dostępne. Pracują u nas różnież osoby, które mają swoją działalność gospodarczą i wystawiają faktury. Jesteśmy elestyczni.
A czy jest szansa, żeby druga umowa była już tą o pracę na czas nieokreślony? Czy ciężko tak szybko o taki rodzaj zatrudnienia? Potrzebuję stabilnej pracy, więc robię rozeznanie rynku ;p
Cześć, nie praktykujemy tak. Mimo wszystko 3 miesięczny okres próbny jest zbyt krótki, aby od razu po nim podpisywać umowe na czas nieokreślony. pozdrawiam
To po jakim czasie można liczyć na umowę na czas nieokreślony? A po tych 3 miesiącach, jeżeli firma decyduje się na stałą współpracę to jest szansa na podwyższenie startowej stawki wynagrodzenia?
Cześć, z reguły pierwszą umowę podpisujemy na czas określony do końca roku i jest na pół roku do roku. Potem na czas nieokreślony. Wynagrodzenie ulega zwiekszeniu przy przejściu z umowy próbnej na umowe o pracę. Dochodzą dodatkowe premie. pozdrawiam
Śmiech na sali i to przez duże "ŚM". Firma przypomina swoją konstrukcją kamienice na Wildzie. Z zewnątrz kusi okazałą fasadą i pięknymi obietnicami. W środku jednak okazuje się, że drewno jest zbutwiałe, a pleśń odpowiada za wspaniałe zdobienia sztuki nowoczesnej. Firma, która jak mantrę powtarza wzniosłe treści o swoim profesjonalizmie, zbudowała go metodologią januszexu z wczesnych lat 90. Mowa oczywiście o niebiańskich zdolnościach zarządzaniu. Prezesa oraz jego dyrektorów. Na stronie Abrysu widnieje "Abrys to połączenie wartości rodzinnych oraz odpowiedzialnego biznesu". Moje mało kulturalne pytanie brzmi: Gdzie (usunięte przez administratora)? Jeśli dla kogoś to, co się dzieje w firmie to rodzinna atmosfera, to polecam dobry ośrodek zdrowia psychicznego. Dla zarządu pracownik jest (usunięte przez administratora) Zapewne Piotr M. który tak żarliwie broni swojej kompanii będzie tutaj stawiał jakże racjonalne argumenty przeczące mojej tezie. Jak więc wytłumaczycie to, że pracownicy mający tak odpowiedzialne zadania zarabiają mniej niż na kasie w spożywczaku (nie sugeruje tutaj absolutnie, że praca w spożywczaku jest czymś ujmującym). Dlaczego ew. diety oscylują w kwotach, które nie wystarczyłyby na zestaw w McDonaldzie? Dlaczego płatne nadgodziny to dla was abstrakcja porównywana z Yeti? Czy tyranie i wyciskanie ostatnich sił witalnych z pracownika to dla was kierunek na przyszłe igrzyska olimpijskie? Praca w Abrysie polega na niekończącej się fali gonienia terminów, ochrzanów i stresu. Na wdzięczność nie licz - wdzięczność jest dla zarządu. Jedyne co zyskasz to pewność, że jeśli przetrwałeś tam, to już nic Ci nie jest straszne. Niczym Dante przejdziesz przez wszystkie kręgi piekielnego zarządzania, by po wykopaniu z roboty znaleźć czyściec, w którym zobaczysz, jak się docenia, jak się płaci i jak się zarządza. I tego drogi czytelniku życzę Ci z całego serca. Omijaj to miejsce, szkoda Twojego zdrowia.
Najgorsza jest stała rotacja pracowników. Ludzie nastawiająvy się na dłuższy stosunek (pracy) nie mają tu czego szukać. Owszem, jest paru seniorów, którzy zawyżają średnią, bo pracują po kilkanaście lat, ale ich zespoły, podwładni, nieustannie są wymieniani tzn. zwalniani lub sami odchodzą. Rok max dwa lata to chyba obecna średnia (tak na oko). Redaktorzy czasopism zmienili się w ost. latach po kilka razy, już nikt nie kuma, kto teraz kieruje pismami. Także u Piotra M., ktory tutaj wytrwale broni firmy, rotacja jest permanentna. On i jego kolega rzeczywiście mają dlugi staż, ale ich ludzie (podwładni), organizatorzy konf i kongresów, na których firma zarabia, są w stałym stresie, bo domyślają się, że ich byt w firmie będzie raczej króciutki. Można osobie pooglądać nadal dostępne foldery, zapowiedzi i relacje z konferencji z 2022. Obsługujących ich dziewczyn już w firmie nie ma. Ciągle nowe, nowe, więc nie ma nawet szansy na długofalowe planowanie. Wiadomo z czego to wynika. Kiepskie zarządzanie bez umiejętności menadżerskich, interpersonalnych itp. Poza tym tu nikt nie zauważył, ze świat pracownika już się w Polsce zmienił. I to mocno.
Myślisz że tylko słane zarządzanie ma wpływ na odejścia i zwolnienia? Chodzi konkretnie o słaby stosunek do pracowników? Tylko na zasadzie relacji czy też wypłaty? Jest tu coś co mogłoby zmotywować ludzi żeby zostawali i nie było rotacji?
zostałem wywołany do tablicy, więc odpiszę, choć obiecałem sobie, że już nie będę tracił czasu na polemizowanie z tymi głupotami, które wypisujecie tutaj. Zatem powtórzę, choć pisałem już o długości stażu w firmie w innej wiadomości. Dział szkoleń składa się z 3-4 osób z długim stazem i doświadczeniem, którzy świetnie zarabiają, tworzą zgrany zespół i mają fun ze swojej pracy. Pozostali to studenci - asystenci działu, którzy rotują w zalezności od zapotrzebowania firmy i ich zapotrzebowania na pracę. Jesteśmy elastyczni i dopasowujemy wzajemnie godziny pracy. Studenci zmieniają często prace, miejsce zamieszkania, są młodymi ludźmi - jaskółkami, którzy próbują wielu rzeczy. Szanujemy to. Oni lubią taki system pracy. Dopasowujemy się do specyfiki obecnego rynku pracy. Nikt w moim dziale nie przychodzi do pracy ze strachem przed zwolnieniem. Czego nie rozumiecie? Ja rozumiem, że jest jakiś cel w wielokrotnym powtarzaniu tych bzdur, ale naprawdę... Dodam też, że kiedyś miałem z goworkiem kilka rozmów na temat weryfikacji tych bzdur, które tu sa wypisywane. Wkrótce wprowadzą nowe zasady aby ukrócić anonimowe wpisy frustratów, którzy zostali zwolnieni z pracy za nieróbstwo i nieudaczność, a teraz w ten prymitywny sposób wyżywaja się na byłym pracodawcy. I druga konstatacja. Jakiś czas temu te bzdurne wpisy miały wpływ na rekrutację. Na szczeście teraz coraz mniej ludzi czyta ten portal przed podjęciem decyzji o podjęciu pracy. Rekrutacja przeniosła się do LinkedIn, a Ci co mają olej w głowie wiedzą, że hejtowac może każdy. Jak działą nasza firma i mój dział, mozna łatwo sprawdzić przychodząc do nas, odbywając dzień próbny, rozmawiając z naszymi prawdziwymi pracownikami (a nie czytając anomimowe internetowe byty). Powodzenia w hejtowaniu. Psy szczekają, a karawana jedzie dalej :)
Jakie narzędzia pracy zapewnia Abrys Sp. z o. o.? Można liczyć na telefon? Czy można z niego korzystać również poza godzinami pracy?
tak, Każdy pracownik otrzymuje telefon komórkowy i numer służbowy i może zabierać go do domu. Nie mamy telefonów stacjonarnych juz od kilku lat. W razie potrzeby pracy zdalnej również laptopa. Do dyspozycji mamy też 6 samochodów słuzbowych, z których korzystamy gdy jest taka potrzeba.
Czy Abrys Sp. z o. o. zapewnia kartę multisportu?
Teraz nie. Ten rok jest układaniem pewnych rzeczy na nowo po pandemii. Po dynamicznym rozwoju naszego działu online w ostatnich 2 latach, teraz rozpoczynamy kolejne duże wdrożenie, które zwiększy nasze mozliwości. Równolegle wprowadzamy zmiany wynagrodzeń i nowy system premiowy, który jest odpowiedzią na inflację. Lista benefitów, które zostaną wprowadzone jeszcze w tym roku jest obecnie dyskutowana.
Szanowna Pani Izabelo, w największym skrócie: system premiuje dobre wyniki, dobrą jakość pracy oraz kreatywność, a o szczegółach możemy porozmawiać na rozmowie kwalifikacyjnyjnej. Zapraszam do złożenia CV. Obecnie poszukujemy osoby do pracy w sekretariacie.
Kogoś jeszcze szukacie czy tylko sekretarki? A wracając do premii to rozumiem że jest przyznawana uznaniowo? W granicach 25% wynagrodzenia czy więcej?
Proszę aplikować. Jeśli pojawi się ciekawa aplikacja to zapraszamy na rozmowę kwalifikacyjną. Czasami, nawet jeśli w danym momencie nie ma wakatu, to jakiś czas potem oddzywamy się do kandydata. Sekretarka już zatrudniona. System wynagradzania zmienił się od 1.06. Korzystnie :) Apkę może Pan wysłać do mnie: p.matuszewski@abrys.pl
Czy to prawda, że z firmy Abrys od 2018 roku odeszło łącznie prawie 40 osób zatrudnionych na umowę o pracę?
Nie. To nieprawda. W naszej firmie pracuje na etacie około 25 osób, więc to liczba jest z kosmosu :)
Nie wiem jak wygląda sytuacja we wszystkich działach firmy, lecz w Dziale Szkoleń i Konferencji mamy bardzo rozbudowany system premiowy i bardzo fajną atmosferę pracy. Pomagamy sobie, wspieramy się i dziekujemy sobie za wspólnie zrealizowane projekty. Polecam śledzenie naszego profilu na Facebook, gdzie widać jak nasz zespół realizuje konferencje. Radocha z rzeczy które robimy to nie ustawka :) Polecam rozmowę z naszymi pracownikami.
Odradzam, szczerze odradzam. Rotacja pracowników jest już znana "na mieście". Z szacunkowych obliczeń bylych pracownikow wynika, że od 2018 około 40 ludzi odeszło, czyli więcej niż liczy firma!!! Warto przejrzeć stare foldery np. z ubiegłorocznych i starszych wydarzeń i sprawdzić kto je organizował. Tych ludzi już nie ma. Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą....
Kłamstwa propagowane tutaj przez tę anonimową osobę są żenujące. Jeśli nie zaprzestaniesz tych pomówień to wystąpię do GoWork o usunięcie tych komentarzy. A dla każdego, kto zagląda tutaj i może, o zgrozo, na podstawie tych fejk newsów wyrabiać sobie opinię o nas, informuję, że Dział Szkoleń i Konferencji w naszej firmie obecnie składa się z: kierownika - 4 lata pracy, managera ds. promocji - 6 lat pracy, z-cy kierownika - 6 lat, dyrektor nadzorujacy dział - 25 lat i nowy project manager pracuje z nami od pół roku. To zespół, który ma świetne doświadczenie w organizacji konferencji a jednocześnie cały czas jest bardzo kreatywny co powoduje, że jesteśmy zdecydowanym liderem rynku konferencji w naszej branży (i to pewnie boli niektóre osoby lubiące nas hejtować). Mamy też zawsze pośród nas fantastycznych studentów, którzy współpracują z nami łącząc studia z pracą. Takich osób przewinęło się przez nasz dział dziesiątki (i może o nich chodzi naszemu hejterkowi). Nauczyli się u nas świetnych rzeczy, z większością jesteśmy cały czas w kontacie, czasami wracamy do współpracy przy większych projektach. Tylko teraz w naszym dziale są trzy takie osoby. Serdecznie polecam kontakt z każdą z ośmiu w/w osób oraz osobami które przewinęły się przez nasz dział. Kandydatów do pracy u nas zachęcam do bezposredniego kontaktu ze mną lub innymi pracownikami działu. Pamietajcie proszę, że anonimowi hejterzy mogą tu niestety bezkarnie wpisać każdą nieprawdę, a celem jest wylanie swojej frustracji lub chęć zaszkodzenia konkurencji. Aktualnie poszukuję project managera, gdyż rynek konferencji wrócił po pandemii i robimy aktualnie dużo super projektów stacjonarnych, online i hybrydowych. Tylko w tym roku zrobimy blisko 50 szkoleń i konferencji, w tym ponad 40 online. Przed nami równie dynamiczny rok 2022. Mamy swoje studio TV i jesteśmy gotowi na każdą realizację :) Zapraszam do współpracy, aktualne oferty pracy znajdziecie na www.abrys.pl
Jakie są warunki zatrudnienia w Abrys Sp. z o. o.?
Pytanie jest zbyt ogólne, abym mógł na nie odpowiedzieć. Warunki zatrudnienia na każde stanowisko są inne. Jesli Pan/Pani rozważa pracę w naszej firmie najlepiej po prostu złożyć CV i list motywacyjny. W razie wakatów na pewno się odezwiemy i opiszemy warunki zatrudnienia na proponowanym stanowisku. W każdym z trzech działów specyfika pracy jest inna.
Jak wygląda każdy z etapów rekrutacji w Wydawnictwo Abrys?
Cieszę się, że jesteś zainteresowany rekrutacją w naszej firmie. Każdy z działów organizuje ją trochę inaczej, ale zawsze pierwszym etapem jest rozmowa telefoniczna, a następnie spotkanie rekrutacyjne u nas w firmie. Czasami są to dwa spotkania w firmie, gdyż drugie jest z członkiem zarządu. W Dziale Konferencji na rozmowie rekrutacyjnej w firmie przeprowadzę z Tobą ankietę (50 pytań) oraz test określający Twoje predyspozycje komunikacyjne. Sprawdzę też Twoją znajomość języka angielskiego. Jednak zastrzegam, że każdy z trzech dyrektorów prowadzi swoje spotkania rekrutacyjne wg swojego schematu.
Czy nowo zatrudnione osoby otrzymują od pierwszych dni umowę o pracę?
Nie. Standardem u nas jest najpierw 3 miesięczny okres próbny na umowie zlecenia. Indywidualne warunki są jednak czasami negocjowane.
Jaki dress code obowiązuje w Wydawnictwo Abrys?
Każdy pracownik świadczy o firmie. Zatem powinniśmy być ubrani schludnie i odpowiednio do sytuacji. W codziennej pracy biurowej nie wymagamy stroju business, lecz nie przepadamy za dresami :) Zawsze kiedy mamy spotkania, również te wewnętrzne, ubieramy sie bardziej oficjalnie. Garnitury i garsonki zakładamy na spotkania zewnętrzne, konferencje, targi. Latem, zwłaszcza w piatki, mamy casual day. Wtedy, gdy upał leje się z nieba czasami zakładamy nawet krótkie spodenki :) Choć oczywiście cała firma jest klimatyzowana.
W jaki sposób rozwiązany jest problem nadgodzin w firmie Wydawnictwo Abrys? Są one dodatkowo płatne czy może jest możliwość odbioru godzin?
Każdy dział ustala to we własnym zakresie. Kodeks pracy zezwala na zwrot nadgodzin w formie wolnego czasu, poprzez dodatkowe wynagrodzenie albo w sposób mieszany. W dziale szkoleń i konferencji wybraliśmy (na wniosek pracowników) system mieszany. Oznacza to, że praca podczas konferencji w nadgodzinach, rekompensowana jest przez dzień wolny do wykorzystania oraz zryczałtowaną stawkę dodatkowej premii za udział w takiej konferencji. Namawiamy pracowników aby dzień wolny za konferencję odbierali od razu po powrocie z konferencji, aby faktycznie odpoczęli po trudach konferencji. Natomiast w codziennej pracy problem nadgodzin w dziale konferencji nie występuje. Etaty powinny być dobrane do zakresu pracy i ta powinna być wykonywana w ramach 40 godzinnego tygodnia pracy. Jeśli pracownik musi zostawać po godzinach w tygodniu to znaczy, że albo nie radzi sobie z pracą albo ma zbyt duży zakres obowiązków. Mam nadzieję, że udało mi się wyczerpująco odpowiedzieć na to pytanie. Pozdrawiam
Czy w obrębie jednego działu w Wydawnictwo Abrys są wewnętrzne rekrutacje na liderów?
Każdy dział w Abrys zatrudnia pracowników niezależnie. Preferujemy awans wewnętrzny, ale czasami zatrudniamy też średnią kadrę zarządzającą z zewnątrz.
Nie. W ostatnich latach taki awans był jeden, wyłącznie z inicjatywy pracownika. Kadra kierownicza nie przewiduje awansów w swoich planach, firma nie buduje nowych zespołów (nawet projektowo) i nie wspiera liderów w żaden sposób. Ani awansem, ani też np. szkoleniami, kursami.
To co Pan/Pani pisze jest nieprawdą. Takie awanse bardzo często są w Dziale Szkoleń. Absolutnie preferuję awans wewnętrzny w moim pionie i nigdy, przez 23 lata, nie zatrudniłem na kierownicze stanowisko osoby z zewnątrz. Wszyscy Kierownicy i zastępcy kierowników pochodzili z awansu wewnętrznego. W Dziele Edukacji przykładem takiego awansu jest jego pani Dyrektor. W redakcjach - redaktorzy, którzy dostają do prowadzenia tytuły. Świadczy to tylko o tym, że kompletnie nie zna Pan/Pani naszej firmy. Kolejna rzecz. Zespoły projektowe budowane są zawsze gdy jest taka potrzeba i ostatnim przykładem jest międzydziałowa współpraca przy tworzeniu webinariów i konferencji online. Powstał właściwie nowy pion i nowe kompetencje :) I wreszcie kursy i szkolenia. mamy stałą obsługę szkoleniową firmy Panheri i gdy tylko pojawia się potrzeba szkoleniowa to nasi proacownicy są przez nią szkoleni (łącznie z coachingiem). W każdej chwili, gdy pojawi się taka potrzeba. Poza tym namawiam pracowników mojego działu aby przynajmniej raz w roku brali udział w jakimś szkoleniu lub kursie. To nawet nic nas nie kosztuje, gdyż jest tego sporo na rynku z dotacjami lub bezpłatnie. Sam, mam zasadę, że uczestniczę każdego roku w minimum dwóch takich szkoleniach. Kierowniczka mojego działu nawet więcej bo bardzo dba o podnoszenie kompetencji. Dodam jeszcze, że przez wiele lat u nas w firmie bezpłatnie lektor uczył pracowników angielskiego business. Naprawdę, jest granica pisania bzdur... A może po prostu nie o nas piszesz kolego/koleżanko? ;)
Jakie są mocne strony pracodawcy Wydawnictwo Abrys?
Zwracam uwagę, że opinie zamieszczane tutaj swego czasu dotyczą "wydawnictwa Abrys" a firma składa się z trzech autonomicznych działów. Odpowiadam za pion konferencji i kongresów w naszej firmie i co pewien czas wyjaśniam to. W moim pionie na pewno znajdziecie bardzo ciekawą pracę związaną z organizacją eventów, rozwój, zarysowaną ścieżkę kariery, bardzo atrakcyjny system premiowy, mentoring, świetną atmosferę wzajemnego wsparcia w zespole, elastyczny czas pracy. Praca wymaga dynamiki, kreatywności i świetnej samoorganizacji. Zapraszam :)
Fajnie, że tak szczegółowo to wyjaśniłeś. Jeśli chodzi o system premiowy, to czy na premie pracuje cały zespół, czy są przyznawane indywidualnie? Chętnie się tego dowiem.
premie w moim pionie są indywidualne i bardzo zróżnicowane. Premiujemy m.in. kreatywność, ilość wyjazdów na konferencję, wynik konferencji danego project managera.