Pytania do firmy Abra S.A.
Przez cztery lata pracy w firmie widziałem praktycznie wszystko co może potwierdzić karygodne podejście do pracownika. Jako młody chłopak nie miałem pojęcia jak może być w innych firmach gdzie zwyczajnie szanuje się pracownika. - dostawy to tragedia, mimo zgranej ekipy trzeba było rozładować całego tira zapakowanego do dachu. Co oczywiste - pracownik techniczny nie był w stanie i na sile to przerobić. Serdecznie pozdrawiam kierowniczkę regionu która mówiła o pracowniku tymczasowym gdy termin dostawy często się zmieniał. (usunięte przez administratora) . Z własnego doświadczenia - szkoda życia na Abre, chociaż jak rozumiem, w wielu sklepach jest fajna atmosfera :)
Chciałbym jako były już pracownik podzielić się z Wami opinią o firmie ABRA S.A. Pracowałem w sklepie na stanowsku kasjer- sprzedawca przez ponad 5 lat. Gdyby nie ekipa, z którą było mi dane pracować, to nie wytrzymałbym tam nawet jednego miesiąca. Do pracy miałem też blisko i tylko to mnie zatrzymało. Nie jestem wybredny, i uważam, że atmosfera w pracy jest najważniejsza. Ale żałuję, że nie odszedłem wcześniej. To co działo i pewnie nadal dzieje się w tej firmie jest dla mnie bardzo niezrozumiałe. Firma jako całość nie dbała o pracownika. Brak dodatku socjalnego, brak stażowego, wynagrodzenie na poziomie najniższej krajowej. Premia była indywidualna, była więc gonitwa szczurów, kto pierwszy obsłuży klienta. Oczywiście premia obliczana było z kwoty netto za towar wydany a nie sprzedany. Oczywiście były też progi premiowe. Góra nie interesowała się niczym, wszystko spadało na barki kierownika sklepu i sprzedawców. Przykład 1. Odwoływanie dostaw w ostatniej chwili, godzinę przed zamknięciem sklepu, kiedy 20-30 klientów było umowionych już na transport lub poinformowanych o odbiorze. Przy okazji często połowa mebli z listy nie przyjeżdżała w ogóle. Kto winny i musiał zbierać od wszystkich cięgi? Oczywiście, że obsługa sklepu. U nas w sklepie był też problem z autami dostawczymi, przyjeżdżały auta nie dostosowane do rozładunku takiego towaru (magazyn nie posiadał rampy, a rozładunek odbywał się tylną burtą). Bardzo często paczki były pakowane pod sam sufit, zdjęcia mam jako dowód, trzeba było towar rozładowywać zrzucając paczki z góry co jest niezgodne z przepisami BHP. Wielokrotnie zgłaszaliśmy to górze, nikt sobie z tego nic nie robił. Poza tym kierownik regionalny żeby wyrobić sobie premię zmuszał nas pracowników do wydawania towaru w soboty i niedzielę, a co jeśli komuś 100 kg narożnik Narvik spadł na nogi, kto by za to odpowiadał? Oczywiście pracownik, tak samo jak za towar w magazynie, z którym tak naprawdę pracownik sklepu styczność ma minimalną. Mnie obciążono po jednej z inwentaryzacji kwotą 600 zł. Pamiętajcie więc o tym kiedy będzie próbować swoich sił w tym sklepie. Przykład 2. Wszechobecne tabelki były ważniejsze niż sprzedaż czy obsługa klienta. Jeśli ktoś miał na sklepie pełne ręcę roboty i nie zdążył ma czas, to od razu był telefon od kierownika regionalnego. Zresztą nasza pani MRE wysługiwała się nami, jak nie było po jej myśli to kazała kierownikowi sklepu pisać na nas notatki do akt. Na szczęście kierownik sklepu murem stanął za swoimi pracownikami i zapłacił za to posadą. Ale chodzi o sam fakt. Ktoś kiedyś tutaj pisał, że kierownik sklepu nigdy nie był zmuszany do skręcania mebli na ekspozycję. U nas to było na porządku dziennyn, a w dodatku kierownikiem naszego sklepu była kobieta. Często zostawaliśmy po godzinach, bo trzeba było wykonać rozkazy MRE. Oczywiście nikt nam na to nie zapłacił. Był problem z rozliczeniem faktur zakupu. Znam osoby, które wyłożyły na coś pieniądze i nie otrzymały po dziś dzień zwrotu środków. Przez 5 lat pracy w tej firmie naoglądałem i nasłuchałem się tylu rzeczy, że już chyba w do końca życia w żadnej firmie już na pewno nie doświadczę. Ciągła rotacja, cięcia kosztów w postaci zmniejszanie liczby pracowników na sklepie (przez 5 lat z 5 pracowników na sklepie i 2 pracowników technicznych do 3 pracowników na sklepie i obsługę magazynu przez firmę transportową). A dodam, że powierzchnia sklepu zwiększyła się o około 2/5. Nawet największemu wrogowi nie życzę pracy w tej firmie. To jest post napisany ku przestrodze. Na koniec dodam tylko, że odszedłem sam, nie ja jedyny, znalazłem sobie pracę w podobnej branży o milion razy lepszą, lepiej płatną i szanującą pracownika i jego lojalność. Tutaj tego absolutnie nie było. Pozdrawiam.
Jestem byłym pracownikiem i zgadzam się z ta opinia tak właśnie jest w firmie Abra . Wszystko co jest tu napisane jest prawdą
I jak szefowie sprzedaży mają taki poziom,to co się dziwić...MO i MRE to kpina. Na takim poziomie ludzi w innych firmach to się zatrudnia jako kierowników sklepu.zreszta prawie wszyscy jedyne doświadczenie mają w abrze,więc co mają innego potrafić?
Witam, jakie jest wynagrodzenie na stanowisku młodszego specjalisty ds zamówień???
Dzień dobry, Szczegóły dotyczące wynagrodzenia, przekazujemy w trakcie rozmowy telefonicznej (1 etap rekrutacji) Zapraszamy zatem do aplikowania. https://kariera.abra-meble.pl/pl/jobs/detail/MTMzMDk1NC44/ Pozdrawiamy Zespół Abra S.A
Po to jest gowork, żeby móc się dowiedzieć od innych ile firma płaci i nie marnować swojego czasu.
Ile jest etapów w procesie rekrutacji w Abra S.A.? Jak długo trzeba czekać na ostateczną decyzję?
Najpierw poczytaj o tej firmie i zastanów się czy chcesz tam pracować osobiście odradzam brak kompetencji zawodowych kadry menedżerów zarządzanie polega na zastraszaniu brak dotrzymywania obietnic przenoszenia odpowiedzialności za swoje błędy w zarządzaniu na podległych pracowników.itditd
Ja byłam przesłuchiwana przez panią z Krakowa z bazy(kilka lat temu) być może się zmieniło.
Na rekrutacji miałam scenkę sprzedaży pufy....po chwili zorientowałam się że nalezy zadawać klientowi pytania otwarte na które nie może odpowiedzieć tak lub nie. I przykład.Czy chce pan kupić pufe brązową? - oczywiście źle...Należy zapytać o kolor pufy...klienta...wypytać się o kolory innych mebli w pokoju ,ścian....i znaleść fajny kolor...etc
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Czy Abra płaci coś podczas 3-miesięcznej praktyki?
Czy pracuje ktoś na stanowisku specjalista ds zamowien i reklamacji w Krk? Jakie godz pracy,opinie na temat stanowiska itp
Czy kiedykolwiek Abra dawała premie świąteczną ? Jal pracuje 5 lat jeszcze nie widziałem...
Pracowałem ponad 5 lat, ale na szczęście już nie jestem w tym bagnie. Odpowiadając na Twoje pytanie, to widzę, że nadal nic się nie zmieniło, nie masz co liczyć na premię świąteczną lub jakikolwiek gest z ich strony :)
Nie czekaj na premie tylko myśl o zmianie pracy. W dawnych czasach za(usunięte przez administratora) było prawie wszystko. Teraz stery przejął nieudacznik który awansował ze sprzedawcy wykładzin i jest wielkie G. Ludzie szkoda czasu, zdrowia i nerwów tu nikt ci nawet dziękuję nie powie.
Dawała dawno temu po 100zl jak traktowali pracowników jak partnerów a nie jak (usunięte przez administratora) co się dzieje obecnie. Szkoda słów unikać takich firm jak ognia. Dla przykładu w obecnej mojej firmie dostałem kartę na 1000zl podobny zakres obowiązków i podobne stanowisko.
Dawno dawno dawno było dla pracowników bo nie miałem dzieci a dostawałem bonu Sodexo nawet cukierki na urodziny Abra dawała
Bony sodexo dostałem raz w życiu za obroty, cukierki pamiętam. I pączku na tłusty czwartek, które kazali kupować, a nie zwracali kasy. Dobrze, że mnie już tam nie ma.
Czy praktyki studenckie w Abrze są płatne?
Nie + Niewarto brak rozwoju robisz to czego innym się nie chce lub nie maja na to czasu nic więcej się nie nauczysz
Praca jeśli chodzi o czynności dość łatwa ( nie prosta! ), wymaga spostrzegawczości. Jeśli chodzi o trudy pracy to wymaga dobrej kondycji fizycznej. Z boku wygląda może czasem, że nie jest tak ciężko. Jednak kilkaset razy schylać się po paczki i podnosić je czasem z dziwnych pozycji nie wpływa zbyt dobrze na zdrowie. Także wyciąganie mebli czasem załadowanych pod sam dach jest również zadaniem karkołomnym. Przydałaby się lepsza selekcja ubiegających sie o pracę, dłuższa rozmowa więcej pytań na rozmowie kwalifkacyjnej a nie przyjmowanie pochopnie każdego! Dlaczego? nowi ludzie pojawiaja się i znikają (pensje mają tą samą co stary pracownik i zero odpowiedzialności na okresie próbnym!) lub po prostu nie przykładają sie do pracy może to by pomogło choć trochę zredukować ten problem. Pensje za niskie (chociaż co rok podwyżka motywacyjna 200 zł brutto lub wprowadzić system premiowania, ciężki miesiąc duża sprzedaż premia dla pracowników!, tak działają duże firmy a taką jest Abra).Ktoś napisze, że premia jest, ale nie o taką chodzi. Ta premia plus podstawa daje nam kwote brutto która powinna być kwotą zapewnioną, jeśli sie rozchorujesz np 3 dni masz już znacznie mniejszą wypłatę ! Nowych sprawdzać i mieć na oku bo czasem przychodzą nieroby a za takich nikt nie chcę pracować, nie piszę tego złośliwie ale chętnie jego pieniądze podzielbym na całą zmianę :)
Czy praktyki w dziale HR w Abrze są płatne?
Czy praktyki w dziale HR są płante?
Chcę złożyć skargę jak mogę skontaktować się z kimś bardzo ważnym w tej firmie oprócz tych e-maili które są w Internecie
Pewnie zamówiłeś sobie jakiś mebel atrapę z Merkurego za grosze. Było napisane x dni a ty czekasz kilka razy tyle i masz bulwersa teraz ? Temat rzeka
Jak wygląda praca w centrali w Krakowie? Warto iść na rozmowę? Jak się pracuje? Co oferują?
Napisze swojej zdanie, bo znam ta firmę z czasów kiedy było inaczej. W biurze pracuje sie od dawna nijak. Przychodzisz, robisz swoje i wychodzisz. Zresztą taka postawę promuje sie w firmie. Praca najczęściej za stawki magazyniera albo sprzedawcy w Krakowie, uop i nic więcej. Żadnych premii, rozwoju, awansu, szkolenia, benefitow, ubezpieczenia, karty sportowej, bez żadnych integracji, bonu, bez żadnego gestu ze strony firmy, nawet życzen na święta nikt nie wysyla- a to nic nie kosztuje. Zupełne nic. Biuro zostało już całkowicie okrojone, nie ma kilku działow, obcięto wiele etatów, nawet sama powierzchnia została zmniejszona.Kiedyś było inaczej. Wszystko po taniości, brak systemów nowoczesnych, nowych pomysłów, rozwiązań, archaiczne pomysły i managerowie. Wszędzie bałagan, sklepy kombinują po swojemu i rekrutuje sie juz kogokolwiek. Dlatego jeśli chcesz nie czuć żadnej satysfakcji z pracy - Abra jest dla Ciebie. Taka obecna polityka firmy. Pracownik nie ma wartości. Kiedyś Prezes pytał jak się ludziom pracuje, coś było dla pracowników, dlaczego taka niegdyś fajna firma tak sie zmieniła? Jeśli sie nie ma sie kasy o czym ciagle mowa, to wystarczyloby ludzi doceniać, pochwalić, dbać, szanować.
Jak wygląda staż w dziale HR?
Drogi PYTAJĄCY, w ramach naszego Działu HR zachęcamy wszystkich młodych adeptów, którzy swoją zawodową przyszłość widzą się w pracy z ludźmi, na rzecz ludzi ;) Nasz Zespół chce pokazać najważniejsze procesy, w ramach trzech istotnych modułów: rekrutacji, employer-brandingu oraz szkoleń pracowników. Każdy moduł kończymy „wielkim” projektem, tak aby podsumować ogólną wiedzę z „HR-u”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o praktykach w Abrze, tym także w Dziale HR - zachęcamy Cię serdecznie do kontaktu z naszym Zespołem za pośrednictwem: rekrutacja@abra-meble.pl Chcesz być jednym z nas? Czekamy na Ciebie! Pozdrawiamy, Zespół Abra S.A.
Witam. Ostatnimi czasy praca przebiega bardzo ciężko ze względu na opóźnienia w dostawach. Myślę, że każdy wie o których producentów mowa. Na stronie internetowej czas oczekiwania od 5 do 10 dni. W rzeczywistości kilka ładnych tygodni. A klienci nie bywają zbyt wyrozumiali. Ciągłe telefonu, krzyki, prośby, groźby, skargi. A co biedny sprzedawca może? Jedynie przeprosić. Oczywiście nie można zrobić aktualizacji na stronie internetowej, bo po co? Tak samo kiedy pojawia się długo wyczekiwana dostawa od producenta. Zamówionych mebli np 8, a przyjeżdżają 3... Na resztę znów czekamy. Jeden numer PO na całe zamówienie, więc naprawdę tak ciężko jest wysłać wszystko za jednym razem? My sprzedawcy naprawdę mamy już dość. Jak długo to jeszcze potrwa? Tak jak pisałem wcześniej, klienci nie zawsze są wyrozumiali jeśli widzą na stronie kilka dni, a czekać muszą jednak 5 tygodni. A nam Bogu ducha winnym się obrywa za to wszystko. Smutne.
Każdy sklep ma dosyc. Z kimkolwiek sie nie rozmawia. Nikt nie da rady w takich warunkach pracowac. Jest coraz gorzej. 6 lat temu narzeklali tylko na wypłaty.. teraz narzekają NA WSZYSTKO. Tak sie nie da pracowac.
Jak wygląda ścieżka awansu w Abra S.A.?
Drogi @PYTANIE, dziękujemy za Twój komentarz! W Abra S.A. szczególnie doceniamy te osoby, które wykazują się niezwykłym zaangażowaniem czy efektywnością swojej pracy. Wielu obecnych, naszych wspaniałych Kierowników Sklepów to nasi byli Sprzedawcy, którzy w ocenie wielu cieszyli się wielkimi umiejętnościami oraz inicjatywą na rzecz firmy. Przypominamy również, że portal GoWork nie jest oficjalnym kanałem komunikacji w naszej firmie. Serdecznie Cię zachęcamy, aby to samo pytanie zadać Twojemu Kierownikowi Regionalnemu lub Menadżerom Operacyjnym. Z pewnością otrzymasz satysfakcjonującą Cię odpowiedź. Pozdrawiamy, Zespół Abra S.A
Czy 1 czerwca pracownicy wracają z trybu zdalnej pracy do pracy stacjonarnie w biurze?
Drogi @Pracownik, przypominamy, że portal GoWork nie jest oficjalnym kanałem komunikacji w naszej firmie. Serdecznie Cię zachęcamy, aby to samo pytanie zadać Twojemu bezpośredniemu Przełożonemu. Z pewnością otrzymasz satysfakcjonującą Cię odpowiedź Pozdrawiamy, Zespół Abra S.A
Jak to jest z powrotem do biura w Krakowie przez pracownikow?
Dzień dobry, dziękujemy za Twój komentarz. Zdrowie naszych pracowników jest dla nas najważniejsze. Staramy się przestrzegać obowiązujących wytycznych, tak aby każdy z nas mógł czuć się bezpiecznie. Przypominamy, iż funkcjonuje także nasza skrzynka e-mailowa: gowork@abra-meble.pl. Za jej pośrednictwem nasz Zespół spróbuje rozwiać Twoje wszelkie wątpliwości. Pozdrawiamy i #BądźmyZdrowi! Zespół Abra S.A.
Czy pracownicy pracują nadaj w trybie Home Office czy wracają do biura w najbliższym czasie?
Dzień dobry, dziękujemy @HMM za Twój komentarz. Każdy z naszych pracowników biura ma obecnie możliwość pracy zdalnej. Obecnie sprawdzamy wszystkie możliwości i badamy sytuację zarówno wewnątrz firmy, jak i śledzimy rządowe komunikaty. Bezpieczeństwo naszych wszystkich pracowników jest dla nas priorytetem. W przypadku kolejnych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu pod adresem: gowork@abra-meble.pl Pozdrawiamy i #BądźmyZdrowi! Zespół Abra S.A.
Witam. Jeśli od 20.04 rząd chce aby wszystko zaczęło wracać do normy, zaczęły się otwierać sklepy w galeriach to i my będziemy musieli otworzyć sklepy pracujące po 12h. Jak dobrze rozumiem będziemy znów pracować cały dzień zamiast 6h jak dotychczas z obciętymi pensjami? Praca znów na cały etat z pensją dużo mniejszą...
Droga @Ciekawa dziękujemy za Twój komentarz. Tak jak każdy - czekamy na decyzję Rządu. Jeśli będą podejmowane zmiany - z pewnością każdy z naszych Pracowników otrzyma odpowiednią informację od swoich bezpośrednich przełożonych. Tymczasem gorąco zachęcamy do zadawania wszelkich pytań swoim Kierownikom, w tym także Menedżerom Regionalnym i Operacyjnym. Przypominamy, iż funkcjonuje także nasza skrzynka e-mailowa: gowork@abra-meble.pl. Za jej pośrednictwem nasz Zespół spróbuje rozwiać Twoje wszelkie wątpliwości. Pozdrawiamy i #BądźmyZdrowi!