Wywiad z Dariusz Frejnagel z About You.Pl Sp. z o.o.


Miniaturka
Dariusz Frejnagel
About You.PL

Jaka jest misja firmy?

Zmieniamy świat na lepszy, przynajmniej w tych aspektach na których się znamy najlepiej. Uczymy ludzi stawiać przed sobą ambitne cele, kreowania pozytywnych postaw wobec życia, tego aby rozwijali swoją kreatywność i samodzielność, by byli gotowi do podejmowania decyzji i brania za nie odpowiedzialności. Pokazujemy jak ważna jest świadomość potrzeby ciągłego rozwoju i nabywania umiejętności zwiększających szansę na sukces własny oraz organizacji na rzecz której pracują. Wykorzystujemy w tym celu bardzo doświadczonych i utytułowanych trenerów mających w swych dorobkach spektakularne sukcesy w swoich dziedzinach. 

Jakie wartości przyświecają firmie?

Główne wartości naszej firmy określa najpełniej nasze naczelne hasło „Liczą się ludzie, bo Ludzie są najważniejsi”. W centrum naszych działań zawsze znajduje się człowiek, nie anonimowy pracownik czy pracodawca. Postrzegamy ludzi z naciskiem na ich różnorodność, która jest gwarantem rozwoju, bo to właśnie ludzie o odmiennych temperamentach i doświadczeniach tworzą kompetentne, efektywne zespoły. Samo dążenie do rozwoju, ciągłe doskonalenie stanowi kolejną istotną dla nas wartość. Nie przerywany nauki nigdy, nie stoimy w miejscu, inspirujemy i zachęcamy ludzi oraz całe firmy do nauki i zmian, pokazując skuteczne metody doskonalenia postaw i umiejętności przyczyniających się do wzrostu uzyskiwanych wyników.

Na stronie internetowej mają Państwo hasło „Liczą się ludzie bo Ludzie są najważniejsi”. Jak w takim razie w codziennej pracy ta zasada jest wyznawana przez pracowników oraz Pana?

W naszej pracy do każdego kandydata podchodzimy indywidualnie. W trakcie rozmów rekrutacyjnych poruszamy kwestie nie tyle zatrudnienia, ale także chęci rozwoju kandydata, jego wymagań wobec pracodawcy i stanowiska, o które się ubiega. Niejednokrotnie zdarza się, że rozmowy i spotkania z kandydatami są przekładane na dogodne dla nich terminy. Dzięki temu osoby, które przeszły naszą selekcję i które zostały wysłane do klienta mają pełen obraz sytuacji, a sam klient wie czego może się po nich spodziewać. W kandydatach tkwi ogromny potencjał, a my staramy się go wydobyć. Sam również prowadzę rozmowy z kandydatami, z których zawsze wniosę ciekawe spostrzeżenia odnośnie potrzeb aplikujących o pracę oraz wymagań im stawianych. Te same idee przyświecają nam w toku wykonywania innych usług czyli szkoleń, audytów, tajemniczego klienta etc. 

Czym dla Pana jest HR? Pasją czy po prostu pracą?

W moim przypadku pasja była pierwsza. Dzięki niej poprzez wieloletnią pracę zdobyłem doświadczenie, które doprowadziło do poznania wielu tajników różnych organizacji, sposobów ich funkcjonowania         i metod zwiększania ich efektywności. Branża HR jest moją  pasją, która nie tylko daje mi  inspirację  ale również wyzwala mój entuzjazm a także potrzebę do skutecznego działania i realizacji celów. Jestem w komfortowej sytuacji, bo doskonale znam rynek i wiem gdzie znajdę najodpowiedniejszych dla mnie ludzi, dla których również HR to pasja. Praca z kreatywnymi ludźmi o podobnych zainteresowaniach tematami zawodowymi powoduje ciągłą wzajemną inspirację i pomaga nam wszystkim się rozwijać.

Co można uznać za dotychczasowy sukces firmy?

Największym dotychczasowym sukcesem firmy jest … mój zespół współpracowników z których każdy jest specjalistą/pasjonatem w swojej dziedzinie. Proszę pamiętać, że HR to nie tylko rekrutacje, audyty personalne, oceny pracownicze czy też mapy kompetencji, ale także szeroki temat szkoleń mniej lub bardziej specjalistycznych. Szkoleń dobranych na podstawie wnikliwej analizy potrzeb firm tak aby przyniosły największą korzyść. Szkoleń dzięki którym zyskują zarówno pracownicy jak i pracodawcy. Szkoleń dzięki którym inspirujemy ludzi do podnoszenia kwalifikacji, pobudzania kreatywności znajdowania przyjemności w stawianiu sobie ambitnych celów i realizowaniu ich. Takie szkolenia pozwalają firmom uzyskiwać  efekt synergii. Dzięki mojemu zespołowi współpracowników mogę stawiać czoła najśmielszym wyzwaniom zawodowym.

Największe wyzwanie z którym Pan się spotkał?

Ciężko mówić o największym wyzwaniu – codziennie spotykamy się w pracy przed nowymi, niespodziewanymi sytuacjami które przynosi zmienny rynek pracy. Każde jest po prostu inne, dlatego podstawą jest zespół różnorodnych specjalistów – wtedy zawsze znajdzie się ktoś, kto mu podoła. Żadne z dotychczasowych  nie wybijało się szczególnie na tle pozostałych , co nie znaczy że nie były ambitne. Myślę, że największe wyzwania dopiero przede mną.

Czy firma uczestniczy w targach pracy, organizuje praktyki?

Oczywiście. Uczestnictwo w takich przedsięwzięciach, to nie tylko możliwość pozyskania wartościowych kontaktów, partnerów, czy szansa na potencjalne zwiększenie dochodów, ale przede wszystkim monitorowanie zmian jakie występują na rynku pracy, śledzenie aktualnie panujących trendów czy tendencji związanych z zagadnieniami z zakresu HR. Jako firma wspierająca procesy rekrutacyjne musimy obserwować i analizować sytuację na dynamicznie zmieniającym się rynku. Organizacja praktyk, to dla nas doskonale znane narzędzie, którym posługujemy się od wielu lat. Dzięki temu mamy szansę na poznawanie nowych, ciekawych osób, które potrzebują, aby ktoś dał im szansę na zmianę. To doskonała sposobność na wyselekcjonowanie najbardziej obiecujących kandydatów, co znajduje odzwierciedlenie w strukturze naszej firmy, ponieważ kilkoro z naszych najbardziej utytułowanych pracowników, właśnie w taki sposób rozpoczęło współpracę z naszą firmą.

Jak najlepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Po pierwsze wygląd zewnętrzny. Powiedzenie „jak Cię widzą , tak Cię piszą” w przypadku rozmów rekrutacyjnych trafia w sedno. Ubiór winien być dostosowany do okoliczności i podkreślać uroczysty charakter spotkania. W przypadku mężczyzn oznacza to na ogół ciemny garnitur, koszula ( dobrze wygląda niebieska ) , krawat i czyste buty. W przypadku kobiet – garsonka w stonowanych kolorach, koszulowa bluzka, eleganckie pantofle i stonowany, delikatny makijaż. W obu przypadkach ważne jest również uporządkowana fryzura. Tyle na ogół wystarcza aby sprawić pozytywne pierwsze wrażenie. Istotne jest , aby poruszać się pewnie , zadbać o suchość dłoni i pewny ton głosu. Cenne jest zapoznanie się uprzednie z profilem działalności firmy do której aplikujemy i opracowanie wizji swojego udziału w jej strukturach. Co możemy wnieść swoją osobą i dlaczego to właśnie mnie najlepiej będzie zatrudnić. Kolejny ważny element to wcześniejsze przygotowanie pytań dotyczących stanowiska na które aplikujemy, które jasno dają do zrozumienia, że nie znaleźliśmy się tu przypadkiem. W trakcie samej rozmowy należy utrzymywać kontakt wzrokowy z rekruterem , mówić pewnym siebie głosem, siedzieć w pozycji odzwierciedlającej pozycję rozmówcy i jeśli to konieczne – panować nad odruchami. Poprawianie fryzury, pocieranie nosa itp. oznaczają zdenerwowanie. Absolutnie odradzam zmyślać . Na ogół w trakcie rozmów pojawia się pytanie o oczekiwaną wysokość wynagrodzenia. W internecie można znaleźć mnóstwo informacji nt. średniej wysokości zarobków na takim lub podobnym stanowisku w branży i warto zawczasu przygotować się na poruszenie tej kwestii. Na koniec dodam, że nie zaszkodzi skorzystać z propozycji napoju. Popijanie w czasie rozmowy pomaga zachować właściwy ton głosu i umożliwia rozładowanie napięcia. 

Jakie plany zawodowe na przyszłość? 

Na przyszłość mam bardzo proste plany – tworzyć kolejne firmy, fundacje w kierunkach które przynoszą mi największą frajdę czyli połączenie pasji z prowadzeniem biznesu. Wielu ludzi niestety pracy zarobkowej nie łączy (wiem, że nie zawsze się tak da) z idącą za tym pasją, ja jednak staram się iść jedynie drogą ideałów co za tym idzie jeśli ta para miałaby być „rozerwana” to nie interesuje mnie taki kierunek przyszłości. 

A jakie są Pana zainteresowania poza pracą? 

Nie będę chyba odkrywczy (ale przecież nie zawsze o to chodzi) jeśli powiem, że największym moim zainteresowaniem poza zawodowym jest moja rodzina. Dodatkowo to co potrafi mnie pochłonąć to: wyprawy a nie wycieczki, gra na bębnach, psychologia, dobre kino.

Dziękuję za rozmowę

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
About You.Pl Sp. z o.o.