Koleje Dolnośląskie S.A.

3.9 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Koleje Dolnośląskie S.A.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Koleje Dolnośląskie

Pracownik firmy - Koleje Dolnośląskie

04.01.2024 10:01

Jak wyglądały początki firmy? Skąd pomysł na działalność w tej branży?

Koleje Dolnośląskieikona wywiad

Koleje Dolnośląskie powołano do życia uchwałą Sejmiku Województwa Dolnośląskiego. Decyzja była podyktowana głównie potrzebą odbudowy komunikacji kolejowej w regionie oraz chęcią przełamania monopolu Przewozów Regionalnych. Siedziba spółki jest w Legnicy. Rozpoczęliśmy działalność w grudniu 2008 r. Współautorem pomysłu stworzenia KD jest Wojciech Zdanowski, ówczesny Dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego, a obecnie Wiceprezes Zarządu Kolei Dolnośląskich. Sama inicjatywa, by stworzyć spółkę taką jak Koleje Dolnośląskie, była przełomowa. Nikt wcześniej nie podjął się czegoś takiego, to była pierwsza regionalna spółka samorządowa organizująca przewozy pasażerskie i niezwiązana w żaden sposób z PKP. W skali kraju był to projekt pionierski, a przed pionierami stoi zawsze trudne wyzwanie przecierania szlaków dla innych. Dzięki zaangażowaniu, uporowi, pomysłowości, uważnemu planowaniu i inwestycjom w nowoczesny tabor KD zaczęło być rozpoznawalne jako nowa jakość na scenie przewozów pasażerskich na Dolnym Śląsku.

Jak duża jest Państwa firma?

Koleje Dolnośląskieikona wywiad

W roku 2023 liczba naszych pracowników przekroczyła tysiąc osób.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie? Kto odpowiada za rekrutację?

Koleje Dolnośląskieikona wywiad

Proces rekrutacyjny w Kolejach Dolnośląskich jest zorganizowany zgodnie z wytycznymi określonymi w naszym regulaminie i odbywa się w formie jednoetapowej. Ogłoszenia dotyczące poszukiwania kandydatów na konkretne stanowisko pracy zawierają szczegółowe informacje o wymaganiach, zakresie obowiązków oraz oferowanych warunkach zatrudnienia. Proces rekrutacji jest skrupulatnie koordynowany i prowadzony przez nasz Zespół ds. HR, który dba o przejrzystość i sprawiedliwość w selekcji kandydatów. Zespół ten pełni kluczową rolę w zapewnieniu, że każdy etap rekrutacji przeprowadzany jest z należytą uwagą i profesjonalizmem. Dzięki temu jesteśmy w stanie optymalnie dopasować kandydatów do naszego zespołu.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Koleje Dolnośląskieikona wywiad

Proces wdrożenia nowego pracownika w Kolejach Dolnośląskich S.A. jest starannie zaplanowany i zakłada kompleksowe przygotowanie nowych członków zespołu do pracy w spółce. Po przyjęciu do KD, nowozatrudniona osoba przechodzi przez kilka kluczowych etapów wdrożenia. Pierwszy etap to szkolenie BHP. Priorytetowe jest zapewnienie bezpiecznych warunków pracy, dlatego każdy nowy pracownik przechodzi specjalistyczne szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Drugi etap to instruktaż stanowiskowy. Każdy pracownik otrzymuje szczegółowe szkolenie związane z jego stanowiskiem. Ten etap ma na celu zapoznanie z konkretnymi obowiązkami oraz narzędziami pracy. Trzeci etap to zapoznanie z regulaminami i procedurami firmy. Nowozatrudniona osoba ma możliwość zapoznania się z regulaminami obowiązującymi w naszej spółce. To pozwala na lepsze zrozumienie standardów oraz wartości, jakimi się kierujemy. Naszym celem jest zapewnienie, że każdy nowy pracownik ma nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również praktyczną, która umożliwi mu efektywną integrację z zespołem i pełne zaangażowanie w codzienne działania spółki.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?

Koleje Dolnośląskieikona wywiad

W kontekście dynamicznego rozwoju naszej spółki prowadzimy rekrutację na szereg nowych miejsc pracy, które powstały w ramach naszych rozszerzających się struktur. Poszukujemy osób, które chciałyby dołączyć do naszego zespołu na stanowiskach takich jak: Maszynista, Kierownik pociągu, Konduktor, Elektryk, Mechanik-monter. Zapewniamy, że praca w Kolejach Dolnośląskich stanowi nie tylko możliwość rozwoju zawodowego, ale także szansę na zaangażowanie się w rozwój nowoczesnych rozwiązań w sektorze transportu kolejowego. Serdecznie zachęcamy zainteresowanych kandydatów do aplikowania i dołączenia do naszej załogi, która dąży do stałego doskonalenia i świadczenia usług najwyższej jakości.

W jaki sposób dbacie Państwo o swoich pracowników?

Koleje Dolnośląskieikona wywiad

W strategii kadrowej KD priorytetem jest ciągły rozwój naszych pracowników. Dążymy do tego, by każdy członek zespołu miał możliwość rozwijania swoich umiejętności i kwalifikacji zawodowych. Zapewniamy dostęp do różnorodnych szkoleń, które pozwalają podnosić kwalifikacje zawodowe w zakresie zarówno technicznym, jak i kompetencji miękkich. Dzięki temu nasi pracownicy mogą szkolić się w obszarach, które są istotne dla ich rozwoju zawodowego. Realizując nasze założenia, wspieramy naszych pracowników w zdobywaniu wyższych kwalifikacji poprzez dofinansowanie do studiów lub uczestnictwo w kursach oraz programach edukacyjnych zgodnych z ich ścieżką rozwoju zawodowego. Stawiamy na inicjatywę i chęć rozwoju u naszych pracowników, dlatego też zapewniamy możliwość awansu zawodowego oraz rozwijania kompetencji w ramach różnorodnych ścieżek kariery w naszej spółce. Dążymy do tego, by każdy pracownik miał okazję rozwijać swoje umiejętności zgodnie z własnymi aspiracjami i potrzebami, co przekłada się na zadowolenie z pracy i efektywność w osiąganiu celów zawodowych. Wierzymy, że atrakcyjność świadczeń pracowniczych ma istotne znaczenie dla samopoczucia i poziomu satysfakcji zawodowej całej naszej kadry. Dlatego w spółce oferujemy stabilne zatrudnienie, konkurencyjne wynagrodzenie wraz z dodatkami, a także pakiety socjalne i różnorodne benefity. Pragniemy, aby nasza załoga czuła się doceniona i zmotywowana do dalszej pracy w barwach KD.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Koleje Dolnośląskieikona wywiad

Nasz cel jest jasny, chcemy nadal rozwijać transport kolejowy na Dolnym Śląsku, zagęszczać sieć naszych połączeń i proponować coraz ciekawsze oferty, rozbudowywać tabor. Mamy świadomość, że chcąc sprostać rosnącym oczekiwaniom podróżnych, musimy nieustannie inwestować zarówno w zaplecze techniczne, jak i kadrę pracowniczą. Stałe podnoszenie jakości naszych usług to temat wciąż aktualny. Naszym marzeniem jest, by podróż pociągiem stała się naturalnym, oczywistym wyborem, a nie jedynie ewentualnością, wartą rozważenia alternatywą dla podróżowania samochodem. Jeśli chcemy skłonić społeczeństwo do podróżowania koleją, musimy odczarować jej negatywny wizerunek, jaki powstał w minionych dekadach.



bodzio
Kandydat
 Pytanie

Witam serdecznie. Mam pytanie na ile może liczyć nowo zatrudniony pracownik KD jako konduktor nie ukrywam że jestem zainteresowany pracę w firmie z uwagi na zamiłowanie do kolei lubię podróżować jestem komunikatywny otwarty z uwagi na pełniona funkcje jako funkcjonariusz publiczny. Pozdrawiam.

Sebek Nowy wpis
Inne

Dzięki za info. Mnie też marzy się praca konduktora i chciałem dopytać o grafik. Zwykle trasy są cały czas takie same czy można pracować na różnych połączeniach i czy na miesiąc z góry ustawiają czas pracy na zmiany? Wiesz tak żeby sobie można coś było zaplanować jeśli chodzi o życie prywatne.

Kaka Nowy wpis
Były pracownik
@Sebek

Jesli chodzi o grafik, na kazde gniazdo przypisane sa zmiany a w tych zmianach zawieraja sie trasy danej zmiany (tzw obiegi) - sa rozne przypisane obiegi do danego gniazda - grafik przygotowywany jest co miesiac na caly miesiac - takze wiesz kiedy dokladnie pracujesz i po otrzymaniu tych obiegow - wiesz co danego dnia bedziesz dokladnie robil (gdzie jechal) - wszystko w zaleznosci od gniazda a takze od grafikowych (jak zapelni im sie grafik calego gniazda) - czasami sa zmiany, ale to tylko za twoja zgoda - bez przymusu, ale dobrze patrza jak sie zgadzasz - jesli potrzebujesz wolne jest link do prosb grafikowych - wysylasz prosbe i moze zostac uwzglednione ale nie musi - chyba ze bierzesz urlop - to wtedy zrozumiale ze raczej go otrzymasz

XxX Nowy wpis
Kandydat
 Pytanie

Ja mam pytanie z innej beczki. Jak wygląda rozmowa na konduktora? Geografia, matematyka? I jak jest z egzaminami? Są trudne do zdania?

anonim Nowy wpis
Inne
@XxX

Oooo, ale gdzie jest oferta pracy dla konduktora? Na ich stronie jest oferta pracy dla maszynisty, ale nie wiem, czy to jest to samo stanowisko. Może ktoś inny ma informacje jak zostać właśnie konduktorem.

Yetti
Kandydat
 Pytanie

Mam pytanie Chodzi mi o rekrutację do Kolei Dolnośląskich czy łatwo jest się dostać Czy trzeba mieć znajomości mówię tutaj o stanowisku konduktora kierownika pociągu?

Ja
Kandydat
 Pytanie
@Yetti

Też jestem zainteresowana pracą. Czy ktoś może podac przykładowy grafik pracy?

JR
Pracownik
@Yetti

Ja znajomości nie miałem, najpierw pracowałem jako konduktor, a po kilku latach jako kierownik pociągu.

Katka
Pracownik
@JR

@Yetti ja podobnie jak @JR, tu nie są potrzebne żadne znajomości. Ja kilka lat temu zaczynałam podobnie: wysłałam dokumenty, dostałam telefon i po rozmowie zostałam przyjęta. Fajne jest to, że w KD istnieje możliwość awansu np. z konduktora na kierownika. Chociaż początkowo ciężko mi było przyzwyczaić się do służb o różnych porach, to po kilku latach już przywykłam. Wcześniej pracowałam w handlu - i w sieciówkach i u prywaciarzy. Wynagrodzenie nie zawsze dostawałam na czas...W KD wypłata na koncie jak należy, dobry socjal, premie i dodatki. Ja jestem zadowolona.

Katka
Pracownik
@Ja

@Ja Grafik może wyglądać tak, że dziś masz np. służbę 11 godzin i zaczynasz o 3:50, jutro 10 h,a pojutrze 8h na 14:30. Jak idziesz na nockę to zaczynasz np. o 22:00. Jedna służba ma od ośmiu do dwunastu godzin. Ale to ma swoje plusy, bo często jest tak, że po trzech dniach pracy masz trzy dni wolnego.

anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

Bagietka
Pracownik

Bo ja sie wlasnie zastanawiam nad praca w kd i boje sie zeby nie zalowac decyzji. Zawsze chcialam pracowac na kolei... Ale w sumie zawsze znajda sie zle opinie bo wszedzie dobrze gdzie nas nie ma...

Kuku
Były pracownik

Prawda

Kasia
Inne
 Pytanie

W takim razie bardzo cię proszę o radę czy warto zatrudniać się w firmie Koleje Dolnośląskie Czy lepiej sobie odpuścić?

Mikołaj
Inne

To te premie są jasno określone, jakimiś wewnętrznymi przepisami, czy przydzielane uznaniowo? Wspominano również powyżej, że czasami zdarzają się braki kluczy, czy nakrętek śrub. To w jak w takim razie reagują przełożeni, jak zwrócić im uwagę, że to niebezpieczne puszczać pociąg, gdy coś jest niedokręcone? Jak reagują, gdy się im zwraca uwagę, by pojawiły się materiały oraz narzędzia do pracy, bo czegoś właśnie zabrakło? I jaka za tę odpowiedzialność kasa?

anonim
Inne

Mam rozumieć, że premie są uwarunkowane frekwencją? Jest jakiś limit dni chorobowych czy już jeden taki dzień ją odbiera? Brzmi jakby ta premia miała być dość wysoka, skoro ludzie nawet chorzy do pracy przychodzą. Jakie kwoty to mogą być?

Marta
Pracownik
@Kasia

Moim zdaniem warto. Oczywiście jeśli lubisz prace z ludźmi i nie przeszkadza Ci praca zmianowa. Praca jest raczej pewna, wypłata i premie na dobrym poziomie.

Marek
Pracownik
@Bagietka

Dokładnie.. praca w KD jest na prawdę dobra. Swoje w życiu już przepracowałem i widzę, że tu z pracą przynajmniej idzie płaca i uczciwe traktowanie pracownika. Jak myślisz, że praca na kolei to coś dla Ciebie to KD jest chyba na ten moment najlepszym pracodawcą.

 Rozmowa kwalifikacyjna
Brałeś udział w rekrutacji na stanowisko Elektryk w firmie Koleje Dolnośląskie S.A.? Podziel się swoimi wrażeniami z rozmowy kwalifikacyjnej i opisz przebieg spotkania z rekruterem.
anonim
Były pracownik

(usunięte przez administratora)

anonim
Inne

Kolega pisze, jak traktują pasażerów, a ja zapytam, jak traktują pracowników? Bo coś widzę, że pojawiały się posty, że przełożeni potrafią się obrazić, gdy człowiek się asertywnie zachowuje. Było też trochę szczegółów w październiku. Że przez pierwsze 4 m-ce najniższa krajowa, ale są do tego dodatki: premia frekwencyjna, premia motywacyjna i/lub uznaniową, co dało komuś kwotę koło 1000 zł. Tyle, że dopisano, że jak się człowiek rozchoruje to te dodatki znikają i zostaje sama pensja zasadnicza. To tutaj zasada? I czy te dodatki przysługują również każdej, nowo przyjętej osobie? Wyjaśnijcie proszę, bo chcę wiedzieć, czy warto tu wpaść z CV w styczniu?

XX
Pracownik
@anonim

Jak w każdej (usunięte przez administratora) zależy na kogo trafisz jeśli chodzi o to traktowanie. Ja jestem asertywny i mi to wyszło na dobre, pracuje już kilka lat. Tak, premia jest frekwencyjna i z tego co pamiętam dostaje się premie od samego początku

kolejorz
Inne
 Pytanie

Uwielbiam te bzdurne opinie "wszedzie dobrze gdzie nas nie ma"????‍♀️ ulubione powiedzenie (usunięte przez administratora) by nie zapragnąć przypadkiem czegos wiecej.... Sa zawody lepsze i gorsze, mniej i bardziej wyczerpujace.... Co wy gadacie takie bzdety? W przypadku KD jak chcesz wracac do domu o 1 w nocy albo wstawac o 1 w nocy bo masz sluzbe na 3 to śmiało skladaj papiery... bo przecież po co robic nocki i placic pracownikom, lepiej ich zrywac w srodku nocy.. za jakis czas zegar biologiczny tak Ci sie rozreguluje, ze na wolnym tez sie przestaniesz wysypiac.... Do tego na wolnym oczekuj telefonow o każdej godzinie czy chcesz nadgodziny. Zero poszanowania zycia prywatnego czy wypoczynku, miedzy służbami 12h przerwy i nikogo nie obchodzi, ze nim dotrzesz do domu zostanie 11, wyjechac do oracy tez trzeba wczesniej, przygotować się itd to pospisz ile? 6 moze? Z reguly na 3 dni pracy u mnie wychodzi lacznie 12-16h godzin snu maksymalnie, 4 dni pracy ciagiem w takiej specyfice to makabra, mijasz tysiace ludzi w pociagach, na peronach, którzy sa jak pijawki energetyczne...do tego oczywiscie ludzie z KD, wiecznie naburmuszeni (nie wszyscy ale wiekszosc), do tego wisienka na torcie jest kuktura pracy w której nawet po latach nie masz pojecia komu mowic dzien dobry a komu czesc - normą w firmach jest, ze od prezesa po sam dół wszyscy sa na "czesc" a tu jakos dziwnie, sztywno.... Druzyny konduktorskie traktuje sie jak ludzi gorszego sortu i to po prostu czuc w firmie, no i oczywiście nie zapominajmy o tym, ze za wszystko jestes oceniany a w roznych sytuacjach masz sekundy na decyzje, potem inni sie doktoryzuja nad tym co zrobiles i czemu, firma stoi przeciwko pracownikom, jedynie zwiazki zawodowe stoja za Toba.... Bardzo dziwne..... W rece pasażerów oddano cala wladze na pociagu a Ty masz nadstawiac drugi policzek... Jak mam byc szczery to nie polecam nikomu, na l4 jak pojdziesz to frekwencyjne tracisz wiec masz chory chodzic do pracy - taki jest niemy przykaz.... Takie rzeczy jak tu, robilo sue 20-30 lat temu, mamy XXI wiek, jakas makabra.... Szafy zawalisz sluzbowymi ciuchami, na peronach zamarzniesz, w 12h pracy zrobisz 8 pociagow i w 8h rowniez 7-8, nastawienie jest takie bys non stop jezdzil a nikt nie mysli o tym jak psychicznie wykanczajaca jest ta robota, bycie z tyloma osobami w ciagu dnia, stykanie sie z dziesistkami roznych krzywych sytuacji dziennie w ktirych mususz polubiwnie temat zalatwic bo skoonczyc sie moze zle.... Tysiace ludzi obrazonych, ze musza pokazac bilet, nieswiadomych jakie sa zasady, ulgi itd, kazdemu setki razy dziennie kazdego dnia gadasz i gadasz to samo a ludzie jak nieporadne owieczki nie moga nawet swojego peronu znaleźć.... Kazda z tych rzeczy odbiera Ci energie w ciagu dnia az przyjezdzasz wypruty do domu a nastepnego dnia przychodzisz do pracy i okazuje sie, ze dostales raport od rewizorów (tak, Ty kontrolujesz bilety ale ciebie tez ktoś kontroluje czy dobrze kontrolujesz - fajnie co?), bo z 500 skanow dziennie nie wylapales biletu, ktiry nie zostal podpisany - ziemia orzestanie sie krecic przez to, tragedia sie stala.... No i wyjasniasz bijac sie w pierś, mozesz się biczowac, moze to cos da... Inni moga popelniac w bledy - w biurach, na dyspo itd...Ty nie mozesz bo sprawdzajac bikety, dajac gotowosci, pilnujac skladu, gadajac z ludzmi musisz byc perfekcyjny, nie mozesz miec tez gorszego dnia jak w innej pracy bo bezruch na terminalu zostanie szybko ukarany wiec nie licz, ze w gorszy dzien się jakoś przeslizgasz...nie nie... Z pozytywow- kasa na kolejarza fajna, jak druga wyplata, podobnie swieta i dodatek na wakacje....i to chyba na tyle... No karta multisport i opieka medyczna to juz standard w wiekszosci firm... Wg mnie to praca na rok lub max dwa, potem Cie dojedzie... Ludzie tu siedza latami bo nie maja porownaniaz weszli tu 10-15 lat temu i tak siedza, nie majac swiadomosci jak mozna pracowac w normalnej firmie i potem gadaja bzdety "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma".... Na kolei dobrze to juz bylo, teraz jest orka i zero przyjemności z pracy, z roku na rok obroża wokół szyi sie bardziej zaciska, coraz wiekszy (usunięte przez administratora) ktory dawno juz przekroczył poziom w wiekszosci korporacji i to większych od KD. Jak liczysz na rodzinna atmosfere to sie przeliczysz, choc sa tez gniazda, które zyja ze soba dobrze, potrafia sie spotkac a nawet usmiechac do siebie, jak np klodzko czy wegliniec ... No wlasnie, bo w zaleznosci od gniazda, w którym jestes ta praca bedzie lepsza lub gorsza i zarobisz wiecej lub mniej (rozne trasy i rozne ilości sprzedawanych biletow)..

Maksiu
Pracownik

Z pewnością trzyma go po prostu praca, ciężko znaleźć w miarę dobrą pracę w okolicach Legnicy, Węglińca, Jeleniej Góry, Jaworzyny czy Kłodzka bez dojazdów - duża ilość osób planuje zwolnienie tylko jak coś innego się nadarzy - praca wyczerpująca fizycznie i psychicznie - jeśli chodzi o pieniądze - nie można narzekać, ale jednak nie wszystko kręci się wokół pieniądza. Spróbuj a się przekonasz - każdy widzi to indywidualnie ale jeśli lubisz wstawać z rana o 2,3 w nocy i niedosypiać, pracować ponad normę godzin, żeby mieć fajna wypłatę to próbuj. Może tobie akurat podpasuje ????

pasażer
Inne
@kolejorz

Przecież to nie jedyny zawód gdzie pracuje się z ludźmi, bez przesady z tym jaka to wykańczająca praca. Wiadomo, że nie dla każdego, ale to że Tobie nie pasuje praca z ludźmi i cie aż tak męczy, to nie znaczy że innym też się to nie spodoba. Mam znajomego konduktora i jemu akurat ten aspekt w ogóle nie przeszkadza, sam się zastanawiam nad zmianą zawodu w tym kierunku.

Marta
Pracownik

Pracuję jako konduktor od około roku. To prawda, że godziny (usunięte przez administratora) są nieregularne, ale przecież zatrudniając się na to stanowisko od razu wie się, na co się pisze. Oprócz wypłaty są spore premie. Ja jestem zadowolona.

Zuzka
Inne

Tata jest dyspozycyjny i szuka czegoś jako emeryt, a ja znalazłam ofertę dla pracownika porządkowego. Czy jako emeryt ma szanse na ten etat, bo wymagacie dyspozycyjności, a tata ma na prawdę sporo czasu? Zna ktoś minimalną stawkę jaka obowiązuje za obowiązki porządkowego?

Xoxo
Użytkownicy czekają na odpowiedź 36 dni.
Kandydat
 Pytanie

Witam. Czy ktoś się orientuje kiedy można spodziewać się rekrutacji na Głogów lub Legnicę jako konduktor? Oraz z czego składa się wypłata. Podstawa+ jakieś premie?

Kandydat serwis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 43 dni.
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry, czy ktoś z osób biorących udział w rekrutacji 28.02.2024 na stanowisko mechanika dostał informację zwrotną na temat zatrudnienia?

Zuzia
Inne

Dopiero co firma miała w internecie ogłoszenie dla mechanika montera. Ogłoszenie miało być aktualne do kwietnia, a już jest nieaktualne, a mój tata chciał się tutaj zgłosić. Ale i tak mam pytanie, napisali tam, że dają UoP, ale nie wiadomo na jaki okres. Ktoś wie, czy to jest od razu na czas nieokreślony? I w tej umowie jest zapis odnośnie podwyżek lub system premiowy?

Kasandra
Inne

To jak szły twoje umowy? Pierwsza miałeś na okres próbny? Na jaki czas? I potem kolejna umowa na ile? Mam w planach spory remont więc i w kredo pewnie pójdę, mi też zależy na umowie na czas nieokreślony.

Kaszka
Pracownik
@Kasandra

To mozesz pomarzyc o szybkiej umowie na stale, tutaj trzymaja jak najdluzej na okreslonej umowie co by zmusic pracownika do wykonywania tego co chca, jak nie to do wylotu i nowy pracownik

anonim
Inne
 Pytanie
@Kaszka

Aj, to szkoda. Jednak limit przedłużania umów jest regulowane przez prawo nawet, to jak się to przekroczy to już dają umowę na stałe? Do tego piszesz o tym, że zmuszają pracownika do wykonywania tego co chcą, ale masz na myśli jakieś obowiązki spoza umowy?

Pytanie
Użytkownicy czekają na odpowiedź 51 dni.
 Pytanie

Czy w Koleje Dolnośląskie S.A. zatrudniani są obcokrajowcy?

anonim
Inne

Kto przybliży ile etapów rekrutacji, i wokół jakich spraw toczy się rozmowa na stanowisku Specjalista (koordynacja procesów związanych z pracownikami młodocianymi oraz praktykantami)? Tak, jak firma podaje w ogłoszeniu mam min. 2 lata doświadczenia, a także kurs dla instruktorów praktycznej nauki zawodu. Ale nie wiem, czego się spodziewać na rekrutacji i jakiej kwoty wynagrodzenia? Napiszecie więcej o pracy w firmie?

Zaax
Kandydat
 Pytanie

Czy długo czekaliście na telefon od rekrutora z zaproszeniem na rozmowę? Stanowisko konduktor Głogów. Albo czy jest tutaj ktoś koto aplikuje na to stanowisko

Marco
Kandydat
 Pytanie

Na jakie zarobki może liczyć mniej więcej maszynista teraz w.KD ? Za norme godzin.

anonim
Inne

Opowie ktoś szerzej jak to mycie pojazdów wygląda codzienne? Chodzi mi o pracę pracownika porządkowego. Trochę nietypowy obiekt chyba to jak to wygląda i co trzeba robić? Ciekawy jestem bo na takim nigdy nie robiłem tak szczerze.

anonim
Inne

Taka osoba od mycia jest od wszystkiego, tak? Czy na innych posadach też tak jest, że ma się wiele obowiązków ponad to, co zawiera umowa? A może finansowo warto zacisnąć zęby i przetrwać?? Kasa, jaka jest?

Pytanie
 Pytanie

Czy zdarzają się nadgodziny w Koleje Dolnośląskie S.A.?

anonim
Inne

(usunięte przez administratora)

Julia
Inne

Możecie napisać jak wygląda sprawa zarobków w KD? Jak wyglądają zmiany? Po 8 godzin są czy dluzsze? Dobrze można tutaj zarobić? Dacie znać?

Karolina
Pracownik
@Julia

Zmiany 12h czasem jak nadgodziny to dkuzej. Przez pierwsze 4 miesiace zarabiasz tyle co Rzad nakazal czyli 3 kola i ni grosza wiecej

anonim
Inne
@Karolina

To ile dni pracuje się po te 12h? I później ile ma się dni wolnego? Jeśli są nadgodziny, to chociaż je wypłacają? Można dostać coś ekstra? Ciekawa jestem, ile godzin tygodniowo musiałabym spędzić w pracy, gdybym się tutaj przyjęła. A po upływie 4 miesięcy, o ile stawka wzrasta?

Pr
Inne
 Pytanie
@anonim

W Kazdym miesiącu jest norma godzin, w zależności ile tych godzin jest ile dadzą Ci 12h służb 8, 9 itp tyle będziesz miała dni pracujących. Ps. Słyszałam że jak w kd pójdzie się np. Na l4 to zabierają wszystkie dodatki to prawda??

KP
Były pracownik
@Pr

To prawda :) Masz zabieraną premię frekwencyjna, premie motywacyjna i/lub uznaniową i w ramach kary, zakaz robienia w danym miesiącu nadgodzin (chyba, ze im się mocno pali pod nogami). Lekko 1000 zł jest się stratnym idąc na L4. Stąd obsługa jeździ często gęsto zasmarkana i kaszląca…

anonim
Inne
@KP

A co z dodatkami? Czy takie benefity np. opieka medyczna, jakieś ubezpieczenia tez są wtedy jakoś ograniczane, czy tylko te finansowe dodatki są zabierane za L4?? I czy to w firmie jasno mówią, że kasa zabrana jest za L4, czy robią to jakoś inaczej np. szukają innego wyjaśnienia formalnie?

Pytanie
 Pytanie

Na jakie wsparcie w Koleje Dolnośląskie S.A. mogą liczyć kobiety w ciąży? Czy przestrzegane są ich prawa wynikające z Kodeksu pracy?

Alex
Inne

To co głównie reguluje prawo tu, umowy czy jakiś wewnętrzny regulamin? Często pojawiają się nowe oferty pracy? Ciekawa jestem czy jak ktoś pracuje kilkanaście lat to może liczyć na stażowe czy coś w tym stylu.

Anastazja
Kandydat
 Pytanie

Witam. To prawda,że w KD konduktorzy mają prawie 8 tys brutto ? :O Jak szybko można zostać kierownikiem w tej spółce?

Bronisław
Inne

Widać, by brakowało rąk do pracy? Jeśli tak, to czy to kwestie zarobkowe, czy wymagania, których kandydaci nie są w stanie spełnić? I jak w takim razie pracownicy to odczuwają, jest więcej obowiązków, tak że zdarzają się nadgodziny?

Zostaw merytoryczną opinię o Koleje Dolnośląskie S.A. - Legnica

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Koleje Dolnośląskie S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy Koleje Dolnośląskie S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 56.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Koleje Dolnośląskie S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 26, z czego 1 to opinie pozytywne, 21 to opinie negatywne, a 4 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

Koleje Dolnośląskie S.A.
Przejdź do nowych opinii