Opinie o Koleje Dolnośląskie S.A.
Witam serdecznie. Mam pytanie na ile może liczyć nowo zatrudniony pracownik KD jako konduktor nie ukrywam że jestem zainteresowany pracę w firmie z uwagi na zamiłowanie do kolei lubię podróżować jestem komunikatywny otwarty z uwagi na pełniona funkcje jako funkcjonariusz publiczny. Pozdrawiam.
Dzięki za info. Mnie też marzy się praca konduktora i chciałem dopytać o grafik. Zwykle trasy są cały czas takie same czy można pracować na różnych połączeniach i czy na miesiąc z góry ustawiają czas pracy na zmiany? Wiesz tak żeby sobie można coś było zaplanować jeśli chodzi o życie prywatne.
Jesli chodzi o grafik, na kazde gniazdo przypisane sa zmiany a w tych zmianach zawieraja sie trasy danej zmiany (tzw obiegi) - sa rozne przypisane obiegi do danego gniazda - grafik przygotowywany jest co miesiac na caly miesiac - takze wiesz kiedy dokladnie pracujesz i po otrzymaniu tych obiegow - wiesz co danego dnia bedziesz dokladnie robil (gdzie jechal) - wszystko w zaleznosci od gniazda a takze od grafikowych (jak zapelni im sie grafik calego gniazda) - czasami sa zmiany, ale to tylko za twoja zgoda - bez przymusu, ale dobrze patrza jak sie zgadzasz - jesli potrzebujesz wolne jest link do prosb grafikowych - wysylasz prosbe i moze zostac uwzglednione ale nie musi - chyba ze bierzesz urlop - to wtedy zrozumiale ze raczej go otrzymasz
Ja mam pytanie z innej beczki. Jak wygląda rozmowa na konduktora? Geografia, matematyka? I jak jest z egzaminami? Są trudne do zdania?
Oooo, ale gdzie jest oferta pracy dla konduktora? Na ich stronie jest oferta pracy dla maszynisty, ale nie wiem, czy to jest to samo stanowisko. Może ktoś inny ma informacje jak zostać właśnie konduktorem.
Mam pytanie Chodzi mi o rekrutację do Kolei Dolnośląskich czy łatwo jest się dostać Czy trzeba mieć znajomości mówię tutaj o stanowisku konduktora kierownika pociągu?
Ja znajomości nie miałem, najpierw pracowałem jako konduktor, a po kilku latach jako kierownik pociągu.
@Yetti ja podobnie jak @JR, tu nie są potrzebne żadne znajomości. Ja kilka lat temu zaczynałam podobnie: wysłałam dokumenty, dostałam telefon i po rozmowie zostałam przyjęta. Fajne jest to, że w KD istnieje możliwość awansu np. z konduktora na kierownika. Chociaż początkowo ciężko mi było przyzwyczaić się do służb o różnych porach, to po kilku latach już przywykłam. Wcześniej pracowałam w handlu - i w sieciówkach i u prywaciarzy. Wynagrodzenie nie zawsze dostawałam na czas...W KD wypłata na koncie jak należy, dobry socjal, premie i dodatki. Ja jestem zadowolona.
@Ja Grafik może wyglądać tak, że dziś masz np. służbę 11 godzin i zaczynasz o 3:50, jutro 10 h,a pojutrze 8h na 14:30. Jak idziesz na nockę to zaczynasz np. o 22:00. Jedna służba ma od ośmiu do dwunastu godzin. Ale to ma swoje plusy, bo często jest tak, że po trzech dniach pracy masz trzy dni wolnego.
(usunięte przez administratora)
Bo ja sie wlasnie zastanawiam nad praca w kd i boje sie zeby nie zalowac decyzji. Zawsze chcialam pracowac na kolei... Ale w sumie zawsze znajda sie zle opinie bo wszedzie dobrze gdzie nas nie ma...
Prawda
W takim razie bardzo cię proszę o radę czy warto zatrudniać się w firmie Koleje Dolnośląskie Czy lepiej sobie odpuścić?
To te premie są jasno określone, jakimiś wewnętrznymi przepisami, czy przydzielane uznaniowo? Wspominano również powyżej, że czasami zdarzają się braki kluczy, czy nakrętek śrub. To w jak w takim razie reagują przełożeni, jak zwrócić im uwagę, że to niebezpieczne puszczać pociąg, gdy coś jest niedokręcone? Jak reagują, gdy się im zwraca uwagę, by pojawiły się materiały oraz narzędzia do pracy, bo czegoś właśnie zabrakło? I jaka za tę odpowiedzialność kasa?
Mam rozumieć, że premie są uwarunkowane frekwencją? Jest jakiś limit dni chorobowych czy już jeden taki dzień ją odbiera? Brzmi jakby ta premia miała być dość wysoka, skoro ludzie nawet chorzy do pracy przychodzą. Jakie kwoty to mogą być?
Moim zdaniem warto. Oczywiście jeśli lubisz prace z ludźmi i nie przeszkadza Ci praca zmianowa. Praca jest raczej pewna, wypłata i premie na dobrym poziomie.
Dokładnie.. praca w KD jest na prawdę dobra. Swoje w życiu już przepracowałem i widzę, że tu z pracą przynajmniej idzie płaca i uczciwe traktowanie pracownika. Jak myślisz, że praca na kolei to coś dla Ciebie to KD jest chyba na ten moment najlepszym pracodawcą.
(usunięte przez administratora)
Kolega pisze, jak traktują pasażerów, a ja zapytam, jak traktują pracowników? Bo coś widzę, że pojawiały się posty, że przełożeni potrafią się obrazić, gdy człowiek się asertywnie zachowuje. Było też trochę szczegółów w październiku. Że przez pierwsze 4 m-ce najniższa krajowa, ale są do tego dodatki: premia frekwencyjna, premia motywacyjna i/lub uznaniową, co dało komuś kwotę koło 1000 zł. Tyle, że dopisano, że jak się człowiek rozchoruje to te dodatki znikają i zostaje sama pensja zasadnicza. To tutaj zasada? I czy te dodatki przysługują również każdej, nowo przyjętej osobie? Wyjaśnijcie proszę, bo chcę wiedzieć, czy warto tu wpaść z CV w styczniu?
Jak w każdej (usunięte przez administratora) zależy na kogo trafisz jeśli chodzi o to traktowanie. Ja jestem asertywny i mi to wyszło na dobre, pracuje już kilka lat. Tak, premia jest frekwencyjna i z tego co pamiętam dostaje się premie od samego początku
Uwielbiam te bzdurne opinie "wszedzie dobrze gdzie nas nie ma"????♀️ ulubione powiedzenie (usunięte przez administratora) by nie zapragnąć przypadkiem czegos wiecej.... Sa zawody lepsze i gorsze, mniej i bardziej wyczerpujace.... Co wy gadacie takie bzdety? W przypadku KD jak chcesz wracac do domu o 1 w nocy albo wstawac o 1 w nocy bo masz sluzbe na 3 to śmiało skladaj papiery... bo przecież po co robic nocki i placic pracownikom, lepiej ich zrywac w srodku nocy.. za jakis czas zegar biologiczny tak Ci sie rozreguluje, ze na wolnym tez sie przestaniesz wysypiac.... Do tego na wolnym oczekuj telefonow o każdej godzinie czy chcesz nadgodziny. Zero poszanowania zycia prywatnego czy wypoczynku, miedzy służbami 12h przerwy i nikogo nie obchodzi, ze nim dotrzesz do domu zostanie 11, wyjechac do oracy tez trzeba wczesniej, przygotować się itd to pospisz ile? 6 moze? Z reguly na 3 dni pracy u mnie wychodzi lacznie 12-16h godzin snu maksymalnie, 4 dni pracy ciagiem w takiej specyfice to makabra, mijasz tysiace ludzi w pociagach, na peronach, którzy sa jak pijawki energetyczne...do tego oczywiscie ludzie z KD, wiecznie naburmuszeni (nie wszyscy ale wiekszosc), do tego wisienka na torcie jest kuktura pracy w której nawet po latach nie masz pojecia komu mowic dzien dobry a komu czesc - normą w firmach jest, ze od prezesa po sam dół wszyscy sa na "czesc" a tu jakos dziwnie, sztywno.... Druzyny konduktorskie traktuje sie jak ludzi gorszego sortu i to po prostu czuc w firmie, no i oczywiście nie zapominajmy o tym, ze za wszystko jestes oceniany a w roznych sytuacjach masz sekundy na decyzje, potem inni sie doktoryzuja nad tym co zrobiles i czemu, firma stoi przeciwko pracownikom, jedynie zwiazki zawodowe stoja za Toba.... Bardzo dziwne..... W rece pasażerów oddano cala wladze na pociagu a Ty masz nadstawiac drugi policzek... Jak mam byc szczery to nie polecam nikomu, na l4 jak pojdziesz to frekwencyjne tracisz wiec masz chory chodzic do pracy - taki jest niemy przykaz.... Takie rzeczy jak tu, robilo sue 20-30 lat temu, mamy XXI wiek, jakas makabra.... Szafy zawalisz sluzbowymi ciuchami, na peronach zamarzniesz, w 12h pracy zrobisz 8 pociagow i w 8h rowniez 7-8, nastawienie jest takie bys non stop jezdzil a nikt nie mysli o tym jak psychicznie wykanczajaca jest ta robota, bycie z tyloma osobami w ciagu dnia, stykanie sie z dziesistkami roznych krzywych sytuacji dziennie w ktirych mususz polubiwnie temat zalatwic bo skoonczyc sie moze zle.... Tysiace ludzi obrazonych, ze musza pokazac bilet, nieswiadomych jakie sa zasady, ulgi itd, kazdemu setki razy dziennie kazdego dnia gadasz i gadasz to samo a ludzie jak nieporadne owieczki nie moga nawet swojego peronu znaleźć.... Kazda z tych rzeczy odbiera Ci energie w ciagu dnia az przyjezdzasz wypruty do domu a nastepnego dnia przychodzisz do pracy i okazuje sie, ze dostales raport od rewizorów (tak, Ty kontrolujesz bilety ale ciebie tez ktoś kontroluje czy dobrze kontrolujesz - fajnie co?), bo z 500 skanow dziennie nie wylapales biletu, ktiry nie zostal podpisany - ziemia orzestanie sie krecic przez to, tragedia sie stala.... No i wyjasniasz bijac sie w pierś, mozesz się biczowac, moze to cos da... Inni moga popelniac w bledy - w biurach, na dyspo itd...Ty nie mozesz bo sprawdzajac bikety, dajac gotowosci, pilnujac skladu, gadajac z ludzmi musisz byc perfekcyjny, nie mozesz miec tez gorszego dnia jak w innej pracy bo bezruch na terminalu zostanie szybko ukarany wiec nie licz, ze w gorszy dzien się jakoś przeslizgasz...nie nie... Z pozytywow- kasa na kolejarza fajna, jak druga wyplata, podobnie swieta i dodatek na wakacje....i to chyba na tyle... No karta multisport i opieka medyczna to juz standard w wiekszosci firm... Wg mnie to praca na rok lub max dwa, potem Cie dojedzie... Ludzie tu siedza latami bo nie maja porownaniaz weszli tu 10-15 lat temu i tak siedza, nie majac swiadomosci jak mozna pracowac w normalnej firmie i potem gadaja bzdety "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma".... Na kolei dobrze to juz bylo, teraz jest orka i zero przyjemności z pracy, z roku na rok obroża wokół szyi sie bardziej zaciska, coraz wiekszy (usunięte przez administratora) ktory dawno juz przekroczył poziom w wiekszosci korporacji i to większych od KD. Jak liczysz na rodzinna atmosfere to sie przeliczysz, choc sa tez gniazda, które zyja ze soba dobrze, potrafia sie spotkac a nawet usmiechac do siebie, jak np klodzko czy wegliniec ... No wlasnie, bo w zaleznosci od gniazda, w którym jestes ta praca bedzie lepsza lub gorsza i zarobisz wiecej lub mniej (rozne trasy i rozne ilości sprzedawanych biletow)..
Z pewnością trzyma go po prostu praca, ciężko znaleźć w miarę dobrą pracę w okolicach Legnicy, Węglińca, Jeleniej Góry, Jaworzyny czy Kłodzka bez dojazdów - duża ilość osób planuje zwolnienie tylko jak coś innego się nadarzy - praca wyczerpująca fizycznie i psychicznie - jeśli chodzi o pieniądze - nie można narzekać, ale jednak nie wszystko kręci się wokół pieniądza. Spróbuj a się przekonasz - każdy widzi to indywidualnie ale jeśli lubisz wstawać z rana o 2,3 w nocy i niedosypiać, pracować ponad normę godzin, żeby mieć fajna wypłatę to próbuj. Może tobie akurat podpasuje ????
Przecież to nie jedyny zawód gdzie pracuje się z ludźmi, bez przesady z tym jaka to wykańczająca praca. Wiadomo, że nie dla każdego, ale to że Tobie nie pasuje praca z ludźmi i cie aż tak męczy, to nie znaczy że innym też się to nie spodoba. Mam znajomego konduktora i jemu akurat ten aspekt w ogóle nie przeszkadza, sam się zastanawiam nad zmianą zawodu w tym kierunku.
Pracuję jako konduktor od około roku. To prawda, że godziny (usunięte przez administratora) są nieregularne, ale przecież zatrudniając się na to stanowisko od razu wie się, na co się pisze. Oprócz wypłaty są spore premie. Ja jestem zadowolona.
Tata jest dyspozycyjny i szuka czegoś jako emeryt, a ja znalazłam ofertę dla pracownika porządkowego. Czy jako emeryt ma szanse na ten etat, bo wymagacie dyspozycyjności, a tata ma na prawdę sporo czasu? Zna ktoś minimalną stawkę jaka obowiązuje za obowiązki porządkowego?
Witam. Czy ktoś się orientuje kiedy można spodziewać się rekrutacji na Głogów lub Legnicę jako konduktor? Oraz z czego składa się wypłata. Podstawa+ jakieś premie?
Dzień dobry, czy ktoś z osób biorących udział w rekrutacji 28.02.2024 na stanowisko mechanika dostał informację zwrotną na temat zatrudnienia?
Dopiero co firma miała w internecie ogłoszenie dla mechanika montera. Ogłoszenie miało być aktualne do kwietnia, a już jest nieaktualne, a mój tata chciał się tutaj zgłosić. Ale i tak mam pytanie, napisali tam, że dają UoP, ale nie wiadomo na jaki okres. Ktoś wie, czy to jest od razu na czas nieokreślony? I w tej umowie jest zapis odnośnie podwyżek lub system premiowy?
To jak szły twoje umowy? Pierwsza miałeś na okres próbny? Na jaki czas? I potem kolejna umowa na ile? Mam w planach spory remont więc i w kredo pewnie pójdę, mi też zależy na umowie na czas nieokreślony.
To mozesz pomarzyc o szybkiej umowie na stale, tutaj trzymaja jak najdluzej na okreslonej umowie co by zmusic pracownika do wykonywania tego co chca, jak nie to do wylotu i nowy pracownik
Aj, to szkoda. Jednak limit przedłużania umów jest regulowane przez prawo nawet, to jak się to przekroczy to już dają umowę na stałe? Do tego piszesz o tym, że zmuszają pracownika do wykonywania tego co chcą, ale masz na myśli jakieś obowiązki spoza umowy?
Czy w Koleje Dolnośląskie S.A. zatrudniani są obcokrajowcy?
Kto przybliży ile etapów rekrutacji, i wokół jakich spraw toczy się rozmowa na stanowisku Specjalista (koordynacja procesów związanych z pracownikami młodocianymi oraz praktykantami)? Tak, jak firma podaje w ogłoszeniu mam min. 2 lata doświadczenia, a także kurs dla instruktorów praktycznej nauki zawodu. Ale nie wiem, czego się spodziewać na rekrutacji i jakiej kwoty wynagrodzenia? Napiszecie więcej o pracy w firmie?
Czy długo czekaliście na telefon od rekrutora z zaproszeniem na rozmowę? Stanowisko konduktor Głogów. Albo czy jest tutaj ktoś koto aplikuje na to stanowisko
Na jakie zarobki może liczyć mniej więcej maszynista teraz w.KD ? Za norme godzin.
Opowie ktoś szerzej jak to mycie pojazdów wygląda codzienne? Chodzi mi o pracę pracownika porządkowego. Trochę nietypowy obiekt chyba to jak to wygląda i co trzeba robić? Ciekawy jestem bo na takim nigdy nie robiłem tak szczerze.
Taka osoba od mycia jest od wszystkiego, tak? Czy na innych posadach też tak jest, że ma się wiele obowiązków ponad to, co zawiera umowa? A może finansowo warto zacisnąć zęby i przetrwać?? Kasa, jaka jest?
Czy zdarzają się nadgodziny w Koleje Dolnośląskie S.A.?
(usunięte przez administratora)
Możecie napisać jak wygląda sprawa zarobków w KD? Jak wyglądają zmiany? Po 8 godzin są czy dluzsze? Dobrze można tutaj zarobić? Dacie znać?
Zmiany 12h czasem jak nadgodziny to dkuzej. Przez pierwsze 4 miesiace zarabiasz tyle co Rzad nakazal czyli 3 kola i ni grosza wiecej
To ile dni pracuje się po te 12h? I później ile ma się dni wolnego? Jeśli są nadgodziny, to chociaż je wypłacają? Można dostać coś ekstra? Ciekawa jestem, ile godzin tygodniowo musiałabym spędzić w pracy, gdybym się tutaj przyjęła. A po upływie 4 miesięcy, o ile stawka wzrasta?
W Kazdym miesiącu jest norma godzin, w zależności ile tych godzin jest ile dadzą Ci 12h służb 8, 9 itp tyle będziesz miała dni pracujących. Ps. Słyszałam że jak w kd pójdzie się np. Na l4 to zabierają wszystkie dodatki to prawda??
To prawda :) Masz zabieraną premię frekwencyjna, premie motywacyjna i/lub uznaniową i w ramach kary, zakaz robienia w danym miesiącu nadgodzin (chyba, ze im się mocno pali pod nogami). Lekko 1000 zł jest się stratnym idąc na L4. Stąd obsługa jeździ często gęsto zasmarkana i kaszląca…
A co z dodatkami? Czy takie benefity np. opieka medyczna, jakieś ubezpieczenia tez są wtedy jakoś ograniczane, czy tylko te finansowe dodatki są zabierane za L4?? I czy to w firmie jasno mówią, że kasa zabrana jest za L4, czy robią to jakoś inaczej np. szukają innego wyjaśnienia formalnie?
Na jakie wsparcie w Koleje Dolnośląskie S.A. mogą liczyć kobiety w ciąży? Czy przestrzegane są ich prawa wynikające z Kodeksu pracy?
To co głównie reguluje prawo tu, umowy czy jakiś wewnętrzny regulamin? Często pojawiają się nowe oferty pracy? Ciekawa jestem czy jak ktoś pracuje kilkanaście lat to może liczyć na stażowe czy coś w tym stylu.
Witam. To prawda,że w KD konduktorzy mają prawie 8 tys brutto ? :O Jak szybko można zostać kierownikiem w tej spółce?
Widać, by brakowało rąk do pracy? Jeśli tak, to czy to kwestie zarobkowe, czy wymagania, których kandydaci nie są w stanie spełnić? I jak w takim razie pracownicy to odczuwają, jest więcej obowiązków, tak że zdarzają się nadgodziny?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Koleje Dolnośląskie S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy Koleje Dolnośląskie S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 56.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Koleje Dolnośląskie S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 26, z czego 1 to opinie pozytywne, 21 to opinie negatywne, a 4 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!