Home Broker
Home Broker
"Wywiad z Marcin Zając - Dyrektor Departamentu Szkoleń i Rekrutacji w firmie Home Broker"
Pracę w Home Broker rozpoczął w 2012 roku, gdzie objął stanowisko Dyrektora Rozwoju Sieci Sprzedaży, odpowiadając m.in. za wprowadzenie ścieżki rozwoju kariery i programy szkoleniowe dla Doradców. Obecnie odpowiada za proces rekrutacji i szkoleń wstępnych Doradców ds. nieruchomości. Wykładowca i szkoleniowiec na warszawskich uczelniach. Prywatnie pasjonat nowych technologii, zdrowego trybu życia i psychologii sprzedaży.   Ilu pracowników w tym momencie Państwo zatrudniacie?  Jesteśmy największą w Polsce agencją nieruchomości i jedną z największych firm doradztwa finansowego. Dzisiaj zatrudniamy 424 doradców w obrocie nieruchomościami i 240 doradców finansowych w 25 miastach.   Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej Państwo korzystacie?  Wykorzystujemy przede wszystkim możliwości jakie daje internet. Najpopularniejsze są duże portale z ogłoszeniami o pracę, ale rekrutujemy także z wykorzystaniem serwisów społecznościowych czy serwisów kariery, gdzie prowadzimy akcje rekrutacji bezpośredniej. Drugim ważnym kanałem zatrudniania jest rekrutacja wewnętrzna. Mocno stawiamy na rozw&...
Microsoft Sp. z o.o.
Microsoft Sp. z o.o.
"Wywiad z Andrzej Borczyk - Dyrektor Personalny w firmie Microsoft Sp. z o.o."
Proszę powiedzieć jak wyglądały początki firmy w Polsce? Jak większości dużych przedstawicielstw amerykańskich organizacji. Zaczynało się z reguły od kilku osób, które budowały powoli zespół i tworzyły coś, co na tamten czas było aspiracją. Nowe technologie w latach 90-tych to było coś bardzo odległego w ówczesnej rzeczywistości postkomunistycznego kraju. Myślę, że Microsoft jest taką klasyczną, dużą korporacją, która z jednej strony rośnie przez kolejne ulepszenia swoich produktów, ale też przez akwizycję, czyli kupowanie innych organizacji. Tak jak całkiem niedawno, kiedy globalnie zakupiliśmy Nokię i do naszego biura dołączyło kilkadziesiąt osób z tej firmy. Teraz jesteśmy jednym zespołem.     Jak Pan trafił do Microsoft? Co trzeba zrobić, aby być dyrektorem personalnym tak ogromnej korporacji? To raczej pytanie do osób, które mnie rekrutowały (śmiech). Ja jestem już 19 lat na rynku, pracowałem w trzech dużych korporacjach. Połowa mojego życia zawodowego związana była z działami sprzedaży, zaś druga to praca w HR i tak właśnie trafiłem do działu personanego Microsoft. Kiedyś, pre...
MAKRO Cash & Carry Polska
MAKRO Cash & Carry Polska
"Wywiad z Katarzyna Kowalik - Koordynator Działu Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy w firmie MAKRO Cash & Carry Polska"
W jaki sposób firma Makro Cash and Carry jest obecna w naszym kraju? W Polsce posiadamy czterdzieści jeden lokalizacji, gdzie zatrudniamy łącznie sześć tysięcy pracowników. Makro to nie tylko hale, ale również sklep internetowy, dostawy bezpośrednie do klientów, szkolenia czy sklepy franczyzowe ODIDO. Ostatnie z wymienionych są dla nas szczególnym powodem do dumy. Pod marką ODIDO działa obecnie około 2000 sklepów całym kraju. W jaki sposób budują Państwo swój Employer Branding? Uczestniczymy w targach pracy, organizujemy dzień otwarty MAKRO Day dla studentów. Jesteśmy współorganizatorem wielu badań rynkowych, ostatnio opublikowaliśmy raport "Polska na talerzu", czyli - co, gdzie i jak jemy w Polsce. Do tego organizujemy Koronę Smakosza w kilku największych miastach w Polsce. Co to takiego? Jest to konkurs na najlepszą restaurację.     Podejrzewam, że jesteście pracodawcą aktywnym na rynku pracy. Rzeczywiście. W ciągu roku przeprowadzamy kilkaset rekrutacji.   Jaki był przełomowy moment w życiu firmy? Nastąpił w chwili przekształcan...
Mars Polska
Mars Polska
"Wywiad z Katarzyna Prządka;Joanna Turek - Employer Branding Specialist;Learning & Development Manager w firmie Mars Polska"
  Katarzyna Prządka, Employer Branding Specialist, MARS Polska Praktyk w dziedzinie EB, rekrutacji i rozwoju pracowników - od początku  związana z obszarem HR w międzynarodowych korporacjach w branży FMCG i finansów. Obecnie w  Mars Polska odpowiada między innymi za tworzenie strategii wizerunkowej i za działania mające na celu promowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy. Jest także odpowiedzialna za rekrutację na program stażowy Mars Business Experience i organizację Akademii Wiedzy Praktycznej Mars. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych SWPS na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Joanna Turek, Learning & Development Manager, MARS Polska Od 11 lat związana jest z obszarem HR. Posiada wiedzę i praktyczne umiejętności w obszarach komunikacji wewnętrznej, rekrutacji, oceny wyników oraz rozwoju organizacji i jej współpracowników. W przeszłości pełniła funkcję HR business partnera. Jako kierownik projektu była odpowiedzialna za wdrożenie w firmie nowego, globalnego systemu klasyfikacji stanowisk i uspójnienie systemów wynagrodzeń w jednostkach Mars w Polsce. ...
Work Service SA
Work Service SA
"Wywiad z Krzysztof Inglot - Rzecznik Prasowy w firmie Work Service SA"
Istniejecie Państwo od 1999r i cały czas jesteście liderem na polskim rynku usług HR - czego to jest wynikiem? Co Państwa wyróżnia? Jesteśmy faktycznie od 15 lat na rynku. Pomysł na firmę miało trzech studentów akademickich Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Pierwsza siedziba znajdowała się w piwnicy akademika - z czasem firma zaczęła się rozwijać, podpisaliśmy pierwszą dużą umowę z pierwszą siecią handlową, później przyszedł kontrakt z dużą firmą Volkswagen, która z Nami współpracuje już od kilkunastu lat i tak się rozwijaliśmy dalej i intensywniej. Firma po tych kluczowych krokach w pierwszym i drugim roku działalności, dostała olbrzymiego przyśpieszenia i rozrostu zatrudnienia. Dziennie zatrudniamy ponad 50 tys. osób rocznie- jest to w Europie Środkowej ok. 300 tys. osób, które znajdują pracę lub pracodawcę. Przyrosty przez pierwsze 10 lat było ponad 100%, co wymagało dużego entuzjazmu i tylko było to możliwe do osiągnięcia dzięki ludziom na których jest osadzona firma. Są to ludzie mocno zaangażowani w pracę, ludzie którzy dzięki przeświadczeniu, że ta wizja którą mieliśmy na początku - czyli b...
Capgemini
Capgemini
"Wywiad z Irmina Izdebska - HR Manager w firmie Capgemini"
W Capgemini pracuje od 2001 roku jako HR Manager. Jest odpowiedzialna za procesy rekrutacji, zarządzanie talentami, wewnętrzną certyfikację, szkolenia, oceny pracy w zespole Application Services. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego,  Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji.   Firma Capgemini obecna jest aż w 44 krajach ma całym świecie. Czym zajmują się, Polskie odziały? Obszarami specjalizacji Capgemini w Polsce są projekty transformacji przedsiębiorstw w oparciu o technologie informatyczne, outsourcing procesów biznesowych, usługi w zakresie infrastruktury IT oraz rozwój oprogramowania spełniającego indywidualne potrzeby biznesu. W naszych 5 polskich centrach realizujemy zaawansowane projekty z obszaru IT, obsługujemy procesy finansowe, usługi marketingowe i prawne. Pracujemy dla globalnych, wiodących marek, m.in. Daimler AG, BMW AG, czy Coca-Cola Enterprises oraz dla liderów polskiego rynku głównie z sektorów energetycznego, finansowego i telekomunikacyjnego.   Capgemini jest też laureatem nagrody Najbardziej Etycznej Firmy Świata. Jak udało się Państwu osiągnąć ten sukces? Kultura et...