MAKRO Cash & Carry Polska
MAKRO Cash & Carry Polska
"Wywiad z Katarzyna Kowalik - Koordynator Działu Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy w firmie MAKRO Cash & Carry Polska"
W jaki sposób firma Makro Cash and Carry jest obecna w naszym kraju? W Polsce posiadamy czterdzieści jeden lokalizacji, gdzie zatrudniamy łącznie sześć tysięcy pracowników. Makro to nie tylko hale, ale również sklep internetowy, dostawy bezpośrednie do klientów, szkolenia czy sklepy franczyzowe ODIDO. Ostatnie z wymienionych są dla nas szczególnym powodem do dumy. Pod marką ODIDO działa obecnie około 2000 sklepów całym kraju. W jaki sposób budują Państwo swój Employer Branding? Uczestniczymy w targach pracy, organizujemy dzień otwarty MAKRO Day dla studentów. Jesteśmy współorganizatorem wielu badań rynkowych, ostatnio opublikowaliśmy raport "Polska na talerzu", czyli - co, gdzie i jak jemy w Polsce. Do tego organizujemy Koronę Smakosza w kilku największych miastach w Polsce. Co to takiego? Jest to konkurs na najlepszą restaurację.     Podejrzewam, że jesteście pracodawcą aktywnym na rynku pracy. Rzeczywiście. W ciągu roku przeprowadzamy kilkaset rekrutacji.   Jaki był przełomowy moment w życiu firmy? Nastąpił w chwili przekształcan...
Marcpol S.A.
Marcpol S.A.
"Wywiad z Iwona Zarucka - Wiceprezes Zarządu w firmie Marcpol S.A."
Pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Marcpol S.A. związana z firmą od momentu powstania czyli od 27 lat.   27 lat na rynku, ponad 60 placówek i cały czas się Państwo rozrastają. Co wpłynęło na tak ogromy sukces firmy?  MarcPol to polska sieć supermarketów, skutecznie konkurująca z zagranicznymi super- i hipermarketami. Nasz rozwój i umacnianie pozycji jest możliwe dzięki ciągle doskonalonemu asortymentowi, który spełnia oczekiwania wszystkich Klientów, zarówno dokonujących codziennych zakupów, jak i poszukujących produktów delikatesowych w bardzo atrakcyjnych, konkurencyjnych cenach. Oferujemy w ciągłej sprzedaży i szerokim asortymencie produkty świeże: wędliny, mięsa, wyroby garmażeryjne, ryby, warzywa i owoce, pieczywa, dbając jednocześnie o najwyższą jakość i konkurencyjne ceny. Gwarantujemy również naszym Klientom najwyższą jakość obsługi.     Czy od początku zakładali Państwo, że firma MarcPol będzie oferowała tego typu usługi? Tak. Od początku istnienia MarcPol rozwijał się jako sieć detaliczna oferująca produkty spożywcze i chemiczno-kosmetyczne. Działalność Ma...
Grupa LOTOS
Grupa LOTOS
"Wywiad z Joanna Tyszka - Dyrektor Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie Grupa LOTOS"
Joanna Tyszka - Ukończyła Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni i  z zakresu prawa pracy na Uniwersytecie Gdańskim. Z Grupą LOTOS związana od 25 lat. Jako Dyrektor Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi odpowiada za kreowanie i realizację polityki personalnej w ramach Grupy Kapitałowej LOTOS, zatrudniającej blisko 5000 pracowników w kilkunastu spółkach w kraju i za granicą. W drodze negocjacji treści Zakładowych Układów Zbiorowych Pracy ze związkami zawodowymi wdrożyła spójne systemy motywacyjne w spółkach LOTOS. Zorganizowała nabór i wyszkolenie pracowników do ,,Programu 10+’’ - największego programu inwestycyjnego realizowanego  w Polsce w latach 2008-2011 o wartości 5,5 mld zł, zwiększającego zdolności przerobową rafinerii w Gdańsku do 10,5 mln ton ropy naftowej rocznie. Do najważniejszych osiągnięć zawodowych można zaliczyć także realizację unikalnych, długofalowych programów rozwojowych, ukierunkowanych na wzrost świadomości biznesowej pracowników, wsparcie zarządzania proce...
Polimex - Mostostal S.A.
Polimex - Mostostal S.A.
"Wywiad z Anna Socha - Dyr. Biura Personalnego i Systemów Motywacyjnych PxM w firmie Polimex - Mostostal S.A."
Wcześniej pracowała jako dyrektor Biura rozwoju pracowników w Budimex. Była także związana z Multimedia Polska jako dyrektor ds. personalnych i administracji, Telekomunikacją Polska - HR Biznes Partner, Neumann Management Institute - konsultant HR, training manager. Anna Socha jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, wydziału ekonomiki produkcji oraz studiów podyplomowych Zarządzania Zasobami Ludzkimi na tej samej uczelni. Certyfikowany coach i PM (PMI).   Ostatnio dość głośno było o firmie Polimex-Mostostal, proszę powiedzieć dlaczego? Polimex przez ostatnie dwa lata przechodził restrukturyzację, zarówno finansową jak i organizacyjną. Dziś Polimex-Mostostal to zupełnie inna firma. Jeszcze w 2012 r. zakres realizowanych przez nas projektów był bardzo szeroki, od budownictwa ogólnego, porzez przemysłowe, drogowe, energetyczne i petrochemiczne. Dla przykładu, Polimex jest generalnym wykonawcą Muzeum Historii Żydów Polskich, Muzeum Chopina, Europejskiego Centrum Solidarności czy stadionu warszawskiej Legii. Obecnie Polimex-Mostostal działa jako holding wyspecjalizowany w dwóch rynkach: energetycznym i petroc...
Capgemini
Capgemini
"Wywiad z Irmina Izdebska - HR Manager w firmie Capgemini"
W Capgemini pracuje od 2001 roku jako HR Manager. Jest odpowiedzialna za procesy rekrutacji, zarządzanie talentami, wewnętrzną certyfikację, szkolenia, oceny pracy w zespole Application Services. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego,  Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji.   Firma Capgemini obecna jest aż w 44 krajach ma całym świecie. Czym zajmują się, Polskie odziały? Obszarami specjalizacji Capgemini w Polsce są projekty transformacji przedsiębiorstw w oparciu o technologie informatyczne, outsourcing procesów biznesowych, usługi w zakresie infrastruktury IT oraz rozwój oprogramowania spełniającego indywidualne potrzeby biznesu. W naszych 5 polskich centrach realizujemy zaawansowane projekty z obszaru IT, obsługujemy procesy finansowe, usługi marketingowe i prawne. Pracujemy dla globalnych, wiodących marek, m.in. Daimler AG, BMW AG, czy Coca-Cola Enterprises oraz dla liderów polskiego rynku głównie z sektorów energetycznego, finansowego i telekomunikacyjnego.   Capgemini jest też laureatem nagrody Najbardziej Etycznej Firmy Świata. Jak udało się Państwu osiągnąć ten sukces? Kultura et...
Hortex Holding SA
Hortex Holding SA
"Wywiad z Sylwia Krzyżycka-Pick - Dyrektor ds. HR w firmie Hortex Holding SA"
Certyfikowany coach biznesu ICC (International Coaching Community) z wieloletnim biznesowym doświadczeniem. Od 2004 roku pracuje na stanowiskach kierowniczych  w dużych, międzynarodowych korporacjach,  gdzie miała okazję współpracować z nietypowymi ludźmi z różnych kultur biznesowych i mentorami HR, którzy podchodzili do swojej pracy z pasją i odwagą. Dzięki tym inspiracjom rozwinęła swoje własne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi, które stosuje w firmach dla jakich miała okazję pracować. Obecnie odpowiada za strategię zarządzania zasobami ludzkimi, budowanie kultury organizacyjnej poprzez rozwój kompetencji i umiejętności miękkich pracowników oraz projektowanie i rozwijanie procesów i systemów HR w całej Grupie Hortex. Z wykształcenia magister prawa oraz Executive MBA w Wielkopolskiej Szkole Biznesu w Poznaniu z akredytacją Nottingham Trend University w Wielkiej Brytani. Prywatnie wesoła i spełniona kobieta. Lubi taniec klasyczny i ludowy, podróże, poznawanie ludzi z całego świata i podejmowanie nowych wyzwań. Rodzina, praca i wyzwania to jej pasja.   Jak wyglądały początki firmy? ...