Schindler Polska
Schindler Polska
"Wywiad z Monika Majcher - Dyrektor Pionu Personalnego w firmie Schindler Polska"
Magister Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego o specjalności Zarządzanie Potencjałem Społecznym Organizacji, Absolwent studiów podyplomowych Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w pracy w Pionach personalnych. Swoją karierę w  Schindler Polska rozpoczęła w 2006 roku, natomiast stanowisko Dyrektora Pionu Personalnego objęła w roku 2009.   Jakie były początki firmy w Polsce? Rozpocznijmy od naszych źródeł: Firma Schindler powstała w 1874 r. w Szwajcarii. W swojej 139 - letniej historii Schindler z lokalnego producenta maszyn przeobraził się w globalnego producenta wind, schodów i chodników. Obecnie koncern posiada fabryki i filie na wszystkich kontynentach oraz zatrudnia ponad 54.000 pracowników. Siedziba firmy mieści się w szwajcarskim Ebikonie. Początek  działalności  Schindlera w Polsce datuje się na rok 1928. Ponownie jako przedstawicielstwo weszliśmy na polski rynek w roku 1995, a od roku 1997 działamy jako Schindler Polska  Sp. z o.o.   Ile w tym momencie mają Państwo oddziałów? Poza Warszawą mamy 5 biur reg...
Mars Polska
Mars Polska
"Wywiad z Katarzyna Prządka;Joanna Turek - Employer Branding Specialist;Learning & Development Manager w firmie Mars Polska"
  Katarzyna Prządka, Employer Branding Specialist, MARS Polska Praktyk w dziedzinie EB, rekrutacji i rozwoju pracowników - od początku  związana z obszarem HR w międzynarodowych korporacjach w branży FMCG i finansów. Obecnie w  Mars Polska odpowiada między innymi za tworzenie strategii wizerunkowej i za działania mające na celu promowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy. Jest także odpowiedzialna za rekrutację na program stażowy Mars Business Experience i organizację Akademii Wiedzy Praktycznej Mars. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych SWPS na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Joanna Turek, Learning & Development Manager, MARS Polska Od 11 lat związana jest z obszarem HR. Posiada wiedzę i praktyczne umiejętności w obszarach komunikacji wewnętrznej, rekrutacji, oceny wyników oraz rozwoju organizacji i jej współpracowników. W przeszłości pełniła funkcję HR business partnera. Jako kierownik projektu była odpowiedzialna za wdrożenie w firmie nowego, globalnego systemu klasyfikacji stanowisk i uspójnienie systemów wynagrodzeń w jednostkach Mars w Polsce. ...
Comarch
Comarch
"Wywiad z Anna Madej - zastępca Dyrektora Działu Personalnego w firmie Comarch"
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, ukończyła Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Zarządzanie i Marketing. Przez 11 lat prowadziła własną firmę doradczą specjalizującą się w realizacji projektów rekrutacyjnych. Od 2014 r. Z-ca Dyrektora Działu Personalnego, odpowiedzialna za obszar rekrutacji w Comarch SA.    Comarch to firma globalna. Jako dostawca biznesowych rozwiązań IT zapewne muszą Państwo nieustannie poszukiwać nowoczesnych rozwiązań. W całym tym zamieszaniu jest jeszcze miejsce na misję? Działamy w otoczeniu konkurencyjnym, ale nigdy nie zapominamy o podstawowych zasadach dotyczących współpracy i uczciwej konkurencji. Zarówno w relacjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych ze swoimi interesariuszami, Comarch hołduje uniwersalnym wartościom, promując uczciwość, pracowitość i sumienność w wykonywaniu powierzonych zadań, oraz jakość i innowacyjność jako cele indywidualnie postawione własnej pracy, otwartą współpracę dla dobra wspólnego, budowanie i utrzymywanie zaufania wśród współpracowników i partnerów biznesowych, a także szacunek, wyrozumiałość i pomoc, bez wzglę...
Panasonic
Panasonic
"Wywiad z Aleksandra Pietruszka - Head Of HR Central & Eastern Europe w firmie Panasonic"
Ukończyła Uniwersytet Warszawski i od początku pracy rozwijała swoją karierę w korporacjach. Z polskim oddziałem Panasonic Marketing Europe GmbH jest związana od 2008 roku, gdy dołączyła do zespołu jako HR Specialist Poland & Baltics. Ogromne doświadczenie i wyczucie w takich sferach jak Recruiting czy Employee Relatons, a także bogata wiedza z zakresu Employment Law pomogły jej zajmować kolejne stanowiska. Już w 2012 roku objęła pozycję HR Manager Poland & Baltics. Na skutek reorganizacji struktury Panasonic w Europie, która miała miejsce w 2014 roku Aleksandra Pietruszka kierując, co raz większym zespołem, objęła stanowisko Head of HR Central & Eastern Europe.   Panasonic, wszystkim znana międzynarodowa firma. Proszę powiedzieć, jak osiągnąć taki sukces?  Aby dobrze odpowiedzieć na to pytanie, warto sięgnąć do samych korzeni firmy, która liczy sobie już blisko sto lat. Na kartach historii Panasonic od pierwszych lat jej istnienia zarysowywała się wyraźna potrzeba wspierania rozwoju i dobrobytu społeczeństwa, która znajduje odzwierciedlenie w coraz bardziej innowacyjnych produktach, jak również pozabiznesowych ...
Home Broker
Home Broker
"Wywiad z Marcin Zając - Dyrektor Departamentu Szkoleń i Rekrutacji w firmie Home Broker"
Pracę w Home Broker rozpoczął w 2012 roku, gdzie objął stanowisko Dyrektora Rozwoju Sieci Sprzedaży, odpowiadając m.in. za wprowadzenie ścieżki rozwoju kariery i programy szkoleniowe dla Doradców. Obecnie odpowiada za proces rekrutacji i szkoleń wstępnych Doradców ds. nieruchomości. Wykładowca i szkoleniowiec na warszawskich uczelniach. Prywatnie pasjonat nowych technologii, zdrowego trybu życia i psychologii sprzedaży.   Ilu pracowników w tym momencie Państwo zatrudniacie?  Jesteśmy największą w Polsce agencją nieruchomości i jedną z największych firm doradztwa finansowego. Dzisiaj zatrudniamy 424 doradców w obrocie nieruchomościami i 240 doradców finansowych w 25 miastach.   Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej Państwo korzystacie?  Wykorzystujemy przede wszystkim możliwości jakie daje internet. Najpopularniejsze są duże portale z ogłoszeniami o pracę, ale rekrutujemy także z wykorzystaniem serwisów społecznościowych czy serwisów kariery, gdzie prowadzimy akcje rekrutacji bezpośredniej. Drugim ważnym kanałem zatrudniania jest rekrutacja wewnętrzna. Mocno stawiamy na rozw&...
MAKRO Cash & Carry Polska
MAKRO Cash & Carry Polska
"Wywiad z Katarzyna Kowalik - Koordynator Działu Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy w firmie MAKRO Cash & Carry Polska"
W jaki sposób firma Makro Cash and Carry jest obecna w naszym kraju? W Polsce posiadamy czterdzieści jeden lokalizacji, gdzie zatrudniamy łącznie sześć tysięcy pracowników. Makro to nie tylko hale, ale również sklep internetowy, dostawy bezpośrednie do klientów, szkolenia czy sklepy franczyzowe ODIDO. Ostatnie z wymienionych są dla nas szczególnym powodem do dumy. Pod marką ODIDO działa obecnie około 2000 sklepów całym kraju. W jaki sposób budują Państwo swój Employer Branding? Uczestniczymy w targach pracy, organizujemy dzień otwarty MAKRO Day dla studentów. Jesteśmy współorganizatorem wielu badań rynkowych, ostatnio opublikowaliśmy raport "Polska na talerzu", czyli - co, gdzie i jak jemy w Polsce. Do tego organizujemy Koronę Smakosza w kilku największych miastach w Polsce. Co to takiego? Jest to konkurs na najlepszą restaurację.     Podejrzewam, że jesteście pracodawcą aktywnym na rynku pracy. Rzeczywiście. W ciągu roku przeprowadzamy kilkaset rekrutacji.   Jaki był przełomowy moment w życiu firmy? Nastąpił w chwili przekształcan...