NATA MINERALE SP z o.o.

2.1 Dodaj merytoryczną opinię

Historia

 

Naturalnie Lonza-Nata!

Czyli od grzebyków, japonek i polskich matchboxów do maszyn najwyższej technologii i... wody mineralnej. Na sukces napojów marki Nata pracuje firma Lonza-Nata, od początku oparta w 100% na polskim, prywatnym kapitale. Jak to było?

1956

Leon Zarębski zakłada firmę, zajmującą się produkcją wyrobów sztucznych. Ten rodzaj działalności przetrwał do dzisiaj. Pierwszą produkcją było 500 grzebieni, następnie produkowane były plastikowe klapki plażowe.

1981

Po śmierci Leona Zarębskiego, firmę przejmują dzieci. Na cześć założyciela zostaje jej nadana nazwa LONZA. Z uwagi na specyfikę polskiej gospodarki firma prowadzi działalność wielobranżową, między innymi produkuje słynne samochodziki-resoraki, tzw. matchboxy. LONZA była jedyną firmą w Polsce, która ten rodzaj zabawek dziecięcych w tamtych czasach produkowała.

1985

LONZA uruchamia w zakładzie przy ul. Kartuskiej w Gdańsku produkcję narzędziową i budowę maszyn, które szybko zdobywają zagraniczne rynki. Zakład wytwarza głównie maszyny do rozdmuchu butelek PET, a także formy do butelczarek. Wysoka jakość produktów zostaje poparta uzyskaniem certyfikatu ISO 9001.

1992

LONZA uruchamia ujęcie wysokiej jakości wody plejstoceńskiej ze źródeł w Borkowie, na terenie Kaszubskiego Parku Krajobrazowego i rozpoczyna produkcję wody źródlanej oraz innych napojów i wprowadza je na rynek pod marką NATA. Równocześnie powstaje firma NATA , zajmująca się dystrybucją i promocją napojów. Właścicielem firmy zostaje Teresa Zarębska.

1993-95

Zakład jest gruntownie modernizowany i rozbudowywany. Powstają kolejne linie rozlewnicze.

1995-97

Ze względu na swój potencjał i wysokie standardy jakościowe LONZA świadczy usługi w zakresie rozlewu dla Pepsi-Coli. Następuje modernizacja laboratorium, dzięki czemu kontrola jakości spełnia normy światowe. Zakres działalności firmy zostaje rozszerzony o produkcję i dystrybucję napojów w butelkach szklanych.

1998

W Zakładzie zostaje uruchomiona w pełni zautomatyzowana linia produkcyjna, której wydajność wynosi 18 000 litrów napojów na godzinę. Kontynuowana jest rozbudowa hal produkcyjnych.

1999

Zakończono proces dostosowywania hal produkcyjnych do wymogów europejskich.

2000

Celem usprawnienia dystrybucji, wybudowano nową helę magazynową, spełniającą standardy europejskie.

2001-2002

Wdrożony zostaje w firmie europejski systemem HACCP, gwarantujący produkcję bezpiecznej żywności. System HACCP jest jednym z etapów wiodących do uzyskania kolejnego systemu ISO 22000:2005. HACCP to system kontroli produkcji na każdym etapie, a nie jak w systemach tradycyjnych – kontroli tylko produktu końcowego. Każda partia produkcji poddawana jest rygorystycznym badaniom mikrobiologicznym, fizykochemicznym i organoleptycznym.

2007

Wdrożono międzynarodowy System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności ISO 22000:2005. Następują kolejne procesy inwestycyjno-modernizacyjne w firmie, czego efektem jest świadczenie usługi nalewu dla międzynarodowego koncernu Coca-Cola. LONZA NATA rozpoczyna produkcję i nalew innowacyjnego produktu TIGER dla firmy Food Care.

2009

Firma LONZA NATA rozpoczyna produkcję i nalew innowacyjnego produktu dla nowo powstałej firmy OSHEE. Współpraca, a obecnie nalew napojów izotonicznych trwa nadal. Następnie firma podejmuje kolejne wyzwania w zakresie innowacyjnych produktów dla takich firm, jak: Fruit Ocean (z marką CLIC i SMART), napój 4F-znana marka wspierająca sportowców, Tan-Viet i wiele innych.

 


www.nata.com.pl

NATA MINERALE SP z o.o.