Skat Transport Sp. z o.o. Sp.k.

3.3 Dodaj merytoryczną opinię

   POTENCJAŁ

Na początku pragniemy zaprezentować Państwu naszą firmę w telegraficznym skrócie.

ZASOBY SKAT TRANSPORT (stan na 10 czerwca 2016 r.)

  • średni roczny przebieg (na jeden ciągnik) - 140 tys. km   
  • ciągniki siodłowe EURO5 i EURO6 (DAF, Mercedes, MAN, Scania) - 150 szt.      
  • liczba zewnętrznych zestawów, świadczących usługi transportowe - 300 szt.   
  • liczba własnych naczep - 200 szt.    
  • średni wiek aut i naczep: 1,5 lata

PARTNERZY FIRMY

  • dostawcy oprogramowania IT: InterLAN, Transics, Comarch, Suncode
  • dostawcy kart paliwowych: DKV, Lotos Flota
  • wykorzystywane giełdy ładunków: TimoCom, Trans, Transporeon, Teleroute
  • dostawcy opon: Micheline, Bridgestone
  • Leasingodawcy lub kredytodawcy: Millennium Leasing, VB Leasing, Bank Handlowy, Millennium Bank

PRZYCHODY SPÓŁKI

Przychody netto (ostatnie 6 lat)

Rok

Wartość (w mln zł)

2008

 98,215

2009

101,651

2010

136,946

2011

176,775

2012

184,917

2013

202,575

2014

264,689

2015

307,400

 

Głównym obszarem działalności jest transport i spedycja międzynarodowa oraz przeprawy promowe. Charakterystyczne pomarańczowe ciężarówki można spotkać dosłownie w całej Europie. Naszym najczęstszym celem są Niemcy, to w relacjach do i z tego kraju przewozimy największą masę towarową. Również transporty kabotażowe na terenie Niemiec stanowią dużą część obrotów spółki. Do niedawna sztandarowym kierunkiem była Wielka Brytania. Jednak zmienna sytuacja na rynku przewozowym, a także dopasowanie do zmieniających się potrzeb naszych Klientów spowodowało skierowanie większości naszych pojazdów do takich krajów jak Francja, Włochy, Hiszpania, kraje Beneluxu (Belgia, Holandia) oraz Skandynawia. We wszystkich wyżej wymienionych krajach oferujemy (podobnie jak na terenie Niemiec) przewozy kabotażowe.

Dodatkowo każda nasza placówka obsługuje przewozy towarów w ruchu krajowym. Oferujemy przewóz ładunków całopojazdowych FTL. Ładunki częściowe LTL z powodzeniem przewozimy po całej Europie.  Tabor zdominowany jest przez naczepy typu mega, co zapewnia doskonałą elastyczność w rodzaju podejmowanych ładunków. Ponadto jesteśmy wstanie obsłużyć nawet najbardziej niecodzienne zadania transportowe, które wymagają przewozu towarów taborem oplandekowanym. Nasze ciągniki siodłowe spełniają ostre wymagania normy Euro5 i Euro6. A dzięki pełnemu wyposażeniu technicznemu oraz wykwalifikowanej kadrze kierowców często przewozimy ładunki niebezpieczne ADR.

Na specjalne życzenie Klientów oddajemy do dyspozycji zestawy transportowe w podwójnych obsadach – tak zwane „SKATEX`y” (od słów SKAT i EXpress). Niezawodnie spełniają swoją rolę wszędzie tam, gdzie priorytetem jest szybkość transportu oraz terminowość dostawy. Natomiast szybkie przewozy międzynarodowe małych przesyłek zapewniają firmowe busy.

Jako jedna z nielicznych firm przy długoterminowych kontraktach jesteśmy skłonni do powiększenia oraz dopasowania floty aut do indywidualnych potrzeb klientów. Zapewniając dostępność specjalistycznego taboru „na miarę potrzeb”.

Obecnie ponad połowę przewożonych towarów stanowi papier. Dzięki kompleksowej współpracy z naszymi Klientami przewozimy nie tylko produkt gotowy, w postaci papieru w rolach lub na paletach ale również celulozę i makulaturę jako półprodukty. Należy podkreślić, ze papier w rolach to towar o szczególnej wrażliwości. Wymagający naczep w bardzo dobrym stanie technicznym. Wachlarz przewożonych ładunków jest bardzo szeroki, od podstawowych materiałów budowlanych, po skomplikowane maszyny i urządzenia, czy wręcz całe linie technologiczne.

Spółka szczególnie dba o minimalizację kosztów i czasu realizacji usług poprzez zastosowane technologie IT (software, hardware):

  • komputery pokładowe z systemem telematycznym Transics – codzienne raporty, komunikacja z firmą, kontrola przestrzegania czasu jazdy i odpoczynku, a także nawigacja satelitarna
  • program umożliwiający szczegółowe raportowanie stylu jazdy wykorzystywany do obniżania zużycia paliwa i poprawy ekonomiki jazdy (w ramach formuły Eco Driving)
  • skomputeryzowany system wspomagający awizację skrajnych punktów trasy tzw „korytarzowanie”

Myśląc o wzrastających potrzebach naszych Klientów w najbliższej przyszłości planujemy zaoferować profesjonalną obsługę transportów drobnicowych, obejmujących zarówno dystrybucję jak i usługi magazynowania.

Na terenie nowo powstającej siedziby spółki oprócz pomieszczeń biurowych planowane jest wybudowanie nowoczesnych magazynów, które powiększą posiadaną już powierzchnię magazynową.

Skat Transport Sp. z o.o. Sp.k.