brak logo

Red Bird Arkadiusz Majewski

Łódź

Wywiadu udzielił:
Arkadiusz Majewski
Właściciel Red Bird Arkadiusz Majewski
Od początku swojej kariery zawodowej związany z marketingiem. Zaczynał w małych łódzkich firmach handlowych, a następnie pracował w dużym przesiębiorstwie produkującym łożyska. W kolejnych latach zajmował się marketingiem takich marek jak Jackpot i Cottonfield. Wykształcenie techniczne. Interesuje się techniką, technologiami, a najbardziej e-commerce. Lata pracy wykształciły w nim niezwykle przydane w prowadzeniu własnej firmy - umiejętność prognozowania danych oraz przywiązywanie dużej uwagi do szczegółów.
Red Bird Arkadiusz Majewski
Liczba pracowników: 9
Rok założenia: 2001
Adres:
Lublinek 49
93-469 Łódź
O firmie:
Łódzka firma zajmująca się importem i dystrybucją markowej odzieży oraz akcesoriów podróżnych. Wyłączny dystrybutor marki Contigo, Pacsafe, Mac in Sac, Troika, Thermos oraz Vaude. Producent i właściciel marek Dr.Bacty, LuckyLock, SevenStones.
Jaki był kluczowy moment w firmie i kiedy nastąpił?
Takich momentów kluczowych tzw. milestones było w naszej firmie bardzo dużo. Zaczęło się w 2003 roku, kiedy to podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu produkcji własnej marki wysokiej jakości odzieży reklamowej Red Bird skierowanej do klientów korporacyjnych. Jej głównym zadaniem było wsparcie celów marketingowych naszych odbiorców. 
Kolejnym ważnym momentem z punktu widzenia rozwoju firmy było rozpoczęcie w 2007 roku dystrybucji marki Pacsafe, która skutecznie wprowadziła nas w świat dystrybutorów oraz outdooru. To właśnie ta marka zaważyła na rozwoju działalności naszej firmy na kolejne lata oraz na przyszłą strategię.
Bardzo krytycznym momentem dla wielu firm był ogólnoświatowy kryzys finansowy w 2009 roku. My natomiast podjęliśmy duże ryzyko decydując się na otwarcie naszego pierwszego sklepu internetowego właśnie w tym okresie. Do dziś udało nam się stworzyć ich sześć, plus oczywiście bardzo ważny panel hurtowy B2B.
W 2010 roku rozpoczęliśmy współpracę z amerykańską marką Contigo. Jest to obecnie nr 1 w Stanach Zjednoczonych w sprzedaży kubków termicznych i butelek na wodę, co znacznie poszerzyło naszą ofertę i zwiększyło grupę odbiorców. 
W 2012 roku natomiast, kluczowym dla naszej działalności, zarejestrowaliśmy znaki handlowe oraz opatentowaliśmy marki własne takie jak LuckyLock i Aleksander Seven Stones. Był to bardzo ważny moment, który umocnił naszą pozycję na rynku.
W 2013 roku rozpoczęliśmy współpracę z marką TROIKA, niemiecką firmą obecną prawie na całym świecie. Jest to producent eleganckich akcesoriów i gadżetów klasy premium. Z kolei w 2015 roku podpisaliśmy umowę z VAUDE, największą rodzinną firmą outdoorową.  
 
 
Jakie są topowe produkty, usługi Państwa firmy?
Naszymi topowymi markami trafiającymi głównie do klientów detalicznych są wspomniane wyżej Contigo oraz Pacsafe. Pierwsza to wysokiej klasy kubki termiczne i butelki na wodę, w których zabierzemy ze sobą zawsze coś świeżego, gorącego czy zimnego. Firma posiada aż 28 opatentowanych rozwiązań, które stawiają markę wśród topowych na świecie. 
 Z kolei Pacsafe to linia produktów takich jak torby, plecaki, paszportówki i portfele, w których zastosowano kilkanaście nowoczesnych technologii zabezpieczających zawartość przed kradzieżą. Kolekcja portfeli i paszportówek posiada specjalną kieszeń RFIDSafe, co oznacza zastosowanie nowoczesnej technologii chroniącej zamieszczone w środku karty kredytowe, dokumenty czy paszport przed zeskanowaniem i tzw. kradzieżą tożsamości. Produkty te zawierają m.in. boki odporne na przecięcia oraz karabińczyki, które umożliwiają ich przypięcie w dowolnym miejscu. Szereg patentów zastosowanych we wszystkich torbach i plecakach pozwala na zabezpieczenie zamków w taki sposób, aby ktoś nam czegoś nie ukradł, ale również nie podrzucił nam czegoś do bagażu podczas zagranicznej podróży.
Dla klientów korporacyjnych mamy natomiast dodatkową usługę upominków biznesowych premium, co oznacza, że wymienione wyżej produkty możemy spersonalizować poprzez dostosowanie do indywidualnych wymagań np. poprzez umieszczenie logotypu firmy. Produkty te możemy także wykorzystać pod kątem prezentów firmowych i jako gadżety reklamowe z wyższej półki.
 
Ile rekrutacji przeprowadzacie w ciągu roku?
W ciągu roku przeprowadzamy około 3-4 rekrutacji. Poszukujemy raczej pracowników do długotrwałej współpracy, którzy zaangażują się w naszą działalność i razem z nami chcą rozwijać swoją karierę zawodową.
 
 
Pracowników na jakie stanowiska zatrudniacie najczęściej?
Do tej pory najczęściej zatrudnialiśmy osoby na stanowiska związane ze sprzedażą, ponieważ jest to podstawa naszej działalności. Poszukujemy osób, które nawiązują dobre kontakty z klientami i partnerami, ale potrafią także sprzedawać produkty.
Obecnie również prowadzimy rekrutację do działu wsparcia sprzedaży, poszukując osób, które pomogą w komunikacji z klientami zarówno w segmencie detalicznym, jak i B2B.  
Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?
Najczęściej korzystamy z  panelu udostępnionego przez portal infopraca.pl.
Często próbujemy także rekrutować wśród znajomych naszych pracowników oraz poprzez media społecznościowe. Taki sposób prowadzenia procesu rekrutacji pozwala nam stworzyć zespół zaangażowanych i zaufanych osób.
 
Czy firma zatrudnia praktykantów, stażystów?
Oczywiście zatrudnialiśmy zarówno stażystów, jak i praktykantów. Jednak ze względu na specyfikę naszej firmy ten model współpracy się u nas nie sprawdza. Jeśli zatrudniamy już osobę dostaje ona wyższe stanowisko, a co za tym idzie większą odpowiedzialność i liczbę obowiązków.
 
Jaka jest misja firmy?
Chcielibyśmy zmienić polski rynek outdoorowy. Naszym celem jest to, aby klienci wchodząc do sklepu mieli wybór pośród najlepszych marek i produktów na świecie. Ale tutaj ważna jest również mentalność polskich przedsiębiorców pracujących w tej branży. Sklepy powinny zacząć skupiać się nie na samym zysku, ale jego akumulacji.
Kolejną misją jest pokazanie, że gadżety reklamowe można stworzyć z praktycznie każdego produktu. Chcielibyśmy, aby w komunikacji zarówno z klientami, pracownikami, jak i partnerami dbano o jakość świadczonych usług i oferowanych prezentów firmowych. Jest to niezwykle ważne, ponieważ świadczy o szacunku do kontrahenta i przekłada się na wizerunek danego przedsiębiorstwa.
 
 
Jakie są silne strony firmy, dzięki którym jest ona konkurencyjna na rynku?
Silną stroną Red Bird jest to, że wiążemy się z markami, lub tworzymy takie, które oferują niepowtarzalną funkcjonalność dla klienta. Chodzi tutaj głównie o jakość oferowanych produktów, ale także zwrócenie uwagi na inne aspekty jak np. dbanie o środowisko naturalne. Jesteśmy także partnerem, który buduje długotrwałe strategie pozwalające tworzyć silne pozycje tych marek na naszym rodzimym rynku. Co bardzo ważne jesteśmy firmą, która zajmuje nisze na bardzo konkurencyjnym rynku zarówno detalicznym, jak i B2B.
 
Czy firma przeprowadza okresowe oceny pracownicze?
Efekty działań pracowników weryfikujemy półrocznie.
 
W jaki sposób motywujecie pracowników do pracy?
Podstawowym motywatorem, który nie jest już dziś tak powszechny w każdej firmie jest zapewnienie pracownikowi umowy o pracę. W komórkach związanych ze sprzedażą oferujemy atrakcyjny system prowizyjny. Dodatkowo posiadamy także pozapłacowe narzędzia motywacyjne jak m.in. karty Benefit oraz nagrody za staż pracy. U nas każdy dostaje możliwość realizacji własnych pomysłów, nie musi działać szablonowo. To pozwala w pełni realizować się naszym pracownikom, co powoduje, że osiągają lepsze i większe sukcesy. No i na samym końcu oferujemy fantastyczne produkty doskonałej jakości oraz możliwość pracy w międzynarodowym zespole.
 
 
Dziękujemy za rozmowę.