TNS Polska S.A.

Warszawa

W TNS najlepiej czują się osoby otwarte, szukające nowych rozwiązań, a z drugiej strony posiadające takie cechy jak skrupulatność i dbałość o jakość dostarczonych materiałów, które są warunkiem higienicznym pracy badacza.
Wywiadu udzieliła:
Marlena Huszczak HR Director, członek zarządu TNS Polska S.A.
Z branżą badawczą i TNS (wcześniej Pentor) związana od początku swojej kariery zawodowej, początkowo jako badacz rynku specjalizujący się w badaniach jakościowych, następnie jako Marketing Manager i Business Development Director. Od 2008 roku HR Director; od trzech lat również członek zarządu. Absolwentka AWF w Poznaniu, studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem oraz programu Executive MBA Uniwersytetu Warszawskiego i University of Illinois. Uważa, że ma szczęście ponieważ w życiu zawodowym robi to co kocha.
 

TNS jest firmą rozpoznawalną w całej Polsce. Jaki był kluczowy moment w Państwa rozwoju?
Myślę, że połączenie dwóch znanych marek czyli OBOP i Pentora. To były dwie firmy, które przez lata konkurowały ze sobą, więc fuzja była bardzo dużym wyzwaniem. Udało się. Z dwóch zespołów, które miały silną identyfikację z własną marką stworzyliśmy spójną całość i nową, silną markę. Zatrudniamy ponad dwieście osób i stale się rozwijamy.

Co stanowi o sile TNS Polska?
Specjalizujemy się w badaniach rynku. Nasze mocną stroną jest komplementarność. Staliśmy się silni w większej liczbie obszarów, co pozwala wyprzedzić konkurencję.


Taka pozycja z pewnością przyciąga osoby, które chętnie chciałyby związać swoją karierę właśnie z Państwem. Proszę przybliżyć jak wygląda rekrutacja w TNS.
Staramy się różnicować proces weryfikacji kandydatów w zależności od stanowiska, o które się ubiegają. Inaczej wygląda rekrutacja specjalisty, inaczej stażysty. Warto podkreślić, że posiadamy np. całoroczny program praktyk - rocznie korzysta z niego nawet trzydzieści osób. Wielu naszych pracowników zaczynało właśnie w taki sposób. Jeżeli tylko ktoś wykaże się otwartością i jednocześnie potrafi szukć nowych rozwiązań, dbać o jakość dostarczonych materiałów, może liczyć na miejsce w naszym zespole. Dla nas ten sposób "rekrutacji" jest bardzo wygodny, bo możemy wcześniej wprowadzić taką osobę w środowisko naszej firmy, pokazać jaką metodologię stosujemy przeprowadzając badania, nauczyć naszego podejścia do klienta. Oprócz tego przeprowadzamy tzw. rekrutacje uzupełniające, w sumie ok. dziesięciu osób rocznie.

Nasi użytkownicy bardzo często pytają o proces rekrutacji w państwa firmie, możemy prosić o uchylenie rąbka tajemnicy?
W przypadku wspomnianych chętnych do odbycia stażu, prosimy o wykonanie zadania. Chcemy zobaczyć czy dana osoba myśli analitycznie, co potrafi zrobić z danymi. Wybranych kandydatów zapraszamy na spotkanie. Przedstawiciele odpowiedniego działu, metodą Assessment Center dokonują weryfikacji i podejmują decyzję, czy i kogo zatrudniamy. Liczba kandydatów oczywiście zwykle przewyższa liczbę stanowisk. Z osobami, które zdobyły nasze uznanie, ale nie mogliśmy zaproponować im pracy w danym momencie, pozostajemy w kontakcie i często wracamy za miesiąc, za dwa. Nasza branża jest dynamiczna i staramy się reagować na bieżąco. Jeżeli chodzi o poszukiwania pracowników na konkretne stanowisko, tradycyjnie zamieszczamy ofertę w internecie. Na podstawie zgłoszeń wybieramy maksymalnie kilkanaście osób, najbardziej odpowiadających nam swoim profilem i zapraszamy je na spotkanie. Po rozmowie zwykle jesteśmy w stanie ocenić na jakim poziomie kompetencyjnym jest kandydat. Czasem prosimy także o wykonanie dodatkowych zadań, dotyczy to działów wymagających umiejętności analitycznych.

Na gowork.pl użytkownicy często szukają informacji o pracodawcach. Pan Michał napisał do nas chcąc dowiedzieć się jaka jest atmosfera pracy w TNS ?
Staramy się dbać o dobry klimat w pracy. Zarówno stażyści, jak i pracownicy, którzy opuszczają naszą firmę zawsze podkreślają, że będzie im brakowało zespołu, swobodnej atmosfery. Na codzień staramy się zachować luz, ubieramy się elegancko na spotkania z klientem. Kładziemy nacisk na to żeby ze sobą współpracować, ponieważ wszyscy mamy jeden cel.

Z kolei pani Ewa pyta czy prowadzicie szkolenia dla pracowników?
Bardzo intensywnie. Biorąc pod uwagę tylko 2014 rok, szkoleń było 360. Zorganizowaliśmy też 30 warsztatów. Jesteśmy firmą globalną, mamy swoje standardy w podejściu do problemów. Prowadzimy więc intensywne wewnętrzne warsztaty szkoleniowe z naszej oferty. Każdy pracownik, niezależnie od pozycji, jest zobowiązany ją znać. Dzięki temu lepiej się pracuje. Dbamy też o rozwój umiejętności sprzedażowych naszych przedstawicieli. Opracowaliśmy unikatowe podejście w tej dziedzinie. Nasze szkolenie składa się nie tylko z teorii, ale również z bardzo dużej ilości praktyki, opartej na scenkach, indywidualnych konsultacjach, zadaniach domowych. Jesteśmy też elestyczni co do metod szkoleniowych. Wychodzimy na przeciw naszym pracownikom, chociażby poprzez Intranet - dostępne są tam kursy pozwalające zdobyć wiedzę o naszej ofercie, szkolenia managerskie, sprawnego zarządzania zespołem. Mamy też program szkoleniowy - Managing Performance and Potential. Jest to jednodniowy warsztat doskonalenia sztuki motywowania pracownika. Warto też wspomnieć o Power Day. Co czwartek od września do czerwca odbywa się prezentacja zewnętrzna lub wewnętrzna, mająca na celu inspiracje zespołu. Myślę, że to bardzo fajne narzędzie do budowania wiedzy. Jak Państwo widzą tych szkoleń jest bardzo wiele, mógłbym z pewnością wymienić jeszcze kilka.

Nasz użytkownik Marek27 jest ciekawy czy osoby bez doświadczenia również mogą liczyć na zatrudnienie w Państwa firmie?
Jeżeli ktoś nigdy nie miał kontaktu z badaniami, na początku są praktyki. Po trzech miesiącach wspólnie decydujemy czy dalej chcemy ze sobą współpracować. Potem jest staż, który trwa kilka miesięcy. Zarówno praktyki jak i staż są płatne gdyż wychodzimy z założenia że za pracę należy płacić. Jeśli po stażu dana osoba nabędzie odpowiednie kompetencje, może awansować na Junior Research Executive. Dla nas to stanowisko oznacza samodzielne wykonywanie wybranych zadań projektu. Następnie można awansować na Research Executive i samodzielnie prowadzić proste projekty, a w bardzej skomplikowanych brać udział jako członek zespołu. Kolejny poziom to Senior Research Executive odpowiadający za najbardziej skomplikowane projekty i Account Manager odpowiedzialny za klienta. Mamy również stanowisko Managing Consultanta, specjalisty w wybranej dziedzinie, np. badań shopperowych. Najwyżej jest Account Director, który odpowiada za prowadzenie całego zespołu i Client Service Director odpowiedzialny za Business Unit.

Państwa pracownikom nie brakuje motywacji by piąć się po szczeblach kariery?
Rozumiem, że mówimy o pracownikach, ponieważ np. Ankieter jest współpracownikiem, rozliczany akordowo w zależności od ilości zrealizowanych ankiet. Sytuacja wygląda inaczej jeżeli mówimy o stałych pracownikach. Ci otrzymują wynagrodzenie składające się ze stałej pensji oraz premii. Premie są regulaminowe, powiązane z wynikami finansowymi firmy. Jeżeli jest osiągnięty wynik - wypłacamy premię, jeśli wynik nie został osiągnięty - nie płacimy premii. Mamy także benefity, opiekę medyczną, pakiet sportowy, atrakcyjne ubezpieczenie grupowe. Ważny element stanowi program oceny My Future TNS. Chodzi o wyznaczenie celów, opinię jak ktoś pracuje. To też jest motywujące.

O TNS zawsze jest głośno przed wyborami. Jak to jest z tymi sondażami?
W badaniu preferencji wyborczych zazwyczaj stosuje się badania, w których umieszczony jest blok pytań. Dotyczą one samego ankietowanego (wiek, płeć, wykształcenie), jak i jego preferencji wyborczych. Zdarzają się również sondaże telefoniczne. Ogólnie, badania możemy podzielić ze względu na sposób zbierania odpowiedzi od respondentów - badania telefoniczne, face to face, a nawet online. Mamy też badanie które się nazywa Central Location. Zapraszamy osoby do wybranejlokalizacji, gdzie testują nowe wersje produktów. Z kolei Brand Communication to badanie związane z marką, komunikacją. Poza tym prowadzimy badania odnośnie innowacji, satysfakcji klientów i budowania ich lojalności, a także shopperowe które pozwalają zrozumieć jak zachowują się konsumenci przy półce sklepowej.

Jakie są wyzwania dla branży na nadchodzący czas?
Zmiany technologiczne, które powodują, że coraz więcej informacji jest dostępnych dla klientów bez konieczności zbierania danych. Naszym zadaniem jest zbudowanie pakietu usług, który pozwoli zrozumieć klientom jakie dane mogą mieć i jak mogą je wykorzystać.
 

 
Dziękujemy za rozmowę.