brak logo

The Nets

Kraków

Wywiadu udzieliła:
Agnieszka Kałuża
HR Manager The Nets
Jest odpowiedzialna za budowanie i wdrażanie strategii HR w firmie oraz employer branding. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Europejskiej. Z HR związana od 7 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywała w między innymi firmie ubezpieczeniowej oraz agencji pracy i doradztwa personalnego. Zwolenniczka zdrowego stylu życia i naturalnego odżywiania, co dostarcza jej dużo pozytywnej energii oraz optymizmu. Ciągle poszukuje nowej wiedzy, a jej największą pasją jest własnoręczne wykonywanie kosmetyków z naturalnych i ekologicznych produktów. Swoją wiedzą oraz doświadczeniem dzieli się na swoim blogu – www.naturyfanki.pl.
The Nets
Liczba pracowników: 15
Adres:
ul. Dietla 50/5
31-039 Kraków
Branże:
  • Marketing - PR
O firmie:
The Nets to firma młoda i ciągle rozwijającą się, która składa się obecnie z kilkunastu pracowników stacjonarnych oraz kilkunastu osób pracujących zdalnie. Firma szybko rozwija się i prowadzi rekrutację na stanowiska związane z branżą nowych technologii. W jej skład wchodzą specjaliści SEO, programiści, analitycy internetowy, copywriterzy. Firma analizuje dane i doradza między innymi w obszarach: content marketingu, pozycjonowania treści - SEO, mediów społecznościowych. Jak piszą o sobie: „Wyznajmy zasadę, że tylko dobór odpowiednich wskaźników i ich umiejętna analiza pozwalają zaproponować najlepsze rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.”

Firma The Nets działa w w Krakowie, Warszawa nie wydała się dla waszej firmy atrakcyjnym miastem?

Choć biuro The Nets znajduje się w Krakowie, obszar naszej działalność obejmuje całą Polskę, a także inne państwa. Mówiąc ogólnie – działamy wszędzie tam, gdzie jest rynek. W najbliższym czasie planujemy otworzyć również biuro w Warszawie.

Ile osób pracuje w Państwa firmie?

Obecnie zatrudniamy 15 pracowników. Projekty realizujemy współpracując również z kilkunastoma osobami pracującymi zdalnie. The Nets to firma młoda i ciągle rozwijającą się, dlatego też liczba naszych pracowników systematycznie się zwiększa. Zespół The Nets tworzą specjaliści SEO, programista PHP, specjalista ds. strategii komunikacji, analityk internetowy, specjalista ds. PR, copywriterzy, osoby zajmujące się obsługą klientów oraz stażyści i praktykanci.

Czy szukając osób do pracy korzystacie z mediów społecznościowych? „Sprawdzacie” przyszłego pracownika?

Wysoki poziom zapotrzebowania na wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników wymusza na firmach stosowanie aktywnych metod rekrutacji. Ograniczenie się do zamieszczania ogłoszeń na portalach pracy, to stanowczo za mało. Najczęściej wykorzystywanym przez nas kanałem do poszukiwania kandydatów są media społecznościowe, specjalizujące się w kontaktach zawodowo biznesowych – GoldenLine i LinkedIn. Umożliwiają one dotarcie do specjalistów mniej lub bardziej dynamicznie poszukujących pracy. Staramy się dotrzeć bezpośrednio do kandydatów, również poprzez fora dyskusyjne, blogi eksperckie i wyszukiwarkę Google. Uważamy, że ten sposób pozyskiwania kandydatów jest korzystniejszy niż tradycyjne narzędzia, które odeszły już do lamusa. Ekspansja Internetu dała również początek pozyskiwaniu talentów z wciąż popularnego i największego na świecie serwisu społecznościowego Facebooka. Jest to rewelacyjne narzędzie, które wykorzystujemy szczególnie w czasie poszukiwania osób do pracy zdalnej bądź innych form współpracy. Specyfika marketingu internetowego charakteryzuje się tym, iż wiele osób publikuje i promuje swoje artykuły w mediach społecznościowych. Jest to więc dobre źródło sprawdzenia wiedzy oraz umiejętności przyszłego pracownika.

Wspomniała Pani o aktywnych metodach rekrutacji. Czy wobec tego kiedykolwiek korzystaliście z usług tak zwanego „łowcy talentów”?

Do tej pory nie korzystaliśmy w usług head huntera. Projekty rekrutacyjne zawsze prowadzimy na własną rękę.

Praca związana z audytem, digital marketingiem wymaga obszernej wiedzy na temat dostępnych technologii. Z jakich sprzętów korzystacie na co dzień? Jakie są główne programy, z których korzystacie w codziennej pracy?

Jeśli chodzi o sprzęt, to nie potrzebujemy urządzeń znacząco różniących się od standardowych zestawów komputerowych. Oczywiście większe moce przerobowe czy dodatkowy ekran znacznie ułatwiają codzienną pracę. Jako że w naszych działaniach kładziemy ogromny nacisk na wielopoziomową analitykę, jednym z najważniejszych narzędzi jest Google Analytics. Aby pogłębić badania, nasi specjaliści wykorzystują również szereg innych, często egzotycznych w Polsce platform i programów. Wśród nich można wymienić między innymi Kissmetrics, Hotjar, SessionCam, Optimizely czy Lucky Orange.

Praca nad danymi może być wyczerpująca psychicznie, męcząca. Jakie „rozrywki”, systemy motywacyjne wykorzystujecie w swojej firmie? Może organizujecie regularnie „imprezy firmowe” tak uwielbiane przez każdego z nas...

Dla nas ważnym celem jest stworzenie przyjaznego i wspierającego pracowników miejsca pracy. Ma to być miejsce, w którym pracownicy czują się dobrze, do którego chcą przychodzić i z którym są związani. Tradycją są u nas wyjścia pracownicze, które odbywają się kilka razy w roku. Każdego roku przygotowujemy dla naszych pracowników wiele atrakcji: różnego rodzaju szkolenia, konkursy, spotkania firmowe wyjazdy integracyjne, mikołajki. Mają one charakter integracyjny oraz budują świadomość kultury organizacyjnej. Organizujemy również liczne atrakcje o charakterze prozdrowotnym. Wśród naszych pracowników można znaleźć między innymi zapalonych biegaczy, którzy z powodzeniem startują w różnego rodzaju zawodach, w tym także półmaratonach. Ostatnio nasza sztafeta uczestniczyła w Kraków Business Run.

Gdybyście mogli Państwo przedstawić misję swojej firmy. Szczególnie zainteresował mnie fragment dotyczący „wyprzedzania innych” jeśli chodzi o nowoczesne rozwiązania. W jaki sposób udaje się osiągać taki efekt?

Mamy na to sposób, który na stałe jest wpisany w kulturę naszej firmy – codziennie staramy się uczyć czegoś nowego oraz dzielimy się swoją wiedzą z innymi członkami zespołu. Nieustannie śledzimy najnowsze, często te dopiero kiełkujące, trendy w marketingu, analizujemy je i przekładamy na realne zyski w biznesie naszym oraz naszych Partnerów. Większość tej cennej wiedzy nasi specjaliści czerpią ze źródeł zagranicznych, czyli od dostawców narzędzi, z serwisów tematycznych czy też szkoleń prowadzonych przez uznanych ekspertów w swoich dziedzinach.

Analiza danych to praca bardzo skrupulatna, dokładna. Pracownicy o jakich cechach osobowości, charakteru są odpowiedni do wykonywania takiego zawodu?

Sukces naszej firmy tkwi w rzetelnych i ambitnych pracownikach. Dbałość o jakość, zaangażowanie w powierzone zadania w połączeniu z ambicją umożliwiają skuteczne określenie celów firmy, a motywacja pracownika pozwala mu na doskonalenie siebie. W naszej branży bardzo ważne jest to, aby nieustannie być na bieżąco, śledzić najnowsze trendy, ciągle podnosić swoje kwalifikacje oraz trzymać rękę na plusie w zakresie najnowszych rozwiązań technologicznych.

Na jakie elementy aplikacji szczególnie zwracacie uwagę? Liczy się wykształcenie czy bardziej doświadczenie? A może wolicie szkolić pracowników od podstaw?

W naszej branży liczy się przede wszystkim doświadczenie i pasja. Poszukujemy zarówno doświadczonych pracowników z odpowiednimi umiejętnościami i wiedzą, jak i chętnie podejmujemy współpracę z osobami zainteresowanymi nowymi technologiami oraz gotowymi do budowania strategii działań marketingowych w Internecie. Jesteśmy niezwykle otwarci na ludzi młodych. Każdego roku dajemy się poznać studentom oraz absolwentom podczas Targów Pracy, gdzie mogą oni zapoznać się z najnowszymi ofertami praktyk i staży w naszej firmie. Do każdego praktykanta podchodzimy indywidualnie, dając mu możliwość uczenia się pod okiem specjalistów. Są wśród nas osoby, które zostały z nami po odbyciu stażu.

Teraz przejdźmy do wpadek. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy aplikowaniu do Państwa firmy?

Najczęściej popełnianym błędem jest przesyłanie sztampowych CV, które kandydaci rozsyłają hurtowo w odpowiedzi na każde znalezione przez siebie ogłoszenie o pracę. Oznacza to, iż aplikujący nie starają się dopasować swojego CV do konkretnych wymagań stawianych przez pracodawcę. Tymczasem wystarczy jedynie zmienić kilka elementów w CV, biorąc pod uwagę specyfikę danego ogłoszenia, tak aby osoba rekrutująca mogła wyczytać, czy spełniamy jego wymagania. Warto podkreślić doświadczenie, wiedzę i wykształcenie w zakresie preferowanym przez pracodawcę. Częstym problem jest brak estetyki aplikacji oraz pojawiające się błędy ortograficzne. Nie trzeba chyba podkreślać, jak wpływa to na wizerunek kandydata. Dodatkowo należy zadbać o to, aby dokumenty aplikacyjne, w tym list motywacyjny, były przejrzyste oraz miały logiczny układ treści.

W jaki sposób najlepiej zgłaszać się do państwa?

Na naszej stronie internetowej www.thenets.pl umieszczamy wszystkie aktualne oferty pracy. Swoją kandydaturę można przesłać przez formularz aplikacyjny. Wykorzystujemy również social media, w których udostępniamy informacje o tym, kogo aktualnie poszukujemy. Zdarza się nam również korzystać z popularnych portali pracy.

Dużo mówi się dzisiaj o tym, że młode pokolenie jest bardzo wymagające. Jeżeli pracodawca „nie spełnia wymogów” pracowników to młodzi ludzie szybko zmieniają pracę. Czy robicie coś, aby pracownicy nie chcieli szukać pracy gdzie indziej?

Młodsi Millennialsi reprezentują grupę o ogromny potencjale społecznym. Ich siła dopiero się kształtuje. Są mobilni, kreatywni, dobrze wykształceni, pewni siebie oraz swojej wartości. Osoby z pokolenia Y są bardzo wymagającymi pracownikami, którzy nie boją się nowych wyzwań. Oczekują od pracodawcy równowagi między życiem prywatnym i osobistym, intensywnego rozwoju oraz jasnej ścieżki kariery. Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego stworzyliśmy idealne warunki do rozwoju zawodowego dla ludzi młodych. Zapewniamy im możliwość pracy przy ciekawych projektach w przyjaznej atmosferze. Jesteśmy elastyczni pod względem godzin pracy i formy zatrudnienia. Mamy dostęp do najnowszych technologii, co umożliwia naszym pracownikom łatwy samorozwój.

Jeśli uda się już pokonać kilkaset konkurencyjnych aplikacji i zostaniemy zaproszeni do The Nets na rozmowę to co powinniśmy wiedzieć? Na co powinniśmy się nastawiać?

Najczęściej są trzy etapy rekrutacji. Sposób rekrutacji w dużej mierze zależy od stanowiska, na które poszukujemy kandydatów. Najczęściej jednak do pierwszego etapu rekrutacji zapraszamy kandydatów na spotkanie z rekruterem, podczas którego prowadzimy wywiad kompetencyjny. Opiera się on na prostym założeniu, że zachowania kandydatów w przeszłości warunkują te przyszłe. Kandydat jest więc oceniany przez pryzmat swoich poprzednich dokonań. Po przejściu pierwszej rozmowy rekrutacyjnej, zapraszamy takie osoby do drugiego etapu, podczas którego kandydaci są poddawani serii indywidualnych ćwiczeń lub przesyłamy im zadania do wykonania. Pozwalają one na sprawdzenie praktycznych umiejętności. Oceniane są konkretne kompetencje, kreatywność i innowacyjne podejście, łatwość rozwiązywania problemów. Ostatni etap to spotkanie z właścicielem firmy. Po tym etapie rekrutacji podejmujemy decyzję o zatrudnieniu.

 

Dziękujemy za rozmowę.