logo Kazar

Kazar

Warszawa

Wywiadu udzieliła:
Barbara Krogulska
Kierownik Działu Personalnego Kazar
Z firmą Kazar jestem związana od 2010 roku i mogę powiedzieć, że decyzja o zmianie pracy i przejściu do firmy Kazar była jedną z trafniejszych i niezwykle ważnych w moim dotychczasowym życiu zawodowym. Przede wszystkim zyskałam wiarę w to, że biznes może być prowadzony z poszanowaniem i zaufaniem do każdego Pracownika, dzięki czemu każdy czuje ogromną odpowiedzialność za jakość wykonywanej pracy. Mam poczucie, że moim udziałem jest niezwykle ważne i wartościowe przedsięwzięcie, które angażuje i wzbudza pozytywną energię wśród naszych Pracowników. Pozycję lidera na polskim rynku zawdzięczamy niezłomności charakterów wszystkich osób w firmie, dbałości o realizację wartości takich jak: szacunek, współpraca i profesjonalizm. Poza nartami zimą i nurkowaniem latem najlepiej odpoczywam w swoim domu, w otoczeniu najbliższych.
Kazar
Liczba pracowników: 600
Rok założenia: 1996

Co kryje się pod marką Kazar?

Umiłowanie do oryginalnego, niepowtarzalnego piękna. Duma z tego, że wspólnie budujemy polską silną markę o światowym zasięgu. Pasja tworzenia oparta na dbaniu o najmniejszy szczegół i detal. Stawiamy sobie bardzo wysoko poprzeczkę i dzięki temu mamy bardzo dużo satysfakcji i radości z naszej pracy.

 

Gdzie można Was spotkać? W jakich miastach zatrudniacie pracowników?

Na przestrzeni ostatnich 5 lat bardzo dynamicznie rozwijaliśmy naszą sieć na krajowym rynku. Naszych Klientów zapraszamy do 54 salonów, które rozlokowane są w dużych miastach t.j. Kraków, Poznań, Warszawa, Wrocław, Gdańsk czy Bydgoszcz w galeriach handlowych o największym potencjale sprzedażowym. Sieć salonów to główne miejsca pracy, gdzie poszukujemy naszych przyszłych Współpracowników. Nasza firma powstała w Przemyślu i do dziś tam mieści się centrala i nasze nowoczesne centrum logistyczno-dystrybucyjne. W Warszawie mamy showroom połączony z biurem

 

Na jakie stanowiska rekrutujecie najczęściej?

Najczęściej rekrutujemy pracowników do naszych salonów na stanowisko Handlowca – Sprzedawcy. Kładziemy silny akcent na wyjątkową i szczególną obsługę Klienta, dlatego też jeśli miałabym powiedzieć, na czym polega praca Handlowca to powiem: sprawić, żeby każdy Klient w naszym salonie czuł się jak wyjątkowy gość, którego oczekiwania są cały czas przekraczane. Nasi Handlowcy są stylistami, którzy znając bieżące trendy w modzie potrafią doradzić najbardziej ciekawe zestawy galanterii skórzanej. Koleżanki i Koledzy z naszych salonów są też bardzo dobrze wyszkolonymi ekspertami z dziedziny pielęgnacji produktów skórzanych. Najwięcej satysfakcji mamy wtedy, gdy Klient naszej konkurencji wraca do naszych Handlowców, z prośbą o dobranie zestawu środków pielęgnacyjnych marki KAZAR. Prowadzimy też rekrutację na stanowiska Menadżerów w pojedynczych lokalizacjach. Natomiast ze względu na bardzo dobrze funkcjonujący program rekrutacji wewnętrznych i stały zespół Menadżerów Salonów dzieje się to znacznie rzadziej.

 

Gdzie należy szukać Waszych ofert pracy?

Są one publikowane na największych portalach z ogłoszeniami o pracę. Nasze najświeższe oferty pracy znajdują się również na stronie internetowej: http://www.kazar.com/pl/kariera. Warto odwiedzać także firmowego Facebooka naszej firmy https://www.facebook.com/KazarPL/app/1637299509865734/, gdzie publikujemy bieżące ogłoszenia. Bardzo dobrze rozwija się też w naszej firmie program poleceń pracowniczych.

Muszę dopytać. Jakie korzyści odnoszą z udziału w tym programie Wasi pracownicy?

Jeśli tylko nasz Pracownik zna osobę, o której wie, że bliskie są jej nasze firmowe wartości: szacunek, uczciwość, doskonałość, kreatywność i pasja plus spełnia wymogi formalne związane ze stanowiskiem, to może polecić osobą do rekrutacji wysyłając zgłoszenie. Jeśli tylko rekomendowany Kandydat przejdzie pomyśle okres próbny (3 miesiące), to osoba, która go rekomendowała otrzymuje kartę podarunkową KAZAR o wartości 1500 PLN.

 

No dobrze, znaleźliśmy ogłoszenie, wysłaliśmy CV i list motywacyjny, zostaliśmy nawet zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, i co dalej? Co trzeba mieć w sobie, aby otrzymać pracę w firmie Kazar?

Przede wszystkim kochać te same wartości, które nam są bliskie (wymieniłam je w poprzedniej odpowiedzi), a dodatkowo szukając pracy w salonie podczas rozmowy nasi Menadżerowie poza umiejętnością pracy z Klientem sprawdzają 5 kompetencji interpersonalnych, które przyszłemu Kandydatowi gwarantują sukces w naszej firmie.

 

Jakich konkretnie?

Są to: współodpowiedzialność (z angielskiego słownika - accountability), współpraca w zespole, orientacja na rezultat, dyscyplina pracy, zaangażowanie i inicjatywa. Sprawdzeniem tego, czy kandydat spełnia te wymagania zajmuje się Menadżer Salonu, bądź jego Zastępca. Kierownictwo naszych salonów zostało przeszkolone w prowadzeniu profesjonalnych wywiadów kompetencyjnych.

 

To teraz chciałbym odwrócić role. Co macie do zaoferowania swoim pracownikom? Oczywiście poza pensją, bo to konieczność.

Działamy bardzo transparentnie i zgodnie z wszelkimi przepisami związanymi z kodeksem pracy. Nasz pracownik ma pewność, że nadgodziny zostaną zarejestrowane w odpowiednim systemie, a czas pracy rozliczony co do sekundy. Chcę to bardzo mocno podkreślić, bo jest to wyjątkowe na polskim rynku. Dzięki temu, że funkcjonujemy zgodnie z przepisami, dajemy pracownikom ogromne poczucie bezpieczeństwa. Nasi pracownicy są zatrudnianiani na pełen etat.

Co jeszcze?

Pakiet wynagrodzenia naszych Pracowników oparty jest na trzech filarach: Bonusy tj. ubezpieczenie na życie, dostęp do prywatnej służby zdrowia, karta Mutisport lub karta Multibilet, wynagrodzenie zasadnicze to filar drugi i trzeci to system premiowy (premia indywidulana i premia kolektywna). Dodatkowo w każdym miesiącu organizujemy konkursy sprzedażowe, gdzie wyróżniamy najlepszych Pracowników bądź najbardziej skuteczne zespoły.

 

I z tego co wiem, to dbacie również o rozwój zawodowy swoich pracowników.

To prawda. Bardzo mocno stawiamy na rozwój naszych Pracowników i dostarczamy im od początku pracy dużo wiedzy (przygotowane materiały szkoleniowe, podręczniki, filmy) i kształtujemy ich kompetencje zawodowe. W naszej firmie funkcjonuje precyzyjnie opisany system ocen. W przypadku Handlowców ich praca jest weryfikowana i uzgadniane są cele rozwojowe co sezon (pół roku). W przypadku Menedżerów Salonów i ich Przełożonych włączamy metodę 360 stopni i silnie wspieramy rozwój ich kompetencji menadżerskich, przywódczych.

To znaczy?

W pierwszej kolejności dbamy o to, żeby Przełożeni (czyli Menadżerowie Salonów i Koordynatorzy Regionalni) byli na tyle dobrze przygotowani do swojej roli (szkoleni zewnętrzne, spotkania z Trenerem wewnętrznym), żeby poprzez konstruktywną informację zwrotną (udzielaną codziennie jak i podczas półrocznych ocen) i dobremu dostosowaniu zadań do ludzi i ich preferencji dbali o rozwój zawodowy swoich Podopiecznych.       

 

Czy nawiązujecie współpracę ze studentami?

Oczywiście. Robimy to bardzo chętnie. W naszych salonach 1/3 zespołów stanowią Studenci. Ta grupa Współpracowników jest w szczególny sposób uprzywilejowana, ponieważ mogą elastycznie planować swój czas pracy, godząc naukę z zarabianiem pieniędzy. W praktyce wygląda to tak, że najpierw pokazują oni swoją dyspozycyjność, a dopiero do niej Menedżer planuje grafik na kolejny miesiąc. Warto wspomnieć, że oprócz wynagrodzenie miesięcznego, rozliczanego w systemie ilości przepracowanych godzin, student korzysta również z premii indywidualnej.

 

Jak każda duża firma organizujecie wyjazdy integracyjne. Proszę odsłonić kulisy tych wydarzeń.

Od kilku lat co pół roku organizujemy spotkania z Menedżerami Salonów. Odbywają się one w Warszawie i mają charakter dużej konferencji, która jest poświęcona nowemu sezonowi. Raz do roku menedżerowie są też zapraszani na „integrację”.

 

Jak ona przebiega?

Bardzo różnie. Wspólnie gotujemy meksykańską kolację, kręcimy filmy w Warszawie pokazujące naszą kulturę pracy, bierzemy udział w miejskiej grze odkrywając tajemnice naszej stolicy.

 

Podsumowując, dlaczego warto związać swoją karierę zawodową z firmą Kazar?

Dlatego, że w naszej firmie można nauczyć się najwyższych standardów pracy, zwłaszcza dotyczących obsługi klienta. Po kilku latach pracy w Kazar, Pracownik staje się dobrze wykształconym Handlowcem – Sprzedawcą, który ma dostęp do najbardziej nowoczesnych rozwiązań technologicznych włączanych do sprzedaży detalicznej. To jest bardzo dobra szkoła handlu i mody.