brak logo

Kind Aparaty Słuchowe

Poznań

Wywiadu udzieliła:
Ewelina Trojner
Prokurent Spółki Kind Aparaty Słuchowe
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, z wykształcenia ekonomistka, z zawodu księgowa. Aktywność zawodową rozpoczęła w 1998 roku jako księgowa w międzynarodowej firmie telekomunikacyjnej TKH. W 2002 roku już jako dyrektor finansowy – główny księgowy z sukcesem przekształciła przedsiębiorstwo państwowe PKS w Spółkę pracowniczą. W branży związanej z aparatami słuchowymi od 2004 roku, począwszy jako dyrektor finansowy – główny księgowy, a od 2015 roku jako prokurent Spółki KIND Aparaty Słuchowe. Prywatnie mama 3,5 letniej Zosi, wolne chwile przeznacza na doskonalenie języka angielskiego i aktywne uprawienie sportu.
Kind Aparaty Słuchowe
Liczba pracowników: 200
Rok założenia: 1952
Adres:
Włodkowica 26a
60-334 Poznań
Branże:
  • Farmacja - Lekarz - Badania
  • Produkcja

KIND jest jednym ze światowych liderów, jeśli chodzi o aparaty słuchowe. Jaka jest historia Państwa firmy?

KIND jest firmą rodzinną: została założona w 1952 roku przez Inge i Wernera KIND w Großburgwedel pod Hanowerem i wciąż jest zarządzana przez rodzinę Kind. Od tamtej pory nieustanny rozwój przedsiębiorstwa doprowadził do zajęcia pozycji lidera w branży aparatów słuchowych zarówno w Niemczech, jak i w innych krajach świata: Szwajcarii, Austrii, Czechach, Luksemburgu, Gruzji, Azerbejdżanie, Polsce, Singapurze, Holandii, Federacji Rosyjskiej, Armenii i na Ukrainie.

A w Polsce?

KIND jest liderem rynku w Polsce oraz jednym z wiodących przedsiębiorstw na świecie w sferze poprawy komfortu życia osób z niedosłuchem i sprzedaży aparatów słuchowych. Dzięki markom KIND oraz audifon realizujemy całokształt działań w procesie tworzenia łańcucha wartości w dziedzinie aparatów słuchowych: od fazy projektowej, poprzez produkcję, aż po specjalistyczne dostosowanie do potrzeb klienta. W Polsce firma została założona w 2007 roku. Obecnie w całym kraju działamy w ponad 200 lokalizacjach, obsługując kilkadziesiąt tysięcy Klientów.

Przejdźmy do informacji dotyczących rekrutacji. Jakich pracowników obecnie Państwo poszukujecie?

Nasza firma nieustannie rozwija się dzięki zatrudnianym specjalistom. Najważniejsza dla nas jest profesjonalna obsługa naszych Klientów, zatem zawsze szukamy osób z profesjonalnym wykształceniem pozwalającym dobrze dbać o słuch: protetyków słuchu, audiologów, audiofonologów.

Jak wygląda proces rekrutacji do Państwa firmy?

Proces rekrutacji w KIND odbywa się kilkuetapowo:

  1. weryfikujemy przesłane przez kandydata zgłoszenie, CV oraz dokumenty potwierdzające kwalifikacje pod kątem naszych wymogów na dane stanowisko pracy
  2. podczas rozmowy kwalifikacyjnej, poza oceną kwalifikacji interpersonalnych i biznesowych, prosimy o wykonanie prostych zadań praktycznych związanych z zadaniami na danym stanowisku pracy
  3. ostatnim etapem jest rozmowa z bezpośrednim przełożonym, podczas której przedstawiamy cele i zasady pracy związane ze stanowiskiem, o które kandydat się ubiega

 

I co dalej?

Jeżeli wszystkie etapy przebiegną pomyślnie, kandydat zatrudniany jest na okres próbny, podczas którego weryfikujemy wzajemne oczekiwania. Okres ten wykorzystywany jest do szczegółowej oceny luk kompetencyjnych pracownika. W jej wyniku kierujemy go na odpowiednie szkolenia pozwalające odnaleźć się na nowym stanowisku i odnieść sukces w naszym zespole.

Jakimi cechami powinien charakteryzować się kandydat aplikujący do KIND?

Przede wszystkim pracownik KIND powinien być zorientowany na Klienta. Jesteśmy firmą usługową – istniejemy dzięki temu, że rozumiemy potrzeby naszych Klientów, umiemy je zaspokajać i przez to stajemy się ich partnerami na długie lata. Kolejną kluczową cechą, której oczekujemy od naszych pracowników, jest dążenie do podnoszenia własnych umiejętności w każdym obszarze.

To wymagający sektor?

Nasz sektor rynku jest jednym z najszybciej rozwijających się: ciągłe innowacje technologiczne, rosnące oczekiwania Klientów, wymogi rynku – wszystko to sprawia, że musimy się nieustannie rozwijać.

Jakie są największe przeszkody, z którymi muszą się zmierzyć osoby zatrudnione w tej branży?

Największą przeszkodą jest umiejętność połączenia etycznej sprzedaży zaawansowanych technologii spełniających rzeczywiste potrzeby Klientów z generalnie niskim poziomem przychodów społeczeństwa – wysokie technologie najczęściej są bardziej kosztowne, niż środki przewidziane przez NFZ. Największą przeszkodą jest zatem przekonanie Klienta, aby zaufał protetykowi i na aparaty słuchowe spojrzał przez pryzmat korzyści, jakie przynosi używanie dobrze dobranego sprzętu, nie zaś wyłącznie przez pryzmat kosztów.

 

Są Państwo otwarci na staże i praktyki?

Oczywiście! Bardzo chętnie przyjmujemy do pracy osoby niespełniające formalnych kryteriów wykształcenia, by być protetykiem słuchu. Dzięki temu, pod okiem doświadczonych koleżanek i kolegów, osoby takie zyskują praktykę pozwalającą następnie w pełni profesjonalnie i samodzielnie obsługiwać Klientów.

Korzyści odnośni chyba również także firma?

Oczywiście, my też widzimy w tym korzyść: wpajamy nowemu pracownikowi wartości, które są dla nas ważne, kształtujemy nie tylko jego kompetencje twarde, ale także postawę wobec Klientów i firmy. Podnosi to efektywność szkolenia i satysfakcję z pracy dla obu stron.

KIND działa w wielu europejskich krajach. Czy pracownicy mają możliwość poszerzania swojej wiedzy, czerpiąc ją od bardziej doświadczonych kolegów z innych regionów kontynentu?

W KIND współpracujemy nieustannie z parterami w innych krajach. Pracownicy pracujący z nami najdłużej biorą udział w ogólnofirmowych spotkaniach w Hanowerze, które są okazją do poznania kolegów z innych krajów i lepszego poznania firmy.

Czy osoby zatrudnione w KIND mogą liczyć na jakieś dodatkowe, pozapłacowe korzyści?

Poza wynagrodzeniem pracownicy są objęci systemem motywacyjnym, dostosowanym do stanowisk, jakie zajmują. System ten oparty jest na wyznaczanych i monitorowanych celach rozwoju zawodowego.

Jaka przyszłość według Państwa czeka firmy działające w tej branży?

Jesteśmy przekonani, że branża będzie się dynamicznie rozwijać. Zmiany demograficzne powodować będą istnienie coraz większej grupy, która potrzebować będzie aparatów słuchowych. Tę potrzebę zaspokajamy.

 

Jakie cele stawiacie sobie w najbliższej przyszłości?

Naszym celem jest rozwój. Zwiększamy naszą sieć, zarówno zakładając nowe salony jak poprzez przejęcia pojedynczych, prywatnych punktów z aparatami słuchowymi (dzięki czemu przyjmujemy dużą liczbę bardzo doświadczonych protetyków słuchu, prowadzących dotąd własną działalność). Ponadto nieustannie udoskonalamy gamę produktów, w tym zarówno aparatów słuchowych jak ochronników słuchu.

A obsługa Klienta?

Oczywiście, że tak - to jeden z naszych priorytetów. Korzystając z doświadczeń KIND w Niemczech, doskonalimy sposób obsługi Klienta, kładąc nacisk na pomoc w samodzielnym i w pełni świadomym wyborze funkcji produktów wspomagających słyszenie przez samego zainteresowanego.