logo AmRest Sp z o.o.

AmRest Sp z o.o.

Wrocław

Wywiadu udzieliła:
Anna Dębicka-Rasiak
Dyrektor ds. rekrutacji i rozwoju kariery w Europie Centralnej AmRest Sp z o.o.
Anna Dębicka-Rasiak jest dyrektorem ds. rekrutacji i rozwoju kariery w Europie Centralnej. Z firmą Amrest związana od pięciu miesięcy. W przeszłości przez siedem lat była dyrektorem personalnym w Imperial Tobacco. Pracowała również w Kompanii Piwowarskiej oraz w Unilever. Jest absolwentką filologii angielskiej. Ukończyła również studia MBI w Wielkopolskiej Szkole Biznesu. Jej pasją są podróże, gotowanie oraz HR.
AmRest Sp z o.o.
Liczba pracowników: 23000
Rok założenia: 1993

Jesteście międzynarodową firmą zarządzającą sieciami restauracji. Jakie marki wchodzą w skład holdingu AmRest?

Zajmujemy się prowadzeniem restauracji szybkiej obsługi oraz casual daning. Pierwszą grupę tworzą marki KFC oraz Burger King, z kolei do drugiej należy Pizza Hut. Mamy też sieć kawiarni Starbucks.

 

   

Jak wygląda struktura państwa firmy w Polsce?

Nie jesteśmy jednolitą organizacją. Główna siedziba AmRest znajduje się we Wrocławiu. To właśnie tutaj zlokalizowany jest back-office naszej firmy, czyli działy takie jak, marketing, finanse, IT czy HR, a więc wszystko to, co związane jest ze wsparciem naszych podstawowych brandów. Natomiast jeśli chodzi o nasze restauracje, to są one rozmieszczone w całej Polsce.

Ile ich jest?

Łącznie posiadamy 1100 punktów. Najwięcej restauracji ma oczywiście nasza największa marka, czyli KFC. Dodam jeszcze, że w AmRest pracuje obecnie ponad dziesięć tysięcy osób.

Skoro już o pracownikach mowa, to proszę powiedzieć, na jakie stanowiska rekrutujecie najczęściej?

Nasza firma opiera się przede wszystkim na restauracjach i to do nich najczęściej poszukujemy pracowników. Są to rekrutacje masowe dlatego, że w głównej mierze zatrudniamy ludzi młodych, studentów. Poszukujemy osób do pracy w kuchni, na kasie czy kelnerów, a w przypadku Starbucksu, również baristów.

Od kandydatów na wyżej wymienione stanowiska wymagacie doświadczenia i umiejętności potrzebnych do wykonywania tej pracy, czy wszystkiego uczycie samodzielnie?

Jesteśmy firmą, którą można nazwać uniwersytetem dla pracownika. Uczymy wszystkich zadań, które są wykonywane na stanowiskach w restauracjach.

Czego w takim razie oczekujecie od kandydatów do pracy w punktach gastronomicznych?

W pracownikach poszukujemy przede wszystkim pasji, pozytywnej energii oraz zaangażowania. Potrzebujemy osób, które są przyjaźnie nastawione do ludzi. Zależy nam na tym, aby nasi pracownicy czerpali przyjemność z przebywania z klientami, a z drugiej strony budowali dobrą atmosferę w zespole.

 

 

A co ze znajomością języków obcych?

Nie jest to warunek konieczny. Umiejętność ta jest jednak mile widziana, zwłaszcza w punktach, w których często pojawiają się zagraniczni klienci.

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Nasze ogłoszenia publikowane są na portalach z ofertami pracy. Ponadto materiały rekrutacyjne udostępniamy w restauracjach AmRest oraz na stronach internetowych poszczególnych marek. W tym ostatnim przypadku należy kliknąć w zakładkę „kariera”.

Wysłaliśmy dokumenty aplikacyjne i co dalej? Proszę opowiedzieć krok po kroku, jak przebiega proces rekrutacyjny w państwa firmie.

W przypadku kandydatów do pracy w siedzibie firmy, zgłoszenie trafia do działu rekrutacji. Nieco inaczej sprawa wygląda, jeśli chodzi o osoby aplikujące do punktów gastronomicznych. Tutaj z kandydatem kontaktuje się asystent menedżer i to on przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną. W ostatnim etapie z osobą ubiegającą się o pracę spotyka się szef restauracji. Po tej rozmowie podejmowana jest decyzja o zatrudnieniu.

Jakich pytań należy spodziewać się podczas rozmowy o pracę w AmRest?

O ich treści decyduje osoba przeprowadzająca rozmowę. Mogę jednak zdradzić, że celem tych pytań jest zbadanie tego, czy kandydat pasuje do naszej kultury organizacyjnej. Jak już wspomniałam poszukujemy ludzi z pasją i pozytywnym nastawieniem, osób dla których wszystko jest możliwe.

Skoro wiemy już, czego wymagacie od kandydatów do pracy, czas najwyższy powiedzieć naszym czytelnikom, co dajecie w zamian za spełnienie tych oczekiwań. Krótko mówiąc, dlaczego warto dla Was pracować?

Pracownicy AmRest, zarówno byli jak i obecni, chwalą sobie atmosferę pracy jaka u nas panuje. Faktycznie jesteśmy firmą, która dba o to, żeby ludzie chcieli do nas przychodzić. Od naszych menedżerów oczekujemy, aby dbali o dobrą atmosferę w miejscu pracy. Po drugie stwarzamy fantastyczne warunki do rozwoju. Każda osoba, które chce piąć się po szczeblach zawodowej kariery może skorzystać u nas z jasno określonej ścieżki. Pracownicy cenią nas również za elastyczne podejście do czasu pracy. Grafiki budujemy w taki sposób, aby były dla nich korzystne.

 

Myślę, że osoby czytające naszą rozmowę, zastanawiają się, czy pracownikom punktów gastronomicznych AmRest przysługuje darmowy posiłek z menu restauracji.

Takiej możliwości nie ma. Nasi pracownicy otrzymują natomiast specjalne karty dzięki, którym mogą w naszych punktach skorzystać z posiłków w korzystnych cenach.

Na czym polega specyfika pracy w branży gastronomicznej?

Przede wszystkim jest to praca bardzo wymagająca. Przez cały czas obcujemy w niej z żywnością i krótkotrwałym produktem. Osoby na stanowiskach gastronomicznych muszą przestrzegać naszych zasad. Sumiennie pilnujemy, aby przyjęte standardy były dotrzymywane. Nie jest to praca łatwa, ale z drugiej strony szybka i zespołowa, której efekt końcowy jest widoczny gołym okiem. 

 

 

W jaki sposób dbacie o rozwój swoich pracowników?

Nasi pracownicy mają jasno określoną ścieżkę kariery. Od początku oferujemy im bogaty pakiet szkoleń poprzez, które mogą podnosić swoje kwalifikacje i umiejętności.

Jestem ciekaw czy osoby z punktów gastronomicznych mają u państwa szansę awansować do działów w siedzibie firmy?

Oczywiście. Najlepszym przykładem jest moja szefowa, która przygodę z AmRest zaczęła od jednej z naszych restauracji. Po jakimś czasie przeszła do działu personalnego, gdzie rozwijała się przechodząc przez różne szczeble, a teraz jest chief personnel officerem. Nasza firma mocno stawia na rekrutacje wewnętrzne, w związku z czym tego typu awanse są jak najbardziej możliwe.

To na koniec, proszę powiedzieć, jakie cele jako firma wyznaczyliście sobie na najbliższe lata?

Mamy bardzo ambitne plany, jeśli chodzi o wzrost liczby restauracji. A to oznacza, że będziemy potrzebować osób, które będą zarządzać naszymi nowymi placówkami. Mocno stawiamy, więc na rozwój naszych pracowników i rekrutacje wewnętrzne. Myślę, że będziemy również zatrudniać nowe osoby.