logo GP People

GP People

Toruń

Wywiadu udzieliła:
Agnieszka Szczypińska
Specjalista HR GP People
Fanka Ziga Ziglara, Franklina Coveya, Reginy Brett i Briana Tracy’ego. Ważny jest dla niej rozwój osobisty – działa aktywnie w Polskim Stowarzyszeniu Mentoringu. Prywatnie dzielnie łączy pracę zawodową z byciem pełnoetatową mamą energicznego pięciolatka, z którym uwielbia spędzać czas na kreatywnych zabawach, maksymalnie wykorzystując chwile, które mogą spędzać razem. Bardzo lubi Australię i marzy o podróży do niej.
GP People
Rok założenia: 2002
Adres:
ul. Kościuszki 71
87-100 Toruń
Branże:
  • Human Resources
O firmie:
GP People to Agencja Pracy, która powstała w 2002 roku w Toruniu i obecnie działa aktywnie na terenie całej Polski. Posiada swoje biura w pięciu miastach: Toruniu, Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu i Opolu a wkrótce również we Wrocławiu. Zatrudnia niemal 30 pracowników Agencji oraz ok. 1100 pracowników tymczasowych. - Naszych Klientów wspieramy w zakresie innowacyjnych rozwiązań związanych z obsługą kadrowo-płacową, pracą tymczasową, rekrutacjami stałymi oraz doradztwem personalnym. Nieustannie rozwijamy się poszerzając zakres swoich usług – mówią przedstawiciele firmy.

Państwa firma to wielu pracowników i kilka oddziałów w Polsce. Czy ze względu na to, że posiadacie państwo filie w kilku miastach pracownicy często podróżują po kraju?

Podróże służbowe naszych pracowników najczęściej związane są z udziałem w cyklicznych spotkaniach w centrali firmy w Toruniu, udziałem w konferencjach i targach branżowych, spotkaniami handlowymi z Klientami czy realizacją projektów rekrutacyjnych poza lokalizacją naszych biur.

Na stronie internetowej informujecie o możliwości kontaktu z pracownikami celem poznania specyfiki państwa firmy. Jak wygląda dzień pracownika GP People?

Wszystko zależy od stanowiska i wykonywanej pracy. Większość naszych pracowników to Konsultanci HR, którzy spotykają się z kandydatami i pracownikami tymczasowymi, przeprowadzają rozmowy rekrutacyjne, kontaktują się z klientami, zajmują się sprawami kadrowo-płacowymi. Mamy okresy w miesiącu, kiedy tych spraw administracyjnych jest bardzo dużo – to czas naliczania wynagrodzeń z początkiem miesiąca.

Zazwyczaj jednak wygląda to tak, że w ciągu dnia nasi Konsultanci spotykają się z kilkoma kandydatami o pracę. Podczas rozmowy z nimi diagnozują ich kompetencje oraz oczekiwania wobec pracy. Często przedstawiają im też od razu oferty pracy, których wymagania spełniają.

Konsultanci kontaktują się również z firmami poszukującymi pracowników, spotykają się z nimi, przedstawiają im kandydatów do pracy. Publikują też ogłoszenia o pracę i zajmują się wszystkimi formalnościami związanymi z procesem zatrudnienia. Najmilszą częścią pracy jest moment zamknięcia projektu i wiedza, że znowu pomogliśmy komuś znaleźć pracę. A kiedy pracownik odwiedza nas by podziękować za pomoc – motywuje nas jak nic innego i daje poczucie, że nasza praca ma sens. Takie wizyty mamy bardzo często i zawsze wiążą się z pozytywnymi emocjami, które ładują nasze baterie. Na Święta nasi pracownicy wysyłają do nas kartki, traktują nas jak dobrych znajomych. To bardzo cieszy i sprawia, że naprawdę lubimy naszą pracę.

Szukanie pracownika dla firmy zewnętrznej jest trudniejsze niż bezpośrednia rekrutacja?

I tak, i nie. Trudniejsze jest o tyle, że szukając pracownika nie szukamy go dla siebie, tylko dla klienta-firmy, która zgłosiła nam zapotrzebowanie. Często na początku procesu z różnych względów nie możemy zdradzać nazwy firmy, dla której prowadzimy rekrutację, co trochę komplikuje proces. Naszym największym wyzwaniem jest dobrze rozpoznać oczekiwania klienta, wejść w jego skórę, by jak najlepiej dopasować kandydata nie tylko pod kątem umiejętności twardych czy kompetencji, ale również charakterologicznie. Musimy jak kameleon umieć dostosować się do różnych organizacji. Sam proces i techniki rekrutacji nie różnią się od tych „tradycyjnych”. Ostatnim etapem jest spotkanie kandydata z Pracodawcą, po którym zapada ostateczna decyzja o zatrudnieniu.Towarzyszymy naszym kandydatom przez cały ten czas, jednak to ostatnie spotkanie zależy już całkowicie od nich samych i tak naprawdę jest to najważniejszy moment całego procesu.

Zajmujecie się państwo rekrutacją osób na wiele stanowisk. Współpracowaliście z dużymi polskimi firmami. W jaki sposób ustalacie, czego klient tak naprawdę potrzebuje od poszukiwanego kandydata?

Od wielu lat zajmujemy się realizacją projektów rekrutacyjnych oraz pośrednictwem pracy, więc mamy w tej dziedzinie spore doświadczenie i wypracowane standardy. Wiemy o co pytać Klienta i na co zwrócić uwagę podczas ustalania z nim jego oczekiwań wobec idealnego kandydata. Z drugiej strony zawsze podchodzimy bardzo indywidualnie do każdego klienta i projektu. Poznajemy dokładnie zakres obowiązków danego stanowiska, specyfikę działalności firmy oraz branżę w której działa i dopiero wówczas proponujemy konkretne rozwiązania. Bardzo często, szczególnie w przypadku stanowisk niższego szczebla, osobiście poznajemy stanowisko pracy.

Moją uwagę szczególnie zwróciło państwa motto. Chciałabym prosić o jego rozwinięcie.

Motto: „generally people”, wyraża naszą misję i zawiera się we wszystkich naszych wartościach, które wyznajemy. Najprościej można je ująć słowami, że dla nas człowiek i biznes są tak samo ważne. Tym kierujemy się w podejściu do naszej pracy. Działamy w branży HR, jesteśmy blisko ludzi, więc dla nas nie ma wątpliwości, że to właśnie ludzie tworzą biznes.

No właśnie. Jeśli chodzi o ludzi. W jaki sposób motywujecie swoich pracowników?

W GP People oferujemy premię od wyników, dzięki czemu nasi Konsultanci realnie odczuwają efekty swojej pracy oraz dodatkowe benefity jak np. ubezpieczenie medyczne, czy szkolenia. Staramy się jednak, by nie tylko materialne aspekty motywowały naszych pracowników. Dbamy o atmosferę w pracy i proszę mi wierzyć, to nie są tylko puste słowa. My naprawdę o się o to troszczymy, bo wiemy, że dobra atmosfera wpływa na efektywność pracy i że dzięki niej naszym pracownikom po prostu chce się przychodzić codziennie do pracy i podejmować kolejne wyzwania. Organizujemy częste imprezy i wyjścia integracyjne, a w naszej komunikacji wewnętrznej stosujemy politykę otwartości i szczerości. I to naprawdę działa, jeśli chodzi o zwiększenie motywacji do działania.

Więc w jaki sposób można i kto powinien interesować się pracą u państwa w firmie?

Do naszych Oddziałów potrzebujemy osób otwartych i komunikatywnych, lubiących ludzi, pasjonatów HR, chcących się uczyć i rozwijać razem z nami. Dynamika naszego rozwoju sprawia, że z roku na rok poszerzamy zakres swoich usług, modernizujemy sposób działania i nieustannie dbamy o jakość. Dla kandydatów bez doświadczenia zawodowego proponujemy udział w naszym programie praktyk i staży. Oprócz osób do pracy w naszej firmie szukamy też pracowników tymczasowych dla naszych Klientów. W takiej formie zatrudniamy pracowników na stanowiska zarówno produkcyjne jaki i wyższego managementu. Warto zaglądać na naszą stronę internetową, żeby zapoznać się z naszymi aktualnymi ofertami.

Prosiłabym o rozwinięcie informacji na temat stażu lub praktyki. Do kogo takie programy są kierowane?

Studentom i absolwentom oferujemy staże lub praktyki, które odbyć mogą np. w ramach swoich obowiązkowych praktyk studenckich. Praktyki są najczęściej bezpłatne, za staż przysługuje pewne wynagrodzenie, jednak to, co jest najważniejsze poza możliwością zdobycia doświadczenia to fakt, że często osoby te zostają później naszymi pracownikami.

Jako specjaliści od rekrutacji, jakie rady dalibyście osobom, które zamierzają szukać pracy? Jak tworzyć CV, e-maila lub list motywacyjny?

Przede wszystkim osoby zamierzające szukać pracy zachęcam do spotkania się z doradcą zawodowym w Biurze Karier na swojej uczelni, Urzędzie Pracy czy w Ochotniczych Hufcach Pracy, z którym można skonsultować swoje dokumenty aplikacyjne i dowiedzieć się gdzie kierować swoje pierwsze kroki w poszukiwaniu pracy. W internecie można znaleźć bardzo wiele gotowych wzorów CV i LM, na poszczególne stanowiska, a także darmowe jak i płatne kreatory CV. Można skorzystać również z płatnej usługi przygotowania CV przez profesjonalnych Doradców Kariery. Najważniejsze jest, aby dokumenty aplikacyjne nie były sztampowe, ale pozytywnie wyróżniały się na tle innych kandydatów oraz za każdym razem odpowiadały na stanowisko na jakie aplikujemy. Szukając pracy warto śledzić ogłoszenia o pracę, głównie w Internecie, udać się do agencji pracy, brać udział w targach i giełdach pracy, skorzystać z możliwości odbycia praktyk lub stażu zawodowego oraz bezpośrednio kontaktować się z interesującymi nas pracodawcami. Generalnie w poszukiwaniu pracy najważniejsza jest aktywność, im więcej sposobów poszukiwania pracy, tym większa szansa na sukces. Poszukiwanie pracy to praca na cały etat, a to w jaki sposób podchodzimy do tego zadania wiele mówi naszemu przyszłemu pracodawcy.

Za pośrednictwem państwa strony można zarejestrować się w bazie kandydatów poszukujących pracy. Na co zwracać uwagę wpisując dane do takiego wewnętrznego serwisu?

Bardzo ważne jest, aby poprawnie wpisać aktualne dane kontaktowe takie jak numer telefonu oraz adres e-mail. Każdy, nawet najmniejszy, błąd może sprawić, że nie będziemy mogli skontaktować się z osobą z naszej bazy kandydatów. Dodatkowo istotne jest, aby dane te były aktualizowane przez pracownika – jego numer telefonu był aktywny a e-mail obsługiwany. Dzięki temu szybko będziemy mogli się z nim skontaktować, gdy pojawi się dla niego odpowiednia oferta.

Rekrutujecie państwo zarówno do pracy stałej, jak i tymczasowej. Czy uważacie, że lepiej znaleźć nawet kilka prac tymczasowych i mieć je w CV, zamiast dłużej szukać jednej pracy stałej?

Wszystko zależy od sytuacji i preferencji. Jeśli ktoś jest np. studentem, ale chce lub musi pracować, łatwiej będzie mu połączyć naukę z pracą tymczasową. Zresztą, nie można wartościować obu form zatrudnienia. Żadna z nich nie jest lepsza lub gorsza. Praca tymczasowa jest doskonałym rozwiązaniem dla np. studentów, którzy mogą pracować tylko w określone dni tygodnia lub w specyficznych godzinach, osób po 50. roku życia, którym trudniej znaleźć stałą pracę odpowiadającą ich kwalifikacjom, osób, który nagle straciły pracę i szybko potrzebują nowego źródła dochodu lub osób chcących pracować za granicą.

Na koniec zapytam o pracę za granicą. Jakie osoby powinny zastanawiać się nad szukaniem takiej pracy? Do kogo najczęściej kierowane są oferty pracy w Niemczech? Jakie są to stanowiska?

Polskich specjalistów chcą przede wszystkim rekrutować firmy z sektora HVAC, budowlanego, przemysłu ciężkiego oraz parków maszynowych. Jeśli chodzi o pracowników fizycznych to najczęściej oferty skierowane są do budowlańców, serwisantów i mechaników. Poszukiwani są również inżynierowie, pracownicy sprzedaży i obsługi klienta oraz szeroko pojętej branży gastronomiczno-hotelarskiej. Najczęściej na wyjazd za granicę na dłużej decydują się osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych lub wykształcone, ale w kierunkach, które nie rokują na znalezienie dobrze płatnej pracy w najbliższej przyszłości. O czasowej migracji myślą zaś osoby, które chcą poduczyć się języka obcego, budować sieć kontaktów zawodowych za granicą, lubią wyzwania lub planują rozwijać swoją karierę na rynku międzynarodowym.

Dziękuję za rozmowę.

Ostatnio dodane oferty pracy przez GP People
Poszukiwany Pracownik Gospodarczy zobacz ofertę
Operator Krawędziarki zobacz ofertę
Praca dla Stolarza zobacz ofertę