logo Link Sp. z o.o.

Link Sp. z o.o.

Warszawa

Wywiadu udzieliła:
Sylwia Dymowska
Specjalista ds. marketingu Link Sp. z o.o.
Absolwentka Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim oraz studiów podyplomowych na SGH. Praktyk marketingu z kilkunastoletnim stażem. Posiada doświadczenie zawodowe związane z marketingiem, zarówno B2C, jak i B2B. Z LINK związana od ponad roku. Odpowiedzialna jest za wszystkie działania marketingowe firmy. Uważa logistykę za bardzo ciekawą, dynamiczną i rozwojową branżę, która idealnie odpowiada jej energii i kreatywności.
Link Sp. z o.o.
Liczba pracowników: 650
Rok założenia: 1989
Adres:
Ul. Nadrzeczna 17
05-462 Wiązowna
Branże:
  • Logistyka - Transport
O firmie:
Jedna z największych i najszybciej rozwijających się firm TSL w Polsce z 27-letnim doświadczeniem. Zajmuje się transportem międzynarodowym całopojazdowym FTL oraz częściowym LTL, transportem krajowym. Firma może pochwalić się innowacyjnymi rozwiązaniami IT, całodobowym monitoringiem floty, dostępem 24/7 do portalu Klienta, zespołami specjalistów, licznymi certyfikatami jakości czy nową, ekologiczną flotą. Flota spełniająca normy EURO 6 obejmuje 1000 jednostek transportowych, naczepy typu MEGA i MEGA BDE, dostawy Just-in-time, innowacyjne systemy IT, skuteczne rozwiązania logistyczne, 5 baz transportowych i całodobowy monitoring. Zespoły dedykowanych specjalistów obsługują dużych klientów międzynarodowych z branży takich jak: automotive, AGD, e-commerce i retail, surowce, komponenty oraz FMCG.

Jaka jest misja Państwa firmy?

Misją firmy LINK jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań transportowo-logistycznych, precyzyjnie dopasowanych do potrzeb klientów, przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi. Kluczowe znaczenie ma dla nas szybkość reakcji na potrzeby naszych Klientów, elastyczność i kreatywność w działaniu.

Zaczynali Państwo w 1989 roku. Jak przez ten okres zmieniała się branża logistyki?

Branża w czasie tych ostatnich 27 lat zmieniła się bardzo. Z początkowo pomocniczej funkcji dla produkcji i sprzedaży, logistyka stała się siłą napędową rozwoju firm oraz obszarem generującym największą przewagę konkurencyjną we współczesnej gospodarce. „Pan Henio” z magazynu, przeobraził się w wykształconą, dynamiczną i kreatywną kadrę, wspieraną najnowocześniejszą technologią. Rola logistyka w firmie nierzadko jest kluczową funkcją. Na przestrzeni lat, zmieniła się także technologia i metody zarządzania logistyką. Notes i ołówek zastąpiły kompleksowe aplikacje, zintegrowane ze wszystkimi działami w firmie oraz całą siecią dostawców i podwykonawców. Zarządzanie przeniosło się na wyższy poziom, obejmując wpływ na wielkość produkcji dostawców, szybkość reakcji na zmieniające się zapotrzebowanie, optymalizacje kosztowe, zarządzanie zwrotami, minimalizowanie zaangażowanego kapitału oraz wiele innych kluczowych aspektów biznesu.

W jaki sposób rozwijała się Państwa firma i jakie są tendencje na najbliższy okres?

Firma LINK to obecnie jedna z największych oraz najnowocześniejszych polskich firm w branży transportowo-logistycznej. Spółka od 27 lat dostarcza usługi w zakresie transportu i spedycji. W ciągu tego czasu LINK przeszedł dynamiczny rozwój i z kilkuosobowej firmy przekształcił się w jedną z największych i najszybciej rozwijających się firm transportowych w Polsce. Firma zaczynała swoją działalność transportową w Wiązownie pod Warszawą od kilku samochodów ciężarowych. Obecnie LINK to: 650 pracowników (w tym 500 kierowców i 150 pracowników biurowych), flota ponad 1000 jednostek transportowych, ponad 50 tysięcy zleceń rocznie, 5 baz transportowych zlokalizowanych w strategicznych miejscach, pod względem komunikacji z krajami Europy (Gliwice, Łódź, Poznań, Wrocław i Ghant-Belgia). Posiadamy również centrum spedycyjne we Wrocławiu oraz centrum operacyjne w Wiązownie. Klientami firmy LINK są głównie duże międzynarodowe koncerny branży automotive, AGD, e-commerce i retail, budowlanej oraz FMCG. Specjalizujemy się usługach transportu drogowego w zakresie przewozu całopojazdowego oraz częściowego na terenie Europy. Obecnie podejmujemy też dywersyfikacje działań i rozszerzamy ofertę o nowe usługi logistyczne, LTL („milk-run” i doładunki).

Jakie czynniki warunkują sukces na rynku?

Aby osiągnąć sukces w branży transportowo-logistycznej, konieczna jest przede wszystkim szeroko rozumiana jakość obsługi oraz zakres oferowanych usług. Na rynku jest odczuwalna presja cenowa. O sukcesie lub porażce decyduje optymalizacja łańcucha dostaw. W dobie unifikacji i globalizacji, natłoku informacji i zalewu treści marketingowych, to właśnie logistyka operuje w obszarach realnych optymalizacji. Czas dostawy, jej gwarancja i bezpieczeństwo, decyduje o wyborach konsumentów, którzy coraz częściej chcą dokonywać zakupów w sieci z natychmiastową dostawą. Dłuższe czekanie powoduje zmianę dostawcy, stąd logistyka zaczyna odgrywać coraz większą rolę w procesie finalizacji sprzedaży.

Co zachęca do wyboru danej firmy logistycznej?

Spółka LINK wybierana jest przez klientów ze względu na wysoką jakość obsługi, terminowość dostaw, elastyczną ofertę dostosowaną do ich wymagań. Obsługa klientów przy wykorzystaniu indywidualnych i nowoczesnych rozwiązań informatycznych, zespoły specjalistów dedykowanych do poszczególnych klientów i branż, szybkość reakcji i elastyczność oraz zapewnienie oferty wpływającej na optymalizację łańcucha dostaw naszych klientów są kluczowymi czynnikami decydującymi o wyborze LINK jako partnera logistycznego.

Jakie są największe przeszkody, z którymi trzeba mierzyć się w codziennej pracy?

Jest wiele wyzwań, z którymi boryka się logistyka. To przede wszystkim szybkość zmian i dynamiczny rozwój technologii IT, wspierających procesy logistyczne. Coraz większa automatyzacja oznacza konieczność perfekcyjnego przygotowania zadań oraz koordynację procesów w trybie on-line. Informacja i jej natychmiastowa dostępność dla wszystkich zaangażowanych w sieci logistycznej jest kluczowym czynnikiem sukcesu. Globalny zasięg usług logistycznych kreuje potrzebę lokalnych dostosowań globalnych rozwiązań do różnych oczekiwań funkcjonalnych i kulturowych. Współpraca z partnerami na całym świecie oznacza wyzwania komunikacyjne i konieczność budowania trwałych relacji biznesowych na wielu poziomach w łańcuchu dostaw. Nowoczesna logistyka to ciągle zmieniająca się układanka, gdzie każdy element ma swoją rolę i znaczenie, a ilość rozwiązań ogranicza w zasadzie tylko wyobraźnia. Dynamika to podstawowa zasada tej branży, a – jak mówi klasyk – zmiana jest jedyną stałą rzeczą.

Branża logistyczna kojarzy się z perfekcyjną organizacją. Czy w Państwa firmie też tak jest?

Rzeczywiście, branża w której działamy wymaga bardzo dobrej organizacji pracy oraz elastycznych i szybkich reakcji. W LINK nieustanie doskonalimy procesy obsługi naszych Klientów oraz wymiany kompetencji i rozwoju pracowników. Działamy w zespołach specjalistów dedykowanych poszczególnym klientom oraz obsługiwanym branżom. Stawiamy na elastyczną oraz dostosowaną do wymagań poszczególnych Klientów obsługę.

W jaki sposób radzić sobie ze stresem wynikającym ze specyfiki pracy?

Stres związany ze specyfiką pracy w dynamicznym środowisku faktycznie czasem się pojawia. Niemniej jednak staramy się, aby zawsze działał mobilizująco. Dynamika pracy w logistyce umożliwia pracownikom rozwój wielu umiejętności interpersonalnych, np. elastyczności, kreatywności, operatywności, umiejętności selekcji oraz efektywnej komunikacji i wykorzystywania informacji. Poza tym w naszej organizacji dbamy o dobrą atmosferę, partnerskie relacje, współpracę oraz wzajemną pomoc i zaufanie.

Przejdźmy do tematyki rekrutacji. Jakich pracowników poszukują Państwo najczęściej?

W związku z dynamicznym rozwojem firmy prowadzimy rekrutacje na wiele stanowisk pracy, m.in. do działu sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania flotą samochodową i kierowcami. Stale i na szeroką skalę prowadzimy rekrutację kierowców kat. CE, którzy stanowią grupę liczącą już 500 osób. Swoje usługi świadczymy dla międzynarodowych klientów, dlatego często poszukujemy kandydatów ze znajomością języków obcych. Oprócz posiadanych umiejętności ważne są posiadane doświadczenie oraz kompetencje miękkie, takie jak inicjatywa w działaniu oraz chęć do dalszego rozwoju zawodowego w TSL.

Jakich umiejętności pracowników biurowych zostaną docenione?

Dzisiejszy logistyk to połączenie wielu kompetencji z różnych obszarów, nie tylko logistyki magazynowej, zagadnień związanych z transportem, ale również rozwiązań IT, finansów, statystyki oraz ogromnej kreatywności.

Stawiają Państwo na osoby z doświadczeniem czy wolą nauczyć pracy od podstaw?

LINK stale poszukuje talentów – doświadczonych specjalistów oraz uzdolnionych absolwentów i studentów, których interesuje praca w branży TSL. Przed rozpoczęciem procesu rekrutacji każdorazowo ustalamy oczekiwania względem poszukiwanego pracownika – wyznaczamy kryteria i szczegółowe oczekiwania względem wiedzy, umiejętności i kompetencji, które powinien posiadać. Otoczenie biznesowe wciąż się zmienia, dlatego nasze działania prowadzimy na bieżąco –  wyznaczamy i uzupełniamy kluczowe dla organizacji kompetencje. W praktyce równie często zatrudniamy osoby bez doświadczenia zawodowego, jak i te które je posiadają. Nie wierzymy w istnienie uniwersalnych rozwiązań, dlatego w różnych obszarach działalności staramy się być elastyczni i tworzyć rozwiązania szyte na miarę.

Czy stażyści są mile widziani?

Od kilku lat współpracujemy z uczelniami wyższymi w zakresie ofert pracy dla studentów i absolwentów wybranych kierunków. Oferujemy także możliwość odbycia praktyk w naszej firmie, szczególnie w okresie wakacji.

Wszystkim pracownikom oferują Państwo umowę o pracę. Czy mogą oni liczyć na dodatkowe formy wynagrodzenia, np. benefity?

Ludzie w firmie LINK są najważniejsi, dlatego zależy nam na satysfakcji z pracy i zaangażowaniu naszych pracowników. Wiemy, że dla wielu pracowników ważna jest stabilność zatrudnienia, dlatego standardowo oferujemy zatrudnienie na postawie umowy o pracę. Wynagrodzenie oraz inne elementy zatrudnienia są dostosowane do danego stanowiska pracy i odzwierciedlają doświadczenie, wiedzę i umiejętności pracownika. W trakcie zatrudnienia dajemy możliwość rozwoju zawodowego poprzez szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne. Stawiamy sobie za priorytet również dbałość o bezpieczeństwo, zdrowie i sprawność fizyczną naszych pracowników. Dzięki różnym pakietom socjalnym: grupowemu ubezpieczeniu na życie oraz karcie sportowej, zawodom sportowym, konkursom z nagrodami również czas spędzony poza firmą będzie dla pracownika przyjemny. Dodatkowo, uczestniczymy w różnego rodzaju projektach wspierających naszych pracowników. Na przykład, jesteśmy sponsorem budowy dwóch siłowni plenerowych przy autostradach A2 i A4, które umożliwią kierowcom aktywny wypoczynek w trakcie przerwy w podróży i tym samym przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa na drogach i większego komfortu pracy zawodowych kierowców.

Jakie predyspozycje powinien posiadać kierowca?

Praca kierowcy w transporcie międzynarodowym jest zawodem, gdzie dobrze sprawdzają się osoby lubiące zmiany, szybko adaptujące się w nowych miejscach. Najbardziej odpowiedni kandydaci do pracy na stanowisku kierowcy powinni być odpowiedzialni, posiadać podzielność uwagi i szybkość reakcji. Opanowanie, trafna ocena sytuacji, umiarkowanie w emocjach w czasie jazdy – to oczekiwane cechy kierowcy. Również bardzo ważna jest indywidualna wytrzymałość na zmęczenie, senność i monotonię, które mogą przytrafić się każdemu w czasie prowadzenia samochodu. W LINK poszukujemy osób gotowych i otwartych na współpracę z innymi ludźmi.

W jaki sposób dbają Państwo o swoją flotę?

Flota LINK złożona jest z ponad 300 ciągników siodłowych oraz ponad 500 naczep typu MEGA i MEGA BDE, wspieranych przez dodatkowe zespoły podwykonawców. Średni wiek każdego z pojazdów LINK to 1,5 roku. Wszystkie auta w naszej flocie objęte są gwarancją oraz kontraktem serwisowym producenta. Pojazdy wymieniane są na nowe po maksymalnie 3 latach użytkowania. Dzięki tej praktyce, Klienci uzyskują gwarancję niezawodności, natomiast kierowcy mają zapewnione komfortowe i bezpieczne warunki pracy. Nasze auta i naczepy wyposażone są w dodatkowe zabezpieczenia zwiększające bezpieczeństwo przewozu ładunków, takie jak maty antypoślizgowe, pasy ładunkowe i klamry, belki rozporowe, kątowniki, deski aluminiowe i perforowane, system Multi-lock czy kłonice wtykowe. Rodzaj i ilość elementów do zabezpieczenia ładunku jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb oraz procedur bezpieczeństwa naszych Klientów.

Podkreślają Państwo, że są nastawieni na szacunek dla środowiska. W czym się to przejawia?

W LINK realizujemy usługi transportowe przy zachowaniu maksymalnej dbałości o środowisko naturalne. W tym celu wdrożyliśmy System Zarządzania Środowiskowego w oparciu o normę ISO 14001. Wszystkie nasze ciągniki siodłowe spełniają najwyższe normy środowiskowe EURO 6. Ponadto, używamy dodatku paliwowego AdBlue, redukującego emisję tlenku azotu. Dbamy o środowisko optymalizując zużycie paliwa, zarówno poprzez szkolenia naszych kierowców z techniki jazdy oraz nagrody dla tych, którzy osiągają najkorzystniejsze dla środowiska wyniki spalania oraz optymalizację tras przewozów.

W jaki sposób rozwiązania teleinformatyczne są wykorzystywane w Państwa codziennej pracy?

Wszystkie pojazdy we flocie LINK wyposażone są w zintegrowane systemy komunikacyjne (system Trimble), pozwalające na bieżącą komunikację kierowcy z centrum operacyjnym LINK. Zaawansowana integracja systemu zarządzania transportem z nowoczesnym systemem telematycznym pozwala na osiągniecie efektu synergii przy efektywnym planowaniu, raportowaniu oraz kontrolowaniu pracy floty. Co ważne, systemy telematyczne, z których korzystamy są płynnie zintegrowane z aplikacjami informatycznymi stosowanymi w centrali spółki LINK. Zaawansowane oprogramowanie pozwala naszej firmie na precyzyjne planowanie i monitorowanie przez zastosowanie wielu funkcjonalności, m.in. skanowania dokumentów bezpośrednio z kabiny ciężarówki, aplikacji dyspozytorskich które umożliwiają pobieranie danych karty kierowcy czy tachografu wprost z kabiny ciągnika.

Jakie największe wyzwania stoją przed Państwa firmą oraz całą branżą w 2016 roku?

Bieżący rok to duże wyzwanie dla całej branży. Sytuacja ekonomiczno-polityczna w Europie i na całym świecie generuje ciągłe napięcia i rosnącą niepewność. Coraz większa biurokratyzacja i rosnąca konkurencja branży stanowią nowe wyzwania dla logistyków. W tym roku kluczowym aspektem będzie cena ropy, która ma znaczny wpływ na cenę transportu i oraz atrakcyjność substytucyjnych gałęzi transportu. Wiele alternatywnych rozwiązań stało się mało konkurencyjnych wobec transportu drogowego, wskutek znacznych obniżek cen paliwa. Rosnącym problemem jest także dostępność wykwalifikowanej kadry, głównie kierowców, nie tylko w Polsce, ale w całej UE. Stąd coraz większe znaczenie nabiera napływ pracowników z innych krajów, spoza krajów wspólnoty europejskiej. Kolejnym wyzwaniem są kwestie ochrony środowiska oraz wpływ logistyki na poziom jego zanieczyszczenia. Następujące obostrzenia dopuszczalnych poziomów emisji spalin skutkują wzrostem kapitałochłonności branży oraz większą presją kosztową. W związku z procesem ujednolicania procesów produkcyjnych (wspólne linie produkcyjno-montażowe konkurencyjnych marek) oraz upodobniania się przekazów marketingowych, następuje zwiększenie nacisku na logistykę jako narzędzia dywersyfikacji od konkurencji i osiągania nad nią przewagi na rynkach. Logistyka jest jednak jak wartki strumień, który napotykając przeszkody, znajduje nowe drogi, aby je pokonać. Tak samo branża, która ciągle adaptuje się do zmieniających się warunków, generując coraz to nowsze rozwiązania, wspierana technologią oraz doświadczeniem i entuzjazmem swoich specjalistów.

Dziękuję za rozmowę.

Ostatnio dodane oferty pracy przez Link Sp. z o.o.
Inżynier Jakości (kontrola dostaw) zobacz ofertę
Technik Jakości (kontrola dostaw) zobacz ofertę
Mechatronik zobacz ofertę