logo Mettler-Toledo Sp. z o.o.

Mettler-Toledo Sp. z o.o.

Warszawa

Opinie o Mettler-Toledo Sp. z o.o.

k 2012-12-06 17:41:49
Witam,

Czy ktoś może powiedzieć coś na temat pracy w Mettler Toledo w Warszawie?

Z góry dziękuję :)
3
ewa 2014-11-07 10:54:53
Byłam tam na rozmowach i nie mam dobrego zdania - dziwne babki z HR, oczywiście brak odpowiedzi zwrotnej po rozmowie z szefem. Sam przyznał, że nie ma w tej firmie ścieżek rozwoju - samemu trzeba je sobie wychodzić. 9.00-17.30.
2
Maja 2014-11-17 15:15:32
Rozmowa jak rozmowa, trwała niecałą godzinę. Najpierw standardowo opowiadasz czym się zajmujesz, potem on opowiada o firmie, o obowiązkach itp. Na sam koniec przeprowadza mały "test", dwie przykładowe rozmowy z klientami po angielsku. Cała rozmowa była standardowa, ani nic na plus ani nic na minus. Co do stawki to nie wiem, ja podałam swoją ale nie wiem czy to mało/dużo. Oczywiście mieli się odezwać ale jak na razie cicho (a tak im na czasie zależało) a więc mało profesjonalnie.

Dodatkowo osoba z którą miałam rozmowę w listopadzie powiedziała, że prowadzą rekrutację od października i mają tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyylu chętnych (tylko jakoś spośród tych kandydatów nie są wstanie nikogo wybrać).
Maja 2014-11-24 14:39:14
Ja startowałam na Customer Service, i to nie jest sprzedaż tylko pomoc w zamówieniach i rozwiązywanie problemów związanych z zamówieniami. Sprzedażą zajmują się dealerzy w poszczególnych krajach. A osoba z tzw. obsługi klienta danej sekcji językowej (angielski, niemiecki, francuski, włoski itp.) odpowiada na maile i telefony (zapytanie o dostawy, przeniesienie terminów, anulowanie dostaw, domawianie, zmiana miejsca dostawy) - stąd te dwie scenki po angielsku (dot. jednego z problemów wymienionych powyżej), i tylko po angielsku. Po przejściu do kolejnego etapu rozmowa już w docelowym języku (np. w francuskim).

Firma sprawiała wrażenie profesjonalnej (z małą wtopą przy umawianiu spotkania). Zadzwonienie i poinformowanie kandydata ich przerasta (przynajmniej do tej pory miałam to szczęście, że zawsze otrzymywałam feedback niezależnie czy pozytywny czy negatywny).
2
Maja 2014-12-10 16:41:58
W dalszym ciągu brak jakiejkolwiek odpowiedzi, czy kogoś wybrali to nie wiem, ciekawe czy go o tym fakcie poinformowali :p

Nie wiem czy jest warto zaprzątać sobie głowę firmą, która mówi jedno a robi zupełnie co innego. Skoro już na początku są problemy w komunikacji to lepiej się tam nie pchać :)
dorel 2015-01-20 00:45:24
zadajesz bardzo dziwne pytania @kamil. Wiadomo przecież , że zawsze zarobki mogłyby być na wyższym poziomie i każdemu zawsze jest mało tego co dostaje. To jak najbardziej chyba normalne w przypadku każdej pracy. Co do samej pracy tutaj to ja nie narzekam, ale znajdą się tacy którym się niespecjalnie podoba
Maja 2015-02-16 16:19:25
No cóż, mi na rozmowie wydawało się, że praca i zarobki są ok (powiedziałam 4500zł na rękę do małej negocjacji, dostałam info, że jak najbardziej jest to kwota, którą można dostać "na wjeście"). Przedstawiona mi wizja pracy wydawała się na prawdę ciekawa i byłam mocno zmotywowana, żeby spróbować zmienić pracę. Ale(zawsze jest jakieś ale:).
Na samym początku, po rozmowie wstępnej miałam otrzymać potwierdzenie daty spotkania z wytycznymi gdzie mam się zgłosić i z kim mam rozmawiać. W przeddzień spotkania musiałam się dopominać o informacje. Pomyślałam "ok zdarza się, ktoś zapomniał". Tak jak napisałam wyżej rozmowa przebiegała zupełnie normalnie no prawie... Jak zapytałam się kiedy można się spodziewać odpowiedzi usłyszałam "zależy nam na czasie, góra tydzień, bo wie pani my już taaaak długo rekrutujemy i jest tyluuuu chętnych ale musimy kogoś wybrać". I oczywiście zapewniano mnie, że otrzymam odpowiedź w przeciągu kilku dni...minęło kilku tygodni i nic :) Chyba znów ktoś zapomniał...a to niestety nie wróży dobrze. Jeśli kadry (rekruter?) mają problem z takimi podstawowymi sprawami jak wysłanie maila/wykonanie telefonu to lepiej się tam nie pakować na dłużej :) Firmy wyróżniające się jako takim profesjonalizmem zawsze dają feedback :)
3
Maja 2015-03-26 16:24:35
Proszę czytać ze zrozumieniem, nie pracuję w tej firmie, nie podpisałam żadnej umowy z nimi. Pytanie było stawki w tej firmie, więc tylko powiedziałam, że podczas rozmowy rzuciłam kwotą 4500zł i nikt nie oponował, że za dużo (a nawet znając moją stawkę zaprosili mnie na spotkanie). Wnioskuję z tego, że kwota, którą zaproponowałam mieściła się w ich budżecie na to stanowisko.
1
wojtek 2015-06-27 21:04:44
jakie stawki są w dziale IT. Widziałem sporo ogłoszeń dla administratorów i zastanawiam się nad aplikowaniem.
wojtek 2015-06-28 22:31:18
dzięki dorel, właśnie to stanowisko mnie interesuje :) Jakby ktoś miał więcej informacji będę wdzięczny.
praca Customer Service Specialist z biegłym języki 2015-07-17 15:48:18
Witaj Maja,

już spieszę Ci z odpowiedzią na Twoje zapytanie jak i Wszystkich innych zainteresowanych praca w Mettler Toledo Sp. z o.o. przy ul. Poleczki 21 w Warszawie piszesz, że powiedziałaś na rozmowie rekrutacyjnej:"... 4500zł na rękę do małej negocjacji i dostałam info, że jak najbardziej jest to kwota, którą można dostać "na wejście" na Customer Service Specialist z biegłym językiem obcym np. francuskim/ włoskim/ hiszpańskim lub niemieckim i bardzo dobrym językiem angielskim do tego koniecznie jeszcze i to nie jest sprzedaż tylko pomoc w zamówieniach i rozwiązywanie problemów związanych z zamówieniami. Sprzedażą zajmują się dealerzy w poszczególnych krajach. A w.w. osoba tj.Customer Service Specialist z tzw. obsługi klienta danej sekcji językowej (angielski, niemiecki, francuski, włoski itp.) odpowiada na maile i telefony (zapytanie o dostawy, przeniesienie terminów, anulowanie dostaw, domawianie, zmiana miejsca dostawy)..." Maja zostałaś oszukana w tej firmie nie ma możliwości dostać 4,5 tys. zł netto / pełen etat na umowę o prace na starcie za w.w. stanowisko bo na ten wakat Mettler-Toledo Sp. z o.o. owszem przewiduje 4,5 tys. zł ale BRUTTO/ pełen etat i nic więcej!!! Takie dno i choć firma istnieje od 1995 roku to nic się nie nauczyła zero poszanowania własnego pracownika tylko żeby wykorzystać i nie zapłacić mu, choć doskonale Wszyscy orientujemy się że dziś 4,5 tys. zł netto za pełen etat to jest warta sama praca tłumacza z biegłym językiem obcym np.; jak ty znasz francuskim miesięcznie a gdzie tu jeszcze do tego inne wymagane przez Mettler-Toledo Sp. z o.o. Sp. z o.o. rzeczy jak znajomość bardzo dobra języka angielskiego, obłoga zagranicznego Klienta, znajomość obsługi komputera, licznych programów i aplikacji komputerowych, szerokiego doświadczenia zawodowego niezbędnych do piastowania tego stanowiska. Kto za to wszystko zapłaci???!!! Mettler-Toledo Sp. z o.o. to firemka niepoważna, która szuka nieuków tanich z porozrywanymi niukończonymi studiami, bez możliwości zatrudnienia osób powąznych legitumujących się jednolitymi poważnymi dyplomami studiów państwowych poważnych uczelni i kierunków- wystarczy wpisać np. : w goldenline hasło Mettler-Toledo Sp. z o.o. i prześledzić CV osób, które są zatrudnione w tej firemce to wyjdzie od razu, że tylko 1 osoba na 10 ma za sobą ukończoną jaką poważna uczelnie na poważnym kierunku w jednolitym trybie nauczania zamkniętym tytułem magistra a reszta to przybłędy, nieudaczniki i tanie nieuki bez studiów bo to jest firemka, która chce iść po taniości a nie po jakości zatrudnianych pracowników i po najniższej stawce płacowej dla nich i dlatego zatrudnia takie ofiary losy, nieuków bez poważnych studiów bez tytułu magistra, Mettler-Toledo Sp. z o.o. to wręcz utrzymalnia, przechowalnia i wylęgarnia takich najtańszych zagubionych ludzi niedouczonych bez studiów generalnie żadnych z chaotycznymi CV, także zapomnij o stawce 4,5tys. zł netto/ pełen etat na umowę o prace w Mettler-Toledo Sp. z o.o. za stanowisko: Customer Service Specialist z biegłym językiem obcym jak : francuski, włoski, niemiecki czy hiszpański i do tego oczywiście obowiązkowo jeszcze wymagalnym językiem angielskim w Mettler-Toledo Sp. z o.o. bo tej firemki nie stać zapłacić nawet tej zaniżonej stawki przeciętnej której jest warta sama praca tłumacza z biegłym francuskim nie wspominając już nawet o wymaganej do tego znajomości bdb. języka angielskiego etc. .
5
Aniqua 2015-08-07 13:54:02
Witam,
czy ktoś z Was brał udział w rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko "Administrative Assistant mit Deutsch". Jak wyglądała rozmowa rekrutacyjna? Czy oprogramowanie SAP jest trudne do nauki?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Odnoś. Customer Support Agent with German 2015-08-11 17:38:29
Witam Wszystkich,
tak czytam Pana wypowiedz, Panie Piotrze Powierza i podaje Pan, że jest Pan zatrudniony jako: Customer Support Manager w Mettler-Toledo Sp. z o.o. i to Pan prowadzi rekrutacje na stanowisko: Customer Support Agent with German w Warszawie i zachęca do składania aplikacji na w.w. stanowisko do siebie, ale jakoś nie przekonał mnie Pan do aplikacji na to stanowisko w w Mettler-Toledo Sp. z o.o. bo niby chce Pan wyciszyć oburzone głosy, niby chce Pan postawić firme Mettler-Toledo Sp. z o.o. w lepszym świetle, a tak naprawdę to nie zrobił Pan nic w tym kierunku pisząc ogólnie o wszystkim i o niczym tak naprawdę. Jeszcze tylko utwierdził Pan Wszystkich obiektywnie czytających w.w. wpisy, że w Mettler-Toledo Sp. z o.o. faktycznie naprawdę panuje chaos i nie ogarniacie własnych rekrutacji na czele z Panem a spóźnione przeprosiny dla Pani Mai w sierpniu 2015 roku, jak ona była na rozmowie rekrutacyjnej w listopadzie 2014 roku czyli po 10 miesiącach to tak naprawdę są bez sensu i o niczym dobrym nie świadczą, lecz własnie jak pisze Maja o kosmicznych problemach w komunikacji w tej firmie. Co do innych wypowiedzi faktycznie wystarczy wejść na Goldenline i same nieuki tam figurują z porozrywanymi studiami, którzy generalnie w ogóle nic nie ukończyli finalnie, a w Mettler-Toledo Sp. z o.o. pomimo to zatrudnienie znaleźli, co sugeruje, że firma nie inwestuje w pracowników lecz w produkt, a pracowników zatrudnia takich, aby byli jak najtańsi, a co tu daleko szukać daleko wystarczy spojrzeć np. na Pana i na pana profil na Goldenline Panie Piotrze, przecież to nie tajemnica i Pana wykształcenie: Management & Marketing, magisterskie
Akademia Podlaska w Siedlcach
styczeń 2001 - grudzień 2004 (przez 4 lata) czyli nawet magistra Pani nie uzyskał, bo w 4 lata to można zrobić góra ale licencjata, język niemiecki Pan zna pewnie z pobytu w krajach niemieckojęzycznych czyli mówiąc wprost nie jest to jakiś wysoki poziom języka niemieckiego tylko na zasadzie Gastarbeitera aby się dogadać aby przeżyć za granicą, za zasadzie jezyka ulicy to była nauka, ale widać w Mettler-Toledo Sp. z o.o. dokładnie to wystarcza i to jeszcze na bycie managerem tej firmy, także jest Pan żywym dowodem na potwierdzenie powyższych teorii i nic Pan tu Panie Piotrze nie zdementował swoją wypowiedzią lecz wręcz przeciwnie - przypieczętował Pan, że powyższe wpisy są straszne i prawdziwe a na zarobki się Pan w ogóle nie odniósł czy możliwe jest sugerowana powyżej kwota 6,5 tys. zł brutto/pełen etat na umowę o prace i należna jak najbardziej tu takiemu magistrowi filologii germańskiej poważnej uczelni i poważnego kierunku a nie jakiegoś marketingu jak Pan, bo na germanistyce naprawdę trzeba było ryc i się uczyć bo to ciężki i precyzyjny język nie to co slang język angielski, a wiec to nie jest jakiś lekki kierunek do ukończenia lecz pamięciowy gdzie 1 egzamin to jest 50 książek do opanowania po niemiecku i to kierunek mocno pamięciowy jak prawo tyle, że ciężej, bo na prawie jest wszystko po polsku a na germanistyce jest wszystko po niemiecku a wykładowym językiem ćwiczeń, wykładów i egzaminów jest niemiecki - tyle że co Pan może o tym wiedzieć jak Pan studiował Marketing i to w języku polskim na uczelni, o której niewielu słyszało, że taka w ogóle istnieje w Polsce i 6,5 tys. zł brutto/ pełen etat na umowę o prace to się tu należy za samą prace tłumacza technicznego, którym niewątpliwie trzeba być i to przez 8 h dziennie, żeby móc to stanowisko dźwignąć i należycie piastować to stanowisko: Customer Support Agent with German. A jak sądzę 6,5 tys.zł brutto/ pełen etat to Pan sam ma na stanowisku Customer Support Manager, jak firma taka oszczędna i taki ma głodowy budżet na własnych pracowników. A jak Państwo chcecie zapłacić 4,5 tys. zł brutto/ pełen etat na umowę o prace za w.w. stanowisko, to jeszcze długo faktycznie poszukacie a Pana osoba i Pana wypowiedz tylko to potwierdzają, bo jakich ma firma managerów to i tyle sama sobą reprezentuje, a wg. mnie widać po w.w. wpisach i Pana wypowiedzi Panie Piotrze, że Mettler-Toledo Sp. z o.o. idzie ewidentnie w taniość i to na Pana przykładzie i nie inwestuje faktycznie w wysoko wykształconych i po poważnych trudnych kierunkach, lecz idzie po taniości a nie po najwyższej jakości zatrudnionych pracowników, a w.w. wpisy tylko to potwierdzają z Panem Panie Piotrze na czele. WSTYD taka niby bogata duża firma, a takim rzeczami się zajmuje, takich ludzi najtańszych i niedouczonych zatrudnia, taki proceder uprawiając i, że to w tym kierunku idzie i takie świadectwo sobie wystawia! Naprawdę to przykre:(
8
Ale tępi pracują w tym Mettler-Toledo Sp. z o.o. w 2015-08-28 14:33:50
Ale mało inteligentni pracują w tym Mettler-Toledo Sp. z o.o. w Warszawie, żeby nie rzec tępi wręcz i to na stanowiskach PSEUDO- Managerów. Panie Piotrze, przecież ta osoba: Anielcia90 to robi sobie jaja z Pana i ten jej wpis to była ironia i kpina. Naprawdę nie załapał Pan tego?! Aż strach iść do pracy czy w ogóle choćby aplikować nawet do takiej firmy. Zgroza. Firma porażka zatrudniająca faktycznie najgorszych, tępych wręcz. Przykre, że w tym kraju tylko firmy na takich Pracowników stać jak Piotr Powierza a na pełnowartościowych już nie, na dodatek bzdury wprost piszących, bo jak inaczej pojąc wypowiedz P. Piotra Powierza, który twierdzi pełniąc w tej firmie funkcje: Customer Support Manager-a, że na stanowisku: Customer Support Agent with German wcale nie trzeba być tłumaczem i nie należy tu wykonywać żadnych tłumaczeń ustnych ani pisemnych w tej pracy z polskiego na niemiecki i odwrotnie, żeby móc obsługiwać niemieckojęzycznych klientów tej firmy hahhhahahah?! To może po polsku i z polskiego na polski tłumacząc Niemcowi będzie Pan robił obsługę niemieckojęzycznych klientów, żeby wtedy faktycznie nie musieć pełnić nawet przez chwile roli Tłumacza z polskiego na niemiecki i odwrotnie, czyli tak jak Pan oświadczył powyżej?! Na pewno dużo zrozumie z tego Niemiec jak będzie Pan obsługiwał go po polsku, bez wykonywania żadnych tłumaczeń z PL- DE lub z DE-PL czyli tak jak Pan oświadczył powyżej, że to wręcz niepotrzebne jest na stanowisku: Customer Support Agent with German. Hahahahah Panie Piotrze, przecież to jest nonsens, szczyt wszystkiego co najgorsze i totalna kompromitacja co Pan sobą reprezentuje w ogóle. No jak bezmyślnym trzeba być, żeby tak pisać pisać!? "Manager"- pożal się Boże, kogo ta firma faktycznie zatrudnia:(
4
robert 2015-09-01 09:42:28
Czy pan/pani niepodpisany/a pracowal/a w Mettler Toledo? Bo opinia wydaje się ugruntowana jakimś doświadczeniem? Miałem zamiar aplikować na jedno ze stanowisk oferowanych przez tę firmę, ale czytając wypowiedzi zaczynam się poważnie zastanawiać, czy warto.
3
Zainteresowany 2015-09-03 12:40:40
Szanowny Panie Piotrze,
Zwracam się do Pana w trosce o jakość, rzeczowość i merytorczyną wartość informacji które Pan publicznie przekazuje na forum. Zauważam, że nieprecyzyjnie określił Pan pułap oferowanych zarobków na stanowisko Customer Service Specialist/Customer Service Agent w odpowiedzi na jeden z postów.

Cytuję Pana wypowiedź:
"Zarobki w naszej firmie, jak w większości innych firm wynikają z rynkowego prawa popytu i podaży (popyt na pracę jak również na pracowników w projekcjach długoterminowych ma istotny wpływ na kształtowanie poziomu zarobków). Do tego dochodzą jeszcze kompetencje pracowników oraz ich doświadczenie zawodowe - dlatego wynagrodzenia pracowników są indywidualnie negocjowane z każdym kandydatem."

Moja niezależna analiza:
Jesteśmy dopiero w II półroczu 2015 r., więc nie wszystkie firmy rekrutacyjno-badawcze przedstawiły raporty płacowe, które dają możliwie najlepszą orientacyjną stawkę na danym stanowisku pracy w Polsce, a szczególnie na rynku warszawskim.

Hays (raport 2015, str. 37): Customer Service Specialist - wszystkie kwoty brutto
Min: 5000 zł / max: 9000 zł / optimum: 7000 zł

Antal (raport 2015, str. 86): Customer Service Specialist with Languages (BPO)
3500 zł - 6000 zł

Z dwóch niezależnych raportów więc wynika, że kwota 6000-7000 zł (brutto) jest optymalną i preferowaną wartością wynagrodzenia, tymbardziej że kandydat musi posługiwać się biegle dwoma językami obcymi, co dodatkowo podnosi jego wartość na rynku pracy.

Raporty znajdują się na stronach firm Antal i Hays, lub w google: "raport płacowy Antal 2015".
Są miarodajną i optymalną formą szacunkowego określenia zarobków bazując na danych płacowych w przekroju ogólnokrajowym, jak również licznych rekrutacjach prowadzonych dla wielu firm z różnych branż i na różne stanowiska.

Oczywiście zwykle z końcem roku ww. raporty są aktualizowane oraz pojawiają się inne: CPL Jobs, Sedlak & Sedlak, MichaelPage (PagePersonel). Polecam wszystkim kandydatom zapoznać się z oferowanymi stawkami przed przystąpieniem do procesu rekrutacji.
4
Pensja Customer Support Agent with German z biegły 2015-09-03 17:29:24
Hej,

człowieku zapomnij o pensji: 7 tys. zł brutto/pełen etat na umowę o prace w Mettler-Toledo Sp. z o.o. w Warszawie za oferowane stanowisko: Customer Support Agent with German z biegłym językiem niemieckim i bardzo dobrym językiem angielskim. Wpis poniżej osoby z nickiem: "Odnoś. Customer Support Agent with German - 2015-08-11 17:38:29" jest autentyczny cytując: za

"stanowisko: Customer Support Agent with German. A jak sądzę 6,5 tys.zł brutto/ pełen etat to Pan sam ma na stanowisku Customer Support Manager, jak firma taka oszczędna i taki ma głodowy budżet na własnych pracowników. A jak Państwo chcecie zapłacić 4,5 tys. zł brutto/ pełen etat na umowę o prace za w.w. stanowisko, to jeszcze długo faktycznie poszukacie."

I to jest prawda autentyczna bo do mnie dziś dzwonili. żeby zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną i dokładnie taki pułap zarobków zaoferowali mi 4,5 tys. zł brutto/pełen etat na umowę o prace za stanowisko w.w.: Customer Support Agent with German z biegłą znajomością języka niemieckiego i bardzo dobrą do tego obowiązkowo angielskiego wiec nawet się nie wybieram na rozmowę kwalifikacyjną, bo to śmiech na sali tym bardziej, że moi znajomi zarabiją tle za prace Specjalista ds. Obsługi Klienta w Polsce pracując tylko z Polakami i w języku polskim bo obcych języków nie znają żadnych i tym bardziej po przeczytaniu Twoich raportów gdzie podają ze 7 tys. zł brutto/ pełen etat to przeciętna norma w 2015r. za prace Customer Support Agent z biegłą znajomością 2 języków obcych w Warszawie.
Szkoda tylko, że nie jest to normą u Mettler Toledo gdzie 7tys. zł brutt/pełen etat to faktycznie pewnie zarabia tylko ten Piotr Powierza jako Customer Support Manager- dlatego tak milczy i hardo broni poruszania kwestii zarobków bo powinien dawno polecieć i zwolnic miejsce ludziom wykształconym i do tego Piotr jest jeszcze bez znajomości biegłej żadnego języka obcego, a już na pewno nie zna niemieckiego bo sam to przyznał powyżej bo po co mu?!, jak on ma 7 tys. zł brutto/ pełen etat za gnębienie ludzi, oszukiwanie i mataczenie, bo nic innego nie umi i jak czytam też i de facto sobą nie reprezentuje jak widać po w.w. jego bezsensownych i chaotycznych wpisach jak dla mnie i on głównie jest od niemerytorycznych wpisów, próżniactwa, bo jak jest gościu po marketingu i to tylko w stopniu licencjata jakieś mało znanej szkoły to nie jest zbyt ambitny. Ale kasę bierze bez skrupułów i to 7 tys. zł brutto/ pełen etat i to bez znajomości języków obcych żadnych w stopniu biegłym. Także już wiesz dla kogo jest 7 tys. zł brutto/pełen etat w Mettler-Toledo Sp. z o.o. w Warszawie dla mącicieli i próżniaków jak Piotr Powierza, a nie dla dla Ciebie człowieku, co znasz 2 języki obce w tym jak sadzę jeden biegle a drugi bardzo dobrze skoro Cię to tak zabolało. Także to nie jest poważna firma łapiąca się w Twój ranking z raportów Antal czy Hays- zapomnij, bo tu dla Customer Support Agent with German z biegłym językiem niemieckim i bardzo dobrym językiem angielskim jest góra 4,5 tys. zł brutto/ pełen etat a 7 tys.zł brutto/pełen etat to pobiera tam pensji Piotr Powierza jako Customer Support Manager za swoje deficyty. Taka firma jest. Faktycznie przechowalnia wszystkiego co najgorsze.
2
Zainteresowany 2015-09-03 18:59:24
Szanowny Panie Piotrze,

Dziękuję za udział w dyskusji. Po zapoznaniu się z Pana dalszymi wyjaśnieniami, z przykrością muszę stwierdzić, że zamiast zbliżyć się do określenia ram płacowych (tj. pułap, przedział, widełki) w dalszym ciągu odbiega Pan od rzeczowej odpowiedzi na pytanie.

Celem naszej dyskusji nie jest bynajmniej otrzymanie od Pana listy płac pracowników lub proponowanych stawek i ofert zatrudnienia, ale szacunkowe zaszeregowanie stawki wynagrodzenia na stanowisku Customer Service Specialist/Customer Service Agent w kontekście wskaźników rynkowych. Krótko mówiąc: "czy na ww. stanowisku pracy firma Mettler Toledo oferuje konkurencyjne i rynkowe stawki ?"

Jak wynika z niezależnych raportów, ogólnie można stwierdzić:
Hays (raport 2015, str. 37): Customer Service Specialist - optimum: 7000 zł

Antal (raport 2015, str. 86): Customer Service Specialist with Languages (BPO)
3500 zł - 6000 zł - mediana: 4750 zł

Analiza potwierdza, że wynagrodzenie pracownika na ww. stanowisku kształtuje się pomiędzy 4750 zł - 7000 zł. Rozpiętość stawki ostatecznej może wynikać z długości stażu pracy (np. 4750 zł na okresie próbnym, 6000 zł po okresie próbnym), albo na przykład 7000 zł (łączne wynagrodzenie z premią). Wzrost wynagrodzenia wraz ze stażem zatrudnienia podlega oczywiście negocjacji na linii pracownik-pracodawca.

Na stosowność zaszeregowania wynagrodzenia w pułapie ok. 6000-7000 zł wpływa fakt, że pożądany kandydat musi płynnie posługiwać się dwoma językami obcymi w codziennej pracy, co podnosi jego wartość na rynku pracy. Także wysoka pozycja, prestiż, kultura organizacyjna i międzynarodowa renoma Państwa firmy ma z pewnością wpływ na oferowane stawki, które zakładam, że są wyższe w porównaniu z firmami o kapitale polskim.

Dysponując tymi przekrojowymi danymi, można ocenić, że docelowe (tj. po okresie próbnym) wynagrodzenie w przedziale 6000-7000 tys brutto jest jak najbardziej zasadne, czego niestety nie odzwierciedlają liczne posty innych użytkowników forum wyrażające niezadowolenie z oferowanych stawek. Zachęcam więc Pana do osobistej refleksji nad tezą, do której się Pan nie ustosunkował - "czy Pana firma oferuje stawki rynkowe i konkurencyjne, które odzwierciedlają standardy płacowe na polskim rynku pracy"?

Wszystkim aplikującym, życzę oczywiście żeby wynagrodzenie 6000-7000 tys brutto było regularną stawką oferowaną przez firmę na ww. stanowisku pracy i przewyższało ofertę konkurencji.
3
Specjalistka 2015-09-03 21:09:54
Ludzie piszcie po polsku proszę!!! Jak na razie to tylko można strawić posty kilku osób tutaj. Reszta to taki bełkot, że nie dziwię się, że nie mogą takie osoby znaleźć pracy skoro w taki sam sposób wypowiadają się na rozmowach.
Ja byłam już na pierwszym etapie, jestem bardzo zadowolona. Czekam co dalej... :)

Do kolegi o nicku "zainteresowany": skąd można uzyskać takie raporty? Czy one są w ogóle wiarygodne z Twojego doświadczenia?
Ja obecnym miejscu pracy zarabiam znacznie mniej.
Zainteresowany 2015-09-04 13:31:21
Do: Specjalistka

Witam Panią,

Roczne raporty płacowe publikowane przez największe firmy rekrutacyjno-badawcze z obszaru HR są darmowe i w możliwe najbardziej wiarygodny sposób prezentują przekrój stawek płacowych w każdej branży i na każdym stanowisku.

Raporty poza jedynym płatnym jaki spotkałem z firmy Sedlak & Sedlak są darmowe i bez problemu dostępne w Internecie. Proszę wpisać w Google np. "raport płacowy Hays 2015" a następnie przejrzeć stronę i ściągnąć załącznik *.pdf. Tak samo proszę prostąpić z raportem firm: Antal, CPL Jobs, MichaelPage, PagePersonel, Grafton.
Tutaj jeden z przykładów: http://contact.bpcc.org.pl/Issue17/static/pdf/Issue17/Salary_Survey_Grafton_Recruitment_2014-2015.pdf

We wcześniejszych wypowiedziach przytoczyłem wyniki raportów Antal i Hays. W załączonym rapocie Grafton choć nie ma wyszczególnionego dokładnie takiego samego stanowiska Customer Service Agent/Specialist, na stanowiskach równoległych Sales Analyst/Sales Administrator proponowana stawka mieści się w przedziale 4500-6500 tys brutto. Jak można stwierdzić, moje poprzednie analizy są jak najbardziej właściwe.

Polecam opierać swoje oczekiwania finansowe w trakcie rekrutacji na niezależnych raportach płacowych. Charakteryzują się one licznymi zaletami:
1) szczegółowość danych płacowych w odniesieniu do każdego stanowiska
2) wiarygodność danych zebranych i poddanych analizie przez największe firmy HR
3) niezależność danych wynikająca z oczekiwań kandydatów i proponowanych stawek końcowych przez pracodawców
4) miarodajność wynikająca z analizy stawek płacowych na terenie Polski, z uwzględnieniem specyfiki regionów (np. przewaga wyższych płac w Warszawie niż w Gdańsku, itd.)
5) aktualność danych analizowanych corocznie w sposób ciągły
6) wsparcie kandydata przez firmę rekrutacyjną w negocjacji stawki z pracodawcą w oparciu o przekrój danych płacowych i raport płac

Z perspektywy pracodawcy najkorzystniej jest zatrudnić pracownika jak najlepszego i jak najtańszego. W interesie pracownika leży jednak troska o własne zarobki, która poparta niezależnym źródłem danych w postaci raportu jest mocnym argumentem i z pewnością ułatwi negocjacje stawki oraz innych warunków zatrudnienia.

Warto dodać również wszelkie możliwe benefity pozapłacowe, które nie zostały ujęte w raportach, a są to: prywatna opieka medyczna, pakiety sportowe, bony towarowe, upominki. Często miesięczna wartość takich dodatków osiąga wartość nawet 500-1000 zł netto. Warto więc również poruszyć ten aspekt wynagrodzenia w negocjacjach z pracodawcą.
Zainteresowany 2015-09-06 16:27:56
Witam Pana,
Po zamieszczonym opisie wymagań na stanowisku, na które Pan aplikował tj. "Technical Support Agent with German", wnioskuję, że ich zakres przekracza oczekiwania którym podlegają kandydaci ubiegający się o pracę na stanowisku "Customer Service Agent/Specialist".

Niezbędnym wymogiem dodatkowym przy ww. stanowisku jest bowiem dyplom inżynierski wyższej uczelni technicznej, przy jednoczesnej znajomości jęz. angielskiego i niemieckiego w stopniu biegłym/dobrym.

Nie chcę wypowiadać się co do stawki, gdyż osobiście nie negocjowałem pełnych warunków zatrudnienia (ubiegam się o stanowisko w dziale finansowym), niemniej jednak kwota 4500 tys. brutto, nawet na 3-miesięcznym okresie próbnym wydaje się być zbyt niska i nie odpowiada rynkowym standardom płac określonym w powyżej przytoczonych raportach płacowych.

Usunięte dziś wpisy Piotra Powierzy 2015-09-07 15:47:05
Witam Panie Piotrze Powierza,

widzę, że usunął Pan dziś własne wpisy potwierdzające wszystko powyższe i schował głowę w piasek jak ten tchórz przed miażdżąca racjonalnością i zasadnością argumentów zawartych w prawdziwych, obiektywnych i autentycznych wpisach różnych osób na temat Mettler Toledo Sp. z o.o. z Warszawy. Nie dziwię się, bo Pana osoba i to co Pan sobą zaprezentował a raczej nie zaprezentował jest żenujące, ale ten unik nic nie da, ponieważ mleko już się wylało jak i cała prawda na temat Mettler-Toledo Sp. z o.o. w Warszawie no i jakich to ma ta firma nieszczęsnych pseudo-managerów takich jak Pan na stanowisku w tej firmie: Customer Support Manager, bo na innych pracowników tej firmy nie stać a chowanie się teraz Panie Piotrze Powierza nic już nie da bo to tylko pogarsza i tak już fatalny wizerunek na rynku pracy Mettler Toledo Sp. z o.o. z Warszawy.
2
Zainteresowany 2015-09-07 19:42:01
Szanowny Panie Piotrze,

Jestem zdumiony i zaskoczony faktem usunięcia Pana wpisów. Nie rozumiem czy poprzez taką czynność chce Pan odwołać swoje opinie? Jeśli to prawda, proszę napisać w czym Pan się mylił i dlaczego tak nagle zmienił Pan zdanie w zakresie argumentacji? Jakie dane tu przedstawione miały na to wpływ?

Podjąłem z mojej prywatnej strony rzeczową i merytoryczną argumentację w oparciu o niezależne raporty płacowe i badania rynku pracy prowadzone przez firmy badawcze, które są wiarygodnym, miarodajnym i niezależnym źródłem wiedzy i informacji. W ich kontekście możemy prowadzić dyskusje, oceniać dane płacowe i przeprowadzać analizy. Czy nie czuje się Pan gotów do prowadzenia takiej rozmowy?
1
apa 2015-09-07 19:59:57
Moje wrażenia:
Nadgodziny praktycznie nie istnieją, jeśli już to do odebrania w dowolnym dniu.
Ilość pracy w normie, zależy od zespołu ale są tacy co się nudzą.
Czas pracy elastyczny, dosyć długa przerwa na lunch.
Wynagrodzenie i benefity konkurencyjne w stosunku do innych SSC.
Fajnie, bo człowiek nie myśli w domku o pracy :)
1
Złe wrazenie 2015-09-16 13:43:46
Po wpisach powyżej ta firma to beznadzieją zarówno pod względem zarobków jak i rozwoju zawodowego i merytorycznego a co za tym idzie awansu, bo jeśli zatrudniają na stanowiskach managera ludzi jak ten Piotr Powierza którzy jak sam Piotrek potwierdził że ma tylko magistra jakiegoś marketingu i do tego nie zna biegle żadnego języka obcego, a już na pewno nie zna języka niemieckiego choć prowadzi dział obsługi klienta niemieckojęzycznego i rekrutacje do tego działu, to jest to dno a nie manager i to tylko o takiej firmie świadczy. Faktycznie osoby wykształcone nie mają czego tu szukac bo jak tylko Mettler Toledo stać na takich Piotrów na stanowisko manager to już wiadomo w co idzie ta firma w taniość i najgorszą jakość pracownika, żeby móc pomiatać nim i wykorzystać na maksa i nic więcej ta firma nie ma w swojej ofercie bo idzie w orżnięcie finansowe własnych pracowników i inwestuje w produkt a dla pracownika nie ma tu pieniędzy do wypłaty. Przychylam się w pełni do wyżej wymienionych wpisów- i dla mnie też jest to firma dno, z na wierzchu pływającymi tylko pseudo-managerami jak ten Piotr Powierza, bo na innych tej firmy nie stać. Faktycznie tylko dla desperatów najtańszych tak do 4,5 tys.zł brutto/ pełen etat czyli za głodowe pensje na poziomie pracownika ze średnim wykształceniem i bez znajomości jakiegokolwiek języka obcego w stopniu biegłym. Oszustwo. Nie zawracajcie ludziom głowy jak nie stać Was na osobę z tytułem magistra i znajomością biegłą niemieckiego! Zamknijcie tą budę i z głowy a głowy ludziom nie zawracać, nie kompromitować się dłużej i nie publikować jak szaleni ogłoszeń pracy na Pracuj.pl jak powyżej bo nie stać Was na ludzi po studiach i z biegłym językiem niemieckim!
2
Złe wrażenie pozostaje 2015-09-17 20:44:43
Złe wrażenie- masz rację z w.w. i dla mnie też złe wrażenie pozostaje. Przeceniłeś jednak w jednym tą firmę i psuedo-managara tej firmy Piotra Powierza, bo on nie ma żadnego magistra, bo sam to oświadczył we wcześniejszych swoich wpisach, które potem w panice wykasował i oznajmił ze ma tylko studia ukończone na poziomie licencjata wykształcenie:
Management & Marketing, licencjat
Akademia Podlaska w Siedlcach
styczeń 2001 - grudzień 2004 (przez 4 lata) czyli nawet magistra nie uzyskał a języka niemieckiego faktycznie nie zna co też Pan Piotr Powierza sam potwierdził we wcześniejszych swoich wpisach, które potem sam wykasował- tacy to managerzy pracują w Mettler Toledo Sp. z o.o. w Warszawie. Eh, szkoda słów...
1
. 2015-09-23 07:19:04
Zabawne jest to, że sporo negatywnych opinii wydaje się napisana przez tą samą osobę - podobny styl, używane określenia i chyba jakaś osobista niechęć do firmy. Czy takie opinie sa miarodajne? Podejrzewam, że lepiej samemu zadecydować i pójść/ nie pójść na rekrutację i się dowiedzieć.
Michałek 2015-10-01 09:36:53
Również -Negatywna-

Byłem na rozmowie
Mineło 3 tygodnie i zero informacji zwrotnej co do rozmowy rekrutacyjnej ;/
To był mój czas poświęcony na spotkanie do którego się solidnie przygotowałem z (mojej branży) eh żenujące .ludzie nie poważni

Pozdrawiam.
1
Negatywnakolejna opinia 2015-10-25 20:08:29
Ja tez byłem i co proponowali mi za pełen etat pracy w biegłym języku niemieckim 3 tys. zł na rękę wiec to naprawdę niepoważni ludzie- nie mamy wiec co żałować Michałek - pewnie się nie odezwali bo im powiedziałeś oczekiwanej pensji pensji niż w.w. średnia krajowa czyli 3 tys. zł ne rękę, która zarabiają ludzie bez studiów bez znajomości języka obcego w stopniu biegłym wiec nie masz co żałować takie draństwo. Omijajcie szerokim łukiem, jak najszerszym.
2
Jakub 2016-01-09 01:36:44
Ależ niesamowicie śmieszą mnie opinie napisane przez frustratów, którzy nawet językiem ojczystym dobrze nie operują. Wywyższanie się jaki to jestem wykształcony, ponieważ skończyłem germanistykę, a reszta to nieudacznicy, jest śmieszne i za razem żałosne. Wielcy humaniści od siedmiu boleści.
Słoma z butów wystaje. Założę się, że przyjechali jeden z drugim z wsi zabitej dechami, pokończyli filologie i mają się za arystokrację i śmietankę intelektualną. Szkoda, że nie wybraliście się do szkoły dobrych manier i kultury, ale takie rzeczy powinno wynieść się z domu. P.S. Ja zamiast tracić czas na studiowanie nieprzydatnych kierunków, opanowałem dobrze programowanie, które zamiast wkuwania "50 książek" wymaga inteligencji i analitycznego myślenia. W związku z powyższym nie muszę wylewać swoich gorzkich żali jaki to rynek pracy jest zły, a ja jestem biedny i poszkodowany przez los...
2
IT 2016-04-14 11:23:41
Bardzo dziwna firma. Szukają ludzi przez firmy zewnętrzne po czym umawiają się na rozmowę rekrutacyjną i nie dzwonią (dwa razy). Kiedy rekruter dopytuje się co jest powodem, nie chcą udzielić żadnej informacji. Bardzo nieeleganckie zachowanie, amerykański korporacjonizm w najbrzydszej postaci.
2
zwiad 2016-04-27 21:21:57
miałem 2 razy stycznośc z tą firmą. a że zachowanie państwa z HR za każdym razem zdumiewało mnie- doszedłem aż do tego serwisu..i cóż mogę powiedzieć? można gadać że PL na wszystko narzeka. bo może i tak jest. ale w przypadku tej firma to niestety prawda na każdym kroku. brak informacji lub zapomnienie ze strony tzw. HR- podstawa.. masa ogłoszeń- ciągle chyba tych samych- bo przecież nie pamiętam specjalnie ale co miesiąc wysyp tych samych stanowisk- chyba niezła rotacja albo nie mogą nikogo znaleźć bo firma się usytuowała w Wawie ale zarobki- to tak przeciętnie i dennie. Bez bycia wewnątrz firmy już mam o niej opinię..Omijać z dala. No chyba ze ktoś lubi zagrania na poziomie- 1 lub 2 roku studiów?
1
Kate 2016-06-10 09:52:47
Niestety potwierdzam złą opinie na temat tej firmy. 2 razy przystępowałam do rekrutacji i po rozmowach i informacji, że przeszłam do dalszego etapu parę miesięcy nic, zero odzewu. Teraz znów widzę nowe ogłoszenie na to samo stanowisko, to chyba oznacza, że jednak nie przeszłam do następnego etapu...
Jakaś informacja zwrotna by się przydała.
2
Ala 2016-09-06 10:02:23
Taka słaba niby ta firma taka beee, że niby same nieuki tam pracują.... a Tu tyle smętnych geniuszy płacze i chce tam pracować i płaczą, że się nie dostali. Skoro tacy jesteście genialni to nie zawracajcie sobie głowy taką słabą firmą. Matołki.
5
Positive 2016-09-09 14:34:10
Szukam szczerej opinii na temat samej pracy w Mettler Toledo. Nie interesują mnie rozmowy itp. Jakich ludzi zatrudniają? Raczej sfrustorwanych aspołecznych ludzi, czy kładą nacisk na osobowość również? Wiedza wiedzą... praca z frustratami jest chyba najgorsza ;)
Prosze o opinie w tym tematcie.

Dziękuję
zadowolony 2016-09-09 22:22:58
Jest zajebiście, ludzie to jedna z ważniejszych zalet MT :)
Pare razy w roku są imprezy firmowe i wtedy widać ile nas przybyło.
Dość powiedzieć, że trzy lata temu było tutaj ok 100 osób, a teraz jest 350.
Może to da obraz rozmiaru wzorstu - dlatego pewnie też są obsuwy z HR z odpowiedziami.
Tyle w temacie. Wbijajcie do nas :)
Pozdr!!!
Niezainteresowany 2016-09-15 19:18:25
Szczerze mówiąc jestem bez słów. Bez słów na głupotę tego komentarza. Nie znam ani osoby ocenianej ani oceniającej. Natomiast widzę że osoba oceniająca ma jakieś problemy z własnym ego. Pozdrawiam.
heronim 2016-10-02 22:56:37
To fakt rekrutacja może trwać długo, bo decyzje podejmują często Szwajcarzy a oni mają swoje tempo . Ważne są kompetencje ale osobowość musi iść razem z nimi wa parze . Jeśli osoba się spodoba to zazwyczaj dostaje bardzo dobre warunki finansowe. Praca w MT jest bardzo stabilna a ludzie bardzo pozytywni. Jeśli jesteś typem polaczka cwaniaczka to długo nie popracujesz w MT. Firma na dzień dobry obdarza dużym kredytem zaufania i jeśli go raz zawiedziesz to już po zawodach. Polecam wszystkim którzy chcą się rozwijać i nie boją się posługiwać na co dzień językiem angielskim.
szyk 2016-10-02 23:03:17
Pewnie, że jak dbają o stabilne zatrudnienie @hgujik to się wcale nie dziwię, że ich zarobki są teraz adekwatne do powierzanych obowiązkow. W końcu ważne jest, żeby wypłata była adekwatna do zadań. Wiecie czy są normalnie socjale do tego? Pozdrawiam.
Zostaw swoją opinię o Mettler-Toledo Sp. z o.o. - Warszawa
test
UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Mettler-Toledo Sp. z o.o.