Twój głos ma znaczenie,
podziel się swoją historią!
Jolanta Borawska
C.H. Robinson Polska S.A.
C.H. Robinson Polska S.A.
Firma C.H. Robinson Europe i podmioty z nią stowarzyszone są jednym z wiodących spedytorów frachtu w Europie, tworzących dynamiczną sieć przedstawicielstw w całej Europie. Od roku 1993 firma zapewnia klientom dostęp do elastycznych, wysokiej jakości i niezawodnych usług. Wysoce umotywowany, wielojęzyczny i zorientowany na klienta zespół wykorzystuje wiedzę i doświadczenie zdobyte na lokalnych rynkach, stawiając czoła wyzwaniom transportowym oraz tworząc silne, indywidualne więzi z obsługiwanymi klientami.
1993
Rok założenia
https://www.chrobinson.pl/pl-pl/
Strona www
Jakie były początki Państwa firmy?
C.H. Robinson Worldwide (CHRW) jest jednym z wiodących spedytorów frachtu na świecie. Firma powstała w 1905 roku w Stanach Zjednoczonych i przez lata stabilnie zwiększała swoje znaczenie na rynku. W 1992 roku po raz pierwszy osiągnęliśmy przychody na poziomie miliarda dolarów, a w 1993 roku rozszerzyliśmy działalność na Europę poprzez nabycie udziałów w Transeco, francuskim przewoźniku drogowym. W 1997 roku firma C.H. Robinson Worldwide stała się spółką notowaną na giełdzie (NASDAQ).
Od powstania pierwszego polskiego biura w 1997 roku, znaczenie C.H. Robinson w Polsce stabilnie wzrasta. Dzięki połączeniu z Apreo Logistics SA, wiodącym dostawcą usług logistycznych z siedzibą w Warszawie, w 2012 roku rozszerzyliśmy działalność na lokalnym rynku i staliśmy się jedną z najważniejszych firm logistycznych w kraju.
Czym dokładnie zajmuje się Państwa firma? Co dokładnie wchodzi w zakres świadczonych przez Państwa usług?
C.H. Robinson jest wiodącym globalnym dostawcą rozwiązań supply chain w oparciu o usługi spedycyjne. W Polsce firma oferuje usługi spedycji drogowej, morskiej i lotniczej, a także transport specjalistyczny w cysternach i silosach oraz dla branży automotive. Co więcej, biura C.H. Robinson zapewniają doradztwo w zakresie łańcucha dostaw oraz dostarczają innowacyjne rozwiązania technologiczne, wśród nich m.in.: platformę Navisphere®, system zarządzania transportem TMS czy wykorzystanie Big Data.
Jakie firmy są Państwa Klientami?
Nasi Klienci to firmy ze wszystkich znaczących w Polsce sektorów. Jednym z kluczowych jest oczywiście branża retail – np. dla Tesco obsługujemy na wyłączność dostawy z centrów dystrybucyjnych do sklepów na terenie Polski. Oprócz tego w naszym portfolio są również m.in. firmy produkujące żywność i napoje, opakowania oraz przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą surowców, chemikaliami czy też firmy działające w przemyśle meblarskim.
Z jakimi problemami mogą borykać się firmy działające w tej branży?
Ogólna kondycja branży jest bardzo dobra. Popyt na usługi transportowe przekracza podaż. Dodatkowo malejąca stopa bezrobocia skutkuje niedoborem np. kierowców oraz rosnącymi oczekiwaniami obecnych pracowników. Dlatego też wiele firm boryka się z problemem zapewnienia ciągłości swoich przewozów. Polskie firmy transportowe niejednokrotnie mierzą się też z brakiem środków finansowych na wdrożenie najnowszych technologii, które są obecnie niezbędne w dynamicznie rozwijającym się sektorze transportowym.
Jakie wartości przyświecają działalności Państwa firmy?
Realizowany przez nas model biznesowy sprawia, że pracownicy są najważniejszą wartością firmy. Ich rozwój to jeden z kluczowych dla nas obszarów, w który inwestujemy już od pierwszego dnia współpracy. Ludzie, obok procesów i technologii, stanowią rdzeń C.H. Robinson. Nasze wartości określamy w skrócie hasłem EDGE. Rozwijamy je w następujący sposób: evolve constantly, deliver excellence, grow together and embrace integrity.
Czy Państwa firma kieruje się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu? Jeśli tak, proszę powiedzieć o nich coś więcej?
Troska o społeczności i branżę wpisane są w DNA C.H. Robinson. Każdy z pracowników firmy może stać się ambasadorem programu biznesu odpowiedzialnego społecznie, bezpośrednio wpływając na lokalne społeczności. Oprócz tego współpracujemy m.in. ze Szlachetną Paczką, wspieramy Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci oraz Fundację Ronalda McDonalda.
Jak wygląda proces rekrutacji do Państwa firmy?
Proces ma kilka etapów. Oczywiście mogą się one różnić w zależności od stanowiska, na które aplikuje kandydat. Pierwszym krokiem jest aplikacja przez stronę www. Następnie przeprowadzamy wstępną rozmowę przez telefon, w przypadku niektórych procesów rekrutacji prosimy też o uzupełnienie kwestionariusza osobowości. Następnie wybranych kandydatów zapraszamy na spotkanie. Zdarza się, że już po tym etapie przedstawiamy ofertę pracy.
Na co zwracają Państwo uwagę chcąc przyjąć kogoś do swojego zespołu?
Poszukujemy przede wszystkim ambitnych, dynamicznych i przedsiębiorczych ludzi. Kultura naszej organizacji sprawia, że osoby nawet o krótkim stażu pracy są uprawnione do podejmowania realnych decyzji biznesowych. Właśnie dlatego szukamy prawdziwych talentów, które nie boją się wyzwań.
Jak wygląda polityka stażowa w Państwa firmie?
Szukamy talentów współpracując z uczelniami wyższymi w Warszawie i Krakowie w ramach programu Talent Navigator, dzięki któremu studenci mają możliwość uczestniczyć w warsztatach organizowanych w firmie, a wybrane osoby mogą odbyć płatne staże wakacyjne. Część z tych osób zostaje później z nami na stałe.
Czy osoby zatrudnione w Waszej firmie mogą liczyć na dodatkowe benefity? Jeśli tak, jakie?
Oferujemy szereg benefitów – od szkoleń i dofinansowania studiów podyplomowych, przez premie związane z wynikami zespołu czy też całej firmy i nagrody uznaniowe dla Pracowników Roku, aż po benefity w postaci prywatnej opieki medycznej, systemu kafeteryjnego i bonów zakupowych.
Organizujecie Państwo spotkania, imprezy integracyjne dla Pracowników?
Tak, organizujemy zarówno wyjazdy integracyjne, jak i spotkania np. świąteczne. Dodatkowo wspieramy ducha rywalizacji sportowej, dlatego nasi pracownicy biorą udział w wydarzeniach sportowych, takich jak mecze sportowe i biegi.
Czy atmosfera w miejscu pracy jest dla Państwa ważna? W jaki sposób o nią dbacie?
Atmosfera jest dla nas kluczowa. Nasz model biznesowy sprawia, że bez ludzi nasza firma nie istniałaby, a z pewnością nie odnosiłaby takich sukcesów. Charakteryzuje nas kultura organizacji oparta na współpracy, otwartości a jednocześnie zdeterminowana przez ambitne cele.
Gdzie można znaleźć aktualne oferty pracy? Z jakich kanałów Państwo korzystacie?
Informacje na temat prowadzonych rekrutacji można znaleźć na naszych stronach internetowych, między innymi tej poświęconej karierze, jak również w mediach społecznościowych C.H. Robinson. Polecam również śledzenie naszej polskiej strony www.
Dla osób szukających zatrudnienia coraz większą wartością jest możliwość rozwoju. Czy oferujecie swoim pracownikom możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji?
Dbamy o poszerzanie kompetencji zatrudnionych przez nas osób na każdym etapie ich ścieżki zawodowej – począwszy od programu szkoleniowego JumpStart odbywającego się w Amsterdamie (dla nowych pracowników), po Win by Design (zaprojektowane według własnej metodologii szkolenie dla naszych działów sprzedaży) oraz Leadership Development Program (program rozwoju talentów). Są to tylko wybrane przykłady, ponieważ nasza oferta szkoleniowa dla pracowników jest dużo szersza.
Ile osób obecnie zatrudniacie?
W Polsce C.H. Robinson działa w 7 biurach zatrudniających ponad 430 specjalistów z szeroką wiedzą o lokalnym i światowym rynku.
Dziękujemy za rozmowę.