Nasze drogi się rozeszły już dawno, głownie z powodu niskich kwalifikacji prezesa TS oraz słabych głównych handlowców RP, GP, MW, JP. Bardzo słaby styl prowadzenia biznesu wręcz karygodny. Wielu zdolnych i rozwojowych pracowników odeszło przed 2016. Teraz to jest tzw. trup biznesowy bez przyszłości dla potencjalnych pracowników...
Wiele osób zainteresowałaby kwestia, związana z możliwością rozwoju w Retail Partner Polska Sp.z o.o. Sp.k.. Czy taka w ogóle w niej istnieje?
Ciężko się odnieść do powyższych zarzutów, ponieważ nie są zgodne z prawdą. Przy zatrudnianiu brane są pod uwagę wyłącznie kompetencje kandydata. Nie jest zatrudniona ani jedna osoba spokrewniona z członkiem zarządu Zgodnie z prowadzonym benchmarkiem płacowym wynagrodzenia i premiowanie jest w górnym obszarze płacowym oferowanym przez rynek System premiowy składa się z części indywidualnej i celów całej organizacji. Średni poziom premii w 2014 roku wyniósł 8,5%. W przypadku handlowców wypełniających cele, były to wartości zdecydowanie wyższe Nikt nie ma czasu ani potrzeby przeglądania poczty pracowników. Stosujemy monitoring niektórych pojazdów, przede wszystkim serwisowych. Ma to na celu szybką lokalizację w przypadku zlecenia nagłych serwisów i wyrywkową weryfikację bezpieczeństwa kierowania pojazdem. Pracownicy są poinformowani o monitoringu aut. Biorąc pod uwagę historię zatrudnienia, powyższa osoba zmieniła płeć osoby komentującej i dysponuje ograniczoną wiedzą na temat faktów, opiera się na przypuszczeniach i wyobraźni. Mamy nadzieje, że naszemu byłemu koledze, w nowej firmie wiedzie jej się lepiej. Jeżeli osoba komentująca nadal pracuje z nami, zachęcamy do otwartej rozmowy lub zmiany pracodawcy w celu wykazania swojej inicjatywy i weryfikacji swoich kompetencji. Zawsze jest pole do poprawy, czego mamy świadomość i nad czym nieustanie pracujemy
Mogę potwierdzić, że większość z tych zarzutów była zgodna ze stanem faktycznym w czasie kiedy tam pracowałem. Na szczęście rozstałem się z tymi amatorami już dość dawno. Od tego czasu moja kariera ruszyła z kopyta. Moi nowi pracodawcy doceniają moje kompetencje nie tylko finansowo. Dają mi pole do działań. Tego nigdy nie miałem w Retail Partner. Głównym hamulcowym byli prezes i zarząd. O wyjątkowo słabych społecznych i biznesowych kompetencjach. Prezes nie potrafił rozmawiać, miał problemy w trudnych sytuacjach - zwyczajnie się zacinał i nie używał argumentów. Miał wyjątkowy niefart do zatrudniania ludzi na wysokie stanowiska. Ulegał czarowi sytuacji, nie potrafił dostrzegać kompetencji. Niestety przeświadczony o swojej wiedzy popełniał wiele błędów na polu strategii zarządzania, prawa spółek handlowych, itd. Nie potrafił zarządzać ludźmi w sposób zgodny z ich umiejętnościami. Nie był ani przywódcą ani sensownym managerem. Jak to mówią, człowiek tabelka - decyzje opierane na syntetycznych wskaźnikach. Podobnie z niektórymi członkami zarządu. Słabe kompetencje miękkie, niski poziom empatii. Słabe przygotowanie merytoryczne czy do prowadzenia firmy czy negocjacji z klientami. Dlatego firma traciła rynek, klientów, konkurencja uczyła się i rosła. Cóż, nie wystarczyło mieć światową markę trzeba jeszcze nad nią było pracować lokalnie. Natomiast ego, no cóż, przerośnięte na maksa. Z zarządu sensownie pracowało mi się z Bartkiem, miał chłopak kompetencje i zapał, przynajmniej na początku swojej obecności. Pozostałych członków nie darzyłem zaufaniem. Zresztą nie raz udowodnili poprzez swoje decyzje, zachowanie i brak odważnej strategii prowadzenia firmy, że nie było warto. Albo poprzez własne ograniczenia albo wewnętrzne rozgrywki, którym ulegali z wyjątkową łatwością. Doceniałem kompetencje handlowe Anety, Jacka, Marcina, Nargis, Marka. Ceniłem Klaudię oraz Ewę za ich niezwykłą fachowość, Sławka, Jacka i Macieja za sprawne prowadzenie serwisu i sprawy importowe, kolejnego Jacka, tego z marketingu za wysoki poziom materiałów jakie nam przygotowywał, Waldka za jego dużą techniczną wiedzę. Justynę za jej otwartość, szczerość o pomocną dłoń. Wiele firm zaczyna w garażu by po jakimś czasie stać się znaczącym na rynku graczem. Tu jest odwrotnie. Firma właśnie wchodzi w etap garażowy. Większość z wymienionych wyżej osób już w Retail Partner nie pracuje. Ich życie się zmieniło mocno na korzyść po odejściu. Nie wiem czy zarząd dostrzegł problem we właściwym czasie. Dla mnie to już historia.
kicu, trzeba byłoby do nich napisać i się dowiedzieć jak planują teraz swoje działania. Z tego co wiem można u nich pracować spokojnie 2-3 lata i codziennie czymś innym się zajmować.
Firma o dużym potencjale niestety prowadzona chaotycznie i zdominowana przez wyjątkowo niekompetentny zarząd. Wrażenie z zewnątrz jest pozytywne, w końcu firma reprezentuje solidne marki, lecz pracując już przez kilka miesięcy doszłam do wniosku, że popełniłam błąd decydując się na pracę w tej firmie. Brak jasnych i konsekwentnie egzekwowanych zasad rozliczania. Praktycznie nawet wiedząc o poziomie premii możesz na nią nie liczyć już na dzień dobry - wyznaczane cele są nierealne, nie opierają się na rzetelnej analizie rynkowej, sytuacji firmy i konkurencji oraz planach klientów a wyłącznie na widzimisię kilku mało kompetentnych członków zarządu. Króluje lizusostwo. Pracownikiem może zostać "bardzo bliski kolega" członka zarządu lub syn prezesa a z kwalifikacji odpadnie człowiek z dorobkiem i kompetencjami. Jeżeli za dużo zaczniesz sprzedawać to gotowi są w ciągu roku odebrać Ci prowadzonego klienta lub zmienić system wynagradzania byle byś za dużo nie zarobił. Wylatują ludzie z inicjatywą i niepokorni potrafiący otwarcie mówić o błędach zarządu lub mający własne, zresztą rozsądne, zdanie. Polecam pięć razy zastanowić się nad składaniem tam papierów, chyba, że jesteś osobą mało ambitną, bez polotu, nie znasz swojej wartości i chcesz być popychadłem zasuwającym na pensje członków zarządu. To jest firma, w której awans jest pojęciem nieznanym, nie ma żadnych, nawet dofinansowanych szkoleń a mimo dobrych wyników i osiągnięć prezes potrafi przyjść i w 3 minuty zwolnić Cię podając absurdalną przyczynę. To jest firma, w której możesz mieć pewność, że wiadomości z Twojej skrzynki czyta zawsze ktoś poza Tobą, firma która monitoruje położenie handlowców przez GPS oficjalnie się do tego nie przyznając.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Retail Partner Polska Sp.z o.o. Sp.k.?
Zobacz opinie na temat firmy Retail Partner Polska Sp.z o.o. Sp.k. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 1.