Miniaturka
Sebastian Drozd
Intermedio Sebastian Drozd
Sebastian Drozd jest ambitnym i nastawionym na rozwój swoich pracowników szefem. Jego największe firmy zajmują się doradztwem, księgowością oraz pośrednictwem gospodarczym. W roku 2017 startują dwa kolejne przedsięwzięcia w branży samochodowej oraz handlowej. Dzięki doświadczeniu w handlu i zarządzaniu w największych europejskich korporacjach, rozwija swoje firmy w szybkim tempie m.in. dzięki technice wyznaczania sobie co roku 21 nowych celów, do których realizacji dąży. Posiada wykształcenie finansowo-ekonomiczno-doradcze, które cały czas jest poszerzane o dodatkowe szkolenia. Wyznaje proste zasady: 1. "Myśl o tym czego chcesz, nigdy odwrotnie, ponieważ to o czym myślisz, to do siebie przyciągasz" 2. To co dajesz to do Ciebie wraca – dawaj dobro!” Prywatnie sportowiec i zakochany w rodzinie ojciec i mąż poświęcający każdą wolną chwilę tym dwóm pasjom.  Więcej o mnie - http://drozd.biz/wiecej/ Więcej o pasjach -  http://drozd.biz/pasja/ Współwłaściciel w firmie  www.drozd.biz Współwłaściciel w firmie  www.biznes.center Autor kilku poradników na temat zarabiania dużych kwot w krótkim czasie. Autor poradników na temat Angielskiego systemu emerytalnego. Autor poradników i video na temat optymalizacji kosztów prowadzenia biznesu. Twórca Uniwersytetu Skutecznego myślenia. Autor licznych blogów i artykułów o samorozwoju, życiu w równowadze i pozytywnym postrzeganiu tego co Nas spotyka. Autor Fanpage:  1. Mały Zus i Podatki    2. Optymalnie w Biznesie i Domu – Darmowe Porady

Jak wyglądały początki firmy Intermedio w 2005 roku? Z jakimi trudnościami  mierzyli się Państwo na początku?

Właściwie firma Intermedio powstała jako kontynuacja wcześniejszej działalności pośrednictwa finansowego w celu większej optymalizacji kosztów, podatków i innych działań. Praktycznie na każdym kroku działo się coś nieprzewidzianego. To było istne pasmo sukcesów i totalnych porażek. Pracowaliśmy sami z żoną Izabelą i o tym czy przeżyjemy do następnego miesiąca decydowały zamknięte, i wypłacone kredyty naszych klientów.

Model naszego wcześniejszego działania przybierał różne postacie:

  • z lokalem

  • bez lokalu, samo tylko dojeżdżanie do klientów

  • na podstawie wcześniejszych doświadczeń wyniesionych z dużych koncernów w których pracowaliśmy, dystrybuowaliśmy wizytówki z Naszym wizerunkiem do setek punktów handlowych najpierw sami, później z pomocą pierwszego pracownika

Najczęściej trudności, o jakie Pani pyta, wiązały się z niedostatecznymi finansami lub czasem, ale nie brakowało Nam chęci!

Na czym polegają świadczone przez Państwa usługi i do kogo są skierowane?

Dzisiaj już 10 lat działamy w branży optymalizacji kosztów prowadzenia biznesu i zdrowo rozumianej ekonomii postępowania w firmie. Jednym z procesów optymalizacji jest spółka LTD, którą może założyć każdy klient i korzystać z możliwości optymalizacji podatkowej lub emerytalnej pod każdym niemalże względem.

Mógłby Pan powiedzieć coś więcej na temat usługi Swatanie Biznesowe? Na czym ono polega?

Swatanie biznesowe, to zestawienie dwóch słów, które zostały użyte jak najbardziej celowo. „Poznajemy” firmę naszego klienta z potencjalnymi kontrahentami z Wielkiej Brytanii lub Włoch. Zgodnie z wybranym wariantem usługi Nasze działania pomogą w sfinalizowaniu kontraktu na towar czy usługę. Dodatkowo pomożemy wyszukać klientów informując ich bezpośrednio o ofercie klienta.
Jest to jedynie początek Naszej „owocnej” współpracy. Szereg działań przygotowanych przez Nasz zespół pomoże przezwyciężyć wszelkie bariery jak np. językowa czy brak znajomości przepisów. Jest to drugi (po Optymalizacji) z kilku przygotowanych sposobów na wzrost atrakcyjności firmy naszego klienta na rynku europejskim !

Jakie wartości przyświecają firmie i pracownikom?

Naszą misją jest dostarczanie najwyższej jakości rozwiązań biznesowych i gospodarczych dla polskich przedsiębiorców, aby pomóc im rozwijać biznes w duchu wolności, obfitości i bogactwa. Powstaliśmy po to, by wspierać i służyć najlepiej, jak umiemy Naszym klientom i przyjaciołom.

Czego wymaga Pan od swoich pracowników?

Tego o co dzisiaj najtrudniej, czyli lojalnosci i chęci do pracy. Osoba zatrudniona u Nas w zamian za to otrzymuje mnóstwo możliwości dopasowanych ściśle do niej.

Gdzie zamieszczają Państwo informacje o nowych ofertach pracy?

Przede wszystkim na Naszej stronie w zakładce praca, portalach gowork, oraz lokalnie w szczecinie, czyli na infoludek.pl.

Na jakie stanowiska najczęściej rekrutują Państwo nowych pracowników?

Ponieważ rozwijamy sie bardzo mocno i szybko , rekrutujemy oprócz zwykłych stanowisk biurowych osoby do działu sprzedaży i oczywiście równie cennych menedżerów.

Jak wygląda proces rekrutacji nowych pracowników do firmy? Z ilu etapów się składa?

Rekrutację dzielimy na 3 etapy.
W pierwszym oddzwaniamy do kandydata i rozmawiamy o ogólnych ramowych warunkach współpracy. Ta część rekrutacji ma na celu usłyszeć aplikanta, ocenić czy rozmowa z nim będzie przyjemna również dla naszego klienta.

Drugi etap to rozmowa kwalifikacyjna do 15 minut.
Trzeci etap w którym pozostaje już maksymalnie 2/3 kandydatów polega na szczegółowej rozmowie w obecności 2 bezpośrednich przełożonych w siedzibie firmy.

Czy znajomość języków obcych to warunek konieczny? W jaki sposób umiejętność ta jest weryfikowana podczas procesu rekrutacji?

W większości stanowisk tak, weryfikujemy ją poprzez krótki test pisemny i ustny.

Szukają Państwo Gwiazd Sprzedaży. Czym taka osoba wyróżnia się wśród dobrych handlowców?

Szukamy gwiazd sprzedaży bez języków obcych oraz z jezykiem włoskim.
Jest to pozytywnie nastawiona osoba. Idealny kandydat „dobrze się bawi” obsługując klientów i robi to naturalnie. Interesują nas tylko osoby, które uważają, że są najlepsze w tym co robią, które potrafią pracować więcej lub dłużej aby zacięcie osiągać założone cele. Gwiazda sprzedaży jest tak wysoce zmotywowana, że mocno przeżywa jeżeli nie osiągnie założonego przez siebie planu.

W jaki sposób dbają Państwo o jakość usług? Czy pracownicy poddawani są ocenom rocznym

Jakość usług jest dopracowywana u Nas codziennie. Tworzymy procedury według których pracujemy codziennie. Pracownicy są oceniani częściej i na podstawie ocen rozmawiamy o różnego rodzaju premiach miesięcznych, kwartalnych, świątecznych, urlopowych czy stażowych.

Coraz ważniejszym kryterium podczas procesu poszukiwania pracy jest możliwość rozwoju. Czy Pana pracownicy mają taką możliwość?

Oczywiście!
Możliwości najczęściej pojawiają się dla osób, które wykazują chęć rozwoju. To widać już w pierwszym kwartale po rozpoczęciu pracy u nas. Kierowanie zespołem pracowników biurowych, działem sprzedaży, szkoleniem pracowników to podstawowe miejsca pierwszego awansu.

Czym wyróżniacie się jako pracodawca?

Elastycznością i troską.
Bardzo często rozmawiamy z pracownikiem. Dopasowujemy jego możliwości pracy do Naszych potrzeb, np: mieliśmy studenta, który mógł pracować tylko 5 godzin dziennie z czego jeden lub dwa dni w tygodniu u siebie w domu. Zajmował sie u Nas obsługą wylotów naszych klientów do Anglii.
Nasi pracownicy są często pytani o samopoczucie i czy praca sprawia im przyjemność. Zawsze istnieje możliwość modyfikacji, zmiany lub doszkolenia.
 

Jak wyglądają początki pracy nowo zatrudnionego pracownika?

Nowa osoba zaczyna od obejrzenia w biurze cyklu 5 podstawowych szkoleń video. Po czym uzupełnia testy i w ten sposób nabywa wiedzy na temat podstawowych mechanizmów rządzących naszą branżą. Później zaczynamy wdrażanie pracownika w obowiązki dzięki procedurom lub z pomocą szkoleniowca.

Podkreśla Pan wagę zachowania równowagi w życiu. Na Państwa stronie można przeczytać metaforę życia w równowadze jako żonglowanie kulami. Czy mógłby ją Pan przytoczyć i powiedzieć co oznacza ona dla Pana jako pracodawcy?

Wyobraź sobie, że życie w równowadze polega na żonglowaniu pięcioma kulami:

Są nimi Praca, Rodzina, Zdrowie, Finanse, Rozwój osobisty.
Szybko dostrzeżesz, że kula oznaczająca pracę jest z gumy. Jak ją upuścisz to się odbije od ziemi i ponownie wróci do Twoich rąk. Pozostałe kule są szklane! Bez problemu mieszczą się w Twoich dłoniach. Ich bezpieczeństwo jednak zależy Tylko od Ciebie! Zarysować je, uszczerbić lub nawet rozbić w drobny mak to tylko chwila nieuwagi!

Uważam, że sa rzeczy ważne i ważniejsze, i każdy z Nas musi samodzielnie nadać im priorytety.

Ogólnie jestem zwolennikiem “posiadania planu na siebie”, więc dobrze jest sobie zdać z tego sprawę jak najwcześniej, bo wtedy życie “nie przelatuje między palcami”.

Dla mnie cele moich pracowników sa ważniejsze od moich. Jeżeli pomogę im osiągnąć ich cele, dopilnują aby zrealizowały się również moje.

Utworzyli Państwo fundację „Najpierw TY”. Na czym polega jego działalność? Często angażują się Państwo w działania prospołeczne?

Nad projektem fundacji prace trwają cały czas.
Skupiamy sie bardziej nad pojedyńczymi przypadkami osób uzdolnionych sportowo lub chcących zmienić swoje myślenie aby zmienić swoje życie.
Na razie są to działania jednostkowe, skierowane do pojedyńczych osób, więc nasz projekt ma zasięg lokalny.

Jest Pan również założycielem Uniwersytetu Skutecznego Myślenia. Jaka jest jego geneza? Kto może skorzystać z tego projektu?

Uniwersytet Skutecznego Myślenia jest przygotowany pod kątem pomocy grupom młodych ludzi, którzy wchodzą w dorosłe życie. Jest to cykl darmowych wykładów ujawniających podstawowe pułapki systemu w którym żyjemy.
Jego podstawową część tworzą historie ludzi, którzy rozwijając sie w tylko jednej z pięciu dziedzin życia “rozbili pozostałe, jak szklane kule”.

Kolejnym etapem na Uniwersytecie sa darmowe porady w jaki sposób powodować rezultaty, których pragniemy. Omawiamy je odwrotnie niż w szkole, tzn. omawiając skutki cofamy się do przyczyn ich powstania.

Czego możemy życzyć Państwu na przyszłość?

Zrównoważonego rozwoju oraz ognistej pasji, by opracowywać nowe pomysły pomocy Naszym klientom. Zadowolenia wszystkim pracownikom w firmie. Bo to od nich zaczyna się firma i na nich się kończy.

Dziękujemy za rozmowę.

Intermedio Sebastian Drozd