logo LoVo S.A.

LoVo S.A.

Warszawa

Wywiadu udzielił:
Krzysztof Kornacki
Członek zarządu LoVo S.A.
W LoVo odpowiedzialny za sektor usług międzyoperatorskich. Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Zaczynał karierę w latach dziewięćdziesiątych będąc specjalistą rozwoju nowych technologii i platform telekomunikacyjnych. Ekspert w sprawach regulacji międzyoperatorskich, sytuacji na rynku telekomunikacyjnym pod względem konkurencyjności i infrastruktury. Członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. Prywatnie podróżnik, pasjonat żeglarstwa i surfingu.
LoVo S.A.
Liczba pracowników: 35
Rok założenia: 2007
Adres:
Ruchliwa 17
02-182 Warszawa
Branże:
  • Programowanie - E-commerce

 

Doceniamy zaangażowanie naszych pracowników

 

W czym specjalizuje się firma LoVo?

Podstawową działalnością firmy LoVo jest świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie połączeń telefonicznych i dostępu do Internetu oraz tworzenie informatycznych rozwiązań i aplikacji w chmurze. LoVo posiada wieloletnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej, świadcząc usługi dla operatorów, resellerów oraz klientów biznesowych. LoVo to jedna z niewielu sieci telekomunikacyjnych specjalizujących się w profesjonalnych usługach dla rynku hurtowego.

Jak długo firma działa na polskim rynku?

LoVo działa na polskim rynku od kilkunastu lat. Za istotną dla nas cezurę przyjmujemy 1 października 2007 roku, w którym rozpoczęliśmy faktyczną ekspansję na rynki hurtowe.

Jaka jest misja firmy? W jaki sposób starają się Państwo ją realizować?

Celem LoVo jest bycie partnerem telekomunikacyjnym i doradcą dla odbiorców usług telekomunikacyjnych w biznesie, ale także atrakcyjnym pracodawcą oraz aktywnym członkiem społeczności lokalnej. Filary grupy to profesjonalizm, stabilność i zaufanie, które w połączeniu z wykwalifikowaną kadrą pracowniczą oraz ofertą obejmującą szeroki zakres produktów i rozwiązań, gwarantują najwyższą jakość świadczonych usług.

Co wyróżnia LoVo spośród firm konkurencyjnych?

Działalność telekomunikacyjna nie wyczerpuje pakietu naszych usług. W ramach dywersyfikacji rozwiązań zaczęliśmy rozwijać także działalność informatyczną i programistyczną. W pierwszej fazie rozwoju skupialiśmy uwagę na informatyzacji usług telekomunikacyjnych. Tworzyliśmy wirtualne centrale. W ramach tego projektu, w 2013 roku powołaliśmy autorskie rozwiązanie - aplikację opartą na rozwiązaniach telekomunikacyjnych będącą jednocześnie aplikacją analityczną. ePASO, czyli Elektroniczna Platforma Analiz Serwisów Ogłoszeniowych to pierwszy na świecie system teleinformatyczny, który analizuje ilości połączeń telefonicznych i pokazuje skąd dzwoni do firmy potencjalny klient. Połączyliśmy informatykę z telekomunikacją i stworzyliśmy produkt o nazwie LoVoS.

To jednak nie wszystko w zakresie informatyki. Nauczyliśmy się automatyzować procesy biznesowe na własne potrzeby związane z bieżącym zarządzaniem firmą. Szukaliśmy modelu na wyeliminowanie papierowej dokumentacji, na wprowadzenie rozwiązań on-line z elementami automatyzacji. Na bazie wewnętrznych testów stworzyliśmy produkt z zakresu problematyki BPM (Business Process Management), który funkcjonuje pod nazwą LoVo BPM. Jako firma działająca przede wszystkim na rynku MŚP postawiliśmy więc na nowoczesność, dywersyfikację i jakość. To podstawowe elementy wyróżniające LoVo na rynku.

Co uważa Pan za największy sukces firmy?

Rozwój. Jedno bardzo konkretne i doskonale rozumiane słowo. Rozwijamy się organicznie, czyli tylko i wyłącznie w oparciu o własne zasoby produktowe i zespół współpracowników. Z roku na rok mamy wzrosty w przychodach sięgające 35%. Rokrocznie w naszym portfolio pojawia się również coraz więcej klientów. Poszerzamy nasze działania o rynki zagraniczne.

Efektem naszego dynamicznego rozwoju są liczne nagrody związane zarówno z naszymi wynikami finansowymi („Gazele Biznesu” przyznawane przez Puls Biznesu), jak i jakością naszych produktów. Naszym ostatnim osiągnięciem, z którego jesteśmy bardzo dumni, jest wyróżnienie „Liderzy IT” w zakresie najlepszego systemu BPM w ramach targów IT Future Expo 2016.

Jak często przeprowadzają Państwo rekrutacje?

Z powodu dynamicznego rozwoju firmy regularnie poszerzamy nasz zespół informatyczny. To jednak nie wszystko, aktualnie prowadzimy także kilka rekrutacji związanych z innymi działami.

Gdzie potencjalni pracownicy odnajdą informacje na temat aktualnych ofert pracy?

Zanim podjęliśmy decyzję o wybraniu kanału, którym chcemy komunikować nasze oferty pracy, sprawdziliśmy wyniki Megapanelu PBI Gemius pod kątem statystyk popularności i liczby unikalnych użytkowników, a także łatwości nawigowania po serwisach oraz czytelności prezentowanych ofert. Poza tym czerpaliśmy z doświadczeń kandydatów, którzy składali do nas swoje oferty CV. Ważnym kryterium była dla nas popularność danego serwisu, ale także profil jego użytkowników związanych z interesującymi nas specjalizacjami. Na chwilę obecną współpracujemy z dwoma serwisami. To grupa Pracuj.pl i Gazeta.pl.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników?

W związku z dynamicznym rozwojem firmy sytuacja podlega nieustającym zmianom. Aktualnie poszukujemy osób na poziomie specjalistów w dziale sprzedaży, marketingu oraz wspomnianych wcześniej programistów.

Jak wygląda proces rekrutacji? Z ilu etapów się składa?

Sposób rekrutacji jest uzależniony od stanowiska, na które realizujemy rekrutację. W przypadku stanowisk menedżerskich wspieramy się wyspecjalizowanymi agencjami rekrutacyjnymi, które wskazują kandydatów po przeprowadzeniu określonych testów, badań czy uczestnictwie w projektach Assessment center. Rekrutacja realizowana we własnym zakresie dotyczy stanowisk niemenedżerskich związanych ze sprzedażą, obsługą klienta czy marketingiem. Przy modelu rekrutacji realizowanej siłami własnymi trzymamy się standardu klasycznych spotkań rekrutacyjnych. Z reguły trzecie spotkanie jest spotkaniem związanym z negocjowaniem ostatecznych warunków.

Jakie wymogi stawiacie przed kandydatami?

W publikowanych ogłoszeniach wskazujemy oczekiwania związane ze stroną merytoryczną. Przede wszystkim opisujemy umiejętności, których oczekujemy od kandydata. Poza umiejętnościami miękkimi, które oczywiście są dla nas również bardzo ważne, przede wszystkim zwracamy uwagę na dotychczasowe osiągnięcia kandydatów oraz na sposób ich przedstawienia.

Myślę, że osoby chcące podjąć pracę w LoVo są ciekawi jakie formy zatrudnienia funkcjonują w firmie?

Zdecydowana większość pracowników zatrudniana jest na klasyczną umowę o pracę. Pozostawiamy jednak w tej kwestii wybór i niewielka część pracowników prowadzi własne działalności gospodarcze.

A czy pracownicy mogą liczyć na jakieś dodatkowe świadczenia?

Przede wszystkim zapewniamy naszym pracownikom popularne ostatnio pakiety sportowe, które i u nas cieszą się dużym powodzeniem. Ponadto zapewniamy możliwość uzyskania ubezpieczenia grupowego. Staramy się także przygotowywać okazjonalne upominki dla naszych pracowników, np. z okazji świąt.

Stosują Państwo system motywacyjny?

Doceniamy zaangażowanie naszych pracowników, zwłaszcza kiedy przynosi ono wymierne skutki w postaci rozwoju firmy. Dlatego staramy się regularnie nagradzać osoby zatrudnione u nas zarówno w działach sprzedażowych, co związane jest z realizowanymi celami finansowymi, jak i zespoły odpowiedzialne za realizacje poszczególnych projektów z innych płaszczyzn naszej działalności.

Organizowane są spotkania integracyjne dla pracowników?

Komunikacja wewnętrzna jest dla nas bardzo ważna. Fundamentem naszej działalności jest dobry klimat panujący w firmie. W związku z tym staramy się budować relacje w LoVo również poza godzinami pracy, np. przez wyjazdy integracyjne czy wieczorne spotkań.


Czego możemy życzyć na przyszłość?

Myślę, że w naszej obecnej sytuacji, a więc w momencie dynamicznego rozwoju naszej firmy, możemy sobie jedynie życzyć tego aby przyszłość przyniosła kolejne tak dobre lata dla LoVo.

Dziękuję za rozmowę.