Tomasz Kasperski
Westwing Home&Living Sp. z o.o.
Czym jest WESTWING Home & Living?
To największy klub zakupowy w Polsce oferujący produkty do wyposażenia wnętrz. Tworzony przez pasjonatów dobrego designu dla miłośników pięknych i unikatowych przedmiotów.
Skąd pomysł na tego typu przedsiębiorstwo?
Westwing opiera się na prostym koncepcie – oferujemy starannie wyselekcjonowane produkty w atrakcyjnych cenach. To przemyślany model, który zakłada, że jeżeli codziennie będziemy zmieniali oferowany asortyment i dostarczymy użytkownikom inspirujące treści – piękne zdjęcia, ciekawe porady – ci będą nas często odwiedzać i w rezultacie często kupować. Klienci pytani o to, co cenią w Westwing wymieniają: produkty niedostępne nigdzie indziej, wysoką estetykę i funkcjonalność strony oraz ceny – z założenia obniżone. Stronę Westwing ogląda się jak magazyn wnętrzarski, z tą różnicą, że można kupować.
WESTWING działa w 14 krajach świata. Czy Państwa asortyment jest dostosowany do obecnie panujących trendów w danym kraju czy jest on uniwersalny?
Nasze stylistki pełnią rolę przewodników po świecie designu i aranżacji wnętrz, kampanie przez nie projektowane prezentują meble i dodatki do domu wpisujące się w obowiązujące trendy, a także w gusta i wymagania lokalnego rynku. W naszej ofercie można jednak znaleźć też uniwersalne i ponadczasowe propozycje, które nigdy nie wychodzą z mody.
Który ze stylów jest aktualnie najchętniej wybieranym przez Polaków? Raczej decydują się na dekoracje w jednym stylu czy lubią łączyć style?
Zdecydowanie skandynawski. Tak wynika z badania Mój Dom, które przeprowadził Westwing. Zarówno metraże naszych mieszkań, jak i warunki pogodowe, są zbliżone do tych, które panują w krajach nordyckich. Dlatego styl skandynawski, który cechuje prostota i funkcjonalność, tak bardzo pasuje do naszych realiów. Jednocześnie – jak dowodzą wyniki naszego sondażu – ponad połowa rodaków (56%) lubi mieszać style. Polacy zaczęli bawić się aranżacją wnętrz i czerpać przyjemność z procesu kreowania wyglądu swojego domu. To fantastyczny trend. Aranżując wnętrza warto bowiem puścić wodze wyobraźni i pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa.
Czym WESTWING wyróżnia się spośród firm konkurencyjnych?
Westwing.pl to klub zakupowy, którego działanie opiera się na krótkoterminowych kampaniach sprzedażowych. Nad selekcją produktów, które pojawiają się w ofercie czuwają doświadczone stylistki i projektantki wnętrz, które doskonale orientują się w rynkowych trendach. Nie posiadamy katalogu produktów. Stawiamy na niepowtarzalność oferty. Wszystkie przedmioty dostępne są w niewielkich, limitowanych seriach, w cenach nawet o 70% niższych w stosunku do cen detalicznych. Codziennie na naszej stronie znaleźć można ok. 1000 nowych propozycji. Na przywiązanie klientów wpływa też piękna i wysmakowana grafika oraz codzienna porcja porad i inspiracji.
Na jakie stanowiska obecnie poszukują Państwo pracowników?
Aktualnie poszukujemy pracowników do naszego warszawskiego biura na stanowiska kreatywne: grafik oraz animator, stanowiska analityczne, stanowiska w dziale zakupów oraz na stanowiska w działach czeskim i słowackim.
Jakimi kanałami zazwyczaj rekrutujecie?
Głównie są to kanały internetowe – popularne serwisy ogłoszeń, zagraniczne strony karierowe oraz agencje rekrutacyjne i biura karier.
Jakie wymagania stawiane są przed kandydatami? Jakie cechy powinien posiadać idealny pracownik WESTWING?
W Westwing ważna jest atmosfera pracy, w związku z tym, oprócz kompetencji, doświadczenia i umiejętności kandydata, zwracamy dużą uwagę na dopasowanie do zespołu. Zespół Westwing tworzą osoby kompetentne i profesjonalne, ale też pełne energii i pomysłów.
A jaki powinien być idealny pracodawca?
Powinien służyć wsparciem i być czujnym na potrzeby pracowników. Umożliwiać im rozwój zarówno zawodowy, jak i osobisty oraz dbać o przyjazną atmosferę pracy.
A co z rozwojem zawodowym pracowników? Jakie działania podejmują Państwo w tej kwestii?
Każdy pracownik, który ma chęć i zapał do nauki otrzyma od firmy wsparcie. Regularnie organizujemy szkolenia wewnętrzne – w Westwing bardzo ważne jest dzielenie się wiedzą. Nasi pracownicy korzystają też z dofinansowań do różnych szkoleń czy zajęć zewnętrznych.
Odpowiednia atmosfera w miejscu pracy często zwiększa efektywność personelu – czy doceniają Państwo znaczenie tego aspektu?
Atmosfera pracy to coś, czym Westwing zdecydowanie może się pochwalić. Zależy nam na tym, żeby pracownicy dobrze czuli się w miejscu, w którym spędzają większość dnia i chętnie do niego przychodzili. Staramy się urozmaicać czas pracy różnymi wydarzeniami, które wpływają na atmosferę oraz zintegrowanie zespołu. Organizujemy lunche tematyczne, a w okresie wakacyjnym spotkania, które odbywają się na naszym biurowym tarasie z pięknym widokiem na centrum Warszawy. Powołaliśmy grupę FUN, złożoną z ochotników, która odpowiada za organizację tych przedsięwzięć.
Czy firma stara się również angażować w spotkania integracyjne po pracy?
Oprócz spotkań ogólnofirmowych każdy dział firmy dostaje wsparcie finansowe na integrację po godzinach pracy. To od pracowników zależy termin integracji oraz sposób, w jaki wykorzystają ten czas – mają dowolność w wyborze atrakcji.
Co wyróżnia WESTWING jako pracodawcę?
Do każdego pracownika podchodzimy indywidualnie, zawsze znajdziemy czas, żeby wysłuchać jego problemów i potrzeb. Oferujemy również konkurencyjne na rynku wynagrodzenie, dofinansowujemy zajęcia sportowe, zapewniamy prywatną opiekę medyczną.
Z czego są Państwo najbardziej dumni?
Jesteśmy dumni z naszych pracowników. Znalezienie ich, codzienne inspirowanie, zatrzymanie w firmie i spowodowanie, że czerpią przyjemność z pracy, ma dla nas priorytetowe znaczenie. Zespół Westwing jest kluczem do naszego sukcesu.
Czego możemy zatem życzyć Państwu na przyszłość?
Zadowolenia pracowników – z pracy, a klientów – z naszych produktów. Jeszcze więcej ciekawych projektów oraz dalszego rozwoju – m.in. naszego pierwszego stacjonarnego sklepu, który w listopadzie otworzyliśmy w Centrum Handlowym Arkadia.
Dziękuję za rozmowę.