Polanglo Sp. z o.o.

2.4 Udziel wywiadu o firmie
opinie o firmach | GoWork.plznak

Twój głos ma znaczenie,

podziel się swoją historią!

Chcę opowiedzieć o firmie

Wywiady Polanglo Sp. z o.o.

Miniaturka
Anna Wikło
Dyrektor Marketingu Polanglo Sp. z o.o.
Absolwentka Uniwersytetu S.K. Wyszyńskiego oraz Wyższej Szkoły Promocji, Mediów i Show Businessu, ukończyła Filozofię oraz Zarządzanie i Marketing. Od 2011 roku na stanowisku Dyrektor Marketingu w Polanglo Sp. z o.o. odpowiada za całość działań marketingowych i promocyjnych.

Czym wyróżnia się Polanglo na tle konkurencji?

Polanglo sp. z o.o. to działająca od 1991 r. sieć księgarni i hurtowni edukacyjno-językowych. Do dyspozycji naszych Klientów są nasze księgarnie stacjonarne we wszystkich największych miastach w Polsce. Jesteśmy stale obecni m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Lublinie, Gdyni czy Szczecinie. Mamy też doskonale zaopatrzony sklep internetowy http://www.edugaleria.pl dla zwolenników zakupów online. 
Ponadto współpracujemy z siecią rekomendowanych księgarń na terenie całego kraju. Nasze liczne księgarnie partnerskie zapewniają szybki i wygodny dostęp do naszej oferty. Gwarantem dobrej kooperacji z księgarniami są nasi przedstawiciele handlowi i hurtownie, a także nowoczesna platforma do zamówień hurtowych http://www.hurtownia.polanglo.pl, dzięki której jesteśmy w stanie w pełni zaopatrzyć każdą księgarnię w Polsce. 
Od lat oferujemy młodym ludziom dostęp do szerokich możliwości edukacyjnych, wspierając jednocześnie ich rozwój osobisty, dlatego do dyspozycji wszystkich nauczycieli w Polsce jest nasz zespół merytorycznych koordynatorów regionalnych, którzy służą naszym Klientom pomocą i profesjonalnym wsparciem. Jesteśmy też do dyspozycji dyrektorów szkół, którym w szczególności polecamy naszą platformę dotacyjną http://www.eduazmowienia.pl - umożliwia ona zamawianie podręczników i ćwiczeń w ramach dotacji MEN, zgodnie z nowymi wymaganiami ustawy oświatowej.
Jesteśmy doświadczonym dostawcą z długoletnią tradycją i doświadczeniem. Ten rok jest dla Nas wyjątkowy, ponieważ świętujemy 25-lecie istnienia naszej firmy. Dlatego jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że nasza działalność trwa już tak długo, że dwadzieścia pięć lat naszej pracy miało i ma nadal ogromne znaczenie dla wielu ludzi. 

 

A co wyróżnia Was jako pracodawcę?

Posiadamy stanowiska o bardzo wielu profilach zawodowych. Mnogość naszych kanałów dystrybucji i szerokość oferty sprawiają, że mamy bardzo szerokie spektrum kompetencji, jakie muszą posiadać nasi pracownicy na różnych stanowiskach. Co oczywiste - na różnych posadach, potrzebne są zupełnie inne kompetencje - dobierając personel, staramy się zawsze dopasować umiejętności potencjalnych kandydatów do potrzeb danego stanowiska. Uważamy, że dobrze dobrany zespół pracowników, to podstawa do realizacji wyznaczonych celów, osiągania zamierzonych efektów. Nasza firma to ludzie, a pracownicy są naszym największym atutem. Z czystym sumieniem możemy dziś stwierdzić, że cieszymy się starannie dobranym zespołem pracowników  - bardzo wielu z nich jest z nami przez 15, 20, a nawet 25 lat. Dzięki swojemu doświadczeniu, dużej wiedzy i szerokiemu spojrzeniu stanowią naszą dużą siłę napędową dla dalszego rozwoju firmy.

Władze Oxford University Press udzielili Państwu wyłącznego prawa do importu swoich materiałów z zakresu English Language Teaching na terytorium Polski. Czy był to przełomowy moment dla firmy?

Rok 2016 jest rokiem okrągłego jubileuszu naszej firmy, obchodzimy 25-lecie swojego istnienia. Taki moment niewątpliwie skłania do chwili refleksji i wspomnień, ale i spojrzenia w przyszłość. Firma Polanglo Sp. z o.o. powstała 1991 r. i dzięki dynamicznemu rozwojowi, bardzo szybko została doceniona przez największe wydawnictwo uniwersyteckie na świecie - Oxford University Press. Wydawnictwo Oxford University Press to część jednego z największych, najstarszych i najbardziej renomowanych uniwersytetów na świecie, istnieje od ponad 500 lat i realizuje misję Uniwersytetu Oksfordzkiego, poprzez dostarczanie najwyższej jakości materiałów edukacyjnych na całym świecie. Władze Oxford University Press udzieliły nam wyłącznego prawa do importu swoich materiałów z zakresu English Language Teaching na terytorium Polski, a my dokładamy wszelkich starań, aby publikacje językowe Oxford University Press były dostępne w całej Polsce. To był rzeczywiście przełomowy moment dla Polanglo - rozpoczęliśmy bardzo ścisłą współpracę z tak doświadczonym, znanym na całym świecie partnerem, który z sukcesem trwa aż do dziś. Fakt, że współpraca trwa tak wiele lat oraz to, że Wydawnictwo Oxford University Press od 1999 r. – roku reformy w szkolnictwie – jest aktualnie liderem na rynku polskim - świadczy o jakości tej współpracy. Nasza doskonale zorganizowana sieć księgarń własnych i partnerskich, obejmujących swoim zasięgiem całą Polskę - od 25 lat umożliwia skuteczną promocję i sprzedaż bogatej oferty wydawnictwa Oxford University Press, ale przede wszystkim ułatwia klientom z całego kraju dostęp do profesjonalnych materiałów dydaktycznych, związanych zarówno z nauczaniem języków obcych, jak i z innymi dziedzinami nauki. Rzeczywiście znaczącą pozycję na rynku księgarskim osiągnęliśmy jako dystrybutor materiałów służących nauczaniu i doskonaleniu językowemu. Jednak odpowiadając na zapotrzebowanie rynku - od kilku lat proponujemy naszym klientom kompletną ofertę edukacyjną wszystkich liczących się na rynku polskim wydawców z tego segmentu, zarówno krajowych jak i zagranicznych. Z myślą o przyszłości systematycznie poszerzamy krąg naszej współpracy z wydawcami i szeroko rozumianym środowiskiem edukacyjnym.

Czy macie w planach poszerzenie swojej oferty?

Polanglo działa jako dystrybutor szeroko rozumianych materiałów edukacyjnych i zaopatruje szkoły wszystkich typów, uczelnie wyższe, instytuty i szkoły językowe oraz odbiorców indywidualnych w podręczniki językowe, ogólno-edukacyjne, a także wszelkiego typu materiały dydaktyczne. Nasza oferta obejmuje pełen zakres materiałów do nauki - podręczniki edukacyjne i językowe, repetytoria, słowniki i gramatyki, pomoce dydaktyczne i materiały dla nauczycieli, a także beletrystykę obcojęzyczną i specjalistyczną literaturę akademicką.
Zmieniające się otoczenie ekonomiczne w Polsce mobilizuje nas jednak do ciągłego doskonalenia i poszerzania oferty oraz szybkiego i elastycznego odpowiadania na potrzeby klientów. Dlatego nieustannie rozwijamy i optymalizujemy naszą ofertę. Od kilku lat nie jesteśmy tylko dystrybutorem materiałów służących nauce i doskonaleniu językowo - edukacyjnemu, ale również beletrystyki dla dzieci i dorosłych, lektur szkolnych, materiałów dla nauczycieli i pomocy dydaktycznych. Znajdziecie Państwo u Nas również gry, puzzle, klocki, zabawki, LEGO, artykuły szkolne i biurowe, artykuły kreatywne i ogólnorozwojowe, stroje sportowe oraz kompleksową wyprawkę szkolną dla uczniów.
Nasi Klienci są wymagający i to nas cieszy. Dzięki temu wciąż poszerzamy krąg naszej współpracy z różnymi producentami, co wspaniale rokuje na kolejne lata. 

Na jakie trudności może natknąć się osoba zaczynająca swoją karierę w tej branży?

Branża księgarska jest wyjątkowa – księgarnie mają w naszym społeczeństwie wyjątkowe miejsce i znacznie odróżniają się od innych placówek handlowych. Pełnią niezmiernie ważne role społeczne oraz funkcje kulturalno – oświatowe, zwłaszcza w małych społecznościach lokalnych. Istnienie małych, niezależnych księgarń buduje tożsamość społeczności lokalnych, sprzyja ich aktywizacji i integracji. To właśnie od naszych pracowników klienci wymagają bardzo dobrej znajomości oferty, często przychodzą do księgarni z bardzo niedoprecyzowanym pytaniem typu: „Chciałbym kupić książkę do języka angielskiego, taka niebieska” – wówczas to księgarz musi się wykazać wiedzą i kompetencją, aby znaleźć dla klienta interesujący go produkt. Na początku może to być trudne, w szczególności, gdy ktoś nie ma doświadczenia w branży, ale proszę mi wierzyć, że taka wiedza przychodzi z czasem i w krótkim czasie można szybko zorientować się w potrzebach naszych klientów. Tak jak w każdej firmie, świeżo zatrudniona osoba musi nauczyć się środowiska pracy oraz systemów operacyjnych, ale nie stanowi to większego problemu - nowa osoba z doświadczeniem i kwalifikacjami nie będzie miała problemów z odnalezieniem się u nas, a starsi stażem pracownicy zawsze chętnie pomagają. 

 

A teraz kilka pytań na temat rekrutacji. Jak wygląda u Państwa ten proces?

Proces rekrutacji rozpoczyna się od określenia kompetencji potrzebnych na danym stanowisku. Ogłoszenie rekrutacyjne najczęściej publikowane jest w Internecie. Po publikacji ogłoszenia i otrzymaniu zgłoszeń od kandydatów, następuje analiza zgłoszeń i wstępny wybór kandydatur, z którymi spotyka się szef odpowiedniego działu. W zależności od stanowiska, na którego poszukujemy pracowników - może być to jedno lub nawet kilka spotkań. Oczywiście istnieje również rekrutacja wewnętrzna - staramy się od tego rozpocząć poszukiwania pracownika na nowe stanowisko, wszystko zależy od potrzeb wakatu. Podczas spotkania rekrutacyjnego, zawsze jednak kładziemy nacisk na możliwie jak najlepsze wzajemne poznanie się - kandydat chce poznać firmę, a firma – kandydata. Prowadzimy rozmowy tak, aby dowiedzieć się na tyle dużo, aby każda ze stron mogła podjąć jak najlepszą decyzję. Koncentrujemy się na kompetencjach i dotychczasowych doświadczeniach, jednak równie ważne jest dla nas to, czy kandydat posiada cechy niezbędne na danym stanowisku oraz pozytywną energię. Szukamy ludzi, których w pracy napędza pasja i determinacja.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników?

Poszukujemy pracowników do pracy w biurze w Centrali firmy, która mieści się w Warszawie, w księgarniach w całej Polsce, jak również przedstawicieli handlowych do pracy w terenie. 

Czy są miesiące, w których zwiększa się zapotrzebowanie na nowych pracowników?

Struktura naszej sprzedaży jest dość sezonowa, dlatego też są takie miesiące, kiedy to nasze zapotrzebowanie na personel jest wyższe, potrzebujemy dodatkowych pracowników do wsparcia procesów logistycznych w Centrali, często potrzebne jest też dodatkowe wsparcie w księgarniach oraz przy obsłudze naszego nieustannie rozwijającego się sklepu internetowego http://www.edugaleria.pl

 

Czego poszukujecie u potencjalnych pracowników? Jakie cechy są najbardziej pożądane?

To wszystko zależy od potrzeb stanowiska. Przede wszystkim nasi pracownicy powinni posiadać odpowiednie kompetencje zawodowe oraz uprawnienia do wykonywania zawodu. Cenimy ludzi z pasją, specjalistów z doświadczeniem, ale również ludzi otwartych i chętnych do nauki. Praca z książką jest specyficzna i wyjątkowa, a my stawiamy na przyjazną i kompetentną obsługę Klienta. To Klient stanowi miarę jakości naszej pracy, a jego oceny są dla nas decydujące. Staramy się zaspokajać wszelkie potrzeby edukacyjne osób, poszukujących optymalnych rozwiązań w zakresie nauki języków obcych oraz pozostałych dziedzin wiedzy. Wielu z naszych Klientów wraca do nas już po pierwszej wizycie, a nasze doradztwo w wyborze książek i pozostałego asortymentu jest brane mocno pod uwagę. Dlatego też komunikacja z klientem na najwyższym poziomie to dla nas podstawa i taka umiejętność, to pierwsza rzecz, na którą zwracamy uwagę u potencjalnych pracowników. 

 

Jakie są korzyści pracy w Polanglo?

Zatrudniamy ludzi, którzy lubią to, co robią. Dlatego nie sprzedamy nic poza tym, co sami chcielibyśmy kupić lub podarować znajomym. Nie wynika to z ignorancji, po prostu cenimy sobie szczerość i bezpośredniość w kontakcie z Klientami. Tworzymy zespół ludzi z pasją, profesjonalistów, którzy dbają o to, aby każdy Klient był usatysfakcjonowany. Nasi pracownicy często przeglądają każdą nową książkę, która przyjeżdża do księgarni, a prawda jest taka, że sami również często je czytają – daje to pewność i nam i klientowi, że nasz personel wie, o czym mówi. Dzięki zaangażowaniu i pracy takich osób, stale podwyższamy standardy i skuteczność naszego działania, dbając o coraz lepszą jakość oraz o najwyższy poziom świadczonych usług. Niezwykle ważne dla naszych pracowników jest również zachowanie zdrowego balansu pomiędzy pracą, a życiem osobistym. Zaburzenie granic między pracą, a czasem prywatnym prowadzi do przemęczenia, kłopotów zdrowotnych i rodzinnych, a także wypalenia zawodowego. Odnalezienie równowagi pomiędzy obiema sferami jest wbrew pozorom możliwe, ponieważ efektywny pracownik to nie ten pracujący nieustannie w nadgodzinach i nieposiadający życia poza pracą. Włączenie idei work-life balance do standardów pracy przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmie. 

Gdzie zamieszczają Państwo informacje o nowych ofertach pracy?

Najczęściej w internecie, ale ogłoszenia pojawiają się również w księgarniach, hurtowniach, czasem korzystamy też z agencji pośrednictwa pracy.

A jakie macie plany na najbliższe lata?

Naszym nadrzędnym celem jest dostarczenie publikacji klientom, w sposób jakiego od nas oczekują, zapewniając najwyższą jakość obsługi. Stosunkowo niedawno działaliśmy jedynie na rynku edukacyjnym, a dziś sprzedajemy również zabawki, gry, puzzle, plecaki, pomoce dydaktyczne i materiały kreatywne i wiele innych materiałów z oferty „poza-książkowej”. Nieustannie rozszerzamy portfolio naszych produktów, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych Klientów, dopasowując równolegle strukturę dystrybucji do potrzeb rynkowych. Bardzo ważnym kanałem dystrybucji jest dla nas również nasz sklep internetowy edugaleria.pl. Zdajemy sobie sprawę, że coraz więcej czytelników książek w naturalny sposób szuka w internecie informacji na temat nowości wydawniczych, spotkań autorskich i atrakcyjnych ofert cenowych. Co roku mamy coraz więcej klientów korzystających u nas z zakupów online, co jest dla nas powodem do dumy i motorem napędowym do dalszego rozwoju. 

 

Jaka jest Wasza recepta na sukces?

Mimo 25 lat doświadczenia w branży codziennie uczymy się czegoś nowego i staramy się szukać wciąż nowych rozwiązań w dystrybucji materiałów edukacyjnych. Przez 25 lat działalności, budowaliśmy dobre relacje – zarówno z naszymi Klientami , jak również z naszymi partnerami handlowymi, opierając swoje działania na zasadach wzajemnego szacunku. Znajomość rynku i ciągła analiza potrzeb konsumentów są dla nas najważniejsze. 

Naszych użytkowników zastanawia, czy Wasi pracownicy mogą liczyć na dodatki do pensji?

Tak, nasi pracownicy mogą liczyć na dodatki do pensji przed Bożym Narodzeniem oraz Wielkanocą. Są to okresy, w których zawsze pojawiają się  dodatkowe wydatki w domowych budżetach naszych pracowników i wsparcie jest szczególnie potrzebne w takim momencie.  

Jeden z naszych użytkowników jest ciekaw, jakie formy zatrudnienia stosujecie?

W większości przypadków zatrudniamy pracowników głównie na umowę o pracę. Wiemy, jak ważna w dzisiejszych czasach jest stabilizacja zarówno dla firmy, jak i dla pracowników. Jeśli chodzi natomiast o pracowników sezonowych, to zatrudniamy ich często przez agencje pośrednictwa pracy lub na umowę zlecenie. 

Polanglo Sp. z o.o.