brak logo

Warbus Sp. z o.o.

Warszawa

Opinie o Warbus Sp. z o.o.

kierowca 2011-08-05 07:03
Niby dobrze, ale stawka kierowcy nie zmieniła się od 2008 r. i wynosi 12 zł netto / godzinę pracy (max. 12,50 zł).
13
anonim 2011-11-05 08:19
Ja p... jak można napisać opinię o pracodawcy u którego się nie pracowało, Maksiu GRATULUJĘ!
7
iza 8 2016-04-24 22:39
@anonim a ja chciałabuym u nich pracowac, akurat widzę jest oferta na samodzielną księgową, tam na serio potrzeba 5 lat doświadczenia żeby robotę dostać?
Były Pracownik 2017-03-08 13:25
Witam zainteresowanych opinią na temat Warbusa. Firma od 3 miesięcy działa na rynku lubelskim, wygrała przetarg na 8 lat i szczerze mówiąc to w ciemnym kolorach to widzę. Od samego początku Warbus miał problemy z znalezieniem obsady-kierowców. Firma musiała wspomagać się oddelegowanymi kierowcami z innych miast przez dłużysz czas i dzieje się to do tej chwili... Forma zatrudnienia katastrofa, umowa 3miesięczna na okres próbny. W umowie 14 zł brutto, a na gębę 12 złotych na rękę. Aby wyrównać stawkę netto z umowy do 12 złotych netto doliczane są ustawowe godziny nocne + "premia". Zero stawek nadgodzinowych, świątecznych. Oszustwo i wykorzystywanie kierowców pełną parą, a według zapewnień dyrektora to miała być" poważna firma". Kierowcy zatrudnieni z regionu lubelskiego to w przeważającej ilości, podpadziochy z innych firm, którzy nie mają już nigdzie miejsca (podpadziochy głównie za alkohol) , emeryci (nie obrazając emerytów), którzy powinni grzać fotel w domu a nie wozić ludzi w komunikacji miejskiej. Jest garstka dobrych kierowców, którzy odejdą ( część już odeszła) w najbliższym czasie bo nikt normalny nie będzie siedział w takim obozie i wyzysku. Przestrzegam przed tą firmą
cdn...
6
Były Pracownik 2017-03-15 12:20
Na chwilę obecną firma "zatrudnia" w lublinie ok. 30 kierowców, którzy pracują bez umów. Umowy pokończyły się kilka dni temu i firma nic nie robi aby dać kierowcom umowy. Nie do pomyślenia, że taka sytuacja może mieć miejsce. Co ciekawe zatrudniają cały czas nowych pracowników, na tą chwilę głównie stażystów, którzy jak domniemam mają zając miejsce starych kierowców, pracując za "darmo" Przydałaby się kontrola Inspekcji Pracy, może by kara finansowa zrobiła z oszustami porządek. Omijać tą firmę wielkim łukiem.
3
Ossy 2017-03-15 15:54
A jak wygląda kwestia umowy o pracę w tej firmie? Czy w umowie jest zapis o wynagrodzeniu za miesiąc czy za godzinę, bo z poprzednich wpisów zrozumiałem że za godzinę. Tak chyba nie powinno być, tylko jeśli pracuje się na pełny etat to chyba w umowie musisz mieć kwotę za ten pełny etat. I jak to możliwe że kierowcy pracują bez umowy?
3
Driver 2017-03-16 00:17
W umowie jest stawka godzinowa, 14 złoty brutto + premia uznaniowa i dodatek nocny, którymi zaokrąglają do 12 złotych netto. Czyli ilość przepracowanych godzin w miesiącu x 12 zł netto - to jest zarobek kierowcy. W rzeczywistości nikt nie wie jak jest naprawdę, bo nie dają pasków wynagrodzenia. Kwota brutto od której odprowadzane są składki do ZUS, nie zgadzają się z wynagrodzeniem miesięcznym netto. Kwota brutto jest zaniżona. Umowa jest na pełny etat. Są też umowy zlecenie, pojawia się ich coraz więcej. Kierowcy pracują bez umów bo oczekują przedłużenia wcześniejszych ( okres próbny), które skończyły się kilka dni temu.
3
Nick 2017-03-23 12:06 [użytkownik zarejestrowany]
PKS Grodzisk oferuję 3400na ręke nowym przetargiem, umowe do 31.12.2024, nie obciazanie za przepaly z czego do tej pory byli slynni a nawet premie za oszczędnosci paliwa, masz umowe tutaj na czas okreslony bądź dopiero co sie przyjales? (dla zamiejscowych darmowe zakwaterowanie) nawet sie nie zastanawiaj, skladaj papiery do Grodziska, nie sluchaj(ewentualnie zapomnij jesli juz tam pracowales) co to sie tam dzialo do tej porybo nowym kontraktem nie będzie to mialo zadnego znaczenia.
specjalista praw a pracy 2017-03-26 15:40
Prawo Pracy tak stanowi, że skoro pracodawca nie przedstawił kolejnej umowy po zakończeniu wcześniejszej, a mimo go przyjął pracownika i powierzył mu wykonywanie obowiązków bez formalnie podpisanej umowy, w świetle obowiązujących przepisów umowa stała się z mocy prawa umową na czas nieokreślony.
W razie czego dokumentujcie swój czas pracy, kopiujcie karty drogowe - w razie draki dochodzenie swoich praw i przywilejów przed sadem to będzie tylko czysta formalność.
1
specjalista praw a pracy 2017-03-26 15:41
Prawo Pracy tak stanowi, że skoro pracodawca nie przedstawił kolejnej umowy po zakończeniu wcześniejszej, a mimo go przyjął pracownika i powierzył mu wykonywanie obowiązków bez formalnie podpisanej umowy, w świetle obowiązujących przepisów umowa stała się z mocy prawa umową na czas nieokreślony.
W razie czego dokumentujcie swój czas pracy, kopiujcie karty drogowe - w razie draki dochodzenie swoich praw i przywilejów przed sadem to będzie tylko czysta formalność.
1
zainteresowany 2017-03-26 15:43
Czy dalej tak jest że można otrzymać u nich bezpłatne zakwaterowanie?
Nick 2017-03-28 09:11
tak dają, na hotelu na bazie..
Były Pracownik 2017-04-01 00:55
Wszystko się zgadza, jest tak jak napisałeś...
Warbus dał umowy po czasie na papierze, ale niestety dużą część na czas określony co mija się z prawem, można śmiało iść do sądu ale większość, jak nie wszyscy zaakceptowali te umowy i teraz nasuwa się pytanie... ?
Iść do sądu czy czekać łaskawie na kolejną umowę, czyli siedzieć cicho bo jak się odezwiesz to nie będziesz miał nic.
Dyrektor regionalny Warbusa na lublin to człowiek, który mógłby śmiało startować w castingu na strażnika obozu pracy...
2
Były Pracownik 2017-04-01 01:05
Wszystko się zgadza, jest tak jak napisałeś...
Warbus dał umowy po czasie na papierze, ale niestety dużą część na czas określony co mija się z prawem, można śmiało iść do sądu ale większość, jak nie wszyscy zaakceptowali te umowy i teraz nasuwa się pytanie... ?
Iść do sądu czy czekać łaskawie na kolejną umowę, czyli siedzieć cicho bo jak się odezwiesz to nie będziesz miał nic.
Dyrektor regionalny Warbusa na lublin to człowiek, który mógłby śmiało startować w castingu na strażnika obozu pracy...
3
abc 2017-04-04 17:14
Oczywiście że siedzieć cicho bo niby gdzie te podpadziochy i odrzuty z innych firm głownie za alkohol pójdą.
4
Mario 2017-04-22 06:21
Pracuje od początku
Szofer po Warbusie 2017-04-29 16:27
Pracę w Warbusie zakończyłem 13 lutego. Firma nie przelała wypłat na czas. Poszedłem do dyrektora na Lublin by wyjaśnić sytuację. Kazał mi pisać wypowiedzenie. Firmy nie polecam. Ponadto tam nie ma normalnych grafików. Kierowca z dnia na dzień się dowiaduje czy jest dla niego robota czy nie.
5
szofer 2017-05-01 15:37
14 zł brutto za godzinę pracy na umowie o pracę na pełny etat, nadgodziny, święta płatne też 14 zł brutto, stażyści dostali 8 złotych netto za pierwszy miesiąc pracy...
Jak ten pracodawca ma śmiałość nazywać się "poważnym pracodawcą", płacąc takie pieniądze...
Niech się cieszy ten cały Warbus, że są jeszcze renciści, emeryci i odrzuty za alkohol, bo nie mieli by kogo posadzić za kierownice.
Omijać wielkim łukiem !
2
Były pracownik 2017-05-02 18:17
Ale stażyści są z innej firmy. Oni Warbusa nic nie kosztują mimo, że dyrektor obiecywał im coś extra, więc dla nich okazja jak znalazł.
cba 2017-05-03 00:14
Stażyści wykonują pracę dla Warbusa przez pośrednika, który dostaje pieniądze i nimi dzieli stażystów po 8 zł netto za godzinę, według mnie to wyzysk a nie okazja, no ale mogę się mylić ;)
1
Były pracownik 2017-05-04 07:40
Ten wyzysk to przecież okazja dla Warbusa. Nawet przez pośrednika taki stażysta jest dla nich tańszy niż własny kierowca.
2
kierowca 2017-05-06 18:26
To manipulanci i kombinatorzy, żeby nie napisać oszuści, kierowca na start miał dostać ponad 14 zł netto, według zapewnień. Niby ZTM Lublin nałożył nacisk aby nie dawać takiej stawki na start bo inne firmy przewozowe stracą kierowców, którzy przejdą do Warbusa. Mało tego, miała być podwyżka po okresie próbnym, zostały tylko puste słowa... Wielkim nieporozumieniem jest aby kierowca zawodowy w ruchu miejskim, zarabiał 11 złotych netto , tyle zarabiają sprzątaczki ( nie obrażając sprzątaczek ). Czy wreszcie ktoś przejrzy na oczy i przyjdą czas na zmiany. Czy ten kraj i ludzie w nim pociągający za sznurki mają tylko jeden cel...? - napychać portfel na ludzkiej krzywdzie.
6
kierowca 2017-06-14 21:52
To już naprawdę szczyt bezczelności. Firma działa w Lublinie od grudnia i ani razu nie dostaliśmy wypłat na czas. A dyrektor nam się śmieje w twarz i mówi, że wszystko jest w porządku. Z resztą chyba zaczął zdawać sobie, że jest beznadziejnie bo ściąga do pracy tych, których sam zwalniał. W tym jest jeden kierowca, który wyleciał za alkohol.
3
ewq 2017-06-17 22:26
Weście się za nich, czas najwyższy aby zaczęli Was doceniać i właściwie traktować, odpowiednio wynagradzać. .. Niech padają jak muchy na lep za ułożone przetargi. Szanujmy się kierowcy zawodowi i nie dajmy sobą zamiatać !
1
new driver 2017-07-06 02:29
Coś zmieniło się na lepsze? , napiszcie coś bo szykuje się szukać czegoś na komunikację miejską w Lublinie. Omijać, czy próbować i zasilać ?
kierowca 2017-07-08 11:57
Nic się nie zmieniło na lepsze... Próbuj w MPK, tylko negocjuj stawkę początkową na lepszą.
2
otoja 2017-07-12 22:41
Pracuję w Warbusie w Lublinie od początku. Nie jest idealnie, ale chyba jako jedyny z tego grona oceniłbym tą firmę pozytywnie. Jeżeli nie odpowiada komuś stawka to może nie pracować. Skoro się zgodziłeś pracować to pracuj i nie narzekaj! Okres próbny jest zarówno dla pracownika jak i dla pracodawcy. Nie odpowiadają ci warunki - odejdź.
Negatywy:
Nie ma grafika na cały okres rozliczeniowy, tak jak stanowi prawo.
Nie ma Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych jak stanowi prawo. ( Firma MUSI go tworzyć zatrudniając powyżej 50 osób)
Nie ma wypłaty na czas, bo zawsze jest co najmniej kilka dni opóźnienia.
Zajezdnia na uboczu więc nie ma jak tam dojechać na 1 zmianę i wrócić po 2 zmianie.
Brak rzetelnych napraw, po kilka kilkanaście razy zgłasza się te same usterki.
Brak pasków z wypłat.
Brak identyfikatorów - co chwilę trzeba się tłumaczyć kanarom.
Pozytywy:
Nowy tabor.
Można się dogadać co do dni wolnych czy też pierwszych czy drugich zmian.
W miarę zgadza się czas przepracowany z przelewem, a jeżeli nie to po reklamacji zostaje wyprostowane.
Stawka duuużo wyższa niż w MPK.
Nie słyszałem by kogoś obciążono za drobną stłuczkę, kolizję...

Co do kontaktów z dyrektorem to ja nie narzekam. Normalny facet, który ma za zadanie zarabiać kasę dla swojej firmy. Nie widzę tu nic złego. Jeżeli coś się da to obiecuje a jeżeli nie to mówi że nic z tego.
rysiu - driver 2017-07-14 07:15
Przeczytaj swoją opinie z dwa razy i zastanów się jeszcze więcej razy czy masz dobrze poukładane pod kapeluszem.
3
Szofer 2017-07-18 10:47
Skoro o stawkach w Lublinie mowa to sprawdźmy jak to jest u innych.

> MPK : Na start 13 zł brutto / h (jakieś 9,40 zł netto) + dodatki za noc, święto / niedzielę, nadgodziny, premia uznaniowa 5-20 %. Za ok. 190 - 200 godzin weźmie się te 2250 bez premii co daje na czysto ok. 11,30 zł/h. Z premią można jakoś dobić do 2400 - 2500 netto. Stawka oczywiście może wzrosnąć jeżeli złapie się z 2, 3 dni pracy z wolnego. Wtedy jest +100% i przy dobrych wiatrach można jakość zahaczyć o 2800 - 2900 netto.

> Irex : Etatowcom (została ich garstka) podnieśli stawki do 13 brutto. Reszta jest na działalności. Stawka na takiej formie pracy to 14 zł/h plus 30 zł do dniówki (z tego pewnie rozliczany jest ZUS i PIT). Za ok. 200 h po odliczeniu kosztów idzie wziąć ok. 2500 do "łapy". Minus jednak, że człowiek nie prawa do płatnego urlopu i jak np. zachoruje to na własny rachunek musi organizować zastępstwo, gdyż jeśli tego nie zrobi jest obciążany finansowo.

> LLA: Płacą 13 zł/h netto. Przy czym wypłata zabawnie wygląda. Z pierwszego przelewu przychodzą pieniądze po stawce 9,50 netto. Natomiast drugim, ale z innej firmy wyrównują do 13 zł.

> Podwykonawcy MPK: Temat rzeka... Firm od groma, a każda niby inaczej płaci, ale dla mnie wszystko się sprowadza do pracy częściowo "na czarno". Np. u takiej Kostrubowej jest 100 - 120 zł dniówki, ale oficjalnie wszystko w ramach minimum krajowego, a reszta "pod stołem". U Motyla jest niby 13 zł/h netto, ale też wszystko oficjalnie do minimum, a reszta w kopercie. Poza tym z tego co wiem idzie się dogadać z ww. firmami i jak ktoś ma nóż na gardle to zatrudnią "na czarno".

Widzicie jak jest więc sami oceńcie.
2
kierowca 2017-08-05 00:34
Śmieszna sprawa. Konkurent Warbusa czyli p. Motyl twierdzi, że mają stawki kosmicznie niskie. Ciekawe co on czuł myśląc, że uda mu się zatrudnić tych 80 kierowców na minimum krajowe a reszta pod stołem...
Driver 2017-08-18 22:37
Byłem u dyrektora by wyjaśnić sprawę opóźnionych wypłat. Odpowiedział mi, że wypuszcza przelewy 10 każdego miesiąca. A to, że wypłatę mam 13 lub 14 to wina mojego banku [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] Otwieram konto a tam data wysłania przelewu 11, 12, 13 lub 14. Jak zapytałem dyrektora czemu tak kłamie to odpowiedział, że jestem popie [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] i że powinienem okulary nosić. Warbus zdecydowanie nie traktuje poważnie swoich pracowników. Powiedzieliby, że mają problemy lub tak ZTM Lublin płaci i byłoby po sprawie. Ale nie... wszystko tajemnica i złe miasto. Tylko czemu odroczyli termin płatności to już dyrektor nie powiedział....
1
kaszanka 2017-08-20 07:04
Tak jest od samego początku, od grudnia zeszłego roku... Pieniądze z poślizgiem, ale w umowie jest napisane, że do 10 każdego miesiąca pracownik ma otrzymać wynagrodzenie a nie pracodawca ma zrobić przelew, który i tak robi po 10. Zastanawia mnie czy prezes warbusa i jego świta, mają podobne problemy. HM...
1
Zostaw swoją opinię o Warbus Sp. z o.o. - Warszawa
UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Warbus Sp. z o.o.