Serwis Personalny Sp. z o.o.

Poznań

Wywiadu udzielił:
Damian Dziuba
Dyrektor Operacyjny Serwis Personalny Sp. z o.o.
Dyrektor Operacyjny w Serwis Personalny sp. z o.o. Agencji Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego z 10 letnim doświadczeniem zawodowym w obszarze HR. Czynny rekruter i sprawdzony HR Business Partner.Absolwent socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego i stypendysta Otto-von-Guericke-Universität, ekspert w dziedzinie kadrowo – płacowym, także inspektor ds. BHP Związany z firmą od 2008 roku początkowo, jako Manager Oddziału we Wrocławiu, a od 2009 roku, jako Dyrektor Operacyjny w Poznaniu.
Serwis Personalny Sp. z o.o.
Rok założenia: 2004
Adres:
ul. Hetmańska 91
60-218 Poznań
Branże:
  • Human Resources
O firmie:
Firma Serwis Personalny Sp. z o.o. powstała w roku 2004 jako inicjatywa osób posiadających wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi kadrowo-płacowej i księgowej oraz usług związanych z doradztwem personalnym i pośrednictwem pracy. Założyciele, dostrzegając możliwość zaoferowania innym firmom optymalizacji kosztów i zwiększenia efektywności, postanowili połączyć swoje siły, tworząc kompleksową ofertę obsługi kadrowo-płacowej, księgowej i doradczej w zakresie efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi.

Rynek pracy stwarza możliwości dla każdego? Jak to Państwo oceniacie?

Zdecydowanie tak, od blisko 2 lat możemy dostrzec, że rynek pracy ponownie stal się rynkiem pracownika, a nie pracodawcy.  Z jednej strony, jako pracownicy cieszymy się z tej sytuacji, jednakże należy mieć świadomość, że w polityce długofalowej, takie zaburzenie równowagi, może mieć daleko idące konsekwencje. Analogiczną sytuacje mieliśmy w latach 2006 – 2008 Po tym okresie sytuacja diametralnie się zmieniła, ale to już prawa ekonomii.

Jakie są korzyści z usług agencji pracy – jakie firmy najczęściej decydują się na taką współpracę.

Serwis Personalny to Agencja z ponad 12 – letnią tradycją.  Zawsze dbaliśmy o równowagę budując relacje z pracownikami i Klientami – to było, jest i będzie dla nas najważniejsze. Obecnie zmienił się model relacji Klientów z Agencją.

Co ma Pan na myśli?

Pierwotnie relacje między Agencją, a Klientami ograniczały się do realizacji zapotrzebowania na określoną liczbę pracowników, obecnie Agencje coraz częściej pełnią rolę HR Business Partnera, doradzają Klientowi, poszukują rozwiązań, jak pozyskać najlepszych pracowników. Agencja Pracy jest najbliżej pracownika i to ona, jako pierwszy podmiot jest w stanie stwierdzić, jak zmieniają się oczekiwania pracowników, jak zmienia się krzywa płac, jakie warunki są atrakcyjne, a  które już nie. Przynajmniej tak jest w przypadku Serwis Personalnego, zawsze rozmawiając z Klientem prowadzimy audyt by móc mu doradzić, co może zmienić, jak reagują pracownicy i co można poprawić, by być bardziej konkurencyjnym dla pracownika na rynku pracy.

A co zyskują pracownicy?

Pracownicy Serwisu Personalnego zawsze zyskują solidnego Pracodawcę. Od lat należymy do Programu Rzetelna Firma. Dodatkowo proponowane przez nas wynagrodzenia są atrakcyjne rynkowo, trzymamy się zawsze zasady, że pracownik musi być godnie, a nie głodowo wynagradzany. Myślę, że to nas odróżnia od innych Agencji. My nie gonimy, mówiąc kolokwialnie, za kolejnym zleceniem, my po prostu stawiamy na jakość w relacjach z Klientami i pracownikami. Myślę, że to jest gwarantem sukcesu.

Nawiązał Pan do kolejnego pytania – istnieje bowiem pogląd, że praca za pośrednictwem agencji oznacza mniejsze wynagrodzenie …. z tego, co Pan mówi was to nie dotyczy?

Należy w tym miejscu jasno wyartykułować, iż pracownik Agencji nie może być gorzej traktowany, niż pracownik zatrudniony u Klienta na tym samym stanowisku. Odnosi się to przede wszystkim do wynagrodzenia – mówi o tym artykuł 15 Ustawy o Pracy Tymczasowej. Najprościej jest przedstawić to na przykładzie: magazynier zatrudniony przez agencję w firmie X nie może zarabiać mniej, niż magazynier zatrudniony w tej firmie bezpośrednio. Jeżeli tak się dzieje to jest łamane prawo.

Na rekrutacji się jednak nie kończy – są Państwo odpowiedzialni za umowy, listy płac, prowadzenie akt pracownika…

Dokładnie tak, rekrutacja to dopiero początek, następnie każdorazowo przebadanie pracownika przez lekarza medycyny pracy, szkolenie BHP niezależnie od typu umowy, rejestracja w ZUS, dokumentacja kadrowo – płacowa, pity, zaświadczenia, itp. Dodatkowo, zatrudniając pracowników zawsze analizujemy jego życiorys zawodowy, często jesteśmy w stanie zaproponować inną pracę, niż ta na którą dana osoba aplikowała. To jest również zależne od wyników rozmowy face to face, ale warto wiedzieć, że praca ta nigdy się nie kończy.

Co wpływa na efektywność prowadzonych przez Państwo rekrutacji?

Myślę, że przede wszystkim wiedza i ciągłe doszkalanie, a dodatkowo szeroko rozumiane doświadczenie zawodowe. Ważna jest znajomość trendów rynku pracy i sposobów dotarcia do pracowników. W tej ostatniej kwestii zmiany zachodzą najszybciej ze względu na media społecznościowe. To one w głównej mierze stają się medium łączącym pracodawcę z pracownikiem. Dotyczy to przed wszystkim stanowisk pracy średniego i wyższego szczebla.

Na co należy zwrócić szczególną uwagę, kiedy szukamy kandydata dla innej firmy?

Zwykle mamy oczywiście listę z zestawem poszukiwanych informacji od Klienta. To dla nas niezwykle ważne informacje, pozwalające przedstawić rzetelne fakty pracownikowi. Jednakże, wg mnie, najważniejszym aspektem na który należy zwrócić uwagę jest indywidualny odbiór i ocena firmy, panującej w niej atmosfery, szeroko rozumianej kultury z jednej strony i dotarcie w czasie rozmowy z aplikantem do jego szczerych oczekiwań względem pracodawcy z drugiej. Tylko takie połączenie może przełożyć się na sukces.

Firmy, czyli Państwa Klienci na ogół mają jasne wyobrażenie co do kandydata, którego chcą zatrudnić, czy zdają się na Państwa ocenę?

Zdecydowanie tak, na przestrzeni lat wyprawialiśmy sobie dobrą markę. Ja jednak stoję na straży, by ostateczna decyzja zawsze należała do Klienta i pracownika jednocześnie. Jest to bardzo ważne, by kandydat mógł zapoznać się z miejscem swojej pracy, poznać zespół z którym będzie pracować. Później następuje zatrudnienie.

Co sprawia największa trudność w rekrutacji dla innej firmy?

Trudności jako takich nie dostrzegam, oczywiście inaczej się współpracuje długofalowo z Klientem wiedząc o jego oczekiwaniach, znając kulturę firmy, a inaczej z nowym Klientem, którego należy się uczyć. I jedna i druga opcja jest dla nas satysfakcjonująca. Stała współpraca to pewność i zaufanie. Nowy Klient to motywacja do rozwoju, potęgowana chęcią sprostania nowym oczekiwaniom.

Na jakie oferty mogą liczyć zainteresowani? W jakich branżach specjalizuje się Serwis Personalny?

Tutaj musimy wyraźnie wyodrębnić dwa, a nawet trzy filary naszej działalności. Otóż jako Agencja Pracy Tymczasowej poszukujemy pracowników produkcji, magazynowych i do typowych zleconych prac czasowych. Zaś jako Agencja Doradztwa Personalnego rekrutujemy głównie personel średniego i wyższego szczebla do administracji, działów IT, kadrę kierowniczą i pracowników Call Center. Zawsze staramy się dopasować do potrzeb rynku, który dyktuje warunki.

Wspomniał Pan o trzecim filarze?

Tak, to obszar współpracy z zagranicą, tutaj mamy możliwość zaproponowania pracy dla lekarzy, pielęgniarek, asystentów stomatologa, a także posiadamy wiele ofert pracy w budownictwie i przemyśle.

Gdyby miał pan ocenić przyszłość branży, co wydarzy się w ciągu następnych kilku lat, w jakim kierunku będzie szedł polski HR?

Z wykształcenia jestem socjologiem, więc zarówno prywatnie i zawodowo śledzę zmiany jakie zachodzą na rynku pracy. Jest on oczywiście rynkiem struktury wieku. Polska jest jednym z najszybciej  starzejących się państw. W ciągu kilku najbliższych lat wzrośnie popyt na managerów posiadających wiedzę w zakresie zarządzania domami spokojnej starości, dodatkowo zawód opiekuna osób starszych stanie się tak samo mocno poszukiwany, jak obecnie poszukiwani są programiści. Nie będę odkrywczy twierdząc, że branża IT i telekomunikacyjna będą w dalszym ciągu wiodły prym.

Jakie są Państwa plany na najbliższą przyszłość?

Obecnie jesteśmy w ostatniej już fazie wdrażania nowego produktu HR,  który niebawem pojawi się na rynku. Myślę, że nie będzie przesadą jak powiem, że będzie to rewolucyjne podejście do procesu rekrutacji pozwalające zaoszczędzić czas i dające możliwość wyselekcjonowania najlepszych kandydatów w optymalnie krótkim czasie.

Czy chciałby Pan coś dodać od siebie dla czytelników?

Jeżeli mają Państwo pytania, czy też problemy w znalezieniu pracowników, oczywiście zapraszam do kontaktu, dane dostępne są na naszej stronie: www.serwispersonalny.pl

Dziękuję za rozmowę.

Ostatnio dodane oferty pracy przez Serwis Personalny Sp. z o.o.
Prace pomocnicze w stolarni! 13,50 zł brutto! zobacz ofertę
Prace pomocnicze w stolarni! 13,50 zł brutto! zobacz ofertę
Prace pomocnicze w stolarni! 13,50 zł brutto! zobacz ofertę