JasminCare PRO Sp. z o.o.

4.5 Udziel wywiadu o firmie
opinie o firmach | GoWork.plznak

Twój głos ma znaczenie,

podziel się swoją historią!

Chcę opowiedzieć o firmie

Wywiady JasminCare PRO Sp. z o.o.

Miniaturka
Joanna Tomczak
JasminCare PRO Sp. z o.o.
Założycielka i właścicielka firmy JasminCare PRO Sp. z o.o. W branży związanej z opieką nad osobami starszymi pracuje od 2012 roku. Przed założeniem firmy pracowała jako opiekunka w Niemczech, co pozwoliło jej dokładnie poznać ten trudny zawód od każdej strony. Charyzmatyczna, kreatywna, konsekwentna, a w pracy i w życiu prywatnym zawsze towarzyszy jej uśmiech.

Pełni Pani rolę Dyrektora firmy, czy jest Pani również pomysłodawcą rozpoczęcia działalności?

Tak, firma JasminCare PRO jest moim pomysłem, jednak przeszłam długą drogę, zanim znalazłam się na stanowisku dyrektora.

Jakie były początki JasminCare? Od kiedy firma istnieje na rynku?

Początki nie były łatwe, a miały one miejsce w 2012 r., kiedy sama pracowałam jako opiekunka w Niemczech. Namówiła mnie do tego znajoma, bo wiedziała, że potrzebuję pieniędzy. Znałam dobrze język niemiecki, ale nie miałam żadnego doświadczenia w opiece. Koleżanka poleciła mi także kogoś, kto mógłby mi pomóc w znalezieniu pracy. Pośredniczka przedstawiła mi ofertę „w sam raz dla mnie”, w której podopieczną miała być starsza pani, potrzebująca jedynie towarzyszki do spacerów i rozmów oraz wsparcia w codziennych czynnościach związanych z prowadzeniem domu. Po przyjeździe na miejsce pracy okazało się, że to, co mówiła pośredniczka, miało się nijak do rzeczywistości. Babcia ledwo chodziła, potrzebowała dużego wsparcia przy poruszaniu się, a także przy codziennej higienie i toalecie. Moja pośredniczka, gdy zgłosiłam jej, że sytuacja na miejscu znacznie odbiega od przedstawianej przez nią, powiedziała, że „dam sobie jakoś radę” i takie nastawienie miała zwykle, gdy zwracałam się do niej z prośbą o pomoc. Nie czułam się dobrze, chciałam wracać do domu. Zrozumiałam, że jestem zdana sama na siebie. Szukałam informacji na temat opieki u znajomych opiekunek, a także w Internecie. Spotkałam się wtedy z wieloma wypowiedziami opiekunek, które zostały oszukane przez firmy albo pozostawione w trudnej sytuacji same sobie, jak ja. Zrozumiałam, że mój przypadek nie jest wyjątkowy.

Miesiące mijały, a ja, dzięki determinacji, a także pomocy ze strony rodziny podopiecznej i znajomych opiekunek, starałam się wykonywać swoje obowiązki, poznawałam problematykę tego zawodu. Dużo rozmawiałam z podopieczną, jej rodziną i znajomymi. Docierało do mnie, jak powinna funkcjonować opieka nad ich bliskimi również z ich punktu widzenia, a także jak sprawić, by opiekunowie czuli się dobrze w swojej pracy. Dzień przed moim planowanym wyjazdem do domu, babcia zmarła.

Po powrocie do Polski podjęłam decyzje o stworzeniu własnej firmy, dbającej przede wszystkim o dobre samopoczucie Opiekunek. Budując JasminCare za główny cel postawiłam sobie wysoką jakość obsługi, tj. przejrzyste warunki współpracy, pomoc w każdych, trudnych sytuacjach związanych bezpośrednio z opieką, ale nie tylko. Opiekunowie niejednokrotnie potrzebują pomocy choćby przy nauce języka, czy załatwieniu formalności związanych z wyjazdem a czasem zwykłej rozmowy o codziennych sprawach i tego, żeby ktoś ich wysłuchał.


Pierwsza opiekunka wyjechała z moją firmą w sierpniu 2013 roku i myślę, że tę datę mogę przyjąć za oficjalne pojawienie się firmy na rynku. Od tej pory wyjechało już z nami kilkaset osób. I to głównie dzięki wysokim standardom, zdecydowana większość z nich jest zadowolona ze współpracy z nami i poleca nas kolejnym opiekunkom.

Co uważa Pani za największy sukces firmy?

Sukces naszej firmy zawdzięczamy ciągłemu rozwojowi. Jest on efektem rzetelnej i pełnej zaangażowania pracy opiekunek, często takich, które pracują z nami od wielu lat. Niektórzy nawet od samego początku. 


Pracownicy naszej firmy nigdy nie podchodzą do naszych opiekunek obojętnie. Jesteśmy w stanie w każdej sytuacji służyć pomocą i radą. Dokładamy wszelkich starań, aby nasi współpracownicy mieli zapewnione poczucie bezpieczeństwa, godne warunki pracy i przede wszystkim, aby terminowo wypłacane wynagrodzenie było adekwatne do wykonywanej pracy.

Zatrudniają Państwo tylko i wyłącznie na terenie Niemiec czy zdarza się też praca w Polsce?

Obecnie zatrudniamy tylko na terenie Niemiec, choć napływają od czasu do czasu oferty współpracy z Polski, np. z domów opieki, czy od prywatnych osób. Zdarza się, że grzecznościowo i bezpłatnie pomagamy w takich sytuacjach.

     

Czy napływ aplikacji w ciągu roku rozkłada się równomiernie czy istnieją okresy, kiedy jest on szczególnie wysoki?

Okresem, w którym napływ aplikacji jest szczególnie wysoki, jest czas, w którym wiele opiekunek wraca z zasłużonego urlopu, czyli wrzesień i październik.do

Na Państwa stronie znajduje się formularz kontaktowy dla osób zainteresowanych pracą. Gdzie jeszcze można złożyć swoje CV?

Oprócz formularza na naszej stronie jesteśmy oczywiście przygotowani na wszystkie inne formy kontaktu z przyszłymi współpracownikami. Od poniedziałku do piątku każdy może przyjść osobiście do naszego biura mieszczącego się w centrum Jeleniej Góry i zdobyć potrzebne informacje. Dla tych, którzy są z daleka, bądź nie mają komputera, czy dostępu do Internetu mamy inne rozwiązanie – wystarczy zadzwonić pod jeden z trzech numerów telefonicznych i przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną z konsultantem. Można też wysyłać zgłoszenia przez pocztę elektroniczną, albo pocztą tradycyjną. Istniejemy także w mediach społecznościowych, więc istnieje możliwość zgłoszenia się np. na Facebooku.

A jeśli chodzi o rekrutacje do biura JasminCare, często Państwo takową przeprowadzacie?

Na szczęście nie – z czego jestem szczególnie dumna. Wszyscy pracownicy biurowi pracują z nami niemal od początku. Staram się dbać jak najlepiej o współpracowników i doceniać ich pracę. Rekrutację do biura przeprowadzamy tylko i wyłącznie gdy czujemy, że brakuje nam rąk do pracy. więc trzeba utworzyć nowe stanowisko.

Jeden z naszych użytkowników pyta, jakie wstępne wymagania trzeba spełniać żeby dostać pracę Opiekunki?

Głównym kryterium jest znajomość języka niemieckiego. Mile widziane jest również doświadczenie w opiece nad osobami starszymi, referencje z poprzednich miejsc pracy, ukończone kursy kierunkowe i certyfikaty. Przydatne jest również prawo jazdy czy umiejętność gotowania. W tym zawodzie ważna jest również cierpliwość i pozytywne nastawienie.

Dobra znajomość języka niemieckiego jest głównym kryterium zatrudnienia?

Brak znajomości języka niemieckiego w stopniu umożliwiającym komunikację to duża przeszkoda. Mówimy tu o pracy w Niemczech, gdzie osoba, którą trzeba się zaopiekować mówi tylko w ojczystym języku, a wokół wszystko jest po niemiecku. Stawiam mocno na znajomość języka, ponieważ jestem w stanie wyobrazić sobie, jak czuje się opiekunka, która przyjeżdża do obcego kraju, do obcej rodziny i ma problem, żeby powiedzieć o swoich potrzebach i jednocześnie zrozumieć potrzeby podopiecznych. Zdarzyło się, że opiekunka pojechała do pracy jedynie z podstawami języka, ponieważ przekonała nas, że da sobie radę. Bariera językowa okazała się jednak zbyt duża, wszystkie sprawy załatwiane były przez nasze biuro, w roli tłumacza. To duży dyskomfort nie tylko dla biura i opiekunki, ale też dla podopiecznego. Nie tak wyobrażam sobie opiekę.

Wychodząc naprzeciw opiekunkom, chcącym zdobyć lub poprawić znajomość języka niemieckiego, organizujemy  kilka razy w roku bezpłatne  kursy językowe.

Czy w trakcie trwania kontraktu Opiekun ma możliwość opuszczenia miejsca pracy np. na 1-2dni?

W życiu zdarzają się różne sytuacje losowe, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć w momencie podpisywania umowy. Jeśli sytuacja tego wymaga możemy w bardzo krótkim czasie zorganizować zastępstwo, a potrzebującej opiekunce pomóc w organizacji podróży.

Często się też zdarza, że jeśli opiekunka chce spędzić np. Święta Bożego Narodzenia w Polsce, w gronie rodzinnym,  rodzina podopiecznego przejmuje obowiązki opiekunki przez te kilka dni.

Jaki jest zazwyczaj czas trwania kontraktu?

Termin wyjazdu i czas pobytu staramy się ustalać na samym początku, zarówno z klientem jak i Opiekunką. Zazwyczaj panie wyjeżdżają na sześć tygodni, ale zdarzają się wyjazdy jedno, dwu lub trzymiesięczne. Ustalenia są zatem bardzo elastyczne i indywidualne. Nie narzucamy ile taki wyjazd ma trwać - zostawiamy tę kwestię zazwyczaj Opiekunkom oraz rodzinom, u których pracują.

Proszę powiedzieć czy wśród kandydatów znajdują się również mężczyźni? Jeśli tak, to, jaką część zgłoszeń stanowią?

Świadczenie usługi opieki przez Panów staje się z roku na rok coraz bardziej popularne. Panowie świetnie radzą sobie z prowadzeniem domu, są o wiele bardziej odporni na stres i rozłąkę. W JasminCare mężczyźni stanowią 5-8% wszystkich pracowników.

Jakie formy zatrudnienia Państwo preferujecie?

Najchętniej takie, które najbardziej będą odpowiadać opiekunom, a także będą zgodne z polskim i niemieckim prawem. Od początku naszej działalności na rynku, zarówno przepisy dotyczące delegowania pracowników do Niemiec, jak i formy zatrudnienia, zmieniały się kilkakrotnie, więc i my musimy być nie tylko elastyczni, ale też zgodni z obowiązującym prawem. Na chwilę obecną zatrudniamy na umowę zlecenie, na warunkach niemieckich. Składki zdrowotne, społeczne, emerytalno-rentowe płacimy do niemieckiej kasy chorych. Praca na niemieckich warunkach daje możliwość pobierania niemieckiej emerytury a wypracowane okresy i składki wliczają się do polskiej emerytury.

Jakich wskazówek udzieliłaby Pani osobie rozpoczynającej pracę Opiekunki/Opiekuna?

Zanim zdecyduje się na współpracę z jakąkolwiek firmą, powinna przeczytać opinie na jej temat, np. na portalach, forach internetowych czy w mediach społecznościowych. Najlepszą decyzją jest wyjazd z firmy, w której pracuje znajoma osoba i szczerze ją poleca. Bardzo ważne jest, aby oferty pracy były rzeczowe, a przedstawienie stanu zdrowia podopiecznych zgodne z prawdą. Nie ma nic gorszego niż niekomfortowa sytuacja dla jednej i drugiej strony. Ważne jest też, aby sprawdzić czy firma nie ma problemów z płatnościami. Można to naprawdę bardzo łatwo zweryfikować.

Czego możemy życzyć firmie na przyszłość?

Głównym filarem JasminCare są Opiekunki. Życzę im, by ich praca była jak najmniej stresowa, jak najbardziej przyjemna, oraz aby dawała im satysfakcję, również finansową.


Firmie możemy życzyć dalszego rozwoju i tego, aby zawsze była firmą, w której pracują ludzie- dla ludzi.

JasminCare PRO Sp. z o.o.