HELPEA Twoje Centrum Odszkodowań

Radom

Bardzo lubimy w firmie ten moment, kiedy miesiące pracy przynoszą sukces w postaci uzyskanego odszkodowania, uśmiech na twarzy klienta, wdzięczność i późniejsza rekomendacja. Dzięki temu wiemy, że nasza praca jest ważna, nie tylko ze względu na wysokie kwoty jakie uzyskujemy ale w szczególności na pomoc osobom, które jej potrzebują.
Wywiadu udzielił:
Daniel Woźniak Dyrektor Marketingu HELPEA Twoje Centrum Odszkodowań
Proszę opowiedzieć o początkach firmy Helpea? Kiedy rozpoczęli Państwo działalność?
 
Działalność rozpoczęliśmy już w 2012 roku, a początki obfitowały w naukę i badanie potrzeb rynku. Dokładnie przeanalizowaliśmy działania konkurencji, rozmawialiśmy z naszymi potencjalnymi klientami – wszystko po to, aby dzisiejsza oferta była szyta na ich miarę. 
Wiedzieliśmy jedno, nasza firma musi zmienić podejście społeczeństwa do uzyskiwania odszkodowań i uczynić z tego coś „normalnego” o czym można powiedzieć znajomym i pomóc im w ich uzyskaniu. 
Reasumując, mieliśmy łatwiej na początku, ponieważ inne firmy przetarły szlaki całej branży odszkodowań, pokonując wiele trudności. My tylko ulepszyliśmy ich model działania i podnieśliśmy jakość obsługi klienta, dając coś więcej.
 
Opisze Pan poszczególne działy firmy?
 
Firma opiera się na dwóch filarach:
  • Departamencie sprzedaży – to dzięki naszym przedstawicielom, klient dowiaduje się o możliwości uzyskania odszkodowania i może skorzystać z naszych usług,
  • Dziale prawnym – to grono specjalistów, którzy pasjonują się odszkodowaniami, dzięki czemu w każdej sprawie dają z siebie maksimum, co przekłada się na jakość świadczonych usług
Oprócz tych dwóch filarów, istnieje wiele komórek, które odpowiadają za:
  • Obsługę systemu informatycznego, dzięki któremu każdy klient ma podgląd on-line do swojej sprawy, otrzymuje powiadomienia sms i wiele innych
  • Obsługę po sprzedażową, czyli wprawiają w ruch hasło firmy – zawsze otrzymasz więcej niż oczekujesz
  • Obsługę psychologiczną – jest to grono specjalistów, którzy są do dyspozycji naszych klientów, w trudnych chwilach po wypadku
 
Ludzie poszukujący pierwszej pracy mają szansę na angaż w Helpea (np. absolwentom szkół) ? Jeśli tak, to jakie kryteria muszą spełniać?
 
Oczywiście, dla nas liczy się aktywność, chęć rozwoju i ukierunkowanie na konkretną branżę, tak, aby być w niej specjalistą. Jesteśmy w trakcie tworzenia specjalnych programów współpracy z uczelniami wyższymi, aby zapewnić miejsce pracy ich najlepszym absolwentom.
 
Proszę się pochwalić sukcesami Państwa firmy na tle konkurencji? 
 
Przede wszystkim personalizacja obsługi klienta, nie traktujemy spraw hurtowo, a indywidualnie dając każdemu klientowi należytą uwagę. Klient czuje się bezpieczniej mając bezpośredni kontakt z prawnikiem zajmującym się jego sprawą, a nie z infolinią i oczekiwaniem na telefon zwrotny.
Mamy również rewelacyjny system informatyczny, który informuje klienta o dotarciu dokumentów do centrali, czy rozpoczęciu prac nad jego sprawą. Otrzymujemy sygnały, że dzięki temu każdy czuje się bezpieczniej, ponieważ na bieżąco widzi postępy w swojej spraw, a firma nie mając nic do ukrycia zyskuje rzesze oddanych klientów.
 
Co sprawia, że czujecie, że Wasza praca ma sens?
 
To oczywiste – zadowoleni klienci i okazywana przez nich wdzięczność. 
Bardzo lubimy w firmie ten moment, kiedy miesiące pracy przynoszą sukces w postaci uzyskanego odszkodowania, uśmiech na twarzy klienta, wdzięczność i późniejsza rekomendacja. Dzięki temu wiemy, że nasza praca jest ważna, nie tylko ze względu na wysokie kwoty jakie uzyskujemy ale w szczególności na pomoc osobom, które jej potrzebują.
 
To przejdźmy do satysfakcji pracowników. Co jest dodatkowym czynnikiem motywującym? Mam na myśli wynagrodzenie...
 
...Nasi najlepsi przedstawiciele wynagradzani są prowizyjnie i tu trzeba podkreślić, że pracują tak samo jak firma. Kilka miesięcy, czasami lat za darmo, dbając o wszystkie potrzeby klienta, a ich wynagrodzenie wypłacane jest po zakończeniu sprawy klienta. Dlatego, mobilizujemy ich dodatkowo możliwościami rozwoju, dofinansowaniem do samochodów, czy też weekendami w SPA, tak, aby przez okres „darmowej” pracy zawsze czuli się doceniani.
 
Czy macie specjalne sposoby na zintegrowanie pracowników? Praktykowane są wspólne wyjazdy, wyjścia na imprezy?
 
Oczywiście, wychodzimy z założenia, że dzisiaj praca przenika się z życiem, dlatego wspólne wypady na obiad, szkolenia, czy też obchodzenie świąt - razem - to u nas standard. 
Wierzymy, że można stworzyć takie warunki, w których człowiekowi, chce się przychodzić do pracy każdego dnia z uśmiechem, a hasło „byle do piątku” zostawia innym, samemu tworząc wyjątkowe standardy pracy.