brak logo

International Coupons S.A.

Kraków

Wywiadu udzielił:
Szymon Dobosz
CEO International Coupons S.A.
Posiada 8-letnie doświadczenie w internetowym marketingu efektywnościowym. Jest CEO kodyrabatowe.pl oraz International Coupons, polskiego startup'u działającego w 24 krajach na każdym kontynencie (oprócz Antarktydy) pomagającego ludziom kupować taniej w internetowych i stacjonarnych sklepach.
International Coupons S.A.
Rok założenia: 2010
Adres:
Przemysłowa 12
30-701 Kraków
Branże:
  • Programowanie - E-commerce
O firmie:
International Coupons (w Polsce znane jako właściciel marki kodyrabatowe.pl) to firma, która w ciągu ostatnich dwóch lat przekształciła się ze startup'u z fajnym pomysłem w prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo zatrudniające ponad 50 pracowników. Nasze portale oferujące kody rabatowe do sklepów internetowych są obecne już w 24 krajach a w kilku z nich są niekwestionowanymi liderami na rynku. Nasz zespół ustawicznie powiększamy o ludzi z pasją, zaangażowaniem i ciekawymi pomysłami.

Jesteście przykładem startup'u, który w ciągu kilku lat przekształcił się w prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo.

Kodyrabatowe.pl istnieją na rynku od 2010 roku. Odnosząc sukces na rynku e-commerce w Polsce,  postanowiliśmy rozszerzyć swoją działalność na arenę międzynarodową. W 2013 roku stworzyliśmy grupę International Coupons. Obecnie działamy w 24 krajach, na 6 kontynentach. Nasze portale oferują najlepsze kody rabatowe, kupony i promocje do sklepów internetowych oraz stacjonarnych. Możemy poszczycić się tym, że nasze portale w kilku krajach są niekwestionowanymi liderami na rynku. Cały czas się rozwijamy i planujemy ekspansję na kolejne rynki zagraniczne.

Czy Polacy chętnie korzystają z zakupowych okazji?

Polacy coraz częściej korzystają z rabatów i promocji udostępnianych przez sklepy internetowe i stacjonarne. Wyszukując takie oferty w Internecie, trafiają do nas: do portalu, w którym mogą znaleźć wszystkie dostępne zniżki do kilku tysięcy sklepów. Trzeba jednak zauważyć, że nasz portal jest dla części użytkowników nowością. Jako konsumenci nie jesteśmy jeszcze przyzwyczajeni do sprawdzania dostępnych kodów rabatowych i zniżek w sklepach. W krajach zachodnich jest to oczywistością. Zapytajcie dowolnie spotkanego mieszkańca Wielkiej Brytanii, czy regularnie korzysta z kodów rabatowych. Nasza praca przynosi na szczęście wymierne efekty. W 2014 roku nasz portal odwiedziło 7,5 miliona użytkowników, kupując za ponad 500 milionów złotych. Rok później z naszej oferty skorzystało 12,2 milionów użytkowników, którzy zrobili zakupy za 700 milionów złotych.

Jakie kupony, rabaty i promocje są najbardziej popularne?

Nie ma tutaj zaskoczenia. Bardzo popularne są oferty do znanych sklepów odzieżowych, elektronicznych i kosmetycznych: Zalando, Reserved, RTV EURO AGD, Media Markt, Sephora, Douglas. Natomiast w aplikacji kodyrabatowe.pl najpopularniejsze są kupony do fast foodów. Najpopularniejsze rabaty to oczywiście kody rabatowe na cały asortyment sklepu. Daje to największe pole manewru kupującym, którzy nie muszą się zastanawiać czy na wybrany przez nich produkt obowiązuje rabat.

Dzięki Wam można dokonywać zakupów na całym świecie. W jaki sposób to działa?

Każdy kupujący w Internecie w 24 krajach, w których działamy, może za darmo wejść na nasz portal, znaleźć interesujący go rabat do wybranego sklepu i dokonać transakcji ze zniżką. Znalezienie oferty i przejście do sklepu zajmuje maksymalnie kilka minut. Można też przeglądać wszystkie nasze oferty, nie mając sprecyzowanego celu. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

Wasza działalność opiera się głównie o wirtualną rzeczywistość, ale pracowników macie jak najbardziej realnych?

Oczywiście, że tak. Obecnie zatrudniamy ponad 50 osób. W firmie mamy następujące działy: Rynki, IT&Product, Marketing i Analizy oraz Office. Odnoście ścieżki kariery, to zdarzają się osoby, które zaczynały od stażu, a obecnie kierują zespołem. Prowadzimy rekrutacje przez cały rok, poszukujemy specjalistów głównie do zespołów obcojęzycznych oraz IT. W naszym zespole mamy kilku obcokrajowców, dlatego komunikacja w firmie odbywa się w języku angielskim. Wszystkie oferty pracy można znaleźć w zakładce "kariera" na naszej stronie.

W jaki sposób zdobywacie nowych klientów?

W kontekście podejmowania współpracy ze sklepami, proponujemy różne działania oraz różne modele rozliczeń. Dla nas z tej perspektywy najważniejsze jest zadowolenie obu stron. Nie ukrywamy, że prowadzimy biznes, który ma zarabiać. Sklepy prowadzą dokładnie takie same działania więc zawsze spotykamy się w punkcie, który jest satysfakcjonujący zarówno dla nas, jak i sklepu. Nigdy nie mieliśmy z tym problemu.

Z promowaniem się także?

Organizujemy różne konkursy i akcje marketingowe. Najbardziej znana to "Książka za 1 zł". Udostępnialiśmy kody obniżające cenę książki w wybranej księgarni do złotówki dla określonej liczby osób. Pojawiamy się w mediach branżowych i popularnych zarówno w kanałach papierowych, jak i internetowych. Jesteśmy aktywni w mediach społecznościowych. To zazwyczaj klasyczne działania, ale w zanadrzu mamy na 2016 rok kilka głośnych akcji. Jako International Coupons staramy się być na bieżąco w kontakcie z uczelniami oraz organizacjami studenckimi. Współpracujemy z biurami karier, organizujemy warsztaty dla studentów w naszej firmie, bierzemy udział w targach pracy. Jesteśmy obecni na spotkaniach branżowych oraz konferencjach międzynarodowych. Można nas spotkać wszędzie tam, gdzie jest głośno o e-commerce.

Jakimi kanałami poszukujecie nowych pracowników?

Specyfika branży zawęża gałęzie, w których możemy poszukiwać nowych pracowników. Ogłoszenia często pełnią wyłącznie funkcję wizerunkową. Szukamy kandydatów bezpośrednio poprzez portale społecznościowe oraz fora branżowe. Jeśli chodzi o osoby z językami obcymi, współpracujemy z polskimi oraz zagranicznymi organizacjami studenckimi. Na poszczególnych rynkach obcojęzycznych organizujemy konkursy, w których główną nagrodą jest płatny staż. Ważną rolę pełnią również polecenia naszych pracowników.

W jaki sposób przeprowadzacie proces rekrutacyjny?

Proces rekrutacyjny zależy od stanowiska i profilu osoby jakiej poszukujemy. Nie jesteśmy korporacją, staramy się unikać kilku etapów rekrutacji. Cały proces często zamyka się w dwóch spotkaniach na przykład poprzez Skype. Pierwszy etap to rozmowa rekrutacyjna z osobą z działu HR oraz managerem danego rynku. Kandydat otrzymuje test sprawdzający znajomość języka oraz rynku, na którym będzie pracował. Często przyjmujemy osoby, które nie posiadają żadnego doświadczenia w branży, ale znają język i są gotowe do nauki i rozwoju. Rekrutując osoby z zagranicy, staramy się dopasować do ich kultury i wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.

Co wyróżnia Waszą firmę pośród innych w tej branży?

Jesteśmy największym portalem z kodami rabatowymi i zniżkami w Polsce. Można powiedzieć, że zaczęliśmy boom na tanie kupowanie w sieci. Od początku nastawialiśmy się na ilość i jakość. Postawiliśmy na dokładne sprawdzanie wszystkich ofert do jak największej ilości sklepów, żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie i dodatkowo posiadał pewność, że kod działa zgodnie z warunkami. Cały czas sprawdzamy różne rozwiązania, mierzymy i patrzymy na to, jak użytkownik zachowuje się na portalu. Na zagranicznych rynkach, na których się pojawialiśmy, również najczęściej byliśmy prekursorami. Uczyliśmy tamtejsze sklepy, że kody rabatowe to mierzalne narzędzie marketingowe do pozyskania nowych klientów, a samych konsumentów, że dzięki kodom mogą realnie obniżyć koszty zakupów. Mamy też najwięcej kodów rabatowych dostępnych tylko u nas. Nie znajdziecie ich w innym miejscu, to wynik indywidualnej pracy naszego zespołu z każdym sklepem.

Wspomniał Pan wcześniej o dalszej ekspansji na rynki zagraniczne. To jest plan na kolejne lata?

Taką mamy strategię. Będziemy kontynuować rozwój na rynkach zagranicznych w szczególności w krajach azjatyckich. Poszukujemy kandydatów znających kulturę i realia krajów Azji południowo – wschodniej. Znaczące zmiany zajdą także  w produkcie webowym oraz aplikacji mobilnej.

Dziękuję za rozmowę.