brak logo

Smart MBC

Poznań

Wywiadu udzieliła:
Sandra Kluza
Executive Director Smart MBC
Odpowiada za współtworzenie i realizację strategii firmy. Zarządza zespołem Managerów i Team Leaderów oraz kontroluję efektywność zadań i wspiera realizację założonych celów. Nadzoruje wykorzystywanie narzędzi w firmie i tworzenie planów finansowych. Dba o pozytywny wizerunek firmy i relacje z jej klientami oraz partnerami biznesowymi
Smart MBC
Liczba pracowników: 40
Rok założenia: 2010
Adres:
Głogowska 33/33
60-702 Poznań
Branże:
  • Edukacja - Szkolenia
  • Human Resources

Czym zajmuje się Państwa firma?

Firma Smart MBC wystartowała kilka lat temu jako biuro pracy i doradztwa personalnego wraz z działaniami outsourcingowymi. Z czasem w nasze szeregi dołączyło więcej pracowników, a wiedza i zdobyte doświadczenie pozwoliło nam stworzyć kilka marek, które naszym zdaniem idealnie wpasowują się w aktualne potrzeby rynku. Oprócz Smart MBC, mamy też Smart CV. To projekt, który aktualnie udoskonalamy, aby jak najlepiej odpowiadał potrzebom rynku pracy i oczywiście kandydatom - bo to do nich skierowana jest ta platforma. Chcemy, by system był jak najbardziej intuicyjny, a zarazem użyteczny. Istotny podział nastąpił też w dziale Marketingu - powstało HRTools. Jak dotąd pierwszy internetowy sklep z narzędziami i usługami HR. Można tam znaleźć produkty nie tylko dla HRowców i pracodawców, ale również dla kandydatów, jak np. narzędzia szkoleniowe czy wideoprezentacje. W międzyczasie zauważyliśmy, że całkiem nieźle wychodzi nam marketing usług HR, dlatego narodził się pomysł na agencję content marketingową - Conture. Usługi dedykowane przez tę markę skupiają się na budowaniu i poprawie wizerunku pracodawcy, a także zwiększaniu rozpoznawalności marki dzięki np. angażującym działaniom w Social Media. Naszą najmłodszą marką jest HRownia.pl - to portal branżowy HR, ale skupiający się też na społecznych aspektach rynku pracy.

W których częściach Polski prowadzą państwo działalność?

Można powiedzieć, że działamy w całej Polsce, ponieważ nasze usługi świadczymy online. Siedzibę mamy w Poznaniu, blisko dworca, co jest ogromnym atutem zwłaszcza dla osób dojeżdżających.

Ilu pracowników państwo zatrudniają?

Jesteśmy przedsiębiorstwem, które aktualnie zatrudnia około 40 osób. Chociaż właściwie, przez działania outsourcingowe proponowane naszym klientom zatrudniamy setki pracowników w całej Polsce.

Jak pani myśli, za a co klienci cenią wasze usługi?

Często spotykam się z opinią, że zaletą jest personalizowanie usług. Do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie i przygotowujemy rozwiązania, które będą zaspokajać jak najwięcej potrzeb. Staramy się odpowiadać na oczekiwania firm i osób, które nam zaufały. Dodatkowo, jesteśmy bardzo innowacyjni i używamy najnowszych technologii, dlatego nasze produkty oraz oferowane usługi świetnie sprawdzają się zarówno w dużych przedsiębiorstwach, jak i małych organizacjach nastawionych na najnowsze rozwiązania i automatyzację.

Jakimi wartościami kieruje się państwa firma?

W naszym podręczniku onboardingowym wyróżniliśmy 5 ważnych dla nas filarów - szczerość, rozwój, tworzenie wartości, atmosfera i motywacja. Myślę, że to bardzo ważne, by w firmie była dobra komunikacja, panowało zrozumienie i zaufanie, ale też żeby ludzie mieli możliwość rozwoju, do którego oczywiście motywujemy i zachęcamy każdego Pracownika. To podstawy naszych EVP, na których budujemy swój Employer Branding. 

Jakimi sukcesami jako pracodawca możecie się pochwalić, z czego jesteście szczególnie dumni?

Trudne pytanie… Sądzę, że możemy być dumni z tego, że z jednej firmy związanej z rekrutacją, w której pracowało zaledwie kilka osób, wytworzyliśmy 5 marek, a co za tym idzie - nowe miejsca pracy. Co więcej, brandy te wspierają się nawzajem. Mamy też sklep HR, o którym już wspominałam, to innowacyjna platforma, której jak dotąd brakowało na polskim rynku. Znamy przykłady firm i osób prywatnych, którym narzędzia zakupione w naszym sklepie realnie pomogły czy to w rekrutacji pracowników czy też w rozwijaniu kompetencji miękkich. Ważne jest dla nas też to, że dzięki wartościowym treściom, które publikujemy oraz tworzymy nasi specjaliści mogą dzielić się wiedzą z innymi.

 

Jestem ciekaw, na jakie stanowiska najczęściej państwo rekrutują?

Jeśli chodzi o rekrutacje zewnętrzne to można powiedzieć, że są to przede wszystkim stanowiska wyższego szczebla i kadra kierownicza. Specjalizujemy się w branży przemysłowej i handlu, ale prowadzimy też rekrutacje w innych branżach.

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Głównym miejscem, gdzie można znaleźć nasze oferty to nasza strona. Staramy się przekazać odpowiedzi na wiele istotnych pytań, które mogą zrodzić się w głowie potencjalnego Kandydata. Wstawiamy też ogłoszenia o wolnych wakatach na portale, które umożliwiają publikację ofert. Oczywiście, korzystamy również z Social Mediów - dodajemy je na naszym profilu i w grupach na Facebooku - i rzeczywiście w ostatnich miesiącach zauważyliśmy, że przyciąga to uwagę wielu Kandydatów. Stawiamy na ciekawe i kreatywne ogłoszenia wspierane grafikami tworzonymi przez naszą agencję – Conture. Ze względu na rosnącą rolę networkingu nasze oferty pracy pojawiają się także na LinkedIn.

Jak przebiega proces rekrutacyjny w państwa firmie?

Wszystko oczywiście zależy od stanowiska, na które aplikuje Kandydat. Taka podstawowa droga to wysyłanie do nas swojego CV i wypełnienie formularza aplikacyjnego oraz nagrania wideoprezentacji - gdyż chcemy poznać Kandydata i jego stosunek do nowych rozwiązań w branży HR już na początku. Potem jest spotkanie z Rekruterami i bezpośrednim przełożonym w siedzibie naszej firmy. Staramy się nie  pytać o wykształcenie czy doświadczenie, bo to można wyczytać w CV. Stawiamy na to, by dowiedzieć się, jak osoba odreagowuje stres, co ją motywuje, w jaki sposób się komunikuje. To dla nas bardzo ważne, by wiedzieć, czy będzie pasować do naszego zespołu. Jeśli to stanowisko specjalistyczne podczas rekrutacji pojawiam się dodatkowo ja lub Prezes Smart MBC.

Czego oczekujecie od kandydatów do pracy?

Naszym kluczem rekrutacyjnym jest znajomość i umiejętne wykorzystanie nowych technologii oraz narzędzi, a także biegłość w Social Media - oczywiście, zwłaszcza tych, gdzie można budować profesjonalne sieci zawodowe. Zwracamy uwagę nie tylko na kompetencje, ale też na osobowość. Wielu rzeczy można się nauczyć podczas procesu adaptacji. Liczy się dla nas, by osoba pasowała do zespołu i lubiła nieformalne relacje. Istotna jest też otwartość na nowe pomysły i zadania. Cenimy i szukamy ludzi dociekliwych, chcących się czegoś nauczyć.

Czy oferujecie swoim pracownikom, jakieś świadczenia pozapłacowe?

Nasze świadczenia pozapłacowe odpowiadają aktualnym potrzebom pracowników, które sprawdzamy okresowo w badaniach satysfakcji. Myślę, że warto tu wspomnieć o integracji - co piątek w południe odrywamy wszystkich od pracy, by lepiej się poznać podczas gier integracyjnych. Organizujemy także co roku wyjazdy w miejsca bez dostępu do Internetu :) Kontakt z naturą, rozmowy na tematy niezwiązane tylko z pracą - to pozwala budować zaufanie i przyjaźnie, a także zwiększa kreatywność. Mamy też możliwość pracy zdalnej, tzw. Home Office i elastyczne godziny pracy - to duże ułatwienie dla studentów, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy i świetnie odnajdują się w Smart MBC.

W jaki sposób dbacie o rozwój pracowników?

Organizujemy im cyklicznie warsztaty narzędzi i w zależności od potrzeb - szkolenia wewnętrzne. Staramy się być wsparciem, zwłaszcza dla nowych pracowników lub praktykantów/stażystów. Zadaniem ich opiekunów jest przekazanie im nie tylko niezbędnej wiedzy, ale także zachęcanie do poznawania nowych narzędzi, samodzielnego wyszukiwania i proponowania rozwiązań. Umożliwiamy im także branie udziału w różnych wydarzeniach, spotkaniach - mogą to robić także w godzinach pracy. Jeśli dostajemy zaproszenie na np. zamknięty wykład staramy się, aby pojawiła się na niej delegacja z naszej firmy, która będzie mogła wynieść wiele cennych informacji dla siebie i swojej pracy.

A na czym polega specyfika pracy w najczęściej wykonywanym zawodzie w państwa firmie?

Ciężko powiedzieć... z powodu podziału na wiele marek nie mogę jasno określić jednego zawodu, który jest najczęściej wykonywany. Na pewno stawiamy duży nacisk na marketing i wizerunek - to nieodłączna część pracy każdej zatrudnionej osoby, nie tylko odpowiedzialnej za media. Staramy się budować wizerunek eksperta każdego z nas, dzielimy się wiedzą, poszerzamy swoją sieć kontaktów i po prostu jesteśmy aktywni w mediach oraz otwarci na nowoczesne narzędzia i technologie, które wspierają nasze codzienne procesy.

Czy oferujecie staże i praktyki? Jeśli tak, to kto może wziąć w nich udział i dlaczego warto skorzystać z tej oferty?

Tak, mamy autorski projekt Kariera. Jest skierowany do studentów, ale nie tylko - takie praktyki są dobre dla każdego, kto ma trochę czasu i chciałby spróbować swoich sił w jednym z naszych działów lub marek. Najłatwiej aplikować przez naszą stronę i zakładkę “Kariera”. Myślę, że można się u nas wiele nauczyć - zależnie od specyfiki działu zdobyć doświadczenie, które pozwoli młodym ludziom zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku pracy. Najlepszym proponujemy dalszą współpracę i podążanie zgodnie ze ścieżką kariery w naszej firmie.

A proszę powiedzieć, dlaczego właściwie warto u was pracować?

Na pewno panuje u nas atmosfera, która jest dużym atutem. Mówimy do siebie na “ty”, często spotykamy się po pracy, wszyscy się znamy. Jesteśmy dla siebie wsparciem nie tylko w życiu zawodowym. Mamy określone ścieżki kariery, każdy pracownik wie, jakie warunki trzeba spełnić, aby otrzymać awans. Wyróżniamy się też tym, że w ramach jednej firmy działa wiele marek, co pozwala nauczyć się wielu rzeczy jednocześnie związanych z HR, marketingiem, sprzedażą, itd. Zwracamy uwagę na marketing treści oraz dzielenie się wiedzą - to obszar, w którym naprawdę jesteśmy doceniani i czujemy, że pomagamy innym.

To jeszcze chciałbym się dowiedzieć, jakie cele jako firma wyznaczyliście sobie na najbliższe lata?

Na pewno naszym celem jest automatyzacja procesów i wykorzystanie technologii do poprawy jakości usług i sprzedaży. Oczywiście, mamy zamiar nadal rozwijać nasze nowe marki, o których wspomniałam wcześniej, a co się z tym wiąże - tworzyć nowe miejsca pracy. Dzięki współpracy naszych brandów mamy nadzieję na wsparcie dwutorowe. Chcemy zwiększyć szansę kandydatów na rynku pracy i pomóc im w budowaniu profesjonalnego Personal Branding. Pracodawcom zamierzamy dać wsparcie w postaci jeszcze skuteczniejszego usprawnienia procesów rekrutacji i zatrudnienia poprzez wykorzystanie narzędzi czy też poprawy wizerunku firmy.

Ostatnio dodane oferty pracy przez Smart MBC
Specjalista ds. automatyki i elektroniki zobacz ofertę
Magazynier zobacz ofertę
Sprzedawca zobacz ofertę