logo Grupa Nowy Styl

Grupa Nowy Styl

Krosno

Wywiadu udzieliła:
Magdalena Tokarczyk-Cyran
Dyrektor Marketingu i PR Grupa Nowy Styl
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 2003 r. nieprzerwanie związana z Grupą Nowy Styl. W firmie początkowo zajmowała się promocją marki Nowy Styl w Polsce, następnie awansowała na stanowisko brand menadżera, była odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek nowej marki produktowej, rozwój produktów i marketing w kraju i za granicą. Obecną funkcję sprawuje od początku 2009. Na co dzień odpowiada całościowo za działania marketingowe i PR sześciu marek produktowych w kraju i za granicą, jest członkiem zarządu spółki NSG TM Sp. z o.o., gdzie odpowiada za zarządzanie znakami towarowymi Grupy i jej marek. Kieruje 40-osobowym międzynarodowym działem marketingu. Jak sama mówi to zespół świetnych, kreatywnych i chętnych do pracy ludzi z którymi można zdziałać cuda. Prowadzi marketing sprzedażowy. Uważa, że prawie każde działanie marketingowe powinno przynieść efekt sprzedażowy i wizerunkowy. W ramach kompetencji działu którym kieruje wchodzi marketing, Public Relations, szkolenia miękkie i twarde - produktowe, działania HR (rekrutacja, badanie kompetencji, testy 180, 360 stopni) dla pionów handlowych oraz badania optymalizacji miejsc pracy dla klientów. Największa miłość? Mąż, taniec i narty. Pasjonatka podróży i wielbicielka dobrej kuchni.
Grupa Nowy Styl
Liczba pracowników: 6000
Rok założenia: 1992
Adres:
ul. Pużaka 49
38-400 Krosno
Branże:
  • Produkcja
  • Sprzedaż
O firmie:
Grupa Nowy Styl to europejski lider w zakresie kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej. Unikatowy model biznesowy Grupy pozwala dostarczać klientom kompleksową usługę wyposażania wnętrz w oparciu o dogłębną analizę specyfiki i potrzeb klienta, efektywności, organizacji pracy, ergonomii i akustyki. Dzięki doświadczeniu oraz zapleczu technologiczno-produkcyjnemu każda oferta jest "szyta na miarę".
Państwa Firma uchodzi za odpowiedzialną społecznie? Jakie działania podejmujecie w tym kierunku?
Jesteśmy świadomi, że wzrost firmy oznacza też coraz większe zobowiązania wobec otoczenia społecznego i biznesowego. Dlatego odpowiedzialnie budujemy nasze strategie rozwoju i zarządzamy powierzonymi nam dobrami. Opieramy się przy tym na trzech podstawowych wartościach. Lokalności, transparentności i elastyczności, których staramy się przestrzegać wobec ludzi, produktów i środowiska. Jeżeli chodzi o lokalność: kierujemy się zasadą „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Wchodząc na rynki zagraniczne zawsze dostosowujemy się do ich lokalnej specyfiki, a pracowników pozyskujemy na miejscu. Budowanie silnej gospodarki regionalnej leży w najlepszym interesie społeczności lokalnej, dlatego z pełnym zaangażowaniem realizujemy strategię integracji rozwoju gospodarczego i społecznego na szczeblu lokalnym. Elastyczność oznacza dla nas słuchanie naszego otoczenia i aktywne dopasowywanie się do jego potrzeb są ważnym źródłem naszego sukcesu biznesowego. Dlatego kreowanie nowych rozwiązań meblowych i dostarczanie kompleksowych usług jest priorytetem.Transparentność to z kolei przejrzyste procedury wewnątrz i na zewnątrz firmy, równe standardy etyczne i otwarta komunikacja pozwalają budować długotrwałe relacje z ludźmi i są podstawą bezpieczeństwa naszej organizacji. Więcej można poczytać na naszej stronie w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju: http://www.nowystylgroup.com/catalogue/CSR_Code_pl/
 
Jaki był kluczowy moment dla Państwa firmy?
Grupa Nowy Styl powstała ponad 23 lata temu, rozwija się bardzo dynamicznie, śmiejemy się, że każdy miesiąc i rok naszej firmy to kluczowe momenty. Myślę, że najłatwiej zobrazować nasze kluczowe momenty na przykładzie rozwoju produkcji, produktów oraz zasięgu geograficznego. Zaczynaliśmy od 3 krzeseł, 7 pracowników, starego poloneza i działalności w Polsce. Obecnie oferujemy szeroki wachlarz rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej (kina, stadiony, audytoria). Produkty wytwarzamy we własnych zakładach w Polsce, Niemczech, na Ukrainie i Rosji. W tym roku w Jaśle otworzyliśmy największą fabrykę mebli biurowych w Europie. Rozpoczynaliśmy w Polsce na Podkarpaciu, a obecnie mamy 15 własnych działów handlowych i showroomów gdzie klient może przetestować produkty zlokalizowanych m.in. w Warszawie, Londynie, Paryżu, Dusseldorfie, Monachium, Pradze, Bratysławie i Moskwie. Sprzedajemy produkty do ponad 100 krajów.
 
Z jakich produktów Państwa frma jest znana?
Posiadając sześć marek produktowych i ponad tysiąc różnych produktów, działając na wielu rynkach, nie da się wskazać takich "topowych" produktów. Wszystko zależy od gustu i portfela klienta.
 
 
 
Przejdźmy do tego, co naszych użytkowników interesuje najbardziej. Ile rekrutacji przeprowadzacie w ciągu roku?
Rozwijamy się bardzo intensywnie, szukamy ludzi w całej Polsce i Europie. Obecnie, tylko w sierpniu, mamy wystawionych 30 ogłoszeń.
 
Pracowników na jakie stanowiska zatrudniacie najczęściej?
Najczęściej handlowców, gdyż z roku na rok rośnie nam sprzedaż, obecnie pojawił nam się pomysł otwarcia showroomów w Poznaniu, Łodzi i Gdańsku i tutaj prowadzimy intensywną rekrutację.
 
 
 
Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?
Ogłoszenia zamieszczamy na portalach i własnej stronie internetowej http://www.nowystylgroup.pl/kariera_pl
 
Czy firma zatrudnia praktykantów, stażystów?
Tak, szukamy osób komunikatywnych, szybko uczących się, lubiących pracę zespołową, samodzielnych, zaangażowanych i gotowych na nowe wyzwania. Realizujemy praktyki zawodowe dla uczniów i absolwentów szkół technicznych; bezpłatne praktyki studenckie (dla ostatnich lat studiów I i II stopnia) i absolwenckie, przede wszystkim dla kierunków: mechanika i budowa maszyn, mechatronika, automatyka i robotyka, inżynieria materiałowa, zarządzanie i inżynieria produkcji i nie tylko!
 
 
 
Jaka jest misja firmy?
Naszą misją jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań meblowych, dbanie o ergonomię oraz komfort pracy. Uważnie słuchamy naszych klientów i odpowiadamy na ich indywidualne potrzeby, dbając o poprawę jakości życia. Dzięki satysfakcji i zaufaniu naszych klientów, od ponad 23 lat stale się rozwijamy. Dziś nasze produkty dostępne są na całym świecie. 
 
Na Państwa stronie internetowej możemy znaleźć informację, iż dobrze zaprojektowana przestrzeń wspiera biznes. Proszę powiedzieć coś więcej o tej idei.
Efektywna przestrzeń biurowa wpływa na wzrost produktywności i lepszą jakość pracy, niższy wskaźnik absencji pracowników, większy komfort pracy, większe zaangażowanie w pracę i poprawę komunikacji oraz znaczną redukcję kosztów dla firmy.
 
 
 
Jesteście wykonawcą siedzisk na Stadionie Narodowym. To duże wyróżnienie czy zadanie jak każde inne? 
Jesteśmy producentem krzeseł na wszystkich 4 stadionach w Polsce na których odbywało się Euro 2012, oraz 2 stadionów w RPA na których odbywały się Mistrzostwa Świata w 2010 r. Jesteśmy dumni z każdej realizacji. Niebawem zakończy się nasza kolejna duża realizacja na Śląsku: stadion Górnik Zabrze S.S.A. Wcześniej mieliśmy okazję wyposażyć w krzesełka siedzibę Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach oraz jedną z najbardziej znanych hal widowiskowych w Polsce – Spodek. Realizujemy również stadion Olympique Lyonnais.
 
Nasz użytkownik Marcin jest ciekawy czy prowadzicie okresowe oceny pracownicze?
Tak, prowadzimy oceny po okresie próbnym i na koniec każdego roku. Jest to świetna okazja, by z każdym pracownikiem podsumować rok i zrobić plan działań rozwojowych na kolejny.
 
 
 
Jarek pyta, czy w firmie są prowadzone szkolenia dla pracowników i jakich obszarów dotyczą?
Oczywiście, mamy własny zespół szkoleniowy który prowadzi szkolenia miękkie i produktowe. Ponadto mamy platformę e-learningową w której pracownik może uzupełniać swoją wiedzę. Inwestujemy również w w szkolenia zewnętrzne.
 
Karolina chciałaby wiedzieć jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej? 
Przyjść z otwartą i pełną pomysłów głową. Zapoznać się z naszą stroną www.NowyStylGroup.com. Bardzo ważny jest również język angielski, jesteśmy już dziś firmą międzynarodową więc język angielski jest dla nas bardzo ważny, każda rozmowa rekrutacyjna ma w sobie fragment w tym języku.
 
Dziękujemy za rozmowę.